Nykyään kun vanhemmat ulkoistaa kasvatusta tarhoihin ja kouluihin niin niistä ei todellakaan pidä tehdä propaganda toimistoja millekään agendalle. Ihan yhtä järkevää olisi päästää uskonlahkot levittämään sanaa ja keräämään sieluja kouluista.
15-vuotiaille äänioikeus, maataloustuet uusiksi, pakolaiskiintiö moninkertaiseksi – Tässä 12 vihreiden poliittista tavoitetta | Uusi Suomi
Vihreät julkaisivat tavoiteohjelmansa. Vähän outoja ajatuksia sieltä löytyy (esim. pääomaveron progressiivisuuden nostaminen, ansiosidonnaisen pituuden riippuminen talouden tilasta ja äänestysikärajan lasku 15) mutta muuten ei mitään täysin hullua.
No niin, kun muutama kokoomusvaltuutettu löytyy, ovat kaikki opettajat elämästä vieraantuneita porvareita. Aika kova luottamuksen osoitus sille ammattitaidolle ja ihmistuntemukselle, mikä suurimmalle osalle vuosien varrella kehittyy. Totta se on, ettei jokaisen perheen arkeen pysty samaistumaan täysin, mutta aika kova tietotaito perusjärkiselle opelle kehittyy oppilashuollosta ajan myötä. Lähinnä tulee mieleen, että oma kuvasi opettamisesta on luokan edessä paasaava ja koulun arjesta irrallinen nutturapää.Vaikka lapset ovat minkälaisesta taustasta tahansa, ovat heidän opettajansa hyvin usein keskiluokkaisia, joilta puuttuu kosketus lähiössä asuvaan duunariperheeseen. Kunnanvaltuustojen kokoonpanot ovat täynnä henkilöitä, joiden nimien yhteydessä ovat sanat opettaja ja kokoomus.
No niin, kun muutama kokoomusvaltuutettu löytyy, ovat kaikki opettajat elämästä vieraantuneita porvareita.
Äänestysoikeuteen pitäisi kytkeä taso- ja kypsyyskoe,...
Nykysysteemillä on irvokasta ja itsekeskeisen vastuutonta Vihreiltä edes ehdottaa 15-vuotiaille äänioikeutta vain sen takia, että sen ikäisten joukossa Vihreiden kannatus on aikuisia ihmisiä korkeampi. Täysi-ikäisyys on minimiraja äänestämiselle.
En tiedä luokista, mutta itse olen kasvanut nuoruuteni ja lapsuuteni duunariperheessä, jossa isä oli viinaanmenevä ja myöhemmin työtön.
Äänestysoikeuteen pitäisi kytkeä taso- ja kypsyyskoe, joka mittaisi edes alkeelliset perusasiat äänestysprosessista, länsimaisen demokratian (ja Suomen) toiminnasta, kolmikantasysteemistä, d'Hondtin laskukaavasta ja siitä, että presidentinvaaleja lukuun ottamatta vaaleissa ei oikeasti äänestetä sitä "hyvää tyyppiä" vaan puoluetta tai vaaliliittoa ns. hyvän tyypin takana. Lisäksi pitäisi tajuta ero kunnallispolitiikan, kansallisen politiikan, EU-ryhmien yms. välillä. Lisäksi vielä lyhyt medialukutaitotesti vaalimainoksien ja Paavo Väyrysen elämäkerran myötä.
Tämä lausunto alleviivaa käsitystäni valtaosasta opettajista.Itse olen ollut kausia työttömänä, elättänyt perhettäni pätkätöillä ja välillä jopa pulloja keräämällä ennen kuin päädyin opettajaksi.
Pakko nyt kysyä, että mitä tällä tarkoitat? Jos hassuttelet viittauksella pulloihin, se pitänee paikkaansa valtaosaan opiskelijoista. Itse en paljon haalarihommista välittänyt, enkä känniä ole koskaan juonut.Tämä lausunto alleviivaa käsitystäni valtaosasta opettajista.
Odotukset ovat melko korkealla sen suhteen, että asiakaskunta on melkolailla tolkun väkeä. Varsinkin, kun äidinkielenään suomea puhuvia on yli 97%.
Jos sinulla on näin ksenofobisia ajatuksia, ne kannattaisi mielestäni pitää omana tietonasi, vaikka täällä nimimerkin takaa kommentoidaankin. Ei kasvatuksen ammattilainen voi ajatella noin syrjivästi.
Juu ja sinun arvoillasi tuomitaan tällaisesta persut ja lihaa syövät heteromiehet, poislukien vihreiden ihqut pienet miehet. Naisille tuo (puolison pettäminen) on sallittua sekä vasemmiston feministisiivessä että vihreissä , ilman että henkilöön kohdistuvaa solvausta/vainoa häneen kohdistetaan.
Sinä olet kyllä top-5 Jatkoajan kaksinaismoralisti, miten pystyt katsomaan itseäsi peilistä ilman oksennusrefleksiä?
@Dee Snider, Ilkka Kantola sai aikoinaan tietyltä kirkkoon kuuluvalta piiriltä kritiikkiä, koska teki aviorikoksen vielä toimiessaan piispana. Ilmeisesti sinun logiikallasi tuon saman ryhmän pitäisi nyt kritisoida Touko Aaltoa, joka ei kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön, tai vihreiden äänestäjien pitäisi tuomita Aalto jollain logiikalla, jonka ymmärtävät vain kaltaisesi kreationisti-Huhtasaaren tunnustautuneet äänestäjät.
Hyvää kesää.
Mutta en kyllä tietänyt ja en olisi edes uskonut, että Iiris kuuluu vahvasti kirkkopiireihinkin. Kiitos tästä ja hyvää kesää myös sinne!
Kuka edes on tämä Iiris ja miksi ihmeessä kenekään pitäisi olla hänestä ja taustastaan kiinnostunut? Minä luulin, että nyt on kysymys Aallosta, eikä jostain toimistotyöntekijästä. En siis ymmärrä, miksi ihmeessä vihreitä äänetäneiden pitäisi kritisoida Touko Aaltoa, koska kirkkoihmiset kritisoivat piispana toiminutta Kantolaa. Tyttöystävän suhde kirkkoon ei ole looginen vastaus.
Taisi osua kipeästi...
Miten ihmeessä minuun voi osua kipeästi jonkun henkilön, jota en edes tunne, parisuhde-elämä. Aalto ei kuulu kanssani samaan vaalipiiriin, joten en voi häntä äänestää. Ja vaikka voisinkin, on hän poliittisella toiminnallaan osoittanut, ettei hän ole minun ääneni arvoinen. Mutta jos en ihan väärin muista, sinä olet myöntänyt tällä palstalla äänestäneesi Laura Huhtasaarta, mistä on ihan aiheellista pilkata edelleen. Siis ei äänestämisestä, vaan sen myöntämisestä.
Kokeillaan nyt vielä kerran kuitenkin eli on minusta huvittavaa, että Irikselle kelpaa avopuolisoksi samanlainen pettäjä kuin Kantola, jota Iris kovasti ilkkui Twitterissä. Ja kun hänellä itsellään oli tuossa myös oma roolinsa, niin tuo Twitter-jeesustelu esittäytyy nyt varsin koomisessa valossa.