Olen ennenkin sanonut, että suomen kielen termi "suvaitsevaisuus" ei ole paras mahdollinen, se vie etenkin yksinkertaisia sieluja harhaan, koska siihen liittyy selkeän positiivisuuden assosiaatio. Eli että suvaitsevaisuus tarkoittaa pään taputtamista, notta olipas hieno mielipide sinulta Jari-Petteri Öyhö, että kaikki somalit pitäisi varmuuden vuoksi kuohia, koska noin puoli prosenttia heistä syyllistyy raiskauksiin, kiitos arvokkaasta panoksestasi keskusteluun. Ja että jos arvostelee Jari-Petteriä aivokuolleesta ja rasistisesta mielipiteestään niin ei "suvaitse" sitä.
Sen sijaan monen länsi-eurooppalaisen kielen "toleranssi", kärsiminen on paljon tarkempi. On oltava Jari-Petterillä oikeus öyhöttää netissä ja öyhöpalstoilla, sitä on vain kärsittävä tässä vapaassa maassa. Tämän takia olen itse aika huolestunut ns. vihapuhelaeista, jotka ainakin liian pitkälle mennessään oikeasti rajoittavat hyvin keskeistä länsimaista arvoa. Sen sijaan lyön Jari-Petterin esittämiä idioottimielipiteitä kuin vierasta sikaa, koska ne tosiaan ovat aivokuolleita ja rasistisia. Ei suvaitsevaisuus tarkoita sitä, että jokainen mielipide on kiitoksen ja hyvittelyn arvoinen vaan sitä, että puolustaa viimeiseen saakka oikeutta vapaasti esittää lähes mitä tahansa mielipiteitä (juuri perinteiset kiihottaminen väkivaltaan ja herjaus ovat hyviä ja mielestäni jo riittäviä rajoitteita).
Notta ymmärsikkö nyt?