Vihreä Liitto

  • 1 412 078
  • 10 674

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Heidi Hautalan tapaus tuli nyt sitten siihen päätökseen, että oikeuskanslerilta tuli vapauttava päätös; kähminnät suoritettiin aikana ennen Hautalan ministerikautta. Hautala itse oli YLE Uutisten haastattelussa helpottunut, tässä on nyt kansalaisille tarjolla vastauksia hänen toimintansa oikeudellisiin perusteisiin.

Viimeinen lause särähti vähän korvaani. Ei kai nyt edes Heidi Hautala kuvittele, että tässä hänen toimintansa sai lainvoiman? Lähinnä Hautala sai oikeuskanslerilta siunauksen jatkaa virassansa. Enää puuttuisi Katais-mainen kommentti, että tekisin saman koska vain uudelleen.

Minä käsitin asian niin, että oikeuskansleri ei suostu edes käsittelemään koko asiaa. Mutta joka tapauksessa, hienosti taas vältettiin kaikki vastuu ja Suomen hallituksessa jatkaa yksi rikollinen enemmän.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Minä käsitin asian niin, että oikeuskansleri ei suostu edes käsittelemään koko asiaa. Mutta joka tapauksessa, hienosti taas vältettiin kaikki vastuu ja Suomen hallituksessa jatkaa yksi rikollinen enemmän.

No mielestäni se on eräänlainen vapauttava päätös, että koko asiaa ei oteta edes käsittelyyn. Mutta pointti oli siinä, että nähdäkseni vain ministerin syytesuoja toimi, ei niinkään itse asia ole kovin hyväksyttävä. Järjestäytyneiden veivaajien kannattaisi hakea valtiolle töihin, ei vain täysihoitoon silloin tällöin. Noh noh, ehkä ironia meni vähän liian pitkälle...
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Heidi Hautalan tapaus tuli nyt sitten siihen päätökseen, että oikeuskanslerilta tuli vapauttava päätös; kähminnät suoritettiin aikana ennen Hautalan ministerikautta. Hautala itse oli YLE Uutisten haastattelussa helpottunut, tässä on nyt kansalaisille tarjolla vastauksia hänen toimintansa oikeudellisiin perusteisiin.

Viimeinen lause särähti vähän korvaani. Ei kai nyt edes Heidi Hautala kuvittele, että tässä hänen toimintansa sai lainvoiman? Lähinnä Hautala sai oikeuskanslerilta siunauksen jatkaa virassansa. Enää puuttuisi Katais-mainen kommentti, että tekisin saman koska vain uudelleen.

Aika kapulakieltä Hautalalta, itse tulkitsin tuon lähinnä niin että juridista estettä jatkaa ministerinä ei ole mikä nyt ei yksi yhteen tarkoita sitä että toiminta sinänsä olisi millään lailla hyväksyttävää. Hölmöhän Hautala olisikin jos lähtisi berlusconimaisiin tuuletteluihin eikä niihin kyllä ole aihettakaan.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Moottoritie, olosuhteet loistavat jne. En näe kovinkaan törkeänä tekona ajaa 139 km/h.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Moottoritie, olosuhteet loistavat jne. En näe kovinkaan törkeänä tekona ajaa 139 km/h.

Törkeintähän Niinistön osalta molemmissa tapauksissa on, että puolueen napamies yleensäkään liikkuu yksityisautoillen...
 

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Moottoritie, olosuhteet loistavat jne. En näe kovinkaan törkeänä tekona ajaa 139 km/h.

Kortti tuosta olisi ainakin pitänyt lähteä. Perhe kyydissä ja nopeutta reilusti yli kortinlähtörajan. Eipä Vihreän ajokorttia pitäisi edes tarvita. Päättäjillä vaan on eri säännöt.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kortti tuosta olisi ainakin pitänyt lähteä. Perhe kyydissä ja nopeutta reilusti yli kortinlähtörajan. Eipä Vihreän ajokorttia pitäisi edes tarvita. Päättäjillä vaan on eri säännöt.

Mikä sinun mielestäsi on se kortinlähtöraja tässä tapauksessa? Ei sellaista ole olemassakaan, vaan rangaistus määritellään aina tapauskohtaisesti olosuhteet huomioon ottaen.
 

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Mikä sinun mielestäsi on se kortinlähtöraja tässä tapauksessa? Ei sellaista ole olemassakaan, vaan rangaistus määritellään aina tapauskohtaisesti olosuhteet huomioon ottaen.

Anteeksi kamalasti. Ei ole rajaa ei. Perustin vääristyneen lauseeni omaan kokemukseeni, jossa poliisit otti kortin pois ajettuani yksin hyvissä olosuhteissa päivällä moottoritiellä 131 km/h 100km/h rajoituksella. Tällöin minulle syötettiin pajunköyttä poliisisedän toimesta, kun hän kertoi, että 30km/h on raja josta lähtee kortti pois. Toivon Niinistölle palkintoa tästä hyvästä, enkä suinkaan koe kokeneeni epäoikeudenmukaisuutta.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Anteeksi kamalasti. Ei ole rajaa ei. Perustin vääristyneen lauseeni omaan kokemukseeni, jossa poliisit otti kortin pois ajettuani yksin hyvissä olosuhteissa päivällä moottoritiellä 131 km/h 100km/h rajoituksella. Tällöin minulle syötettiin pajunköyttä poliisisedän toimesta, kun hän kertoi, että 30km/h on raja josta lähtee kortti pois. Toivon Niinistölle palkintoa tästä hyvästä, enkä suinkaan koe kokeneeni epäoikeudenmukaisuutta.

En ole ottanut kantaa siihen, olisiko Niinistöltä pitänyt ottaa kortti pois, ehkä noissa olosuhteissa hyvinkin olisi pitänyt. Otin ainoastaan kantaa tuohon väittämääsi "nopeutta reilusti yli kortinlähtörajan".

Itse olen aikoinaan päässyt jalkamieheksi ajamalla 80 km/h alueella 128 km/h ja tuolloin nimismies väitti, että 40km/h olisi raja, josta automaattisesti lähtee kortti pois. Hölynpölyä siis sekin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kaksi Niinistöön liittyvää autojuttua lyhyen ajan sisään ei voi olla sattumaa. Veikkaan että tässä on kysymyksessä Lexus-Niinistön tarpeesta osoittaa Harry Bogomoloffille olevansa enemmän kuin pelkkä hyvä veronmaksaja.
 

HAL9000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki tamperelaiset käy paitsi Ilves
Ainakin minun silmissäni tuollainen liikenneturvallisuuden vaarantaminen kaahaamalla kovaa ylinopeutta ökyautolla on itse asiassa jopa huonompaa mainosta Vihreille kuin jokin moottoripyöräjengiläisen harmaa työllistäminen. Toisaalta saarnataan yksityisautoilun olevan saatanasta ja halutaan keppiä rahvaalle joka tahtoo ajella ihan omalla autolla Toimivan Julkisen Liikenteen sijaan, mutta eipä tunnu koskevan Puolueen Jäseniä itseään. Do as I say, not as I do.

Puolueesta riippumatta, niidenkin puolueiden kohdalla joiden ideologiaa en itse allekirjoita, kunnioitan aina sellaisia henkilöitä jotka myös elävät itse oman ideologiansa mukaan ja näyttävät esimerkkiä. Niinistön autouutisointi nakertaa tuollaista uskottavuutta pahemman kerran.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä miten Niinistö on tuota selitellyt, mutta auton mittari on näyttänyt jotain 150km/h satasen alueella, että mistään ihan vahingosta ei voi olla kyse, vaan puhtaasta piittaamattomuudesta.

Itse ajelen aina cruiserilla GPS:n mukaan 5 km/h ylinopeutta, mikäli se on mahdollista ja satasen alueella se tarkoittaa auton mittarin näyttävän jotain 115.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Sikäli muuten hyvin perinteistä vihreyttä on se että autoksi otetaan Lexus sen "hybridiyden" takia ja sitten motarilla huudatetaan moottoria minkä pystytään. Mitäköhän veikkaatte että sähkö/polttoainemoottorin tuottosuhde on tuollaisessa käytössä, äkkiseltään heittäisin että 0-100 eli toisinsanoen Niinistö on omalla toiminnallaan tietoisesti tuottanut valtaisasti enemmän hiilidioksidipäästöjä kuin ajamalla rajoitusten mukaisesti.

Puhumattakaan sitten siitä onko tuo Lexus nyt isona autona varmasti se kaikista ympäristöystävällisin vaihtoehto muutenkaan, vaikka kuinka hybridi onkin, jos tehdään ns. pitkää matkaa. Edit: Teknisten tietojen perusteella näyttäisi kuitenkin olevan varsin hyvät kulutuslukemat myös maantieajossa eli kun vertaa noihin muihin CCC:n autoihin niin kyllähän tuo varmaan paras vaihtoehto niistä on, mutta ei se silti tarkoita etteikö bensankulutus muuttuisi ajettaessa kovempaa (jännä juttu ettei kukaan roskalehtitoimittaja ole vaivautunut kysymään tätä ja laittamaan Niinistöä nieleskelemään).

Kyllä tuossa olisi selittelemistä äänestäjäjoukolle jos äänestäjäjoukko ymmärtäisi mitään näistä asioista. Kutakuinkin vertailukelpoinen moka on se kun joku homovastainen jenkkisaarnaaja jää kiinni mieshuoran kanssa motellihuoneesta.
 
Viimeksi muokattu:

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En ole mikään viherpiipertäjien ystävä, mutta mielestäni tästä tapauksesta on turha vääntää moralistista scheissea enempää. Niinistö päätti tukea yskivää valtiontaloutta 1500 euron extralahjoituksella. Muutkin poliitikot voisivat tehdä saman kunhan liikenneturvallisuutta ei oikeasti vaaranneta.
 

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Eikös Niinistö eronnut viime kesänä? Eli mikäs perhe sillä on ollut mukana? ;)

Uutisen mukaan oli perhe mukana. Tarkemmin en tiedä sitä, että tarkoitetaanko perheellä tässä yhteydessä jotakin itukommuunin asukasyhteisöä, puoluetovereita koska ovat varmasti yhtä suurta ja tasa-arvoista perhettä koko sakki vai onko Niinistöllä salattu perhe jossakin muualla. Käsitykseni mukaan myös eron jälkeen esim. biologiset tai adoptoidut lapset lasketaan perheeksi. Ex-vaimo ei välttämättä ole perheenjäsen. Todennäköisimpänä vaihtoehtona pidän, että kyydissä on ollut oma perhe eli luultavasti ainakin lapset . Jos uutisessa on virhe, niin sitten tämä arvailu on turhaa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Sikäli muuten hyvin perinteistä vihreyttä on se että autoksi otetaan Lexus sen "hybridiyden" takia ja sitten motarilla huudatetaan moottoria minkä pystytään. Mitäköhän veikkaatte että sähkö/polttoainemoottorin tuottosuhde on tuollaisessa käytössä, äkkiseltään heittäisin että 0-100 eli toisinsanoen Niinistö on omalla toiminnallaan tietoisesti tuottanut valtaisasti enemmän hiilidioksidipäästöjä kuin ajamalla rajoitusten mukaisesti.

Niinistöhän on aiemminkin ollut hyvinkin piittaamaton hiilidioksidipäästöistä. Ollessaan naimisissa tuon ruotsalaisen puunhalaajan kanssa Jussi päästeli lähes joka viikonloppu lentokoneella Ruotsiin ja takaisin. Erittäin vihreää toimintaa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Vihreiden Husein Muhammed hyökkää Hurstin kimppuun:

Nälkä ei tunne kela-korttia | Maailman Kuvalehti

Linkki Maailmankuvalehteen.

Eri väärin autettu jälleen kerran. "Hursti hehkuttaa leipäjonojen lyhentyneen heti tuhannella asiakkaalla. Mutta onko se jokin saavutus?" Hei pahvi, on se! Sehän nyt nimenomaan kaiken järjen mukaan on se tavoite, ettei leipäjonoja olisi, eikö?

Muhammed menee melko harmaalle alueelle, kun alkaa syyllistää Hurstia laittomien maassaolijoiden syrjinnästä. Takertuu muutenkin tuohon kela-korttiin, kuin hukkuva naruun. Ja Muhammed ei ota sitäkään huomioon, että näiden jaettavien ruokien eteen tehdään aika saatanasti töitä. Hän on tottunut siihen, että valtiolta saa mitä haluaa ja siitä vaan jakoon ilman huolta huomisesta.

Minä en usko hetkeäkään siihen, että yksikään ihminen kuolee nälkään Hurstin ruokapöydän eteen. Kyllä siellä nyt on kokemusta, pelisilmää ja puhdasta ammattitaitoa karttunut vuosien varrella sen verran, että nuo Muhammedin maalailut ovat lähinnä vastenmielistä paskaa luettavaksi.

Koska nämä viherpiipertäjät alkaa itse järjestää näitä? Että voi sitten arvostella, että väärin autettu. Kuten se taannoinen Fazerin koulun rakennus Afrikkaan, siitäkin vihervasemmisto älähti, kun oli lehtimainokseen törsätty, hyi hyi!

On äärimmäisen hienoa, että Veikko Hurstin elämäntyö jatkuu, vaikka se näköjään jotain piirejä närästääkin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vihreiden Husein Muhammed hyökkää Hurstin kimppuun:

Nälkä ei tunne kela-korttia | Maailman Kuvalehti

Linkki Maailmankuvalehteen.

Eri väärin autettu jälleen kerran. "Hursti hehkuttaa leipäjonojen lyhentyneen heti tuhannella asiakkaalla. Mutta onko se jokin saavutus?" Hei pahvi, on se! Sehän nyt nimenomaan kaiken järjen mukaan on se tavoite, ettei leipäjonoja olisi, eikö?

Ymmärrän sen oikein hyvin, että näitä Kela-kortteja tiedustellaan ruoka-avun hakijoilta, koska ilmeistä väärinkäytöstä on tapahtunut useammallakin paikkakunnalla. Lappeenrannassakin venäläiset turistit ovat hakeneet ruokakasseja eri järjestöjen "leipäjonoista", joten muistaakseni täälläkin on käyty keskustelua sen suhteen, että millä estää ruokakassien joutuminen vääriin käsiin. Sikäli mielenkiintoista, että osa venäläisistä turisteista on ilmiantanut maanmiehiään, jotka ovat käyneet hakemassa ruoka-apua ja osa on ollut hyvinkin tuohtuneita siitä, että toiset venöläiset ovat pilanneet kaikkien maineen piittaamattomalla toiminnalla.

Toisaalta Hurstin jonojen lyhentyminen tuhannella asiakkaalla ei kuitenkaan ole suoranainen osoitus siitä, että ruoka-avun tarve on vähentynyt yhtä paljon, koska varmasti ruoka-apua on hakenut sellaisiakin maassa asuvia ihmisiä joilla ei ole Kela-korttia mutta tarve ruoka-apuun on olemassa. Mutta kuten kirjoitit, uskoisin, että tarvittaessa tällainenkin henkilö saa jotain apua Hurstilta jos osaa perustella asiansa hyvin ja pystyy todistamaan avun tarpeen sekä sen, että asuu todellakin Suomessa ja ettei kyse ole väärinkäytöstä.

Hussein Muhammed hakkuu nyt väärää puuta ja hän tulisi ymmärtää se, että väärinkäytöksiä on tapahtunut ja sen sijaan, että syyllistää Hurstia tulisi osoittaa syyttävämpi sormi siihen suuntaan, jotka ovat ollaat väärinkäyttäjiä. Jos heitä ei olisi, ei Hurstikaan Kela-korttia avuntarvitsijoilta vaatisi ja homma toimisi edelleenkin kuten ennen. Toisaalta tämäkin kolumni voi lopulta olla kaikkien voitto ja löydetään jokin kompromissiratkaisu sille, että ne paperittomat avuntarvitsijat saavat jotain apua - vaikka sitten hyvin minimaalista.

vlad.
 

Maglor

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDM
Dee Sniderilla (jälleen) valikoiva lukutaito. Tai sitten ei vain koulussa oppinut lukemaan kokonaisuutena. Voin lainata linkkaamastasi tekstistä muutaman kohdan:

Eri väärin autettu jälleen kerran. "Hursti hehkuttaa leipäjonojen lyhentyneen heti tuhannella asiakkaalla. Mutta onko se jokin saavutus?" Hei pahvi, on se! Sehän nyt nimenomaan kaiken järjen mukaan on se tavoite, ettei leipäjonoja olisi, eikö?
Lainaamasi kappale jatkuu näin:

"Jonoista tuskin jäivät pois apua tarvitsemattomat, sillä avuntarvetta ei millään tavalla tutkita. Jonoista jäivät pois kela-korttia vailla olevat asiakkaat, joiden joukosta löytyvät kaiken todennäköisyyden mukaan eniten vapaaehtoista apua tarvitsevat, koska viranomaisilta ei apua heru."

Se, että tietyissä piireissä ulkomaalaisuutta pidetään synonyymina rikollisuudelle, ei poista sitä tosiasiaa, että kela-kortin omistaminen ei ole kausaliteettisuhteessa avun tarvitsemisen kanssa. Eikö?

Ja Muhammed ei ota sitäkään huomioon, että näiden jaettavien ruokien eteen tehdään aika saatanasti töitä. Hän on tottunut siihen, että valtiolta saa mitä haluaa ja siitä vaan jakoon ilman huolta huomisesta.

Samasta tekstistä:

"Myönnän olleeni niin onnekas, ettei minun ole tarvinnut mennä leipäjonoihin."

Toki Muhammedin sosiaaliturvan tarpeesta minulla ei ole tietoa. Opiskellut toki Suomessa, mutta valmistunut juristiksi ja maksaa varmaan ihan hyvät veroeurot. Ethän sorru tässä stereotyypittelyyn kirjoittajan taustan perusteella?

Koska nämä viherpiipertäjät alkaa itse järjestää näitä? Että voi sitten arvostella, että väärin autettu.
Pitäisi järjestää itse, jotta saa kritisoida? Typerä mielipide.

On äärimmäisen hienoa, että Veikko Hurstin elämäntyö jatkuu, vaikka se näköjään jotain piirejä närästääkin.
Ketä närästää ruoan jakaminen köyhille? Eikö tekstissä otettu kantaa siihen, että apua ei anneta kaikille tarvitsevilla?

"Väitänkö siis, etteivät ulkomaalaiset voi syyllistyä väärinkäytöksiin leipä- tai vaatejonoissa? Toki voivat. Eikö Hursti saa sitten estää ulkomaalaisten väärinkäytöksiä? Toki saa."

Mutta tietysti se on kiva mustamaalata täällä koko myyttistä vihervasemmistolaista mamujenhyysäämissakkia. Minusta tätä on nyt vaikea käsittää hyökkäykseksi. Hyviä pointteja ja jopa ratkaisuehdotuksia.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Vihreiden Husein Muhammed hyökkää Hurstin kimppuun:Hei pahvi, on se! Sehän nyt nimenomaan kaiken järjen mukaan on se tavoite, ettei leipäjonoja olisi, eikö?

Joo, se on tarkoitus. Ja leipäjonot jopa loppuisivat kokonaan jos ruoka-apua saisi hakea vain maahiset.

Hän on tottunut siihen, että valtiolta saa mitä haluaa ja siitä vaan jakoon ilman huolta huomisesta.

Haha. Tässä on kyse leipäjonosta, asiakaskunta on pääasiassa työttömiä, alkoholisteja ja muita sossun asiakkaita. Meinaatko että juristi ravaa siellä useinkin?
Klassinen mielensäpahoitus klanitukalta, heti kun työttömien ja spurgujen kippoa heilutetaan niin kaiken maailman Alepan natseille tulee paha mieli. Kukkahattu.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Se, että tietyissä piireissä ulkomaalaisuutta pidetään synonyymina rikollisuudelle, ei poista sitä tosiasiaa, että kela-kortin omistaminen ei ole kausaliteettisuhteessa avun tarvitsemisen kanssa. Eikö?

Samasta tekstistä:

"Myönnän olleeni niin onnekas, ettei minun ole tarvinnut mennä leipäjonoihin."

Toki Muhammedin sosiaaliturvan tarpeesta minulla ei ole tietoa. Opiskellut toki Suomessa, mutta valmistunut juristiksi ja maksaa varmaan ihan hyvät veroeurot. Ethän sorru tässä stereotyypittelyyn kirjoittajan taustan perusteella?

Aluksi, miten on oman lukemistaitosi laita? Kirjoitin, että uskon Hurstin ja kumppaneiden ammattitaitoon näissä asioissa ja aivan kuten vlad asian aivan oikein ymmärsi, niin kyllä he varmasti auttavat, jos asiakas sitä oikeasti tarvitsee. Oli korttia tai ei. Lähinnä näillä toimenpiteillä yritetään viestiä ulospäin, että katumaasturin täyttö ruualla ja vaatteilla ilmaiseksi ei enää onnistu.

Tuossa kohtaa tuli virhe. En tarkoittanut Muhammedia itseään, vaan näitä kaiken maailman mamuyhdistyksiä, joita valtio avustaa avokätisesti ja näillä varoilla sitten tilataan pitsaan, bensaan, pimeisiin palkkioihin ym.., kuten Somaliliitossa toimittiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös