Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 460 601
  • 4 940

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kommenttisi henkii aika tympeää välinpitämättömyyttä. Miksi sikojen olojen pitäisi saada olla huonot, kun ne voisivat samalla vaivalla olla paremmat? Pitäisikö eläinten huono kohtelu hyväksyä periaatteella pois silmistä, pois mielestä? Hyvä vaan, että viherpiiperot kuvaavat. Eläimiään rääkkäävät paskiaiset pitäisi saada munistaan hirteen. Kaikki sikatilalliset eivät tosiaankaan kohtele eläimiään huonosti, mutta ne eläintensä hyvinvoinnin laiminlyövät pitää saada jollain tavalla boseen. Jos ei maatalousministeriön intresseissä ole valvoa asiaa, niin sitten vaikka tällä tavalla. Ja se hännän pois pureminen sattuu sikaan ihan samalla tavalla kuin jos sinulta amputoitaisi sormi ilman kipulääkitystä.

Ehkä kirjoitin hieman välinpitämättömään sävyyn. Vähän vain ärsyttää tuo yleistäminen ja viime kerralla saman asian kuvamateriaalit oli suurimmaksi osaksi manipuloituja. Helppo niitä sairaskarsinoita on kuvata ja kertoa koko tuotantotilan olevan yhtä huonossa jamassa. Ja isoimmissa yksiköissä ikävä kyllä käy myös noutaja, eikä niitä raatoja samalla hetkellä saa pois tiloista kun ne kuolevat. Tietty ne erilleen muista siirretään, mutta tilalta ne lähtevät vasta kun raatokeräys ehtii ne hakemaan.
En kiellä sitä, että laiminlyöntejä on. Sekin johtuu osaksi tilallisen jaksamisesta. Ja Suomalainen ihminen ei koskaan tahdo puhua jos kaikki ei ole kohdillaan. Masennuksista ja väsymyksistä vaietaan, ettei naapurit ala pitämään hulluina. Tällä vuodella on noita tapauksia jonkun vertaa ollut, että tuotantotilat on aika huonossakin jamassa ja syyksi on paljastunut isännän loppuun palaminen. Tämä taas johtuu huonosta taloudellisesta tilanteesta. Kyllä varmasti toimistossa työskenteleviäkin alkaisi vähän masentamaan, jos tulot alkaisi tippumaan ja kulut kasvamaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tänään kun käveli Helsingin keskustassa jouluostoksilla ja näki niitä romaankikerjäläisiä lumen keskellä kerjäämässä, niin meni kyllä mieli matalaksi ja joulufiilikset kaikkos. Amattilaisiahan ne on mutta ei ole kyllä kaksista duunia.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tänään kun käveli Helsingin keskustassa jouluostoksilla ja näki niitä romaankikerjäläisiä lumen keskellä kerjäämässä, niin meni kyllä mieli matalaksi ja joulufiilikset kaikkos. Amattilaisiahan ne on mutta ei ole kyllä kaksista duunia.

Seuraavan kerran kun nämä reppanat ovat yhteydessä vielä lähtömaassaan oleviin sukulaisiin ja tuttuihinsa, niin toivottavasti muistavat surkutella kuinka kylmä, pimeä ja paskamaiset kelit täällä on, niin välttyisivät edes nämä moiselta koettelemukselta.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Tämä;


Tämä aiheutti kavereissa ja minussa suuria pakokauhun tunteita, silmät palaa LP:ssä on tuskaa katsoa häntä ja joku sieni-Särkelä hyväksynyt kaveriksi...


Mutta jos tosissaan ollaan, niin harkoissa loukkaantuminen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Erityisesti kosketti somalialaisen Alin kertomus. Kun Ali ei saanut Suomesta turvapaikkaa, hänet käännytettiin takaisin Italiaan ilman rahaa tai paikkaa mihin mennä. Hakija pyöri eksyksissä keskellä tuntematonta ja ilman määränpäätä.

Juu kosketti todella. Passi heitetty roskikseen ja kaikki muutkin temput tehty/valehdeltu kaikkki mahdollinen. Ei ollut muistanut hapottaa sormia, ettei olisi sormenjälkiä saatu ko. jampalta. Eikös se Somalimaa ole niin turvallinen, että sinne voi palauttaa? Häh?

Samoin se kurdipariskunta oli kyllä nähnyt vaivaa valehdellakseen ristiin oikein urakalla ja eivät halunneet pohjoisesta kämppää, vaan Tukholmastahan se on saatava. Joutuivat kuitenkin taipumaan asumaan pohjoisessa sen ajan, että kaikki valehtelut oli saatu samoihin kansiin. Sitten Muhammed meni piiloon ruotsissa ja vaimo taas Turussa laiskottelemassa ja itkemässä. Irak on ihan kliffa paikka. Saddam sai jo kaulan pidennyksen. Mitä?

Niin ei me olla turvapaikkashoppilijoita. Eihän...?

Suoraan sanoen veti hiljaiseksi todella noiden venkuloiden systeemit. Ihmetyttää vaan, että mistä he saavat rahaa matkustella ympäri Eurooppaa, kun kaikille on selvä, että jos tulee hylsy ensimmäisessä EU-maassa, se tulee ihan varmasti seuraavissakin.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tuli jouluun extra-ohjelmaa, kun siskon 2 v. poikaa lähdettiin viemään TAYSiin. Pojan mummu on onneksi lääkäri, vaan epäili vahvasti umpilisäkkeen tulehdusta. Voin muuten kertoa, että oli melko ainutkertainen fiilis katsoa vierestä, kun mahakivut tulivat ikäänkuin aaltoina tuollaiselle pikkupojalle, poika valitti ja ihan hiestä märkänä, kun sattui mahaan niin.

Ikävintä mahdollista nähdä lapsen kärsivän.
 
Lahjojen jako oli saatu aloitettua. Pieni hetki tästä ja isäisälleni kerrotaan, että hänen siskonsa ei jatka enää matkaansa täällä maan päällä. Meni kyllä täysin se vähäinenkin "jouluhilpeys" siinä kun näki ne kyyneleet, mutta eipä tässä voi enää mitään. Ensi vuonna sitten arkkua kantelemaan...
 

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
mummolla pahanlaatuinen syöpä, jota ei voi hoitaa. Jokunen kuukausi ennuste. Pistää.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ykkösdokumentti: Lyhyt elämä.

Tuollainen ohjelma tuli äsken Yle tv1:llä. Se kertoi perheistä, joiden lapsi oli kuollut pian syntymänsä jälkeen. Veti todella hiljaiseksi ja surulliseksi. Ja laittoi myös ajattelemaan, että mikään tässä maailmassa ei ole itsestään selvää. Voimia niille, joita tämä asia on henkilökohtaisesti koskettanut.
 

naapuri

Jäsen
Ykkösdokumentti: Lyhyt elämä.

Tuollainen ohjelma tuli äsken Yle tv1:llä. Se kertoi perheistä, joiden lapsi oli kuollut pian syntymänsä jälkeen. Veti todella hiljaiseksi ja surulliseksi. Ja laittoi myös ajattelemaan, että mikään tässä maailmassa ei ole itsestään selvää. Voimia niille, joita tämä asia on henkilökohtaisesti koskettanut.

Sama. Tällainen iso mies joka ei missään nimessä halua lapsia (vielä) joutui kyllä välistä lähes kyyneltä pidättämään. Oli hienosti tehty ohjelma... Tuon jälkeen ei voi kuin toivoa että niitä lapsia joskus siunaantuisi vähän pidemmäksi aikaa kuin vain muutamaksi päiväksi/viikoksi.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Voipi olla, että on ollut jo mutta kertaus on tällöin opintojen äiti:

Uskomatonta minkälaisia idiootteja maailmassa oikeasti on. Viime aikoinahan on noussut esille tapaus jossa tämä Amerikkalaismies potki hississä tyttöystävänsä koiraa ja jäi tästä kiinni, kiitos turvakameroiden. Nooh näköjään ei ollut ainoa idiootti sillä nyt bongahti nenän eteen toinen tapaus...

Kusipäinen (nimi viittaisi akselille Latvia-Liettua..) nuori oli saanut kavereidensa kanssa idean viskata koira sillalta alas! Ja voi vittu kuinka helvetin tyhmä pitää olla, että vielä nauraa siihen päälle paskamaisesti? Nykyäänhän tämä kusipää viruu sellissä odottamassa tuomiotansa, mutta jos minä saisin päättää voisi joku käydä hänet heittämässä samaiselta sillalta alas ja nauraa vielä päälle...

Video tapauksesta, mutta varoituksena sanottakoon, että video ei sovi heikkohermoisille sillä koira on varsin surullista katsottavaa... (Linkki ohjaa machovideon sivuille josta löytyy video episoidista)
 

cobra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManUtd
Voipi olla, että on ollut jo mutta kertaus on tällöin opintojen äiti:

Uskomatonta minkälaisia idiootteja maailmassa oikeasti on. Viime aikoinahan on noussut esille tapaus jossa tämä Amerikkalaismies potki hississä tyttöystävänsä koiraa ja jäi tästä kiinni, kiitos turvakameroiden. Nooh näköjään ei ollut ainoa idiootti sillä nyt bongahti nenän eteen toinen tapaus...

Kusipäinen (nimi viittaisi akselille Latvia-Liettua..) nuori oli saanut kavereidensa kanssa idean viskata koira sillalta alas! Ja voi vittu kuinka helvetin tyhmä pitää olla, että vielä nauraa siihen päälle paskamaisesti? Nykyäänhän tämä kusipää viruu sellissä odottamassa tuomiotansa, mutta jos minä saisin päättää voisi joku käydä hänet heittämässä samaiselta sillalta alas ja nauraa vielä päälle...

Video tapauksesta, mutta varoituksena sanottakoon, että video ei sovi heikkohermoisille sillä koira on varsin surullista katsottavaa... (Linkki ohjaa machovideon sivuille josta löytyy video episoidista)
Tämä pisti kyllä vihaksi. Mahtaakohan jostain löytyä tietoa koiran nykykunnosta? Ei omilla googlaus taidoilla löytynyt.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toikin on muuten aika jännä juttu, että miten paljon toiset säälivät noita koiria. Täällä jatkoajassakin on ollut monia keskusteluja aiheesta. Itseäni esimerkiksi toi video ei kovinkaan paljoa hetkauta, koirahan se vaan on. Tietenkään en tuosta videosta tykännyt, enkä itse tekisi noin. Ja kohta tulee joku sanomaan että sulta pallit pois.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Toikin on muuten aika jännä juttu, että miten paljon toiset säälivät noita koiria. Täällä jatkoajassakin on ollut monia keskusteluja aiheesta. Itseäni esimerkiksi toi video ei kovinkaan paljoa hetkauta, koirahan se vaan on. Tietenkään en tuosta videosta tykännyt, enkä itse tekisi noin. Ja kohta tulee joku sanomaan että sulta pallit pois.

En oikein minäkään hätkähtänyt kyseisestä videosta, lähinnä vaan teko hämmästyttää ja vituttaa tollaset aivokääpiöt.

Itse tykkään koirista ja vähän kirpaisee kun näkee koiran kituvan, mutta faktat minäkin pidän faktoina ja monesti olen käyttänyt sanontaa "koirahan se vaan on".

Meitä on moneen jonoon.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tämä pisti kyllä vihaksi. Mahtaakohan jostain löytyä tietoa koiran nykykunnosta? Ei omilla googlaus taidoilla löytynyt.

Koira on kunnossa ja elää hyvin. Tämän luin jostain sivuilta, en nyt vain saa päähäni että mistä.

Mitä tuohon Pete2004:sen sekä -Niks-:in esittämään "Se on vain koira" -mielipiteisiin tulee, ymmärrän sen, mutta itse en kyllä niin ajattele.

Erityisen pahaa tekee katsoa näitä videoita juuri sen takia, koska "Se on vain koira". Eli täysin puolustuskyvytön luontokappale, ei varaa puolustautua millään tavalla. Ei pure, koska todennäköisesti oli tottunut ihmisiin ja siihen, että ihmiset haluavat vain hyvää, eikä sen takia myös osaa yhtään pelätä ennen kuin vasta maan kadotessa alta.

Sairas ihminen, joka jäi kiinni vihaisten nettiselaajien ansiosta, jotka päättivät selvittää kyseisen kusipään olinpaikan ja ilmiantoivat tämän poliisille. Itse en olisi niin armollinen ollut.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Koira on kunnossa ja elää hyvin. Tämän luin jostain sivuilta, en nyt vain saa päähäni että mistä.

Mitä tuohon Pete2004:sen sekä -Niks-:in esittämään "Se on vain koira" -mielipiteisiin tulee, ymmärrän sen, mutta itse en kyllä niin ajattele.

Erityisen pahaa tekee katsoa näitä videoita juuri sen takia, koska "Se on vain koira". Eli täysin puolustuskyvytön luontokappale, ei varaa puolustautua millään tavalla. Ei pure, koska todennäköisesti oli tottunut ihmisiin ja siihen, että ihmiset haluavat vain hyvää, eikä sen takia myös osaa yhtään pelätä ennen kuin vasta maan kadotessa alta.

Sairas ihminen, joka jäi kiinni vihaisten nettiselaajien ansiosta, jotka päättivät selvittää kyseisen kusipään olinpaikan ja ilmiantoivat tämän poliisille. Itse en olisi niin armollinen ollut.


peten ajattelu maailmoista en tarkemmin tiedä mutta itse olen viimeksi käyttänyt tuota "se on vain koira" lausetta silloin kun oma koirani jouduttiin lopettamaan hengitys vaikeuksien takia. Päätös oli rankka kun kuitenkin koira oli minulla 9 vuotta, mutta siinä oli pakko ottaa järki käteen ja sanoa "se oli vain koira". Tai sitten käännän asian "mieluummin koira kuin lapsi".

En siis vähättele jonkin elossa olevan arvoa, ajattelen monen asian vain niin vaikealla tavalla ja ehkä tuo "se oli vain koira" lauselma kuullostaa kamalalta mutta ei se sitä meinaa että olisin kylmä paska. Tosin eihän kukaan minua sellaiseski väittänytkään mutta kunhan nyt vain selvensin asiani.

Jatkakaa.

Edit; olen itsekin nähnyt monen tuttuni menevän täysin kipsiin pitkäksi aikaa kun heidän jokin eläin lopetetaan. Välillä tuntuu älyttömältä ylireagoinnilta tälläiset kipsiin menemiset mutta..en pilkkaa. Kaikki on erilaisia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin no joo. Meillä ei ollut penskana koiraa, niin en vissiinkään sen takia ole koskaan niihin mitenkään kiintynyt. Jos joku metsästäjä ampuu metsässä vaikkapa nyt jäniksen ja se jänis väkisinkin joissakin tapauksissa jää joksikin aikaa kitumaan, niin en pidä sitä sen kummempana tai tunteettomampana asiana kuin että jos kyseessä olisi ollut koira. Tai no joo tietenkin nyt sen verran, että se jänis luultavasti ammuttiin syötäväksi, mutta pari safkaa sinne tänne.

Itse olen joskus jossakin hieman ihmetellyt sitä, kun jotkut sanovat esimerkiksi että onpas surullisen tai iloisen näköinen koira. Itse kun en koirasta erota sen ilmeitä mitenkään. Koirilla on aina se sama ilme, ne katsovat äärimmäisen hölmön ja tyhmän näköisinä. Harrison Fordillakin on enemmän ilmeitä kuin koirilla.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Itse olen joskus jossakin hieman ihmetellyt sitä, kun jotkut sanovat esimerkiksi että onpas surullisen tai iloisen näköinen koira. Itse kun en koirasta erota sen ilmeitä mitenkään. Koirilla on aina se sama ilme, ne katsovat äärimmäisen hölmön ja tyhmän näköisinä. Harrison Fordillakin on enemmän ilmeitä kuin koirilla.

Koirastahan katsotaan muutakin kuin kasvoja, vaikka usein kyllä ne kasvotkin kertovat paljon koiran tunteista mutta koko olemus se loppujen lopuksi kertoo todella paljon: päästä hännänpäähän saakka.

vlad.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Erityisen pahaa tekee katsoa näitä videoita juuri sen takia, koska "Se on vain koira". Eli täysin puolustuskyvytön luontokappale, ei varaa puolustautua millään tavalla. Ei pure, koska todennäköisesti oli tottunut ihmisiin ja siihen, että ihmiset haluavat vain hyvää, eikä sen takia myös osaa yhtään pelätä
Eikös tämä sama päde näin ollen myös lehmiin, sikoihin, kanoihin...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Eikös tämä sama päde näin ollen myös lehmiin, sikoihin, kanoihin...

Senpä tähden niitä(kin) tulisi kohdella mahdollisimman inhimillisesti hyötytarkoituksesta huolimatta, ja suoda niin kivuton lopetus kuin mahdollista...

vlad.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ykkösdokumentti: Lyhyt elämä.

Tuollainen ohjelma tuli äsken Yle tv1:llä. Se kertoi perheistä, joiden lapsi oli kuollut pian syntymänsä jälkeen. Veti todella hiljaiseksi ja surulliseksi. Ja laittoi myös ajattelemaan, että mikään tässä maailmassa ei ole itsestään selvää. Voimia niille, joita tämä asia on henkilökohtaisesti koskettanut.
Ajattelin ensin, ettei minun kannata katsoa tuota, koska olen vähän turhan herkkä näille. Päätin kuitenkin katsoa, eikä oikeastaan kaduta, vaikka käytännössä koko ajan nieleskelinkin. Ensinnäkin, dokumentti oli kaunis aiheen surullisuudesta ja lopullisuudesta huolimatta. Kosketti jotenkin sen paikallisen poninhäntäisen amiksen rooli ja varsinkin lopun pieni avautuminen. Toisekseen, se toi taas hiukan perspektiivia, kuinka hyvin omien lasten kanssa on mennyt ja kuinka erityinen asia vanhemmuus loppujen lopuksi on. Toisaalta noiden lasten ja vanhempien kohtaloita vasten kaikki uutiset heitteillejätöistä yms. tuntuvat entistä pahemmilta.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Aika jännä juttu sinänsä, miten toiset ihmiset,(kutan mä) kiintyvät enemmän eläimiin. Jos esimerkiksi raavas äijä hakkaa toista kadulla, ei se mua hetkauta. Mutta jos se äijä hakkaa koiraa, menen väliin ja todennäköisesti tempaisen turpaan. Johtuneeko siitä, että koirat ovat kiltimiä, sympaattisempia ja enemmän tunteita herättäviä, kuin suurin osa ihmisistä..?
Hiljaiseksi ja surulliseksi tosiaan veti koiran heitto sillalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös