En tiedä sopisiko paremmin olutaiheiseen ketjuun mutta pistetään nyt tänne. Tietääkö kukaan onko millään stadista lähtevällä laivalla valikoimassa mitään muuta kuin kusisia bulkkilagereita? Toukokuussa olin Silja Symphonyllä ja bissevalikoima ei sisältänyt lainkaan esimerkiksi pienpanimotuotteita, viinivalikoimaa oli sitten senkin edestä.
Enimmäkseen olen Viking Linella viime vuosina matkustanut ja siellä ainakin on Tax Freessa löytynyt joitain vaihtoehtoja. Belgialaisista oluista Affligem Blondea ja sitten Stallhagenin oluita ja joskus jotain muutakin, mm. Uusi-Seelantilaisen Monteith'sin tuotteita oli kerran, mutta ne oli todella heikkotasoisia ja luulen, että osittain siksi koska olivat auttamattomasti menettäneet tuoreuttaan. Melko vähän kuitenkin Tax Freessa löytyy bulkin vastapainoksi mitään. Jotain kuitenkin.
Sen sijaan Pubista kannattaa kysellä. Sieltä meinaan voi ostaa mukaan oluita, mutta niissä taitaa olla se siksari minimi. Myyvät kyllä suunnilleen kaikkia löytyviä oluita jos niitä vaan on varastossa. Mm. BrewDogin Hardcore IPA:a on tullut ostettua, samoin Duvelia, Westmalle Dubbelia, Leffeä, Lagunitas IPA:a ja Harviestounin Old Engine Oilia. Tämä siis Viikkarilla ja valikoimat toki vaihtelee hieman. Siljallakin joskus ollaan ostettu jotain, mutta en ole sillä seilannut toviin, joten en tiedä onko siellä asiaan tullut muutosta, epäilen.
Toivottavasti tästä oli jotain apua.