Vihreä liitto

  • 1 420 883
  • 10 703

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Niin, mikä tässä on hauskaa? Käsittääkseni Mikkonen on täysin oikeassa asiassa.

Silloin, kun itse kävin biologiaa opiskelemassa jaettiin sukupuolet hedelmöitettäviin ja hedelmöittäviin. En pysty kyllä biologisesti käsittämään mitä siinä välissä on.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Silloin, kun itse kävin biologiaa opiskelemassa jaettiin sukupuolet hedelmöitettäviin ja hedelmöittäviin. En pysty kyllä biologisesti käsittämään mitä siinä välissä on.

Katsos, nykyään on tapana määritellä itse oma sukupuolisuutensa. Siinä ei paljon biologiat paina. Tärkeää on olla se ainutlaatuinen perhonen. Ja vähemmistössä on kivaa, koska vähemmistöä sorretaan ja sorrettuna voi uhriutua.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Silloin, kun itse kävin biologiaa opiskelemassa jaettiin sukupuolet hedelmöitettäviin ja hedelmöittäviin. En pysty kyllä biologisesti käsittämään mitä siinä välissä on.
Mielestäni olet oikeassa jos puhutaan vain biologisesta sukupuolesta. Tässä jää kuitenkin huomioitta sosiologisen ajattelun näkemys sosiaalisesta sukupuolesta. Lisää asiasta voi googlata, enkä itse ole mikään asiantuntija aiheen suhteen. Kuitenkin sukupuoli on nopeata tarkastelua haastavampi ja moniulotteisempi asia kuin ainakin itselleni 90-luvulla koulussa opetettiin.
 

Byvajet

Jäsen
Kuitenkin sukupuoli on nopeata tarkastelua haastavampi ja moniulotteisempi asia kuin ainakin itselleni 90-luvulla koulussa opetettiin.

Onhan se, jos marginaalitapaukset huomioidaan. Mutta kun marginaalitapaukset huomioidaan, liki kaikki ilmiöt ovat hyvin monimutkaisia, eikä niistä voi tehdä yleistyksiä. Lasten kasvatuksessa ei suositella väkivaltaa, mutta marginaalitapausten perusteella väkivallasta ei ole haittaa. Silti psykologit eivät suosittele kasvatuksessa väkivallan käyttöä, koska he katsovat kokonaisuuteen eivätkä poikkeuksiin.

Lähes kaikilla ihmisillä on selvä käsitys sukupuolestaan. Siksi on järjetöntä, kuinka paljon puhetta riittää marginaalitapausten ympärillä. Heille täytyy antaa oikeus olla sitä, mitä he kokevat olevansa, mutta kun sukupuolen hämärtämisestä yritetään tehdä normi, mennään pahasti metsään.

Perusheterolla ei ole mitään sitä vastaan, että hänen työkaverinaan on poikkeava ihminen, mutta jos poikkeava ihminen rupeaa vaatimaan, että perusheteron lapset on kasvatettava poikkeavuuden ideologiaan, silloin rupeaa närästämään, koska poikkeava on poikkeava, eikä lapsille tule opettaa maailman laeiksi poikkeavuuksia vaan yleisiä suuntauksia.

Kaiken lisäksi sukupuolipuhe ainoastaan korostaa sukupuolisia ja muita stereotypioita purkamatta niitä. Esimerkiksi feminismin ytimessä on ihmisten jakaminen ryhmiin, miehiin ja naisiin ja erilaisiin vähemmistöihin. Mikään aate on tuskin perustaltaan yhtä rasistinen kuin feminismi, koska missään muussa aatteessa ihmisiä ei lohkota joukkoihin samalla tavalla kuin feminismissä.

Tuossa on jatko-osan jatko-osan jatko-osa feministien keskinäisestä kinaamisesta. Feministit eivät hyväksy edes toisiaan, koska kuten todettu, feminismin ytimessä on ihmisten syrjiminen heidät joukkoihin jakamalla. Yksi feminismin ilmiöistä on pyrkiä syrjimään enemmistöjä pikkuruisten vähemmistöjen oikeuksia rummuttamalla.

Anteeksipyytämisen vaikeudesta - Bluestocking | Lily.fi
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Katsos, nykyään on tapana määritellä itse oma sukupuolisuutensa. Siinä ei paljon biologiat paina. Tärkeää on olla se ainutlaatuinen perhonen. Ja vähemmistössä on kivaa, koska vähemmistöä sorretaan ja sorrettuna voi uhriutua.

Tämäpä juuri. Tässä asiassa faktojen sijaan käykin argumentiksi "näin ne asiat koetaan". Se on jännää kuinka joskus faktoilla on merkitystä ja joskus taas ei. Nämä säännöt vaihtuvat niin usein, että on vaikea pysyä perässä.

Ihmisen sukupuolikin on nykyään liukuva käsite, jota voi vaihtaa kuin kameleontti väriä.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC

Mielenkiintoista keskustelua tuossa kolumnissa. Honkasalo ja Kontula ovat siis nykyään feminismin vihollisia ja täysin väärän aallon porukkaa. Voisin itse ainakin henkilökohtaisesti kokea keskustelun tuon neljännen aallon porukan kanssa hieman rasittavana. Uskon, että viikkokaan ei riittäisi termien määrittelyyn ennen varsinaisen keskustelun alkua, vaikka keskustelun olisi määrä koskea viikonlopun kauppalistaa.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vihreiden kansanedustaja Ozan Yanar levitti valeuutisia taistellessaan viimeyönä urhoollisesti ihmisoikeuksien puolesta. (Linkki vie kuvaan tapahtuneesta)
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

HTEspi

Jäsen
Suomen ykköspopulisti Ville Niinistö on kauhuissaan "Kabulin lennosta". Twitterissä hän toteaa: "Kabulin lento lähtenyt. Häpeän hetki oikeusvaltiolle, jota historia ei tule muistamaan kauniisti".
Eli oikeusvaltiolle on häpeällistä, että täällä noudatetaan lainvoimaisia oikeuden päätöksiä?
Vaikka hallituksen joissain toimissa olisi toki parannettavan varaa, on tämän hetken oppositiopolitiikka järjettömän halpaa ja vastenmielistä.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suomen ykköspopulisti Ville Niinistö on kauhuissaan "Kabulin lennosta".

Nyt olisi faktantarkastajille töitä! Ville Niinistö totesi maikkarin haastattelussa eilisistä pakkopalautuksista:

– Mulla oli tuttuja lentokentällä puolustamassa näitä pakkopalautettavien perheiden oikeuksia. Siellä palautettiin useita perheitä, joissa oli lapsia, ja heitä oli suoraan haettu kouluista säilöön ilman ennakkovaroitusta. Se on lapsille hyvin traumaattista, harmittelee Niinistö.


Kuitenkaan lapsia ei palautettu, kuten poliisi kertoo (iltalehti):

- Eiliseen palautukseen liittyen on ollut väärää tietoa liikkeellä. Kaikki palautetuista henkilöistä olivat täysi-ikäisiä. Palautetuista kukaan ei ollut poliisin tietojen mukaan raskaana. Eikä heistä kukaan halunnut tavata avustajaa. Lennolla mukana oli lääkäri, Frontexin edustajia sekä yhdenvertaisuusvaltuutetun edustaja. Kabulissa vastassa oli Suomen suurlähetystön edustaja sekä IOM:n edustaja, ylikomisario Hannu Pietilä kertoo tiedotteessa.

Näinkö nämä asiat koetaan?
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vastenmielinen tyyppi kaikin puolin. Oppositioon joutuminen otti liian koville, ja nyt kaikki keinot käyttöön kuntavaaleissa. Ja onhan tuo uskomatonta, että väärän tiedon välittäminen kuitataan pelkästään sori siitä -tyyppisellä twiitillä.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hyvä kummiskin, kun pyysi anteeksi virheellisen tiedon levittämistä huhupohjalta. Kunpa ihan kaikki pysyisivätkin tosiasioissa.
Eli populisti tunnekuohussaan puhuu paskaa, sanoo sori siitä ja kaikki on hyvin? Voi kun kaikki toimisivat yhtä hienosti.
 

Jeffrey

Jäsen
Hyvä kummiskin, kun pyysi anteeksi virheellisen tiedon levittämistä huhupohjalta. Kunpa ihan kaikki pysyisivätkin tosiasioissa.

Ei kuitenkaan pyytänyt anteeksi omaa valehteluaan, vaan "väärää tietoa". Tyypillistä narsistista käytöstä, jossa omaa virhettään ulkoistetaan ja pyritään palaamaan konfliktia edeltäneeseen tilanteeseen varsin köykäisellä kommentoinnilla.

"Minä hain elän tässä niin tunteella mukana, niin satuin välittämään väärää tietoa".

Ei tainnut aikanaan Stubbilla riittää tällainen selvitys, kun oppositio rummutti omaa akendaansa.
 

Tornados

Jäsen
Ei kuitenkaan pyytänyt anteeksi omaa valehteluaan, vaan "väärää tietoa". Tyypillistä narsistista käytöstä, jossa omaa virhettään ulkoistetaan ja pyritään palaamaan konfliktia edeltäneeseen tilanteeseen varsin köykäisellä kommentoinnilla.

"Minä hain elän tässä niin tunteella mukana, niin satuin välittämään väärää tietoa".

Ei tainnut aikanaan Stubbilla riittää tällainen selvitys, kun oppositio rummutti omaa akendaansa.

En usko, että tietoisesta valehtelusta oli kyse. Lapsia haettiin kouluista, mutta ei mukaan lennolle. Kentällä oli varmaankin Niinistön kavereita mieltä osoittamassa.

Näyttäkää minulle poliitikko, joka ei vähän väliä kertoisi vääriä faktoja. Tämä lienee melkeinpä mahdotonta kun pitää koko ajan olla suuta aukomassa siinä ammatissa.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En usko, että tietoisesta valehtelusta oli kyse. Lapsia haettiin kouluista, mutta ei mukaan lennolle. Kentällä oli varmaankin Niinistön kavereita mieltä osoittamassa.

Näyttäkää minulle poliitikko, joka ei vähän väliä kertoisi vääriä faktoja. Tämä lienee melkeinpä mahdotonta kun pitää koko ajan olla suuta aukomassa siinä ammatissa.

Ei Villellä ollut kyllä mikään pakko sanoa, että lapsia palautettiin. Vääriä faktojakin on erityyppisiä. Niinistön heitto meni sarjaan "räjähtävät lepakot". Pienempiä virheitä tulee varmasti kaikille - olennaista on se konteksti, kuinka niillä omaa agendaa tukevilla virheillä kannatusta pyritään hankkimaan.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En usko, että tietoisesta valehtelusta oli kyse. Lapsia haettiin kouluista, mutta ei mukaan lennolle. Kentällä oli varmaankin Niinistön kavereita mieltä osoittamassa.

Näyttäkää minulle poliitikko, joka ei vähän väliä kertoisi vääriä faktoja. Tämä lienee melkeinpä mahdotonta kun pitää koko ajan olla suuta aukomassa siinä ammatissa.
Mutta onko vihreä valehtelu hyväksyttävämpää, ymmärrettävämpää tai parempaa valehtelua muihin verrattuna? Ja jos tämä on uskon asia, niin itse uskon, että Niinistö tietoisesti liioitteli tapahtumaa ja valehteli, kuuluu populistien toimintakulttuuriin.
 

Tornados

Jäsen
Ei Villellä ollut kyllä mikään pakko sanoa, että lapsia palautettiin. Vääriä faktojakin on erityyppisiä. Niinistön heitto meni sarjaan "räjähtävät lepakot". Pienempiä virheitä tulee varmasti kaikille - olennaista on se konteksti, kuinka niillä omaa agendaa tukevilla virheillä kannatusta pyritään hankkimaan.

Mutta onko vihreä valehtelu hyväksyttävämpää, ymmärrettävämpää tai parempaa valehtelua muihin verrattuna? Ja jos tämä on uskon asia, niin itse uskon, että Niinistö tietoisesti liioitteli tapahtumaa ja valehteli, kuuluu populistien toimintakulttuuriin.

Niin jos oikein tarkasti mietitte asiaa voitte varmaan huomata, että kyse ei ollut tietoisesta valehtelusta. Tuskinpa Niinistökään olisi niin tyhmä, että valehtelisi asiasta josta jää varmasti kiinni.

Kaikki poliittiset liikkeet liioittelevat ja korostavat tapahtumia omien lähtökohtiensa perusteella.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Tyypillistä vihreiden toimintaa, että huudellaan asiasta omaan agendaan sopivalla tavalla ilman faktoja. Vastenmielisiä tyyppejä, jotka pääsee toilailuistaan median käsittelyssä aivan liian vähällä. Mikä ei toki ole ihme, kun media enimmäkseen koostuu vihreistä.

Ajavat toki hyviäkin asioita, mutta isoja mustia aukkoja on aivan liikaa omaan makuun.

Niin jos oikein tarkasti mietitte asiaa voitte varmaan huomata, että kyse ei ollut tietoisesta valehtelusta. Tuskinpa Niinistökään olisi niin tyhmä, että valehtelisi asiasta josta jää varmasti kiinni.

Kaikki poliittiset liikkeet liioittelevat ja korostavat tapahtumia omien lähtökohtiensa perusteella.

Ei varmasti tietoisesta valehtelusta ollut kyse, mutta kansanedustajana/puheenjohtajana Twitterissä huutelu huhujen perusteella on todella säälittävää ja ala-arvoista.
 

Jeffrey

Jäsen
Niin jos oikein tarkasti mietitte asiaa voitte varmaan huomata, että kyse ei ollut tietoisesta valehtelusta. Tuskinpa Niinistökään olisi niin tyhmä, että valehtelisi asiasta josta jää varmasti kiinni.

Voitko siis allekirjoittaa sen, että tapaus Stubb sai ainakaan aivan naurettavan suuret ja vääristyneet mittasuhteet. Ja tästä voi syyttää pitkälti vihervasemmiston maksimoimaan vihakampanjaa Stubbia vastaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös