Laitoin eilen harmistuneena asiasta palautetta ja vastaus tuli:
Mitä mieltä
@ViasatOfficial on asiasta? Tuosta viestistä saan ainakin itse sellaisen kuvan, että kyseesssä oli vain pieni katko ja niitä sattuu. Ainakin itseä harmitti eilen todella paljon, kun pelin ratkaisuhetket jäi näkemättä.
Olen itse, niin kuin myös kaikki Viasatilla, vilpittömän pahoillani siitä että Viaplayn lähetyksessä oli häiriö ja eritoten siitä että se osui playoff-ottelun jatkoajalle. Ymmärsin kuitenkin, että häiriö olisi saatu ohitettua ennen kuin ottelu sai ratkaisunsa, toivottavasti mahdollisimman moni pääsi näkemään ratkaisun.
Kyseessä oli häiriö joka ei ilmennyt kaikilla Viaplayn käyttäjillä, merkittävällä osalla toki. Sain tietooni että syynä oli tekniikan pettäminen, jotai ei oltu voitu ennustaa, ei inhimillinen virhe eli että joku työntekijä olisi nukahtanut ja unohtanut vääntää vipua, niin kuin jossain - ei täällä - arveltiin.
Uskon kuitenkin, että Viaplayn päässä tekevät vaadittavia muutoksia jakoa varten, jotta samankaltaisilta häiriöiltä tai ainakin samasta syystä aiheutuneilta häiriöiltä Viaplayssa vältytään. Joku NHL:ää seurannut saattaakin muistaa viime keväältä merkittäviä vaikeuksia pudotuspelien jatkoaikojen kanssa. Niiden jälkeen toimittiin ja niitä ei ole tietojeni mukaan ollut sen jälkeen.
En tarkkaan ymmärtänyt minkälaista mielipidettä tiedustelit. Mikäli tarkoituksena oli kysyä mitä mieltä olen häiriön laadusta ja sen ilmenemisestä, niin totta kai lähtökohtana itsellänikin kuluttajana on, että käyttämäni palvelu toimii, kun sitä käytän. Tiedän kuitenkin, että Viaplayssa on varauduttu erinäisiin häiriöitä aiheuttaviin tekijöihin, mutta kaikkia onnettomia tapahtumia ei pystytä ennakoimaan ja välttämään, vaikka niihin varauduttaisiinkin. Viaplay -palvelun tekninen toimivuus ei siis ole vain sen varassa, että kaikki sujuu normaalisti lähetyksen ollessa käynnissä. Myöskin Viaplayn toimivuutta häiriöittä käyttäjän päässä pidetään tärkeimpänä ominaisuutena palvelussa.
- Hemmo