Tuota olen itsekin miettinyt, sillä minua kiusattiin paljon jostain toiselta luokalta ysiluokan loppuun. Olin varmaan vähän erilainen, koska olin pitkä ja hoikka. Kai se on jotain yhteenkuuluvuuden tunnetta, kun otetaan yksi kohteeksi? Samalla kun kaikki kiusaa yhtä tai muutamaa, niin itse kiusaaja välttyy samalta kohtalolta. Suurin osa minua kiusaavista tyypeistä oli ihan erilaisia, kun oltiin kahden tai pienen porukan kesken, mutta heti, kun oli esim. välitunnilla kaikki yhdessä, niin siitä vittuilusta ja kiusaamisesta ei meinannut tulla loppua. Vaikuttaa oikeastaan vieläkin elämääni 20 vuotta myöhemmin ahdistuksen ja ujouden osalta.
Itse ollu kanssa koulukiusattu ja homma jatkui tietyllä tavalla tavalla vielä amiksessa. Opettaja taisi siihen vielä puuttua, vähän hatarat muistikuvat ku tuostakin on aikaa jo 24 v.
En tiedä, onko koskaan tutkittu ja voikokaan tutkia, miten ihmiset käyttäytyy kun ollaan kaksin vs porukassa.
Kaksin ollaan kavereita kun porukassa pätee näyttämisen halu? Halutaan olla "kova", ettei menetä kasvoja.
Henkinen kiusaaminen on se kaikkein pahin ja onnistuu myös meiltä aikuisilta.
Oikeastaan kaikissa työpaikoissa joissa olen ollut, on ollut vittuilua ja piruilua jne. Itse olen ottanut sen lähinnä huumorina ja itsekkin tulee sitä harrastettua. Tosin joskus voisi miettiä, että oliko pakko taas aukoa päätä.
Järkyttävä tämä ampumistapaus, ehkä aikanaan selviää se oikea totuus, mutta muuttaako se mitään? Tapahtunutta ei saa tekemättömäksi ja mikä muka muuttuu vaikka selviäisi, että Timoa oli kiusattu 4 vuotta ja nyt Timolla hirtti kiinni. Kiusaamista tulee olemaan aina, ei tämä sitä tule poistamaan.
Huom. Timon nimi oli vedetty hatusta,kuten mahdollinen kiusaaminen ja sen merkitys tapahtumille
Nyt meni kymmenien ja kymmenien ihmisten elämä pilalle. Surullista