Heimokansan edustaja jätti eilen vaimon vastaajaan tappouhkauksen sekä pisti saman sisältöisen tekstiviestin perään.
Sopiiko kysyä, minkä takia on noin vihainen?
Heimokansan edustaja jätti eilen vaimon vastaajaan tappouhkauksen sekä pisti saman sisältöisen tekstiviestin perään.
Vaimo olikin tuon turvakiellon hankkinut eilen. Toivoa sopii, että vaimon, tässä tapauksessa viranomaisen uhkauksesta saisi ehdotonta vankeutta. Sen verran vakuuttavaa teksti vastaajassa oli, ettei epäselvyyksiä sen suhteen pitäisi jäädä.
Mä suosittelisin myös hakemaan poliisilta lupaa johonko kyynelkaasuun tms. Ku eihän noi lähestymiskiellot varsinaisesti mitään estä, jos/kun kyseistä heppua ei lain noudattaminen ihan kauheasti tunnu kiinnostavan.
Onko teillä Veikko salattu perheenjäsenten yhteystiedot esim. Trafin rekkareissa? Monissa sosiaalitoimistoissa työntekijät ovat ottaneet tavaksi kieltää yhteystietojen luovuttaminen autojen rekisteritunnusten kyselijöille. Auton haltijan nimen saa toki edelleen silloinkin, muttei muita tietoja. Esimerkiksi lastensuojelun sosiaalityöntekijät liikkuvat kentällä usein omalla autollaan. Väistämättä joku saa joskus jotain hampaankoloonsa, ja sitten tuleekin mieleen ottaa selville sossun kotiosoite ja ryhtyä häiriköimään.Miehellä ei muutenkaan hermokontrolli ole "ihan" paras mahdollinen. Asuinpaikkakin on vaihtunut ilmeisen taajaan. Kävelevä aikapommi.
Mä suosittelisin myös hakemaan poliisilta lupaa johonko kyynelkaasuun tms. Ku eihän noi lähestymiskiellot varsinaisesti mitään estä, jos/kun kyseistä heppua ei lain noudattaminen ihan kauheasti tunnu kiinnostavan.
Kuinkakohan kauan mahtaisi mennä että luvan saisi? Tai että tulee takaisin kirje, jossa pyydetään asemalle käymään ja hakemaan lupa? Jos alkaa oikeasti tulemaan vakavasti otettavia tappouhkauksia, niin kyllä mä melko nopeasti hommaisin "pimeän" kyynelkaasun tai jotain muuta puolustautumiskeinoa.
Oma elämäntilanne. Seinät kaatuu päälle. Yhtä henkistä helvettiä ollut viime ajat. Hyvässä lykyssä tulevaisuuskin pilalla. Ei paista aurinko tähän risukasaan.
Jos haluat, niin kerro vähän enemmän.
Palstalaisilta voi löytyä hyviä vinkkejä tai edes ajatuksia.
En tiedä auttaako se mitenkään, mutta koitetaan.
Taustaa: Minua on aina pidetty eräänlaisena suvun "kultapoikana" eli menestymistäni on pidetty itsestäänselvänä. Kukaan ei ole todennäköisesti edes miettinyt että mitenhän se "Babu" pärjää.
Nyt on tilanne se että jos en vasta työttömäksi jääneenä ex-opiskelijana keksi jostain paria tuhatta euroa ja nopeasti, niin ollaan vielä isommissa ongelmissa. Elän elämäni raskainta aikaa.
Jossain vaiheessa tulee hommalle piste, enkä tiedä mihin tilanne sitten ratkeaa.
Nyt on tilanne se että jos en vasta työttömäksi jääneenä ex-opiskelijana keksi jostain paria tuhatta euroa ja nopeasti, niin ollaan vielä isommissa ongelmissa. Elän elämäni raskainta aikaa.
Pari tonnia ei ole elämää suurempi rahasumma, vaikka sitä ei noin vaan saada suullisesti lainaksi keneltä tahansa. Tuon summan saat varmasti jostakin ja toimeen tarttuen jopa nopeasti. Ekaksi tekisin sinuna kuten macnevis ja BOL edellä neuvoivat. Painotan vielä, että nyt kannattaa toimia avoimesti ja läpinäkyvästi, ja sen jälkeen osoitat olevasi luottamuksen arvoinen.Nyt on tilanne se että jos en vasta työttömäksi jääneenä ex-opiskelijana keksi jostain paria tuhatta euroa ja nopeasti, niin ollaan vielä isommissa ongelmissa. Elän elämäni raskainta aikaa.
.....
Vaikka "oikeasti" olen sitä mieltä, että aikuiset ihmiset selvittäkööt omat sotkunsa, tällaisissa tapauksissa olen taipuvainen sille kannalle, että apua pitää uskaltaa pyytää.
Se on hienoa että aktivoidutaan tällaisessa asiassa, vaikka kirjoittamalla ekaksi Jatkoaikaan. Babu on jo puoliksi voiton puolella, kun on ryhtynyt etsimään ratkaisua muualta kuin otsalohkostaan.Aina ei vaan jaksa. Muutenkin tuntuu, et suomalaiset on hyvin pitkälti juuri tälläisiä. "Ei tartte auttaa saatana", ja kohta on koko elämä niin pahasti solmussa ettei siitä noin vaan noustakaan enää. Apua pitää pyytää heti kun sitä tuntuu tarvitsevan.
Huomasin toki, että kumosit tuon alun väitteen jo samassa lauseessa, mutta pitipähän nyt kuitenki mainita.
Täytyy sen verran kehaista että naapurin "kanaemon" (BOL) viesteistä paistaa elämänkokemus ja vahva ihmistuntemus. Muidenkin viesteissä hyviä pointteja.
BOL sen sanoi, että muiden mielipiteillä ei pitäisi olla merkitystä, mutta niin se vaan ei mene. Itsestäni tuntuu juuri nyt siltä, että olen pettänyt jokaikisen sukulaisen odotukset. Ei ole kiva fiilis se.
Tuosta masennuksesta... Itse en tunne olevani masentunut vaan luulen olevani masentunut. Toki nyt mennään heikkoa jaksoa ja koko asiaa miettiessä masentaakin kovasti, mutta ei mua muuten masenna. Eikö jokaista ihmistä masenna joissain tilanteissa ilman että varsinaisesti sairastaa masennusta? Vai onko tämä sitä omien ongelmien vähättelyä?
Asia on edennyt sen verran että jo eilen sai molemmat vanhemmat tietää asiasta. Mutsi oli lähes suuttunut, mutta Faijalta löytyi empatiaa kun on omassa nuoruudessaankin törttöillyt, kuulemma paljon pahemminkin.
Aamulla tosin soitin sossuun ja kysyin heidän takautuvina annettavien maksujen politiikkaa ja vastaus oli lähes vittumainen. "Kyllä nämä asiat olisi aikaisemmin hoidettu jos olisi kiinnostanut". Hieman jäi monttu auki. Kysyin että "mitä jos elämäntilanteesta johtuen on asian hoitaminen lykkääntynyt?" Ja siihen sossutäti vastasi että "no saa olla kyllä todella painava syy". Sossusta ei siis mitä ilmeisemmin ymmärrystä heru. Onko sieltä vielä mahdollista saada apua tilanteeseen?
Suorititko thego opiskelusi koskaan loppuun? Itselläni on kyllä mahdollisuus opiskeluiden jatkamiseen myöhemmin, kunhan saan asiani järjestykseen. Aika näyttää päästäänkö niin pitkälle.
Kylähän se aina pysäyttää ja vetää hiljaiseksi. Tulee vaan mieleen että miksi siellä yleensä suomalaisia tarvitaan? Velvoittaako jokin sopimus meitä tähän?
Nyt kuitenkin selvitetään ensin että pystyykö sosiaalitoimisto auttamaan yhtään noissa vuokrissa ns. takautuvasti.
Mulla oli kans tuossa vuos sitten 3kk vuokrat rästissä ja kaiken hoiti sossu pois takautuvasti. Taisivat vieläpä maksaa seuraavan kuunkin vuokran pois. Olin tosin saanut juuri häätöilmoituksen joka saattoi auttaa asiaa.
Kannattaa kävellä suoraan sossuun, homma hoituu paljon paremmin kuin puhelimessa. Ainakin täällä Haagan sossussa pääsee ilman ajanvarausta neuvojalle, jonka kanssa pääsee juttelemaan ja varaamaan ajan virkailijalle.
Tsemppiä.
Kiitos! Tuo tieto auttaa että on mahdollista selvitä noista maksamattomista vuokrista. Torstaina on sossuun aika 10.30 ja sen jälkeen tietää enemmän tulevasta. On todella auttanut kun on tullut tukea tämän palstan välityksellä ja muutamalta sukulaiseltakin. Kyllä se tästä.
No nyt vähän helpottaa. .
No nyt vähän helpottaa. Maksamattomista vuokrista huolehtii onneksi sosiaalitoimisto. Päätös oli tosin ehdollinen, sillä meikäläisen pitää itse teoillani osoittaa että elämästä saa paremman otteen ja tällaista ei pääse enään tapahtumaan. Se sopii minulle.
Virheistä opitaan ja eteenpäin dallataan.