Muuten olis ollu ihan ok 0-4-häviö, mutta sitten alkoi säälittää Peltosen kohtalo, ajattelivat toisen kerran ja päättivät, että jaksetaan nyt vielä yks sarja eteenpäin, kun merikin on vielä jäässä eikä pääse istuttamaan perheen kanssa landelle saareen kuitenkaan narsisseja tai muita polifiikuksia.
No joo, hyvä että ovat voittaneet, mutta outoja on ajatuksenjuoksut pelaajilla.
Johtopäätös: lisää lakanoita!
Ja palkinto lakanan laittaneelle seuralta. Pelaajat tarvii näköjään piiskata pelaamaan, eikä koutseista ole näköjään siihen. Seuraavasta häviöstä "C ULOS" -lakana katsomoon?
Joo, just näin. Kaikki olivat tyytyväisiä ja toivoivat, että lomat alkaa asap.
Kyllä jokainen, varsinkin kokenut pelaaja ymmärtää, että kun peli ei kulje, valmentajan jatko on suurennuslasin alla. Mutta siinä vaiheessa, kun kaukaloon ilmestyy lakana, missä vaaditaan koutsille kenkää, jokainen tietää, että siitä seuraa myös otsikoita ja julkinen paine kasvaa. Ja samalla alkaa huhut kiertää, miten joukkue on ollut nimenomaan tyytymätön valmennukseen eivätkä siksi ole halunneet pelata valmentajan paskapelitapaa.
Mun mielestä oli todella hienoa, että Lehterä sanoi mitä sanoi. Lehterän sanomisten pitäisi tukkia ulkopuolisten väitteet siitä, että joukkue ei pelaa valmentajalleen. Tokihan sitä aina joku tätäkin epäilee, koska "mitä muutakaan se kapteeni voisi sanoa". No, se kapteeni olisi voinut sanoa ihan mitä muuta tahansa ja jättää ainakin nämä kommentit antamatta, ellei olisi vilpitön ja tosissaan.
Ja onhan se pelaajille voinut tulla mieleen ihan konkreettisena huolena, että nyt jos Ville saa kenkää, kuka meitä seuraavaksi valmentaa? Jokainen pelaaja on tehnyt sopimuksen nimenomaan Peltosen HIFK:hon. Kyllä mä ainakin pyrkisin kaikilla tavoin itse laittamaan ihan kaiken peliin, jos olen itse tyytyväinen valmennukseen ja toivoisin sen jatkavan, mutta pään yläpuolella leijuukin yhtäkkiä musta pilvi siitä, että niin ei tulekaan tapahtumaan. Musta nämä viime pelit ovat olleet joukkueelta hyvä statement sen puolesta, että fanien kokemukset eivät kerro joukkueen kokemuksista yhtään mitään.
Tämä ei poista sitä, että pelaajat ovat voineet olla turhautuneita joihinkin tilanteisiin tai valmentajan sanomiseen tai annettuun rooliin jollain hetkellä, mutta nämäkin kuuluvat lajiin. Itse arvioin, että suurimmat turhautumiset ovat kohdistuneet jokaisen pelaajan kohdalla omaan pelaamiseen ja toisena joukkueen suorittamiseen, koska kolmessa ekassa pelissä ei pystytty voittamaan kertaakaan, vaikka mahdollisuus olisi ollut.
Mutta jotenkin valmennus ja joukkue
yhdessä käänsivät tämän sarjan seiskapeliin. Toivottavasti taistelutahtoa ja energiaa on vielä varastoissa, koska tiistaina tämä nyt joka tapauksessa ratkeaa. Tai no, voi se mennä keskiviikonkin puolelle, mutta ratkeaa silti. Fakta on se, että nyt panokset ovat molemmille yhtä kovat eikä perälautaa ole kummallakaan. Pelicansilla oli kolme ottelupalloa HIFK:n nollaa vastaan ja nyt tilanne on tasan. Virheisiin ei ole kummallakaan varaa ja just nyt mä sanoisin, että tämä asetelma sopii meille lähtökohtaisesti paremmin. Sanoisin, että lähtökohtaisesti Peltosella on vähemmän muutettavaa kuin Niemelällä, mutta valmentajien taktiikoista on vielä aika pitkä matka siihen, millaiseksi peli lopulta muotoutuu.