Tuo ei ollut mitään vittuilua vaan sanoin niin kuin asia on. Ne lokakuun pisteet, kun tuppaa olemaan yhtä arvokkaita kuin keväänkin ja turhan usein HIFK on lähtenyt sinne takamatkalta, joka näkynyt menestyksessä.
Ja ilmeisesti meistä kahdesta se olen minä joka elää tässä hetkessä ja sinä jossain tulevassa, kun vähättelet joukkueen syksyn osaamista.
Sinä siis kirjoitit näin, boldaus oma:
Se ei yllätä, että sinä sanot noin mutta onhan tuo juuri sitä HIFK-jargonia kun otetaan kuokkaan syksyn peleissä. Sitten taas kirotaan keväällä, kun välierissä tulee tapparat vastaan ja hävitään ne pystyyn.
Jos et tarkoittanut boldattua kohtaa vittuiluksi, niin kannattaa tsekata vähän omaa kommunikointia. Minä otin sen vittuiluna, koska kommenttisi sävy mun lainaukseeni ei ollut ensimmäinen laatuaan. Eikä siinä mitään, ei sun tarvitse mun kirjoituksistani pitää ja voit ihan rauhassa pitää näkemyksiäni hattaralla kuorrutettuina. Mutta niihin voi ehkä reagoida eri tavalla, jos tarkoitus ei ole vittuilla.
Ihan no brainer, että kaikkien pelien pisteet ovat ihan yhtä tärkeitä keväällä. Ja olet ihan oikeassa siinäkin, että HIFK on lähtenyt takamatkalta ja menettänyt lukemattomina aiempina vuosina aivan liikaa pinnoja nimenomaan alkukaudesta. Tämä on ihan fakta. Niille nyt vain ei enää voi mitään, joten pitäiskö päästää menneestä irti? Sekin on fakta, että tämä oli nyt peräti toinen kerta tällä kaudella, kun joukkue jäi kokonaan ilman pisteitä. Milloin viimeksi? Mä en ainakaan ulkomuistista pysty heittämään toista vastaavaa vuotta. Muistan kyllä lukemattoman määrän pelejä, missä kenttätapahtumia on hallittu 100-0, mutta niistä palkintona on ollut nolla pistettä.
Ihan turha mennä asioiden edelle ja miettiä määräänsä enemmän, mikä merkitys on milläkin voitolla on keväällä. Se on monimutkainen yhtälö ja moni asia on lopullisen sijoituksen suhteen myös täysin muiden käsissä. Ei olisi, jos voitettaisiin kaikki pelit, mutta sellaisen odottaminen ei ole realistista. Tässä vaiheessa ei tiedetä edes sitä, päästäänkö sinne välieriin. Tai pääseekö edes Tappara.
Eilen Villestä näki ihan selvästi pelin aikana penkin takana, ettei todellakaan ollut tyytyväinen joukkueen peliesityksiin. Mutta tyytyväisen ja tyytymättömän Villen habituksen ero on melko pieni, parhaiten sen näkee kulmakarvoista. Ville vastuuttaa pelaajia paljon ja joskus paras oppi on katsoa tulostaululle. Piti ainakin eilen joukkueen aika nöyränä, kun tilanne oli 4-0 Ässille.
Mulla maltti riittää niin kauan, kun joukkue on valmentajan näpeissä. Ja tämä joukkue on.