Vihreä liitto

• 1 489 220
  • 10 958

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mietipä miksi lainsäädännössä poliitikot pyrkivät kuulemaan asiantuntijoita, ja miksi taas eivät. Esimerkiksi sote on hyvä esimerkki, miten poliittinen ideologia menee asiantuntijoiden/tutkijoiden näkemysten edelle, ja mutu totuuden.
Olipa hyvä kun otit Soten esimerkiksi, minä en olisikaan jaksanut googletella esimerkkiä. Kerroppas nyt miten sille Sotelle on käynyt kerta toisensa jälkeen? Sitten vertaappas sitä tuohon ulkomaalaislakiin ja kerros mikä ero näillä on... niin toinen meni läpi kun se EI ollut laikiemme vastainen.

Tuamas

Jäsen
Ei ehkä poliittista järjestelmää, mutta länsimaista yhteiskuntaa. Ei täysin semanttinen ero, mutta olettaisin sinun tarkoittavan juuri tätä.

No, yhteiskuntaa siinä käytännössä hain, mutta muotoilin sen sopivaksi kysymykseen.

Joskin kansalaistottelemattomuus on ennen kaikkea poliittista toimintaa.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mietipä miksi lainsäädännössä poliitikot pyrkivät kuulemaan asiantuntijoita, ja miksi taas eivät. Esimerkiksi sote on hyvä esimerkki, miten poliittinen ideologia menee asiantuntijoiden/tutkijoiden näkemysten edelle, ja mutu totuuden.

Millä ansioilla sinä olet pätevämpi arvioimaan kuin valtionoikeuden professori tai arvalla tehtävään valitun KHO:n presidentti? Sokealla luotolla?
Eiköhän noita perustuslain asiantuntijoita kuultu kun ulkomaalaislakia rukattiin, mutta ei tainnut ulkomaalaislaki olla perustuslain vastainen.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai niin tälläisen löysin.
Turvapaikanhakijan oikeusavun muutokset (linkki Saara Hynysen Turvapaikanhakijan oikeusavun muutokset opinnäytetyöhön)
Antaa kyllä ainakin johtopäätökset vähän toisen kulman asiaan kuin tuon KHO:n presidentin väitteet.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ai niin tälläisen löysin.
Turvapaikanhakijan oikeusavun muutokset (linkki Saara Hynysen Turvapaikanhakijan oikeusavun muutokset opinnäytetyöhön)
Antaa kyllä ainakin johtopäätökset vähän toisen kulman asiaan kuin tuon KHO:n presidentin väitteet.

Kyseessä siis ammattikorkean opinnäytetyö, jota pitäisi tarkastella yhtä pätevänä kuin tutkijan ja KHO:n presidentin näkemyksiä. Tai sitten ei.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyseessä siis ammattikorkean opinnäytetyö, jota pitäisi tarkastella yhtä pätevänä kuin tutkijan ja KHO:n presidentin näkemyksiä. Tai sitten ei.
Aha, eli se kuka sanoo, taas kerran, kävelee yli siitä mitä sanotaan. Tuossa on kylläkin haastateltu just niitä jotka tuolla niiden ulkomaalaisten kanssa käy kaikki ne oikeusasteet läpi, mutta nehän ei tiedä paremmin kuin se KHO:n tyyppi. Siellä myös mainittiin sellaisia pikku juttuja kuin aiemmin kuka tahansa vastavalmistunut pystyi aiemmin olemaan oikeusavustaja, nykyään se on rajattu vain oikeasti ammattilaisiin, mutta sekin varmaan on vain huono asia. Rahotuksestakin mainittiin että todennäköisesti vain hyvä juttu.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Aha, eli se kuka sanoo, taas kerran, kävelee yli siitä mitä sanotaan. Tuossa on kylläkin haastateltu just niitä jotka tuolla niiden ulkomaalaisten kanssa käy kaikki ne oikeusasteet läpi, mutta nehän ei tiedä paremmin kuin se KHO:n tyyppi. Siellä myös mainittiin sellaisia pikku juttuja kuin aiemmin kuka tahansa vastavalmistunut pystyi aiemmin olemaan oikeusavustaja, nykyään se on rajattu vain oikeasti ammattilaisiin, mutta sekin varmaan on vain huono asia. Rahotuksestakin mainittiin että todennäköisesti vain hyvä juttu.

Sinä koitat kovasti pyristellä totuutta erilaiseksi kuin KHO:n presidentti ja valtio-oikeuden professori. Miksi näet näiden näkemykset poliittisena, etkä asiantuntevina, mutta AMK-tasoisen ei-tieteellisen lopputyön pätevänä?

Minä en tiedä mikä on totuus, mutta luottamukseni kahden alaan liittyvän tohtorin ja työssään asiaan perehtyneen näkemyksiin on korkeammalla.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinä koitat kovasti pyristellä totuutta erilaiseksi kuin KHO:n presidentti ja valtio-oikeuden professori. Miksi näet näiden näkemykset poliittisena, etkä asiantuntevina, mutta AMK-tasoisen ei-tieteellisen lopputyön pätevänä?

Minä en tiedä mikä on totuus, mutta luottamukseni kahden alaan liittyvän tohtorin ja työssään asiaan perehtyneen näkemyksiin on korkeammalla.
Minä en sanonut näkeväni tuota AMK:n lopputyötä pätevänä. Minä sanoin että maalaa aika toisenlaisen kuvan. Siellä on kuitenkin töissä ja siinä työssä on haastateltu juuri niitä ihmisiä jotka tuolla toimivat oikeusavustajina noiden maahanmuuttajien kanssa.

Minusta kertoo kaiken että se KHO ei sitä virallista kanavaa ole käyttänyt. Ilmeisesti siis siihen ei heidän mielestään kuitenkaan tarvetta ole! Silloin minä kyllä kyseenalaistan aivan todenteolla tuon ulostulon syyn. Jos olisi oikeasti hätä ja huoli, niin sille on meidän järjestelmässämme olemassa tapa ja kanava. Ilmeisesti ei siis ole kun sitä ei ole käytetty!

Jos sen sijaan mennään julkisuuteen syyttelemään ja laukomaan omia totuuksia, niin kyllä silloin on kyse jostain muusta kuin aidosta huolesta. Minä ihmettelen että mistä. Ainoa mihin voin päätyä on että tässä on taustalla jokin henkilökohtainen agenda, en tiedä mikä. Minä en yritä pyristellä totuutta toiseksi, voi olla vaikka kuinka pätevä KHO:n hommassaan. Mutta minä ihmettelen tätä agendaa taustalla ja niitä oikeita vaikuttimia jos sitä virallista tietä ei käytetä. Sinä sen sijaan et tunnu pystyvän minkäänlaiseen kriittiseen tarkasteluun asian osalta.

Ja mulle ihminen on ihminen oli sen titteli tai asema ihan mikä vain. Se ei tee siitä minulle automaattisesti mitään kovempaa ja auktoriteetillisempää. KHOn presidentti tuskin hirveästi viettää aikaansa oikeusavustajan hommissa. En siis tiedä millä helvetillä siitä tulee sellaisen homman asiantuntija.

Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Maailma tarjoaa joskus positiivisiakin yllätyksiä, jopa Vihreiden suunnalta. Linkki US blogiin.
Pakkopalautusporsaanreikä — Sillanpääasema
Hienoa, että löytyy rohkeutta ajatella omilla aivoilla eikä vain jäsenkirjalla. Toivottavasti kirjoittaja ei joudu omiensa maalittamaksi ja vihapostivyöryn kohteeksi.

Samaa asiaa on useampi kirjoittaja yrittänyt vääntää rautalangasta X vuotta palstan innokkaimmille pakkopalautusten vastustajille. Vaikea sanoa, onnistuuko tälläkään kertaa. Toki toivon.

Kaljuenkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miehitetty
[

Toisarvoinen asia keskustelussa, jossa keskiössä on karkotuspäätökset. Jos arvioisimme kuka saa sanoa ja mitä, jakaisin mielipiteesi. Nyt vain kävi niin, että asiantuntija kritisoi lainsäätäjiä. Se, että teko ei ole fiksu, ei tee mielipidettä arvottomaksi.

Olet oikeassa. Hänellä on totta kai oikeus mielipiteeseensä ja varmasti hyvä kompetenssi asiaa arvioida. Tarkoitulseni ei ollut ottaa suuntaan tai toiseen kantaa itse mielipiteeseen. Kummastelin lausumaa, koska minusta mennään kolmijako-opin yli.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Oletko rinnastamassa Pennasen toimintaa ensimmäisen tai toisen sortokauden tapahtumiin puhumattakaan Lapuanliikkeen/IKL:n toiminnasta.?

Ei, tein vain neutraalin huomion kansalaistottelemattomuudesta. Osa täällä kun tuntuu olevan sellaista epälänsimaista mieltä, että se on aina määritelmänomaisesti väärin.

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Ei, tein vain neutraalin huomion kansalaistottelemattomuudesta. Osa täällä kun tuntuu olevan sellaista epälänsimaista mieltä, että se on aina määritelmänomaisesti väärin.

Saahan sitä mieltä osoittaa mutta ainoa mikä teki Ainon perseilystä ja huomion hausta vähäpätöisen on se että henkilökunta ja poliisit toimi ripeästi ja mallikkaasti. Kukaan ei myöhästynyt ja poikakin pääsi Berliiniin ihan palautus suunnitelmien mukaan.

Toivottavasti nämä kuitenkin kitketään myös tehokkaasti pois sillä näistä piireistä löytyy niitä joilla ei mielenterveys ole ihan balansissa ja protestit saattaa saada jännitäviäkin käänteitä.

Eikä tietysti voi pois sulkea että viranomaisten viipyminen saattaa saada aikaan myös tilanteita jossa muut matkustajat ottavat koneesta poiston omaksi tehtäväkseen.

Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
No etkös sinä tuossa viittaa yhteiskuntia riivaavan itsekkyyden ongelmaan?
....

Yhteiskuntaa "riivaa" itsekkyys, joskin se on luultavasti vain samalla tasolla tai vähäisempää kuin aiemmin. Mutta toivottavasti sellaista epäitsekkyyden tasoa ei saavuteta koskaan, että omille lapsille aletaan tekemään "ohareita" varsin kevein perustein "yleisen edun nimissä".

Rautalankaa: "Lapsikulta, me emme voi nyt mennä Titi Nallen konserttiin, koska äiskän täytyy kahlita tänään itsensä ydinvoimalan porttiin." Fine. Mitään lapselle luvattua ei oteta pois. Kasvatusta as usually.
Mutta jos matka Powerparkiin keskeytyy, koska "Iskän pitää käydä (ilman ennakkopuhetta) vapauttamassa noissa tarhoissa rääkättävät minkit luontoon" jonka jälkeen iskä joutuukin ensiapuun saatuaan hauleja takareisiin, niin se on ohari ja väärin niitä kaikkein tärkeimpiä kohtaan (vaikka ei se ampuminenkaan oikein ole, en mä sitä sano).

Sitten on vielä kolmas skenaario. Ollaan menossa jäätelölle, mutta matka keskeytyy koska havaitaan heikossa kunnossa oleva puliukko. Hälytetään apua ja jäädään varmistamaan että se tulee. Jäätelöbaari menee sillä aikaa kiinni. Lasta harmittaa, mutta tilanne selitetään ja jäätelölle mennään joskus toiste. Tämä on pakottava, ennalta-arvaamaton tilanne, jossa apua oli välttämätöntä antaa. Tässä kohtaa lähipiirin tarve jää toissijaiseksi, mutta se korvataan myöhemmin. Kasvatusta as usually ja kokonaisvaikutus myönteinen.

Miksi ihmeessä asiota ei vaan voi hoitaa asiallisesti vaan osalla jengistä on tarve pomppia toisten tonteille? Palautuspäätökset ovat luultavasti korkeammalla prosentilla oikein kuin maan lääkäreiden tekemät diagnoosit. Silti lääkäreiden työrauhaa ei juurikaan häiritä.

Tämä "minun täytyy saada osallistua #kansalaisyhteiskunta" on juuri sitä, missä kohtaa se "riivaava itsekkyys" tulee esille.

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
yks jengi Stadista
Maailma tarjoaa joskus positiivisiakin yllätyksiä, jopa Vihreiden suunnalta. Linkki US blogiin.
Pakkopalautusporsaanreikä — Sillanpääasema
Hienoa, että löytyy rohkeutta ajatella omilla aivoilla eikä vain jäsenkirjalla. Toivottavasti kirjoittaja ei joudu omiensa maalittamaksi ja vihapostivyöryn kohteeksi.
Se siitä poliittisesta urasta. Ainakin Vihreissä. Voi poika-parkaa.

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Se siitä poliittisesta urasta. Ainakin Vihreissä. Voi poika-parkaa.
Ehkei Vihreät kuitenkaan ollut hänelle se oikein viitekehys, kun tuntuu olevan järkeä päässä. Ainon mietelauseeksi sopisi hyvin "Näin ne asiat koetaan." Olen ymmärtänyt paremminajattelevilta, että silloin ei paljon faktoille anneta sijaa.

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tuossa Tuamaksen linkittämässä jutussa kaikki oikeastaan sanottiinkin - sekä hyvät että huonot puolet.

Siltamäki tosin unohti sen, että Touko-Pouko pomppasi myös ilmaan Räsäsen vuoden 2013 lausunnoista. Selektiivistä sanoi kettu kun pihlajanmarjoja katsasteli.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Siltamäki on kyllä todellinen poikkeus YLEn massassa. Olen jo hetken ihmetellyt, että kauankohan saa vielä tuonne omia blogejaan kirjoittaa.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huomautan jo etukäteen, että tämä ei välttämättä/varmaan pidä paikkaansa, mutta...

Editoitu fake news poiz.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy