Kyllä, psykopaatteja on myös kunniallisissa töissä eivätkä tee rikoksia. Mutta hoidoilla heitä ei voi ohjata mihinkään suuntaan tai parantaa. Ja jos psykopaatti syyllistyy joukkomurhaan/murhan yritykseen, niin kyllä silloin ollaan peli ko. yksilön kohdalla menetetty pysyvästi.
Vanhana ukkona minulla on sellainen faktoihin ei perustuva olo että keskimäärin ihmiset voivat vuosikymmenestä toiseen huonommin. Analyysiä en osaa esittää, arvailuja voisinMiksi ihmiset ylipäätänsä voivat huonosti, josta juontuu myös koulukiusaaminen? Miksi nuoret ihmiset ylipäätänsä kokevat tarpeen kiusata julmasti toisiaan? Tämä on se asia, johon pitää pystyä puuttumaan.
Tässä on nyt tämä kiusaamisasia hyvin epäselvä vielä, kuka kenties kiusasi ja ketä ja onko asialla tekemistä ampumisten kanssa. Vaasan case ei tainnut millään lailla liittyä kiusaamiseen vaan kyseessä oli joku elokapina-systeemi.Kylläpä on surullinen päivä. Eipä osannut aavistaa, mitä lähellä tapahtuu, kun tänään olin Tikkurilassa työasioiden puolesta.
Jotenkin korostaa tämä ampuminen sitä, miten sairaaksi nykyinen yhteiskunta on mennyt. Some mahdollistaa todella rankan kiusaamisen, ja voi myös motivoida jotain tekemään karmeita asioita, seuraamisen tai huomion vuoksi. Muutenkin nuoria näkyy nykyään hillumassa kadulla, osin päihteiden vaikutuksen alaisena sekä muissa epämääräisissä seuroissa.
Hetki sittenhän Vaasassa oli samanlainen tapaus suunnitteilla..
Tuota olen itsekin miettinyt, sillä minua kiusattiin paljon jostain toiselta luokalta ysiluokan loppuun. Olin varmaan vähän erilainen, koska olin pitkä ja hoikka. Kai se on jotain yhteenkuuluvuuden tunnetta, kun otetaan yksi kohteeksi? Samalla kun kaikki kiusaa yhtä tai muutamaa, niin itse kiusaaja välttyy samalta kohtalolta. Suurin osa minua kiusaavista tyypeistä oli ihan erilaisia, kun oltiin kahden tai pienen porukan kesken, mutta heti, kun oli esim. välitunnilla kaikki yhdessä, niin siitä vittuilusta ja kiusaamisesta ei meinannut tulla loppua. Vaikuttaa oikeastaan vieläkin elämääni 20 vuotta myöhemmin ahdistuksen ja ujouden osalta.Miksi ihmiset ylipäätänsä voivat huonosti, josta juontuu myös koulukiusaaminen? Miksi nuoret ihmiset ylipäätänsä kokevat tarpeen kiusata julmasti toisiaan? Tämä on se asia, johon pitää pystyä puuttumaan.
Niin, joku kyyninen realisti minussa kyseenalaistaa sen, että mitä täällä on saatu tehtyä koulukiusaamisen ehkäisemisen eteen sen jälkeen, kun ne kaksi enemmän kuolonuhreja vaatinutta kouluampumista tapahtui?Vanhana ukkona minulla on sellainen faktoihin ei perustuva olo että keskimäärin ihmiset voivat vuosikymmenestä toiseen huonommin. Analyysiä en osaa esittää, arvailuja voisin
Näin. Ennen kiusaaminen oli sellaista verbaalista ja toisinaan fyysistä kajoamista sekä sosiaalisesta ympyrästä sulkemista. Nyt mukaan on tullut suorastaan sairaalloinen tapa nöyryyttää uhria ja mitä useampi ihminen näkee esimerkiksi somessa tuollaisen nöyryyttämisen, jossa uhria kohdellaan kuin paskaa kengänpohjassa, sen parempi kiusaajien ja tuollaisia videoita katselevien sadistien kannalta.Niin, joku kyyninen realisti minussa kyseenalaistaa sen, että mitä täällä on saatu tehtyä koulukiusaamisen ehkäisemisen eteen sen jälkeen, kun ne kaksi enemmän kuolonuhreja vaatinutta kouluampumista tapahtui?
Koko ajan saa lukea tapauksia siitä, että miten julmalla tavalla nuoret tänäpäivänä kiusaavat toisiaan.
Ja kiitos sosiaalisen median, kiusaaminen on myös paljon raadollisempaa ja nöyryyttävämpää kun videot voidaan jakaa koko internettiin ja perättömät paskapuheet/juorut levittää koko kaupungille.Koko ajan saa lukea tapauksia siitä, että miten julmalla tavalla nuoret tänäpäivänä kiusaavat toisiaan.
8 vuotta sitten mielenterveysongelmista kärsinyt Jori Lasonen anasti lähisukulaiselta tuliaseen ja ampui Imatran kävelykadulle 3 henkilöä kuolettavasti. Muistaakseni Lasosen sukulainen ei saanut syytettä ampuma-aserikoksesta eli pyssy oli lain mukaisesti säilytyksessä. Tästä huolimatta mt-ongelmien kanssa kamppaillut Lasonen pääsi aseeseen käsiksi. Eroa näillä kahdella karmealla tapahtumalla on ampujien iät, mutta jo 12 vuotias voi olla erittäin nokkela.Jos aseesi on asekaapissa ja asekaapin avain tallelokerossa jonka koodin vain sinä tiedät, niin kyllä minä silloin ymmärrän sitä vanhempaa/aikuista että on kaiken tehnyt ns. oikein ja se lapsi todellakin halunnut ja nähnyt vaivaa sen aseen saamiseksi. Väännetäänkö vielä lisää rautalangasta?
Some on pahentanut tilannetta ihan älyttömästi. Kiitän onneani, että lukiossa ja yliopistossa minua ei enää kiusattu, sillä silloin some oli jo kunnolla ihmisten käytössä facebookkeineen sun muineen.Niin, joku kyyninen realisti minussa kyseenalaistaa sen, että mitä täällä on saatu tehtyä koulukiusaamisen ehkäisemisen eteen sen jälkeen, kun ne kaksi enemmän kuolonuhreja vaatinutta kouluampumista tapahtui?
Koko ajan saa lukea tapauksia siitä, että miten julmalla tavalla nuoret tänäpäivänä kiusaavat toisiaan.
Ennen kiusattu pääsi edes hetkeksi pakoon, someaika vyöryttää helvetin päälle koko ajan.Koko ajan saa lukea tapauksia siitä, että miten julmalla tavalla nuoret tänäpäivänä kiusaavat toisiaan.
Some on pahentanut tilannetta ihan älyttömästi. Kiitän onneani, että lukiossa ja yliopistossa minua ei enää kiusattu, sillä silloin some oli jo kunnolla ihmisten käytössä facebookkeineen sun muineen.
Kyllä kai sitä ennenkin on päitä vessanpönttöihin työnnetty yms. Ongelmasta on vain tullut näkyvämpi, kun kaikilla on videokamerat taskuissa.Näin. Ennen kiusaaminen oli sellaista verbaalista ja toisinaan fyysistä kajoamista sekä sosiaalisesta ympyrästä sulkemista. Nyt mukaan on tullut suorastaan sairaalloinen tapa nöyryyttää uhria ja mitä useampi ihminen näkee esimerkiksi somessa tuollaisen nöyryyttämisen, jossa uhria kohdellaan kuin paskaa kengänpohjassa, sen parempi kiusaajien ja tuollaisia videoita katselevien sadistien kannalta.
Tarkoitin ennen kaikkea sitä, että kiusaajat ottavat kuvia ja videoita kiusaamistilanteesta ja jakavat niitä netissä, mitä ei esimerkiksi tapahtunut kovinkaan usein omassa nuoruudessani 1990-luvulla johtuen ennen kaikkea teknisten laitteiden kehittymättömyydestä. Myöskään netti ei ollut sellainen arkipäiväinen tuote, että kaikilla oli mahdollisuus päästä siihen.Kyllä kai sitä ennenkin on päitä vessanpönttöihin työnnetty yms. Ongelmasta on vain tullut näkyvämpi, kun kaikilla on videokamerat taskuissa.
Olisi itseasiassa mielenkiintoista tietää, että onko kiusaaminen lisääntynyt ja/tai raaistunut vai päinvastoin. Tähän joillakin palstan opettajilla voisi olla hyviä lähteitä?
Kyllä kai sitä ennenkin on päitä vessanpönttöihin työnnetty yms. Ongelmasta on vain tullut näkyvämpi, kun kaikilla on videokamerat taskuissa.
Olisi itseasiassa mielenkiintoista tietää, että onko kiusaaminen lisääntynyt ja/tai raaistunut vai päinvastoin. Tähän joillakin palstan opettajilla voisi olla hyviä lähteitä?