Dee Sniderilla (jälleen) valikoiva lukutaito. Tai sitten ei vain koulussa oppinut lukemaan kokonaisuutena. Voin lainata linkkaamastasi tekstistä muutaman kohdan:
Eri väärin autettu jälleen kerran. "Hursti hehkuttaa leipäjonojen lyhentyneen heti tuhannella asiakkaalla. Mutta onko se jokin saavutus?" Hei pahvi, on se! Sehän nyt nimenomaan kaiken järjen mukaan on se tavoite, ettei leipäjonoja olisi, eikö?
Lainaamasi kappale jatkuu näin:
"Jonoista tuskin jäivät pois apua tarvitsemattomat, sillä avuntarvetta ei millään tavalla tutkita.
Jonoista jäivät pois kela-korttia vailla olevat asiakkaat, joiden joukosta löytyvät kaiken todennäköisyyden mukaan eniten vapaaehtoista apua tarvitsevat, koska viranomaisilta ei apua heru."
Se, että tietyissä piireissä ulkomaalaisuutta pidetään synonyymina rikollisuudelle, ei poista sitä tosiasiaa, että kela-kortin omistaminen ei ole kausaliteettisuhteessa avun tarvitsemisen kanssa. Eikö?
Ja Muhammed ei ota sitäkään huomioon, että näiden jaettavien ruokien eteen tehdään aika saatanasti töitä. Hän on tottunut siihen, että valtiolta saa mitä haluaa ja siitä vaan jakoon ilman huolta huomisesta.
Samasta tekstistä:
"Myönnän olleeni niin onnekas, ettei minun ole tarvinnut mennä leipäjonoihin."
Toki Muhammedin sosiaaliturvan tarpeesta minulla ei ole tietoa. Opiskellut toki Suomessa, mutta valmistunut juristiksi ja maksaa varmaan ihan hyvät veroeurot. Ethän sorru tässä stereotyypittelyyn kirjoittajan taustan perusteella?
Koska nämä viherpiipertäjät alkaa itse järjestää näitä? Että voi sitten arvostella, että väärin autettu.
Pitäisi järjestää itse, jotta saa kritisoida? Typerä mielipide.
On äärimmäisen hienoa, että Veikko Hurstin elämäntyö jatkuu, vaikka se näköjään jotain piirejä närästääkin.
Ketä närästää ruoan jakaminen köyhille? Eikö tekstissä otettu kantaa siihen, että apua ei anneta kaikille tarvitsevilla?
"Väitänkö siis, etteivät ulkomaalaiset voi syyllistyä väärinkäytöksiin leipä- tai vaatejonoissa? Toki voivat. Eikö Hursti saa sitten estää ulkomaalaisten väärinkäytöksiä? Toki saa."
Mutta tietysti se on kiva mustamaalata täällä koko myyttistä vihervasemmistolaista mamujenhyysäämissakkia. Minusta tätä on nyt vaikea käsittää hyökkäykseksi. Hyviä pointteja ja jopa ratkaisuehdotuksia.