Germanicus
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- *HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Mojo: Minun mielestä pätevä vamentaja, joka sopisi meidän jengin valkuksi hyvin. Nämä on näitä mielipiteitä, tämä on minun.
Ei sitä imua kyllä aina ole ollut, esim. Raadon paluu ei ollut varsinaista kulta-aikaa. Porukkaahan kyllä tuli ja meni enemmän kuin hitaampi ehti edes huomata, mutta laadun kanssa oli sitten niin ja näin ja vielä enemmän noin.piirit on pienet ja seuraan pitää olla imua (IFK:n kohdella sitä tietysti on aina).
Vastaan kysymysellä... Mitkä ovat ne valmennukselliset vahvuudet? Kun lukee tätä ketjua niin aina ei ole mennyt ihan näin hyvin kuin juuri nyt. Tässä tilassa on käyty viime alkutalvestakin, mutta on käyty myös aika syvällä pohjalla. En osaa sanoa ketä tilalle olisi tarjolla ja siksi Ville on hyvä vaihtoehto. Kuten pelaajapuolella niin haluan, että valmentaja puolella käytetään myös malttia palkkapolitiikassa.Mitkä on ne valmennukselliset puutteet? Fakta on se, että Peltonen pärjää Stadin valoissa. Nämä muut todennäköisesti ei.
Varmasti Ville laski palkkaansa juuri, että sai jatkon tehtyä. Suosittelen korkin kiinni laittamista.
Vastaan kysymysellä... Mitkä ovat ne valmennukselliset vahvuudet? Kun lukee tätä ketjua niin aina ei ole mennyt ihan näin hyvin kuin juuri nyt. Tässä tilassa on käyty viime alkutalvestakin, mutta on käyty myös aika syvällä pohjalla. En osaa sanoa ketä tilalle olisi tarjolla ja siksi Ville on hyvä vaihtoehto. Kuten pelaajapuolella niin haluan, että valmentaja puolella käytetään myös malttia palkkapolitiikassa.
Mikä muu jengi Suomessa maksaisi Villelle mottipäistä palkkaa? Kannattaa katsoa hieman Nordiksen ikkunoista kauemmas ja kuunnella mitä muiden jengien fanit huutelee Villestä.
Ja en osaa yksilöidä puutteita, kun en tiedä tarkkaa työnjakoa valmennuksessa, mutta pakkohan niitä on olla, kun suorittaminen on ailahdellut niin paljon matkan varrella. Siihen on toki loukkaantumiset yms. syyt myös vaikuttamassa, mutta kuten moni muukin on kysellyt aikanaan Villen pelikirjan perään tai sen puuttumattomuuden.
Ei mielestäni ansaitse mottipäistä palkkaa, mutta 150k on Suomen tasolla kuitenkin kova palkka ja kaikkien kannalta low risk vaihtoehto... Mottipäisellä itse kokeilisin etsiä valmentajan, jolla on olemassa meriittejä.
Ei sitä imua kyllä aina ole ollut, esim. Raadon paluu ei ollut varsinaista kulta-aikaa. Porukkaahan kyllä tuli ja meni enemmän kuin hitaampi ehti edes huomata, mutta laadun kanssa oli sitten niin ja näin ja vielä enemmän noin.
Mun mielestä sillon kun Peltosen peli toimii, niin se on ihan viihdyttävää. Maalipaikkoja useimmiten saadaan aikaseksi ja kiekkoa hyökkäyksessä pidettyä. Omistakin tullaan ylös ihan reippaasti. Sillon kun VP:n peli ei toimi kovin hyvin, niin ne ongelmat ovat lähinnä puolustuspäässä. Se panikointi ja perässä juokseminen, kun vastustajalla pidempiä hyökkäyksiä, niin sellasiin ongelmiin on syytä pureutua, eli sellanen sanoisinko vittumainen ja kylmähermoinen omanpään toiminta yhdistettynä hyvää veskariin on ihan ehdoton lähtökohta isojen asioiden voittamisessa. Tapolan Tappara oli ikävä joukkue vastustajille varsinkin poffeissa. Vaikea tehdä maaleja heille, ja hyvin saivat 1.sektoreilta vastustajat tehokkaasti pois. Perässäjuoksemisen vastakohta suorastaan, ja Heljanko hoiti "loput".Se tässä on positiivista, että myös Ville Peltonen voi kehittyä valmentajana. Miksei aina ihan huippuvalmentajaksi asti.
Pari viime kautta eivät ole olleet yhtä parin kuukauden pätkää lukuunottamatta huippuvalmentajan työnäytteitä. IFK:ssa pitäisi aina olla huippuvalmentaja.
Itse olen vieläpä niin vaativa maksava asiakas, että haluaisin viihtyä niin hallilla kuin kotisohvalla. Aika on jo selvästi kullanut monella muistoja, mutta kyllähän tekeminen on ollut parin kauden ajan lähinnä Hanlonimaista virkamieslätkää. Toivottovasti tämä muuttuu.
Kuluvassa kaudessa ja nykysijoituksessa on paljon lumousta. Joistain matseista IFK ei olisi ansainnut yhtään mitään. Aika näyttää taas, että mihin suuntaan lähtee. Menestystä tietysti aina toivotaan, vaikka siihen ei ainakaan nyky-Villen kanssa uskokkaan. Villelle jos jollekkin sitä IFK:n ruorissa toivoo, romanttinen ajatus ja haavekuva.
Toivottovasti olen negailuineni ja havaintoineni erittäin väärässä.
On mahdollista ja hyvin todennäköistä, mutta sekään ei ole takuu onnistumisesta. Tuosta olen aina tykännyt muutenkin, että tekee juurikin paljon duunia ja yrittää ja antaa myös IFK miehenä kasvot. Esimerkkinä juuri tuo ekana/vikana hallilla usein. Näyttää välittämisestä myös. Virta tai vielä vähemmän Kivi ei ole sen mottipäisen arvoinen... ja hyvä valmentaja pärjää hieman huonommallakin materiaalilla.Onko mahdollista, että Peltonen tutkii ja haluaa kehittää asioita omassa tekemisessään? Ei Peltonen ole mikään yhteistyö jääkiekon mannekiini, mutta nopeasti on ymmärtänyt ettei Sveitsi lätkällä liigassa pärjää. Peltonen on muuttanut pelikirjaansa aktiiviseen kiekkokontrolliin. Siis tavoite on ollut varmasti koko ajan tämä, mutta se vaatii huomattavaa kiekonpito taitoa mitä ei joukkueessa aikaisemmin ole ollut. Tiedetään, että Peltonen on hallilla aina ensimmäisen ja lähtee viimeisenä joka kertoo sitoutumisesta.
Näille Virroille ja Kiville IFK pesti itsessään olisi saavutus miksi en usko, että siinä tehtävässä menestyisi. En näe, että nämä toisi mitään mullistavaa versus nyky IFK.
Nämä on just hyviä huomioita eivätkä mitenkään osoita sinua negapetteriksi!Se tässä on positiivista, että myös Ville Peltonen voi kehittyä valmentajana. - -
Kuluvassa kaudessa ja nykysijoituksessa on paljon lumousta. Joistain matseista IFK ei olisi ansainnut yhtään mitään. - -
Itse olen vieläpä niin vaativa maksava asiakas, että haluaisin viihtyä niin hallilla kuin kotisohvalla. Aika on jo selvästi kullanut monella muistoja, mutta kyllähän tekeminen on ollut parin kauden ajan lähinnä Hanlonimaista virkamieslätkää. Toivottovasti tämä muuttuu.
Kuluvassa kaudessa ja nykysijoituksessa on paljon lumousta. Joistain matseista IFK ei olisi ansainnut yhtään mitään. Aika näyttää taas, että mihin suuntaan lähtee. Menestystä tietysti aina toivotaan, vaikka siihen ei ainakaan nyky-Villen kanssa uskokkaan. Villelle jos jollekkin sitä IFK:n ruorissa toivoo, romanttinen ajatus ja haavekuva.
Toivottovasti olen negailuineni ja havaintoineni erittäin väärässä.
Sen vaan sanon, että tämän kauden HIFK on paperilla niin käsittämättömän kova jengi tähän liigaan, että ilman 60% pelaajien loukkaantumista loppukaudeksi, pitäisi mestaruus tulla, vaikka valmentajana olisi Buli-ukko.
(ja ehkä juuri silloin ja sen takia)
Se tässä on positiivista, että myös Ville Peltonen voi kehittyä valmentajana. Miksei aina ihan huippuvalmentajaksi asti.
Pari viime kautta eivät ole olleet yhtä parin kuukauden pätkää lukuunottamatta huippuvalmentajan työnäytteitä. IFK:ssa pitäisi aina olla huippuvalmentaja.
Itse asiassa Villen saavutukset IFK:ssa ovat parempia, kuin Klyyvarin tässä vaiheessa kolmenvuoden sopimusta. KJ:n IFK oli kahdella ensimmäisellä kaudella 9. ja 5., eikä se pystynyt voittamaan yhtäkään playoff sarjaa. Peltosen sijoitukset ovat 5. ja 4., eli jos tässä nyt mestaruus tulisi niin Peltonen olisi ylittänyt KJ:n track recordin IFK:ssa.
Hyvin tiesin nuo Nokan aikaisemmat sijoitukset mutta viittasin lähinnä tuohon kolmanteen vuoteen. Mutta kyllä kolmen vuoden saldo olisi juuri kuten sanot. Nokalta erityisesti se toinen kausi oli iso pettymys.
Ensimmäisellä kaudella jäi säälipleijareihin, mutta totta että toisen kauden keväällä oli odotukset korkealla ja mahalaskuun se päättyi.
Onhan JypHT/no smoking teamillakin aika kova alakerta.On Ilvekselläkin aika saatanan kova nippu ja siellä toi alakerta nyt tän uuden jäbän kanssa sarjan paras.
Villestä valmentajana en vieläkään oikein ota selkoa että onko lintu vai kala, mutta siitä huolimatta (ja etenkin jos valmentaja-markkinat kuivat) niin pidän jatkuvuuden ajatuksesta. Nyt voi olla juuri se oikea hetki IFK:nkin panostaa siihen ikuisen valmentajaruletin sijaan.