8. syyskuuta julkaistaan "Viikate - 25 mollivuotta"- kirja. Onhan tämä saatava luettavaksi.
Kouvostoliiton betonibunkkerien varjosta listaykköseksi – rakastetun suomalaisen metallibändin tarina kansien väliin - Rumba.fi
Kouvolalaisen Viikate-yhtyeen tarina ilmestyy kirjana. Kaarle Viikate ja rumpali Simeoni Viikate perustivat yhtyeen kahdestaan vuonna 1996. Vuonna 2009 bändi julkaisi jo peräti kahdeksannen albuminsa, ja kova työ palkittiin: albumi meni Suomen albumilistan ykköseksi ja ylitti lopulta...www.rumba.fi
Onhan Ervo noissa kaikissa kuvissa mukana.Onkos V:n basistikin nyt jäänyt syrjään joukkueen pelaavasta kokoonpanosta, kun ei ainakaan pärstää näy tuossa kotisivun esittelypotretissa? Ervollahan oli taannoin tapetilla jotain luottamusviran taloussotkuja. Kun nyt ei vain olisi jonkinlaista lopun alkua...
Mun moka. Pahoittelut.Onhan Ervo noissa kaikissa kuvissa mukana.
Viikatteen musiikin kannaltahan on teknisesti ottaen ihan se ja sama kuka istuu rumpalinpallilla, koska rumpali ei pääse bändin kuitenkin simppelissä musiikissa mitenkään esiin. Mutta uskaltanen sanoa ääneen, että tiedän itse(kin) miten monet bändin naisfanit pitivät Simoa aivan rikollisen hottiksena miehenä. Ja jopa näin miehenäkin ymmärrän, että varmaan kaveri miellytti monen naisen silmää. Joten kannujen takana istuva nykyinen ZZ Topista karannut setämies tekee varmasti jollain mentaalitasolla eron, mikä sitten on "se jokin fiilis" mikä puuttuu.. mutta jostain olisin ymmärtänyt, että Simon kuulonalenema olisi sitä luokkaa vakava (ja pysyvä), että tuskin paluuta enää koskaan onSilti jokin fiilis puuttui. Saattoi olla tuo rumpali. Kyllähän Simoa vaan kaipasi
Mutta uskaltanen sanoa ääneen, että tiedän itse(kin) miten monet bändin naisfanit pitivät Simoa aivan rikollisen hottiksena miehenä. Ja jopa näin miehenäkin ymmärrän, että varmaan kaveri miellytti monen naisen silmää.
Mannonen.... Se on Tuomo Mannoin, jos puhutaan samasta jampasta. Mun mielestä kiersi ja kiertelee välillä Viikatteen kanssa. Pitää kysyä kun pääsee vapaille. Hyvin tuttu kaveri. Soittaa (ja laulaa) myös bändeissö Kivesveto Go Go ja Lasten Hautausmaa.Tunnelma hyvässä nousussa. Porukkaa runsaasti ja hymyssäsuin liikkeellä. Tätyy kehua lämppärinä toiminutta Tuomo Mannista piristäväksi tuttavuudeksi. Siinä vedossa oli sitä soittamisen iloa ja tyyli eli biisistä toiseen. Brittipoppia ja ehtaa Doorsia ja kaikkea siltä väliltä. 5 minuuttia ja sitten päästään itse asiaan.
Tuomo Mannonen kai kuitenkin? Ja Kaarlolla tarkoittanet Kaarlea, eli Kallea?Mannonen.... Se on Tuomo Mannoin, jos puhutaan samasta jampasta. Mun mielestä kiersi ja kiertelee välillä Viikatteen kanssa. Pitää kysyä kun pääsee vapaille. Hyvin tuttu kaveri. Soittaa (ja laulaa) myös bändeissö Kivesveto Go Go ja Lasten Hautausmaa.
Kaarlon kanssa kerran istuttiin kaljalla vanhassa Rytmi Katissa. Oltiin kaverin kanssa vetää päiväkännejä. Baarissa ei ollut muita. Sitten Kaarlo tuli sisään ja kysyi voisiko liittyä seuraan. Mukava heppu.
Täh? En tiedä kenestä puhut.Tuomo Mannonen kai kuitenkin? Ja Kaarlolla tarkoittanet Kaarlea, eli Kallea?
Jaahans. Eipä ollut omiin korviin kovinkaan vakuuttava pläjäys tämä uutukainen. Kavaljeeri, Älä pelkää pimeää ja Tumman tiedon lähde erottuivat. Saattaa vaatia aikaa ja kuuntelukertoja, että syvällisyys aukeaa ja vika voi olla myös vastaanottimessa. Suhteeni Viikatteen kanssa jatkuu vahvana ja huomenna Tampere ja Pakkahuone kutsuu kuulijaa nauttimaan aprillipäivän iltamista.