Sinä koitat kovasti pyristellä totuutta erilaiseksi kuin KHO:n presidentti ja valtio-oikeuden professori. Miksi näet näiden näkemykset poliittisena, etkä asiantuntevina, mutta AMK-tasoisen ei-tieteellisen lopputyön pätevänä?
Minä en tiedä mikä on totuus, mutta luottamukseni kahden alaan liittyvän tohtorin ja työssään asiaan perehtyneen näkemyksiin on korkeammalla.
Minä en sanonut näkeväni tuota AMK:n lopputyötä pätevänä. Minä sanoin että maalaa aika toisenlaisen kuvan. Siellä on kuitenkin töissä ja siinä työssä on haastateltu juuri niitä ihmisiä jotka tuolla toimivat oikeusavustajina noiden maahanmuuttajien kanssa.
Minusta kertoo kaiken että se KHO ei sitä virallista kanavaa ole käyttänyt. Ilmeisesti siis siihen ei heidän mielestään kuitenkaan tarvetta ole! Silloin minä kyllä kyseenalaistan aivan todenteolla tuon ulostulon syyn. Jos olisi oikeasti hätä ja huoli, niin sille on meidän järjestelmässämme olemassa tapa ja kanava. Ilmeisesti ei siis ole kun sitä ei ole käytetty!
Jos sen sijaan mennään julkisuuteen syyttelemään ja laukomaan omia totuuksia, niin kyllä silloin on kyse jostain muusta kuin aidosta huolesta. Minä ihmettelen että mistä. Ainoa mihin voin päätyä on että tässä on taustalla jokin henkilökohtainen agenda, en tiedä mikä. Minä en yritä pyristellä totuutta toiseksi, voi olla vaikka kuinka pätevä KHO:n hommassaan. Mutta minä ihmettelen tätä agendaa taustalla ja niitä oikeita vaikuttimia jos sitä virallista tietä ei käytetä. Sinä sen sijaan et tunnu pystyvän minkäänlaiseen kriittiseen tarkasteluun asian osalta.
Ja mulle ihminen on ihminen oli sen titteli tai asema ihan mikä vain. Se ei tee siitä minulle automaattisesti mitään kovempaa ja auktoriteetillisempää. KHOn presidentti tuskin hirveästi viettää aikaansa oikeusavustajan hommissa. En siis tiedä millä helvetillä siitä tulee sellaisen homman asiantuntija.