Viinaa halvalla Saksasta – mitä, missä ja miten?

  • 520 450
  • 1 441

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tilasin Goudmondosta yhden satsin viinaa (12 * jägermeister 0,7 l) ennenkuin lopettivat.

Tänään tuli sitten kokeiltua viinahuuto.comista tilaus.

Tilauksen jättämisestä on mennyt viikko ja viinat hain matkahuollosta. 5*0,5l leijona pastillilikööri (30%), apteekkarisnapsia 5*0,5l (35%) sekä 10*0,5l vergi vodkaa (40%.)

Toimituskuluineen 164.15€ oli hinta. Se tekee koko satsille viinan litrahinnaksi 16,4 euroa. Ei taida alkosta irrota mikään viina tuohon hintaan? Keskimääräinen tilavuusprosentti satsille on 36,25%.

Suosittelen.
Rikosilmoitus sinusta pitäisi tehdä. Siis noiden juomavalintojen vuoksi.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laitoin eilen Gourmondolle ihan mielenkiinnosta viestiä. Kiitin tähänastisista palveluista ja kysyin josko homma jatkuisi jossain vaiheessa. Tässä vastaus:

Dear Mr xxxx,

thank you for your inquiry.
We regret to inform you that, due to shipping difficulties we have previously experienced (damages caused by courier companies), we have recently temporary removed Finland from the list of countries where we deliver our goods:
Gourmondo - Gourmet Online Shop seit 2002 mit über 17.000 Delikatessen aus aller Welt׃ Champagner, Wein und internationale Spezialitäten online kaufen! .

At the moment we do not have information when we will be able to accept orders from Finland again. We hope it will be as soon as possible, after our warehouse improves the quality of shipping- in correspondence with logistic companies.

Thank you for your understanding.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Joku voisi pitää kohtalaisen läpinäkyvänä selitystä, että vika on "damage caused by courier companies" kun Suomen-jakelun hoitavat kaksi kai suunnilleen maailman täsmällisintä postilaitosta. Saahan sitä toki uskoa mitä selityksiä haluaa.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Niin, kolme kertaa olen Gourmondosta tilannut ja kaikki lodjut olleet ehjiä, myös flindat. Esimerkillisesti pakattu, aina. Taitaa Suomen Tullilla olla sormet pelissä.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Bruins: Sama tilanne mullakin. Ei mitään moittimista toiminnassa, löytynyt pari kertaa jopa ylimääräistä lahjaputelia. En minä näe syytä miksi Gourmondo tai Lieferello muuten lopettaisi liiketoimintansa jonkin maan osalta kuin sen, että paikallinen kuriiri särkee jotain tai meidän Tulli on lähestynyt heitä. Posti tässä siis syypää koska DHL kuitenkin toimittaa Saksasta paketit muillekin maille ja paikalliset toimijat omissa maissaan asiakkaille.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
@Bruins: Sama tilanne mullakin. Ei mitään moittimista toiminnassa, löytynyt pari kertaa jopa ylimääräistä lahjaputelia. En minä näe syytä miksi Gourmondo tai Lieferello muuten lopettaisi liiketoimintansa jonkin maan osalta kuin sen, että paikallinen kuriiri särkee jotain tai meidän Tulli on lähestynyt heitä. Posti tässä siis syypää koska DHL kuitenkin toimittaa Saksasta paketit muillekin maille ja paikalliset toimijat omissa maissaan asiakkaille.

Kelpaisiko syyksi nämä kaveriporukoiden tonnin tilaukset 20-30 euron postikuluilla?
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Kelpaisiko syyksi nämä kaveriporukoiden tonnin tilaukset 20-30 euron postikuluilla?
En ymmärrä, miksi Gourmondo luopuisi hyvistä asiakkaistaan tämän takia. Varmaan ihan mielellään ottavat vastaan tonnin tilauksia. Jos postikuluista tulee heille tappioita, niin helpostihan he säätävät Suomeen lähetettävien isompien satsien kulut sille tasolle, että tänne kannattaa myydä. Ja varmasti suomalaiset niilläkin hinnoilla ostaisivat.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Itsellekkin kaikki tilaukset tuli ehjänä perille ja ihan Postin toimittamana. Jos kotona olin niin ihan ovelta sain, muuten postin pisteestä hakemalla.
No toivotaan että homma lähtee taas rullaamaan, ja voi lisäpaketteja tilata.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Syy siis tuohon toimitusten lopettamiseen on tietenkin valmistevero, mikä suomen valtion tulkinnan mukaan pitää maksaa suomeen. Valmisteveron suuruus on oluelle reilun kympin per koppa ja tulli on varmaankin lähetellyt näitä laskuja firmoille. Ymmärtääkseni tuo on melko kiistanalaista ja jossain tuomioistuimessa odottelemassa lopullista ratkaisua. Sitä ennen, tuskin yksittäiset eurooppalaiset kaupat hirveästi viitsivät lähteä suomen valtiota vastaan riitelemään.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Syy siis tuohon toimitusten lopettamiseen on tietenkin valmistevero, mikä suomen valtion tulkinnan mukaan pitää maksaa suomeen. Valmisteveron suuruus on oluelle reilun kympin per koppa ja tulli on varmaankin lähetellyt näitä laskuja firmoille. Ymmärtääkseni tuo on melko kiistanalaista ja jossain tuomioistuimessa odottelemassa lopullista ratkaisua. Sitä ennen, tuskin yksittäiset eurooppalaiset kaupat hirveästi viitsivät lähteä suomen valtiota vastaan riitelemään.

Juuri näin. Kyllä nää lafkat osaa kuljetuskulut laskea niin´etteivät niistä jää tappiolle. Nyt on vaan tulli alkanut ottamaan yhteyksiä, notta missä valmsteverot viipyy jja sen takia toimitukset päättyneet.

Bruichladdich tislaamo Islayn saarella joutui saman systeemin uhriksi. Sieltä tuli tilailtua useampikin satsi laatuviskiä kunnes sitten yhdessä vaiheessa lopettivat ja silloinkin syynä "logistiikka" ongelmat. Muutama kuukauden jälkeen myynti alko uudestaan mutta kas vaan hinnat olivat jotain aivan muuta kuin aikaisemmin ja kun testasi loggautua esim saksalaisena niin hinnat olivat ne vanhat tutut.

Viimeiset tilaukset tullut tosiaan tehtyä Gourmondosta mutta nyt pitää taas etsiä uusi toimittaja.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Nyt kun nämä tutut toimittajat ovat menneet toimituksissaan lakkoon niin tämmöinen tuli vastaan, http://bier-wein.de/ . Näyttää olevan olusiin ja teräviin enemmän keskittynyt ja kulut ihan kohtuulliset. Yksi tuttu tuonne tilauksen jo heitti ja tuloillaan on. Linkki vie erään viinaksia toimittavan saksalaisliikkeen sivuille.

Mites tämän tilauksen kanssa kävi?
 

Japi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh, Jokerit, Saipa, Jokipojat, Titaanit
Nyt on viinahuuto.com korkattu. Maanantaina tilasin ja tänään matkahuolto toi kotia. Soittivat etukäteen ja reilun tunnin kuluttua soitosta 54,9 kilon paketit (2 kpl yhteensä tuo 54,9kg) tuli sisälle neljänteen kerrokseen. Toki oli hissi. Kaksi miestä toi. Ja ei ollut mitään "ylimääräistä" mukana.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Mulla hajosi Gourmondon tilauksesta muutama pullo lähetyksestä. Tosin juomat oli jo melkein mun kädessä kun ne hajosi. R-Kioskin mamma tiputti laatikon lattialle ja sen seurauksena puoli kioskia lainehti oluessa. Korvaukset sain postilta kyllä niin ei jäänyt siitäkään pahaa makua.

Saveur Biereltä oon pari tilausta tehnyt ja ensi kuussa lähtee seuraava kesää varten. Homma on toiminut hyvin.
 

Hakki#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bayern München
Urban-drinks.de toimitti tänään laatikollisen olutta sopivasti vapuksi. Hyvin toimi, kaksi viikkoa kesti tilauksen jättämisestä siihen kun tuotteet oli kotona.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tervehdys ja pahoittelut etten ole koko ketjua lukenut. Ensimmäiset 7 sivua luin aikanaan heti kun ne ilmestyivät, koska itselläni oli tarkoitus myös tilata juomat Gourmondosta. Noh nyt siis ilmeisesti Gourmondo on suomalaisille kuollut ja kuopattu, enkä ehtinyt sitä paikkaa kokeilemaan, mutta mistäs nyt tilataan juomiset? Itse tässä arvon perinteisen Viron matkan ja etämyynnin välillä. Olen enemmän lonkero- kuin kaljamiehiä ja Virosta olisi tarkoitus hakea myös energiajuomia, joten löytyykö noista verkkokaupoista lonkeroa ja energiajuomia?

Päiväristeily Tallinnaan kustantaisi 32e/henkilö ja autopaikka laivalta väh 60e. Tähän päälle vielä muut kulut. Okei onhan se periaatteessa myös eräänlainen ulkomaan matka, mutta kyllä tässä tulee nyt mietittyä kummasta ne viinat kannattaa käydä hakemassa. Siihen tulokseen olen tullut että ei ainakaan omasta alkosta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Päiväristeily Tallinnaan kustantaisi 32e/henkilö ja autopaikka laivalta väh 60e. Tähän päälle vielä muut kulut. Okei onhan se periaatteessa myös eräänlainen ulkomaan matka, mutta kyllä tässä tulee nyt mietittyä kummasta ne viinat kannattaa käydä hakemassa. Siihen tulokseen olen tullut että ei ainakaan omasta alkosta.
Ei kai sinne ole pakko autoa ottaa mukaan. Eikö ne brenkut saa jossain rullakossa minkä työntää sitten laivasta parkkipaikalle. Tosin parkkipaikka maksaa ellei saa kuskia. En tosin tiedä, arvaan ja muistelen kuulopuheita kun en ole itse virosta roudannut kuin kantotavaraa.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Noh nyt siis ilmeisesti Gourmondo on suomalaisille kuollut ja kuopattu, enkä ehtinyt sitä paikkaa kokeilemaan, mutta mistäs nyt tilataan juomiset?

Baltic Sea Spirit toimittaa edelleen Suomeen ja lonkeroita löytyy valikoimasta. Tarinaa löytyy jo tästäkin ketjusta ja ei pelkästään positiivisia kokemuksia. Omalla kohdalla kuitenkin toiminut aina hyvin ja tilauksia on useampia. Viimeisimmän kävin hakemassa perjantaina Siwasta ja tällä kertaa tuli aika vikkelästi alle parissa viikossa. Postikulut taitaa olla 20 euroa per 20kg.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onkos kenelläkään kokemuksia Spritboxista? Kaveri on sieltä nyt tilannut pari kertaa ja hyvin on hänen osalta toiminut.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt kun Lieferello ei ole enää pitkään aikaan uskaltanut toimittaa lähetyksiä Suomeen niin on haastavaa löytää etämyyjää jolta saisi tilattua juotavaa niin halvalla että se olisi riittävän houkuttelevaa. Pitäisiköhän sitä siis ottaa riski ja kokeilla tilaamista vaikka viinikauppa.comista. Viimeksi tilaus tuli perille eikä tulli ollut ehtinyt väliin. Jos jäisi kiinni ja verot pitäisi maksaa niin paljonkohan se olisi esim. viiden kaljalaatikon osalta? Jossain muistan toki nähneeni taulukon jossa se on sanottu.

Onneksi risteilyltä voi ostaa juotavaa halvalla ja samalla säästetyt eurot suurinpiirtein kattavat matkoista tulleet kustannukset.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Onneksi risteilyltä voi ostaa juotavaa halvalla ja samalla säästetyt eurot suurinpiirtein kattavat matkoista tulleet kustannukset.
En tiedä sopisiko paremmin olutaiheiseen ketjuun mutta pistetään nyt tänne. Tietääkö kukaan onko millään stadista lähtevällä laivalla valikoimassa mitään muuta kuin kusisia bulkkilagereita? Toukokuussa olin Silja Symphonyllä ja bissevalikoima ei sisältänyt lainkaan esimerkiksi pienpanimotuotteita, viinivalikoimaa oli sitten senkin edestä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiedä sopisiko paremmin olutaiheiseen ketjuun mutta pistetään nyt tänne. Tietääkö kukaan onko millään stadista lähtevällä laivalla valikoimassa mitään muuta kuin kusisia bulkkilagereita? Toukokuussa olin Silja Symphonyllä ja bissevalikoima ei sisältänyt lainkaan esimerkiksi pienpanimotuotteita, viinivalikoimaa oli sitten senkin edestä.
Enimmäkseen olen Viking Linella viime vuosina matkustanut ja siellä ainakin on Tax Freessa löytynyt joitain vaihtoehtoja. Belgialaisista oluista Affligem Blondea ja sitten Stallhagenin oluita ja joskus jotain muutakin, mm. Uusi-Seelantilaisen Monteith'sin tuotteita oli kerran, mutta ne oli todella heikkotasoisia ja luulen, että osittain siksi koska olivat auttamattomasti menettäneet tuoreuttaan. Melko vähän kuitenkin Tax Freessa löytyy bulkin vastapainoksi mitään. Jotain kuitenkin.

Sen sijaan Pubista kannattaa kysellä. Sieltä meinaan voi ostaa mukaan oluita, mutta niissä taitaa olla se siksari minimi. Myyvät kyllä suunnilleen kaikkia löytyviä oluita jos niitä vaan on varastossa. Mm. BrewDogin Hardcore IPA:a on tullut ostettua, samoin Duvelia, Westmalle Dubbelia, Leffeä, Lagunitas IPA:a ja Harviestounin Old Engine Oilia. Tämä siis Viikkarilla ja valikoimat toki vaihtelee hieman. Siljallakin joskus ollaan ostettu jotain, mutta en ole sillä seilannut toviin, joten en tiedä onko siellä asiaan tullut muutosta, epäilen.

Toivottavasti tästä oli jotain apua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös