Ovat sukulaiset jo oppineet, ettei mulle kannata ostaa joululahjaksi mitään kalsareita...
Juuei viitsi, olis poika kännissä kokoajan.
Ovat sukulaiset jo oppineet, ettei mulle kannata ostaa joululahjaksi mitään kalsareita...
Juuei viitsi, olis poika kännissä kokoajan.
Ville Haapasalon kirja "Et kuitenkaan usko" tuli ostettua ja luettua. Erittäin hyvä kirja ja kirjoitettu pilke silmäkummassa, mutta samalla aika vakava. Uskomattoman elämän on kyllä Ville Haapasalo elänyt ja on vasta vähän yli 40 vuotta.
Tämän luin joskus kauan aikaa sitten (ehkä 10 vuotta) ja muuta en kirjasta muista, kuin että erittäin mielenkiintoinen teos kyseisestä sodasta hieman uudesta näkövinkkelistä (esimerkiksi ukrainalaisen "sinisen pataljoonan" kokemuksista). Itseäni yllätti, kuinka kyseinen sota on toisaalta aika vaiettu asia virallisessa venäläishistoriassa ja toisaalta mytologisoitu (ylitsepääsemättömät linnoitukset yms neuvostojoukkojen vastuksena)....
Ja koska sodankäynti kiinnostaa niin hankinpa Bair Irincheevin Talvisota venäläisin silmin - mielenkiinnolla odotan "matkaa" talvisotaan venäläisin silmin nähtynä.
vlad.
Tämän luin joskus kauan aikaa sitten (ehkä 10 vuotta) ja muuta en kirjasta muista, kuin että erittäin mielenkiintoinen teos kyseisestä sodasta hieman uudesta näkövinkkelistä (esimerkiksi ukrainalaisen "sinisen pataljoonan" kokemuksista). Itseäni yllätti, kuinka kyseinen sota on toisaalta aika vaiettu asia virallisessa venäläishistoriassa ja toisaalta mytologisoitu (ylitsepääsemättömät linnoitukset yms neuvostojoukkojen vastuksena).
Katsos vaan, sama opus löytyy täältäkin ja vielä seuraava osakin tuolle, Metro 2034, mutta molemmat teokset on vielä lukematta. Aiempi kosketus venäläiseen kirjallisuuteen on ollut venäläiset klassikot, Dostojevski etunenässä.Toinen ostamani teos on venäläiskirjailijan ydinsodan jälkeiseen maailmaan sijoittuva Metro 2033 - kirjailija on minulle entuudestaan tuntematon Dmitri Gluhovski.
vlad.