Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 448 737
  • 4 853

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Mulla oli kans tuossa vuos sitten 3kk vuokrat rästissä ja kaiken hoiti sossu pois takautuvasti. Taisivat vieläpä maksaa seuraavan kuunkin vuokran pois. Olin tosin saanut juuri häätöilmoituksen joka saattoi auttaa asiaa.

Kannattaa kävellä suoraan sossuun, homma hoituu paljon paremmin kuin puhelimessa. Ainakin täällä Haagan sossussa pääsee ilman ajanvarausta neuvojalle, jonka kanssa pääsee juttelemaan ja varaamaan ajan virkailijalle.

Tsemppiä.

Kiitos! Tuo tieto auttaa että on mahdollista selvitä noista maksamattomista vuokrista. Torstaina on sossuun aika 10.30 ja sen jälkeen tietää enemmän tulevasta. On todella auttanut kun on tullut tukea tämän palstan välityksellä ja muutamalta sukulaiseltakin. Kyllä se tästä.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Kiitos! Tuo tieto auttaa että on mahdollista selvitä noista maksamattomista vuokrista. Torstaina on sossuun aika 10.30 ja sen jälkeen tietää enemmän tulevasta. On todella auttanut kun on tullut tukea tämän palstan välityksellä ja muutamalta sukulaiseltakin. Kyllä se tästä.

En tiedä kovinkaan paljoa moisesta tilanteesta, kun itsellä ei ole ihan noin pahaan jamaan päässyt tilanne koskaan, mutta tiedän monta henkilöä, jotka ovat luottotietonsa menettäneet ja jostakin häädön saaneet maksurästien takia. Ei heillä elämä ole siihen todellakaan loppunut. Neuvottelukysymyksiä, ja jos sieltä pärähtää ulosotto niin ei muuta kuin nokkaa pystyyn vaan. Rahaahan se vain on, ei ne vaatteita päältä vie.

Ja huhuja olen lähipiiristäkin kuullut, että myös kirkon avustushalu kohdistuu ihan jokaiseen hädässä olevaan. Sellaisen ihmisen kanssa kun ensin turisee tilanteestaan niin kummasti helpottaa, lisäksi he ovat mielellään mukana kun asioidaan sosiaalivirastossa ja eivät ole siellä jelppaamassa/tukemassa ensimmäistä kertaa.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
No nyt vähän helpottaa. Maksamattomista vuokrista huolehtii onneksi sosiaalitoimisto. Päätös oli tosin ehdollinen, sillä meikäläisen pitää itse teoillani osoittaa että elämästä saa paremman otteen ja tällaista ei pääse enään tapahtumaan. Se sopii minulle.

Vielä toki on hommia oman henkisen olotilan kanssa. Ei se koulun keskeyttäminen mihinkään unohdu, eikä toisaalta pidäkkään. Virheistä opitaan ja eteenpäin dallataan.
 

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
No nyt vähän helpottaa. .

Hieno homma! Nyt vain rupeat miettimään mitä haluat oikeasti tehdä. Kaikkein paras olisi, jos pystyt hankkimaan vaikka minkälaisen duunin, niin tulee muuta ajattelemista kuin vanhat hölmöilyt. Ne kannattaa unohtaa (toki oppia pitää ottaa) ja suunnata katse eteenpäin. Ja ei kai se opiskeleminenkaan tulevaisuudessa mikään poissuljettu vaihtoehto ole?

Älä rasita liikaa itseäsi murehtimisella vaan mieluummin mieti valoisasti tulevaisuutta!
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
No nyt vähän helpottaa. Maksamattomista vuokrista huolehtii onneksi sosiaalitoimisto. Päätös oli tosin ehdollinen, sillä meikäläisen pitää itse teoillani osoittaa että elämästä saa paremman otteen ja tällaista ei pääse enään tapahtumaan. Se sopii minulle.

Virheistä opitaan ja eteenpäin dallataan.

Helvetin hyvä porkkana sosiaalitoimistolta ja varmasti ajaa sinua itseäänkin eteenpäin. Hienoa, että otit itseäsi pikaisesti niskasta kiinni.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmisten idioottimaisuus vetää hiljaiseksi. Mies epäilee isyyttään ja pahoinpitelee vauvaa. Vauvan syyhän se, jos isyyttä on syytä epäillä.

TS: Mies pahoinpiteli vauvan rajusti

Joskus sitä kaipaa kuolemanrangaistusta Suomeenkin.

edit. ulkomaalaissyntyinen kulttuurinrikastuttaja kyseessä TS:n jutun mukaan. Ihan sama missä on syntynyt, mutta ansaitsisi kuulan kalloonsa.
 
Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ihmisten idioottimaisuus vetää hiljaiseksi. Mies epäilee isyyttään ja pahoinpitelee vauvaa. Vauvan syyhän se, jos isyyttä on syytä epäillä.

TS: Mies pahoinpiteli vauvan rajusti

Joskus sitä kaipaa kuolemanrangaistusta Suomeenkin.

Kyllä!

Pudotteli vauvaa tyhjään kylpyammeeseen, ei jumalauta!
Vähintään hakattavaksi Turun torille tollaset.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
"Joo, en ymmärtänyt, että puolesta metristä ammeeseen tiputtelu tai tukehduttaminen olisi jotenkin paha juttu." Uskomatonta paskaa. Ja sitten rangaistus on 4700 euroa. Tuo pitäisi lätkäistä jo jonkun kissan rääkkäämisestä. Tai kai siitä saa jo kohta enemmän penaltia kuin ihmisen pahoinpeitelystä.

Ei olisi pitänyt lukea koko juttua.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Mies kiisti tai väheksyi useimpia syytteitä ja sanoi, ettei ymmärtänyt tekonsa vaarallisuutta."

Vaikea edes keksiä mikä olisi tarpeeksi ankara rangaistus näin halveksuttavalle teolle. Ja lisäksi mies on vielä niin idiootti, ettei ymmärrä tekojensa vaarallisuutta? Suomalaisen perinteen mukaan saunan taakse, tai jotain...
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös tuossa kuitenkin pääse liian helpolla..?

Jos ja kun ei edes ymmärrä tekojensa vaarallusuutta, niin pois vaan kuleksimasta. Samalla mitalla ensin takaisin ja kun ei enää kestä, niin sitten nirri pois. Rikollisista alhaisimpia nämä, jotka kohdistavat tekonsa vauvoihin/lapsiin.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Laitetaan nyt tähän ketjuun kun aiemmin tänne laitoin tilanteestani infoa.

Eli nyt sosiaalivirkailijan kautta hoidettiin meikäläiselle aktiviteettia. Luvassa siis kevyttä duunia aamusta puoleen päivään pitäen sisällään mm. käsitöitä ja satunnaista muuttokeikkaa yms. Ryhmässä muita työttömiä ja tuosta saa pienen korvauksen jota ei edes vähennetä perustoimeentulotuesta. Kuullostaa juuri sopivalta kevyeltä "duunilta" joka sopii tähän väliin mainiosti. Saa paremmin arjestakin kiinni. Vähän toki jänskättää mennä maanantaina uuteen porukkaan, mutta ihan positiivisin mielin lähdetään koittamaan.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville

Ihailtavan hienoa toimintaa sossulta! Yleensähän ihmiset säikähtää koko virastoa jos siihen puhelimeen vastaa se väsynyt, eläkettä odottava ämmä jota ei vois vähempää kiinnostaa ihmisten auttaminen. Sieltä takaa kyllä yleensä löytyy ihan ammattitaitoista porukkaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihailtavan hienoa toimintaa sossulta! Yleensähän ihmiset säikähtää koko virastoa jos siihen puhelimeen vastaa se väsynyt, eläkettä odottava ämmä jota ei vois vähempää kiinnostaa ihmisten auttaminen. Sieltä takaa kyllä yleensä löytyy ihan ammattitaitoista porukkaa.
Totta. Se vaatii myös itseltään järkevää ja sivistynyttä käytöstä. Sinne meneminen sillä päällä, että raivoaa ja haukkuu maan tasalle ei välttämättä edistä asioita. Totta kai turhautuminen on ymmärrettävää, mutta ihmisiä ne on sielläkin. Monet myös hyvin ymmärtäväisiä, kun asiansa kertoo rauhallisesti.

Kannattaa tosiaan olla tyytyväinen, että maassamme on tuollainen virasto ja ketään ei jätetä täysin heitteille, varsinkin jos itsellään on yhtään pyrkimystä saada asioita järjestykseen. Käytännössä heitteille ja ihan kodittomaksi ei joudu kuin ihmiset joiden kaikki rahat menee alkoholiin/huumeisiin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ihailtavan hienoa toimintaa sossulta! Yleensähän ihmiset säikähtää koko virastoa jos siihen puhelimeen vastaa se väsynyt, eläkettä odottava ämmä jota ei vois vähempää kiinnostaa ihmisten auttaminen. Sieltä takaa kyllä yleensä löytyy ihan ammattitaitoista porukkaa.
Asiallista toimintaa sekä sossulta että Babulta. Pitäkää lippu korkealla, ja Babu muistaa sitten pitää langat omissa käsissä!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tuo artikkeli on varmasti aivan asiallinen, enkä tässä nyt mitenkään puolustele puoleen tai toiseen, mutta onhan tuossakin erikoinen kirjoitustapa. Vartija lyö, mutta "häirikkö vähän vain pilke silmäkulmassa läpsäytti ja juoksi pakoon".

Myöskin se yksi kaveri kertoi televisiossa tapahtuman hieman eri tavalla, kuin tuolla oli kirjoitettu. No, samapa tuo. Perseestä tuollainen kameroiden kääntely on, mutta minua vartijat ei häiritse.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Myös tämä vartijavahdista löytyvä jonkun yksityishenkilön kokemus on aika hälyttävä homma. Noh, yksittäistapauksia tietysti...

Luitko tuon kommenttiosion?

Koita siinä itse pysyä rauhallisena, kun kaksi piripäätä (tmv. päihteellä päänsä sekoittanutta) riehuu, repii, potkii ja hakkaa. Siinä ei enää ihan pelkkä mukavaan sävyyn jutustelu auta. Ja jos ne kerran saa vaivalla ulos, takaisin sisälle narikkaan asti päästäminen tuskin on se päivän paras idea. Tytötkään näemmä kovin sovinnollisesti eivät ole esim. ojennelleet oven raosta narikkalappujaan, että käykää kiitos edes hakemassa mun rotsi.

Lisäksi jokunen kello voisi soida jo blogin nimen asenteellisuudesta, sekä siitä, että useampi kommentoija sanoo, ettei nähnyt koko kaiffaria missään oven lähelläkään... Itse en ko. tilannetta nähnyt, mutta vähän haiskahtaa. Lisäksi pidän hieman hämmästyttävänä, että vain tietyt tyypit jatkuvasti ylilyönteihin sortuvaa ovihenkilökuntaa. Jostain kumman syystä, vaikka paljon baareissa ja ravintoloissa käynkin, olen nähnyt tasan yhden sivullisen silmin mahdollisen ylireagoinnin jv:ltä - ja sekin ostoskeskuksessa, eikä baarissa...
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Luitko tuon kommenttiosion?

Koita siinä itse pysyä rauhallisena, kun kaksi piripäätä (tmv. päihteellä päänsä sekoittanutta) riehuu, repii, potkii ja hakkaa. Siinä ei enää ihan pelkkä mukavaan sävyyn jutustelu auta. Ja jos ne kerran saa vaivalla ulos, takaisin sisälle narikkaan asti päästäminen tuskin on se päivän paras idea. Tytötkään näemmä kovin sovinnollisesti eivät ole esim. ojennelleet oven raosta narikkalappujaan, että käykää kiitos edes hakemassa mun rotsi.

Lisäksi jokunen kello voisi soida jo blogin nimen asenteellisuudesta, sekä siitä, että useampi kommentoija sanoo, ettei nähnyt koko kaiffaria missään oven lähelläkään... Itse en ko. tilannetta nähnyt, mutta vähän haiskahtaa. Lisäksi pidän hieman hämmästyttävänä, että vain tietyt tyypit jatkuvasti ylilyönteihin sortuvaa ovihenkilökuntaa. Jostain kumman syystä, vaikka paljon baareissa ja ravintoloissa käynkin, olen nähnyt tasan yhden sivullisen silmin mahdollisen ylireagoinnin jv:ltä - ja sekin ostoskeskuksessa, eikä baarissa...

Yllättävän agressiivinen puolustuspuhe. Onko kenties tuttavapiireissä vartijoita?

Fakta on se, että tuolta löytyy melkoisia vatipäitä ja vaikka esim. Voima on melko kärkkäästi kirjoittava lehti, niin uskallan sanoa että on niissä totuutta joukossa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Yllättävän aggressiivinen reaktio rauhanomaiseen joskin epäilevään pohdiskeluun. Onko taas ollut huono päivä, minkä seurauksena seuraavassa viestissä syytät mua portsareiden panemisesta, ja myöhemmin yyveellä pyydät anteeksi ala-arvoisia heittojasi, kun julkisesti et kehtaa?

Yllättävän agressiivinen puolustuspuhe. Onko kenties tuttavapiireissä vartijoita?

Ahkeran baareissa käymisen seurauksena kyllä on. Vaan mielipide ja havainnot olivat samat jo aiemmin.

Fakta on se, että tuolta löytyy melkoisia vatipäitä ja vaikka esim. Voima on melko kärkkäästi kirjoittava lehti, niin uskallan sanoa että on niissä totuutta joukossa.

Aivan varmasti. Sen määrä tosin pysynee arvoituksena. Ja aiempi kommenttinihan koski blogia, ei Voimaa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ravintola Helsinge, joka sijaitsi talossa, joka on rakennettu v. 1914, paloi kivijalkaan saakka 19.2.2011 aamuyöllä ja aamulla. Rakennus savusi lievästi vielä tänään iltapäivällä, kun kävimme kävelyllä Vanhankaupunginkoskella, jonka viereisessä Kuninkaankartanonsaareessa Helsingin kaupungin omistama rakennus sijaitsi. Toivottavasti palo syttyi ilman, että tapausta ei tarvitse joskus puida oikeudessa tuhopolttona, jota ei kyllä alustavasti edes epäillä.
 

Liitteet

  • PalanutHelsinge (229x229).jpg
    PalanutHelsinge (229x229).jpg
    51,6 KB · kertaa luettu: 472

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Virossa kuoli ainakin kymmenen pyörätuolissa ollutta tai muuten vammaista lasta, kun hoitolaitos paloi. Harvemmin onnettomuuksia tänne noteeraa, mutta kyseinen uutinen veti äkkiseltään kuultuna hetkeksi aika hiljaiseksi.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Virossa kuoli ainakin kymmenen pyörätuolissa ollutta tai muuten vammaista lasta, kun hoitolaitos paloi. Harvemmin onnettomuuksia tänne noteeraa, mutta kyseinen uutinen veti äkkiseltään kuultuna hetkeksi aika hiljaiseksi.

Tämä oli kyllä aika rankkaa luettavaa. Jäin miettimään tätä kun velipoika on todennäköisesti muuttamassa tuollaiseen paikkaan. Tai ei nyt ihan vastaavaan, mutta sellaiseen tuetun asumisen mestaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös