Viikate

  • 67 545
  • 313

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
8. syyskuuta julkaistaan "Viikate - 25 mollivuotta"- kirja. Onhan tämä saatava luettavaksi.


Itse pistin tilaukseen heti, kun tietoa tuli. Nämä menee itsellä vähän tuollaiseen fanitus-osastoon, että kaikkea krääsää sitä tulee aikuinen nainen ostaneeksi.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Ja perjantaina uutta sinkkua ulos, "Vapauden sillan alla" on kappaleen nimi ja innollahan sitä taas odottaa mitä Kouvolan herrat on saanut aikaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Hienoa saada uutta sinkkua ja syksylle kiertuettakin pukkaa. Turun Utopia listalla. Utopiaa en olekaan vielä kokenut, Klubi ja Gong tuli konuttua muutaman kerran, Viikatteenkin tahdissa.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onkos V:n basistikin nyt jäänyt syrjään joukkueen pelaavasta kokoonpanosta, kun ei ainakaan pärstää näy tuossa kotisivun esittelypotretissa? Ervollahan oli taannoin tapetilla jotain luottamusviran taloussotkuja. Kun nyt ei vain olisi jonkinlaista lopun alkua...
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Onkos V:n basistikin nyt jäänyt syrjään joukkueen pelaavasta kokoonpanosta, kun ei ainakaan pärstää näy tuossa kotisivun esittelypotretissa? Ervollahan oli taannoin tapetilla jotain luottamusviran taloussotkuja. Kun nyt ei vain olisi jonkinlaista lopun alkua...
Onhan Ervo noissa kaikissa kuvissa mukana.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ervoon liittyen miehellähän on tosiaan jotain taloudellisia koplailuja liittyen puoluepoliittiseen toimintaan, jossa hän on mukana. Muistelisin näkemästäni uutisesta, että asia on menossa käräjille, ja Ervo on siis syytetyn penkillä. Toimittaja oli soittanut myös Kaarlelle joka totesi vain, että asia ei vaikuta bändiin eikä Ervon asemaan bändissä..

Joten huomista uutta sinkkua odotellessa..
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ja kuvista puuttuu tosiaan salainen rakkauteni rumpali Simeoni, josta alkuvuodesta kerrottiin, että kuulovaurioiden takia joutuu jättäytymään bändistä. Muut soittajat ei kyllä keikoilla tätä neitoa hurmaa yhtä hyvin.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Muutama tunti ja pääsee jälleen nauttimaan Viikatteen keikasta. Nokian keikka jäi marraskuussa väliin työkiireiden takia, mutta tähän iltaan varauduttiin paremmin ja vapaa tuli toivottua ajoissa. Samaan reissuun muutama päivä Tampereella, mutta siitä ehkä Tampere-ketjussa lisää...

Nyt vähän terästettyä glögiä, pari olutta ja rock`n`roll, sillain melankolisesti.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Samoin olutta täällä, ipan peli ja keikalle.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mukavaa keikkaa. En olekaan omia mietteitäni kuukauden takaisesta laittanut. Ehkä palaan asialle, josko teiltä kokemusta kuulee.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tunnelma hyvässä nousussa. Porukkaa runsaasti ja hymyssäsuin liikkeellä. Tätyy kehua lämppärinä toiminutta Tuomo Mannista piristäväksi tuttavuudeksi. Siinä vedossa oli sitä soittamisen iloa ja tyyli eli biisistä toiseen. Brittipoppia ja ehtaa Doorsia ja kaikkea siltä väliltä. 5 minuuttia ja sitten päästään itse asiaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tosiaan olin Turun keikan katsomassa vajaa kuukausi sitten ja jokin tuosta puuttui. Biisilistaan olen melkein aina tyytyväinen, mutta nyt erityismaininnan annan Korpi-vedolle. En muistaakseni ole tuota aikas lempibiisiäni kuullut keikoilla aiemmin. Silti jokin fiilis puuttui. Saattoi olla tuo rumpali. Kyllähän Simoa vaan kaipasi.

Turussa onneksi entinen Klubi/Gong saatu taas keikkapaikaksi. Tämäkin bändi kuuluu tuonne. Kaarlekin tuota muisteli, minkä niminen onkaan paikka milloinkin ollut. Utopiassa tuskin muuten tulee käytyä, mutta tämän kaltaiset bändit tarvitsee tuota keikkailuun.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jj

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Silti jokin fiilis puuttui. Saattoi olla tuo rumpali. Kyllähän Simoa vaan kaipasi
Viikatteen musiikin kannaltahan on teknisesti ottaen ihan se ja sama kuka istuu rumpalinpallilla, koska rumpali ei pääse bändin kuitenkin simppelissä musiikissa mitenkään esiin. Mutta uskaltanen sanoa ääneen, että tiedän itse(kin) miten monet bändin naisfanit pitivät Simoa aivan rikollisen hottiksena miehenä. Ja jopa näin miehenäkin ymmärrän, että varmaan kaveri miellytti monen naisen silmää. Joten kannujen takana istuva nykyinen ZZ Topista karannut setämies tekee varmasti jollain mentaalitasolla eron, mikä sitten on "se jokin fiilis" mikä puuttuu.. mutta jostain olisin ymmärtänyt, että Simon kuulonalenema olisi sitä luokkaa vakava (ja pysyvä), että tuskin paluuta enää koskaan on

Olen siis bändin nähnyt itsekin livenä tällä korona-aikana vakiintuneella nykykokoonpanolla, ja olen samaa mieltä, että fiilis keikalla ei ollut sama kuin takavuosina. Itseäni häiritsi hirveästi se koskettimia(!!) soittava ihme meijusuvas, kun yritin samalla ajatella miten olen nyt tässä katsomassa sitä Viikatetta, jota olen kuitenkin fanittanut jo 20 vuotta..
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eilisen keikan kohdalla täytyy kyllä sanoa, että fiilis oli kokonaisuutena kohdillaan. Klubi oli loppuunmyyty ja tunnelma pikkujouluisen riehakas. Bändi ei selvästikään kärsinyt keikkaväsymyksestä, vaikka kiertue viimeisiä jo vetelikin. Kontakti yleisöön oli jatkuva ja rumpalikin otti omalta tontiltaan siihen osaa. Biisit tietysti rutiinia, mutta silti itse koin, että bändi ei ollut suorittamassa vaan esiintymässä. Itselle keikka oli huikea kokemus ja tunneskaala liikkui päästä päähän, niin vahvasti kyseisen bändin biisit ovat omaa elämää rytmittäneet. 10+, kannatti olla paikalla.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mutta uskaltanen sanoa ääneen, että tiedän itse(kin) miten monet bändin naisfanit pitivät Simoa aivan rikollisen hottiksena miehenä. Ja jopa näin miehenäkin ymmärrän, että varmaan kaveri miellytti monen naisen silmää.

Joo tätähän en vaan tarkentanut tuohon viestiini. Näinhän se itselläkin menee, että Simo vaan oli silmälle se herkuin juttu. Tosiaan esim. Korpi taipui parrakkaalta rumpalilta hyvin, eikä sinänsä keikassa mitään vikaa. Ainahan tämä bändi livenä toimii todella hyvin. Osin auttaa tuo, ettei esiinny liian isoissa paikoissa ja yleisössäkin tiivis tunnelma.

Tuon kosketin-Päivin ymmärrän itsekin lähinnä yhden biisin kohdalla: Mies, joka nolasi Kouvolan. Tuo on keikoillekin sopiva biisi, mutta muussa ei pianon pimputtelu kovin isossa osassa ole, vaikka lavalla näkyykin yksi hahmo lisää. Tässä tapauksessa tosiaan hieman häiritseväkin hahmo.

Mutta harmi tosiaan, ettei Simoa mitä ilmeisemmin enää rumpujen takana näe. Ehkä silmäni tottuu enempiin partoihin.

lisäys: Pakko sanoa myös, että Kuu Kaakon Yllä on kyllä yksi hienoimmista päätösbiiseistä keikoille. Itse ainakin pääsen aivan toisenlaiseen mielentilaan tuossa kohtaa. Toinen puoliskoni inhoaa Viikatetta muuten, mutta antoi kyllä kehunsa, kun vaivautui keikalle kanssani ja kuuli keikan lopun.
 
Viimeksi muokattu:

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Maaliskuun 31. päivä tulee ulos "Askel"- nimeä kantava levy, ja tänään julkaistiin toinen sinkku kyseiseltä levyltä, "Älä pelkää pimeää"





1.Kavaljeeri
2.Vaihtoaskel -instr.
3.Kuin aaveet
4.Hei syystuuli
5.Ei loputon yö
6.Olkitaivaat
7.Älä pelkää pimeää
8.Ilta on viekas
9.Tumman tiedon lähde
10.Kylmä kolme
11.Askel
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Levykauppa Äx minulle mailia laittoi ja vihjasi varaamaan ennakkoon levyn. Ehkä varaan, mutta nämä kaksi uusinta biisiä ei ihan vakuuta. Päivi ihan kiva lisä pianosoundeineen, mutta ei saisi ehkä liiaksi vähentää sitä todellista rautalanka-fiilistä.

Tämä on vähän sama kuin sen oman kiekkoseuran tukeminen. Vaikkei aina niin tyytyväinen olisikaan, on vaan annettava tukensa.

muoks: kiertuettakin julkaistu. Teatro kuulostaa kivalta kokeilulta Turussa, vaikka pidinkin Utopiaa hyvänä mestana näille.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KK
Tunnelma hyvässä nousussa. Porukkaa runsaasti ja hymyssäsuin liikkeellä. Tätyy kehua lämppärinä toiminutta Tuomo Mannista piristäväksi tuttavuudeksi. Siinä vedossa oli sitä soittamisen iloa ja tyyli eli biisistä toiseen. Brittipoppia ja ehtaa Doorsia ja kaikkea siltä väliltä. 5 minuuttia ja sitten päästään itse asiaan.
Mannonen.... Se on Tuomo Mannoin, jos puhutaan samasta jampasta. Mun mielestä kiersi ja kiertelee välillä Viikatteen kanssa. Pitää kysyä kun pääsee vapaille. Hyvin tuttu kaveri. Soittaa (ja laulaa) myös bändeissö Kivesveto Go Go ja Lasten Hautausmaa.

Kaarlon kanssa kerran istuttiin kaljalla vanhassa Rytmi Katissa. Oltiin kaverin kanssa vetää päiväkännejä. Baarissa ei ollut muita. Sitten Kaarlo tuli sisään ja kysyi voisiko liittyä seuraan. Mukava heppu.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Mannonen.... Se on Tuomo Mannoin, jos puhutaan samasta jampasta. Mun mielestä kiersi ja kiertelee välillä Viikatteen kanssa. Pitää kysyä kun pääsee vapaille. Hyvin tuttu kaveri. Soittaa (ja laulaa) myös bändeissö Kivesveto Go Go ja Lasten Hautausmaa.

Kaarlon kanssa kerran istuttiin kaljalla vanhassa Rytmi Katissa. Oltiin kaverin kanssa vetää päiväkännejä. Baarissa ei ollut muita. Sitten Kaarlo tuli sisään ja kysyi voisiko liittyä seuraan. Mukava heppu.
Tuomo Mannonen kai kuitenkin? Ja Kaarlolla tarkoittanet Kaarlea, eli Kallea?
 
Viimeksi muokattu:

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jaahans. Eipä ollut omiin korviin kovinkaan vakuuttava pläjäys tämä uutukainen. Kavaljeeri, Älä pelkää pimeää ja Tumman tiedon lähde erottuivat. Saattaa vaatia aikaa ja kuuntelukertoja, että syvällisyys aukeaa ja vika voi olla myös vastaanottimessa. Suhteeni Viikatteen kanssa jatkuu vahvana ja huomenna Tampere ja Pakkahuone kutsuu kuulijaa nauttimaan aprillipäivän iltamista.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Jaahans. Eipä ollut omiin korviin kovinkaan vakuuttava pläjäys tämä uutukainen. Kavaljeeri, Älä pelkää pimeää ja Tumman tiedon lähde erottuivat. Saattaa vaatia aikaa ja kuuntelukertoja, että syvällisyys aukeaa ja vika voi olla myös vastaanottimessa. Suhteeni Viikatteen kanssa jatkuu vahvana ja huomenna Tampere ja Pakkahuone kutsuu kuulijaa nauttimaan aprillipäivän iltamista.

Itselle tämä lähti näin parilla hassulla kuuntelulla jotenkin paremmin kuin edellinen kokopitkä. Nää on näitä. Meitä täällä Turussa hemmotellaan kiertueen avauskeikalla tänään, saas nähdä mitkä veisut sinkkubiisien ohella valikoituvat keikkasettiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös