Se on hauskaa, miten nämä näkee ja kokee eri tavalla. Minun mielestäni IFK on lähtenyt molempiin peleihin niin tänään Porissa kuin Stadissakin helvetin opportunistisella lähestymistavalla. On lähdetty ylihyökkäämään ja laiminlyöty puolustuspeli täysin. Tästä osoituksena lukuisat Ässien ylivoimahyökkäykset ja läpiajot molemmissa peleissä. Kun nyt käytetään perinteistä IFK tekosyytä eli huonoa viimeistelyä niin kyllä siellä neutraaleilla laseilla katsottuna oli molemmissa peleissä myös Ässillä paikat tehdä enemmän maaleja. Eikä nämä Ässät pelit ole ainoita vaan tämä ala-arvoinen puolustaminen ja varsinkin PAPP ovat toistuneet helvetin monessa pelissä. Ässät sen sijaan lähtenyt mielestäni molempiin peleihin nihilistisellä ja fiksulla altavastaajan taktiikalla eli pelataan omassa päässä maalinedusta tarkasti, luotetaan Rubinin Liigan parhaana ottavan ne pari kolme gameseiveriä ja odotetaan IFKn virheitä, joita tulee. Pisteet Ässille 5/6, joten minun silmissäni kyllä Härkälä vienyt VPtä taktisesti kuin pässiä narussa tähän mennessä. Siihen päälle vielä materiaalisesti niin hattua pitää nostaa Härkälälle. Kaiken huippu tänään oli, kun olisi kannattanut pelata opportunistisesti ja ylihyökätä (3.erässä) niin eikös me saatana anneta Ässien rauhassa kiekotella sekunteja kellosta pois seisomalla trapissa puolet erästä. Itse en kyllä pysty syyttämään näistä jatkuvasti ongelmista pelaajia vaan kyllä katse kääntyy VP&co. Olen ollut muutenkin vuokralla posisiivessä, joten rotsi suhahtelee jo. Joukkueeseen minulla on edelleen luotto, mutta VP ei minua vakuuta, eikä oikeastaan ole kunnolla vakuuttanut missään vaiheessa.
Materiaalista se ei kyllä ole kiinni, sillä nykyinen puolustus on vähintään viime kauden kyhäelmän tasoinen. Sen viime kauden ”nimettömän” puolustuksen Murphy sai lopulta pelaamaan todella tiivistä PAPPia. Nyt siitä ei ole mitään jäljellä.
Minäkään en
@Bulilla tapaan kyllä tästä saa mitään erityisen hyvää hokia. Toki, minä ajatellen itse tuloskeskeisesti, mitä olen toitottanut melko kauan täällä. Kun katsoo meidän pistesaldoa ja vertaa sitä Tapparaan niin ei siitä saa kuin kouluarvosanalla tyydyttävän. Minkä ei pitäisi riittää.