Veti surulliseksi / hiljaiseksi

• 1 494 138
  • 5 065

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Saramäess' esimerkiksi on se tunnin aika käytettävissä mm. keittiössä kokkaamiseen ja kirjaston kärrystä kirjoja lainaamiseen. Ja kuten tiedät, Saramäen piha on jaettu moneen osastoon. Eristysvanki pääsee omaan verkolla eristettyn pihaan missä ei olla kosketuksissa muihin. Lisäksi sinne viedään oman vartijan kanssa tyhjiä käytäviä pitkin.

Totta, muttei siltikään niin yksinkertaista ja pointtini oli siltikin ihan toinen.

Alunperin kommentoimani tekstin provo oli se, että Pertti Pedofiili pääsisi helpolla, kun muut vangit eivät pääse samaan suihkutilaan Pertin kanssa ja näinollen Pertillä olisi liian helppoa.
Se, että ihminen on täysin yksin koko tuomionsa on mielestäni aika kova rangaistus, kun todellakaan ei ole ketään kenen kanssa vaihtaa ajatuksia. Jopa siviilioloissa sosiaalinen yksinäisyys on rankkaa. Tällä en puolusta Perttiä, vaan koitin tuoda julki sen, että rangaistuksia on monenlaisia, kun katsoo sitä eri näkökulmasta.
Ja vaikka mm. mainitsemassasi Saramäessä, kuten muutamassa muussakin on mahdollista ulkoiluttaa erillisissä aitauksissa, niin sitä ei välttämättä käytetä. Siihen vaikuttaa monikin asia, mutta suurin lienee se, että ei uskalleta näyttää naamansa, on vain helpompi eristäytyä suosiolla.

Pertti kyllä tietää asemansa ja nokkimisjärjestyksen.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hiljaiseksi menin, kun tielleni sattui video, jossa mies heittää koiran sillalta maahan. Vielä se koiran vinkuminen videon loppuun, niin veti kyllä melkoisen surulliseksi. Onneksi sentään koira selviytyi, mutta silti aivan käsittämätön temppu.

Video: http://www.ishatonu.com/2009/11/17/bridgethrow/

Siis WTF?

Siinäpä varsinaisia järjen jättiläisiä. Mitä kieltä nuo kusipäät puhuvat...? Ei viitsi uudelleen katsoa moista järjettömyyttä. Mua alkoi ennemminkin vituttamaan tämä video ja raivostuttamaan nämä sankarit.

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli mieleen tuosta koiravideosta lapsuus, kun löydettiin kaupan isosta roskiksesta koira, jota oli lyöty vasaralla. Ei niin kivaa. Muutenkin eläimiin kohdistuva kohtuuton väkivalta saa kyllä hiljaiseksi, ja pahan olon päälle...

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Siis WTF?

Siinäpä varsinaisia järjen jättiläisiä. Mitä kieltä nuo kusipäät puhuvat...? Ei viitsi uudelleen katsoa moista järjettömyyttä. Mua alkoi ennemminkin vituttamaan tämä video ja raivostuttamaan nämä sankarit.

En halua videota edes nähdä, pelkkä asiasta lukeminen tekee pahaa. Satuin joskus katsomaan sen jenkkisotilaiden "koirantappovideon" missä heittävät pennun jonnekin rotkoon tms. ja silloin vitutti. Ei enää kiitos. Eläimiin kohdistuva väkivalta vetää kyllä aina hiljaiseksi.

Odotellaan erästä nimimerkkiä ja hänen kommentteja asiasta...

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hiljaiseksi menin, kun tielleni sattui video, jossa mies heittää koiran sillalta maahan. Vielä se koiran vinkuminen videon loppuun, niin veti kyllä melkoisen surulliseksi. Onneksi sentään koira selviytyi, mutta silti aivan käsittämätön temppu.

En kyllä pysty edes katsomaan tuota videota, koska jo tuon kuvaksen perusteella tulee todella surullinen olo ja toisaalta viha tuota miestä kohtaan. Voi kun voisin heittää tuon miehen samalta sillalta alas.

ljördi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Fc Espoo ,

Olikohan tuo noitten idioottien mielestä tarkoitus olla joku hauska youtubehitti vai miksi tuo piti tehdä ja vielä kuvata. Koira onneksi selvisi mutta noitten äijien ärsyttävä temppu ja nauru aiheutti minulle sellaista vihaa jota en osaa edes kuvailla.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos suoraan sanotaan, en tajua edes, miksi näitä linkitellään tänne. Ei ole tietysti pakko katsoa, enkä katsokaan, mutta silti. Ymmärtäisin, jos asian olisi itse todistanut ja sen haluaisi vaikka tänne purkaa, mutta shokeeraavien linkkien lähettelyä en oikeastaan ymmärrä näissä enkä muissakaan tapauksissa. Mutta joo, kuten sanoin, en aio katsoa. Pelkkä kuvaus saa pahalle mielelle ja inhon tuollaisia ihmisiä kohtaan.

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks

kuulun kanssa tähän samaan kastiin jotka eivät pysty tuota pätkää kattomaan,olen ihan liian eläinrakas ja koiranomistaja vielä lisäks. mutta kommentoin sen verran että tää maailma on sairaan kaunis!! siis tommoset jannut pitäis nakkaa sieltä sillalta alas niin josko loppuisi se eläinten rääkkääminen. itseäni surettaa jo jos ajan jonkun luontokappaleen päälle vaikka vain siksi että en pimeällä nähnyt ja ehtinyt reagoida riitttävän nopeesti.=(

mutta surulliseksi vetää kyllä tommoinen eläinten kohtelu!!

-Cactus-

ditrim

Jäsen

Muistan kun olin yläasteiässä uimahallissa kaverin kanssa, niin silloin näin pälvikaljun venäläisen näköisen äijän vetämässä hanskaan kylmäaltaassa. Piti pulahtaa sinne, mutta jäi sillä kertaa väliin. Taitaa jäädä ensi kerrallakin. Uimahallit on muutenkin aika kuvottavia paikkoja...

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Vetää sekä surulliseksi että hiljaiseksi ystäväni veli, josta olen aiemminkin tänne kirjoitellut. Lyhyesti kyse on siis nuoresta kundista, joka on ollut huumekoukussa jo pidempään, diilaa, perii / yrittää periä huumevelkoja menemällä mm. kirveen kanssa ovesta sisään ym. Jannu on itsekin isosti velkaa sellaisille "vähemmän kivoille ihmisille". Hoitoon ei saada, kun ei kiinnosta - siitäkään huolimatta, että hänellä on pieni tytär.

Koko katastrofissa tuoreimmat käänteet ovat mm. (tuloksettomat) kotietsinnät myös ystäväni asuntoon, veljen hallusinaatiot muulloinkin kuin huumeiden vaikutuksen alaisena sekä se, että nyt on paljastunut, että tämän tytön äitikin käyttää piriä, ainakin satunnaisesti.

Vetää helvetin hiljaiseksi niin ystävän, veljen kuin tyttärenkin puolesta.

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Azul tiedän tarkalleen miltä tuntuu..=(

itsellä kävi tämöinen tilanne tossa vko takaperin.olin tossa kotini viereisessä kaupassa ja kiinnitin huomiota n.30wee naiseen joka oli ihan piripöllyssä ja mikä pahinta,piti kädestä noin 5-7wee tytärtä.äiti oli täysin omilla tripeillään ja halluillaan ja sit otti koville kun tyttö kysyi kirkkaan surullisella äänellä "äiti mikä sulla on??" -siis ei helvetti mä sanon!!=(

-Cactus-

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
No ei tässä nyt kyllä ihan vastaavasta asiasta ole kyse.

Mullahan on ipanan lisäksi huoli ystävästä ja siitä, kuinka pahasti se vielä joutuukaan veljensä vuoksi vedetyksi mukaan koko kuvioon sekä siitä, pysyykö ystävän veli hengissä tämän vuoden loppuun vaiko jopa ensi vuoden. Montaa vuotta jannulla joka tapauksessa ei ole jäljellä: henki lähtee joko yliannostuksen tai velkojen takia. Tai sitten sen uuden, kesällä Suomeen rantautuneen huumeen takia, joka pidempään käytettynä aiheuttaa sydämenpysähdyksen - ja jota totta kai tämäkin jannu käyttää.

Tuntemattoman voi vielä käräyttää poliisille, ystävän veljeä välttämättä ei. Ystävä on sanonut, että hän ei halua soittaa poliisille, koska veli ei selviäisi vankilassa hengissä, joten kunnioitan hänen toivettaan.

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
ei millään pahalla

Mutta minä ainakin käräyttäisin, jos tyypistä todella välittäisin. Se, ettei selviä muka vankilassa on ihan jokaisen aineidenkäyttäjän ensiselitys ja hätävalhe. Nyt se puhelin kauniiseen käteen ja soittamaan.

Itse se ei aineistaan eroon pääse, jos et sinä tai joku muu sitten auta. Ja tämä on vaan fakta.

Huom. kiireellä luin kylläkin, että olen voinut lukea väärinkin. :)

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itse se ei aineistaan eroon pääse, jos et sinä tai joku muu sitten auta. Ja tämä on vaan fakta.

Aika harva pääsee vankilassa eroon huumeista, niitä kun saa melko helposti sielläkin. Maksaa vaan reippaasti enemmän => entistä isommat velat => entistä vaikeampi maksaa => entistä isommat ongelmat niiden "vähemmän kivojen" ihmisten kanssa.

Jos kävisikin niin hyvä tuuri, että onnistuisi vankilassa pääsemään eroon huumeiden käyttämisestä, velat silti olisivat ja pysyisivät. Velkojista ei pääse eroon paitsi maksamalla tai haudassa, näihin tyyppeihin kun käytännössä ei ihan päde normaali, velkoja koskeva lainsäädäntö velkojen vanhenemisineen ynnä muineen.

Helppoahan se on sanoa, vaikeampi toteuttaa, kun kyseessä on ystävän veli, jonka joskus tunsin itsekin. Totta kai auttaisin, jos siihen olisi jokin järkevä keino, joka ei aiheuta vaaraa kenellekään. "Parhaassa" tapauksessahan velkoja aletaan periä ystävältänikin, jos veli istuu vankilassa kykenemättömänä hankkimaan rahaa.

Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään tuli taas nähtyä omaa faijaa parin viikon tauon jälkeen. Alkoholisti sanan varsinaisessa merkityksessä. Kunnon esimerkki miten voi pilata oman ja vähän muidenkin elämää.

Siitä lähtien kun aloin asioita lapsena muistamaan isä käytti alkoholia suhteellisen normaalisti. Viikot töissä ja viikonloppuna sitten yleensä lauantaisin pää täyteen. Äitinä ei alkoholia juurikaan käyttänyt ja usein viikonloput olivat riitelyä isäni alkoholinkäytöstä. Faija veti kyllä viikollakin kaljaa, mutta pienemmissä määrin. Pikku hiljaa sitä juomamäärät ja kerrat vain nousivat. Isäni lähti töihin usein ennen kun äiti vielä nukkui. Isä tuli täten yleensä töistä ennen kuin äiti ja jossain vaiheessa aloin ymmärtämään, että isäni tulee töistä usein pienissä töhinöissä. Äitini ei asiasta tiennyt, koska isä oli aina nukkumassa äidin tultua töistä ja isä oli saanut päätään selvitettyä. Missään suuressa humalassa hän ei kotiin ikinä töistä tullut. Asia jatkui parin vuoden ajan, kunnes faija ajoi työpaikkansa autolla risteyksessä toisen auton kylkeen. Tuloksena rattijuopumus ja potkut töistä. Siitä se alamäki sitten alkoikin. Pari kuukautta faija vain oli kotona ja joi. Muistan tuolta ajalta ehkä 2 päivää jolloin hän olisi ollut selvänä.

Äitini ei asiaa enää jaksanut ja muutti pois. Näihin aikoihin olin siinä "pahimmassa" murrosiässä. Siinä sitten päätin etten halua muuttaa pois, joten jäin faijan kanssa asumaan, koska isäni antoi enemmän rahaa, ei ollut tarkka mistään kotiintuloajoista jne.jne. Muutaman kuukauden isä joi, kunnes rahat alkoivat loppumaan. Hän haki uutta työpaikkaa ja oli siellä pari kuukautta kunnes sai potkut, oltuaan muutaman kerran humalassa töissä. Jossain kohtaa hän tajusi ettei voi mennä humalassa töihin ja parissa seuraavassa työpaikassa potkut tulivat poissaolojen takia. Kännissä nekin ajat tottakai.

Tuolloin muutin äitini luokse. Isäni syytti ongelmistaan jokaista muuta paitsi itseään. Ajan kuluessa hän tajusi viimein itse asian. Hän on itse syyllinen. Minun ja suvun avustuksella saimme hänet hoitoon omasta tahdostaan. Alkuun kaikki näytti lupaavalta ja elämä näytti valoisalta, kunnes tapahtui retkahdus. Sen jälkeen paluuta ei ole ollut ja meno on ollut jyrkkää alamäkeä. Nykyään kaupungin sosiaalihuolto maksaa hänen vuokransa ja sähkölaskunsa. Hän saa tukea kerran kuukaudessa ja rahat menevät suoraan juomiseen. Ruokaa tajuaa sentään samalla ostosreissulla ostaa.

Tuskin hänen elimistönsä kauan enää jaksaa. Raju alkoholinkäyttö ja tupakointi tekevät varmasti tehtävänsä. Salaa olen jopa toivonut hänen kuolemaa. Kaikkeni olen tehnyt hänen eteensä ja aina auttanut jos on ollut tarvetta. Viettänyt aikaa hänen luonaan ja auttanut arjen askareissa, jos hän ei ole siihen itse kyennyt. Mielestäni oman osuuteni olen tehnyt ja nykyään en jaksa enää välittää. Ennen tunsin pelkkää vihaa, nykyään lähinnä sääliä.

Isä ei ollut mikään korkeasti koulutettu, mutta osasi asian kuin asian. Duunariksi voisi sanoa. Hoiti aina työnsä hyvin ja sai kiitosta kanssaihmisiltä, kunnes alkoholi alkoi viemään mennessään. Setäni jaksaa edelleen uskoa häneen ja hommaa hänelle työpaikkoja suhteidensa kautta ja isä aina lupaa tulla. Ikinä hän ei ole pystynyt.

Alkoholisti on alkoholisti.

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
azul: sanoin että tiedän miltä toi tuntuu toi tilanne,itsekin nähnyt saman vierestä.toi juttu minkä kirjoitin ei liittynyt siihen siis millään tavalla,lähinnä liittyi tähän ketjuun että veti surulliseksi.

-Cactus-

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Tänään tuli taas nähtyä omaa faijaa parin viikon tauon jälkeen. Alkoholisti sanan varsinaisessa...

Koko teksti kuin omalta näppikseltäni. Tosin sillä erotuksella, että oman isäukkoni kanssa en enää ollut tekemisissä viimeisimpien 7 vuoden aikana kuin pari kertaa. Niin, viimeisimpien, eli täällä päässä ukolta lähti henki kaksi vuotta sitten ja ei tasan mitään muuta syytä sille ollut kuin liiallinen ryyppääminen. Yllättävän pitkään hengissä säilyikin verrattuna siihen, miten paljon ja pitkään viinaa joi. Viimeisimpinä vuosina se itsestään huolehtiminenkin kuulemma sitten jäi kokonaan - liekkö siivonnutkaan kämpässään enää vuosiin.

Tässäkin tapauksessa oli sellainen erityispiirre, että kun ukko oli vielä työelämässä (viimeiset vuodet työkyvyttömyyseläkkeellä) niin silloin kun sinne kykeni menemään, teki töitä kuin pieni eläin ja oli erittäin pidetty työntekijä - näinköhän se selvinpäin ollessa omatunto painoi päälle ja rankkoja työpäiviä sitten huuhdottiin alas useamman päivän putkilla?

Hiljaiseksi joka tapauksessa vetää aina tällaiset tapaukset, joten jaksamista sinnekin.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
azul: sanoin että tiedän miltä toi tuntuu toi tilanne,itsekin nähnyt saman vierestä.

Sopiiko tiedustella, mikä tilanne siellä on nykyään? Päättyikö kaikki hyvin (jos, niin millä keinoin) vai huonosti vai onko tilanne edelleen ns. päällä?

Saa laittaa yv:lläkin, jos et tänne kaiken kansan luettavaksi halua.

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
saa udella,en oo kuiteskaa maininnu onko sukulainen vai ystävä tai jotain muuta mutta hyvin läheinen mulle kylläkin. ja vastaus kysymykseen on että tilanne on edelleen päällä,ei ihmistä saa väkisin hoitoon,ei vaikka on lapsi uhattu viedä pois.=( se halu ja päihteen saaminen on liian kova niin että se menee jopa lapsen edelle. tokikin lapsi on hänelle tärkein omien sanojensa mukaan mutta kyllä se on välillä aika vaikea uskoa kun edes uhkailu että lapsi lähtee jos ei itse lähe hoitoon tehoa.

en tiiä mitä tässä pitäisi tehä,kaikilta alkaa keinot loppumaan.=/

-Cactus-

King of the junglen teksti oli todella koskettava, vaikkei alkoholismi omaan elämääni kuulukaan. Voimia sinne.

Itse luin Ilta-Sanomien sivuilta päivä-pari sitten uutisen, jossa aiemmin remonttijutussa olleen perheen remontoitu talo nyt sitten paloi. Kuvien mukaan talo oli todella upea ja remontoituun käytetty rahaa - ja ennen kaikkea aikaa ja pinnaa. Vetää hiljaiseksi perheen puolesta, että tällainen "elämäntyö" sitten palaa liki kelvottomaksi.

Suosikkijoukkue
HIFK
Tässäkin tapauksessa oli sellainen erityispiirre, että kun ukko oli vielä työelämässä (viimeiset vuodet työkyvyttömyyseläkkeellä) niin silloin kun sinne kykeni menemään, teki töitä kuin pieni eläin ja oli erittäin pidetty työntekijä - näinköhän se selvinpäin ollessa omatunto painoi päälle ja rankkoja työpäiviä sitten huuhdottiin alas useamman päivän putkilla?

Hiljaiseksi joka tapauksessa vetää aina tällaiset tapaukset, joten jaksamista sinnekin.
Kiitos myötätunnosta.

Sama juttu oman isäni kanssa. Aina kun hänellä ei ollut rahaa, niin teki töitä todella paljon. Usein 10-11h työpäiviä ja jokainen työantaja kehui ja halusi palkata hänet pysyvästi. Tilipäivän koittaessa tiesi jo samantien että kohta tulee potkut. Alkon reissu samantien ja muovikassillinen viinaa kotiin. Normaali määrä oli sellainen 6 pulloa, jotka menivät viikossa. Muistan kuinka nuorempana kaatelin isän sammuttua pulloja tyhjemmiksi. Jossain vaiheessa sitten senkin lopetin, kun tajusin hänen ostavan vain uusia pulloja tilalle. Väkivaltainen hän ei ikinä ollut selvänä tai humalassa. Vaikka suuttuikin jos huomasi minun kaataneen hänen juomiaan pois.

Tällöin myös omat ongelmani etenkin koulussa alkoivat. Tuli lintsattua välillä päiviä putkeen ja sitten vain pyysin isää laittamaan puumerkin poissaoloihin, jotka itse olin kirjoittanut. Kavereita en halunnut tuoda kotiin ja aina kehitin uusia tekosyitä miksi juuri silloin ei sopinut ja sellaista. Aloin myös itse juomaan viikonloppuisin kavereiden kanssa ja yleensä juomat sai ilmaiseksi. Ei tarvinnut kuin ottaa viinapullo isän muovikassista.

Nykyään olen isäni alkoholismin kääntänyt hyväksi kokemukseksi omaa elämääni varten. Siinä on helppo esimerkki, kuinka voi karata mopo käsistä nopeasti ja terveys mennä. Alkoholia kyllä käytän mutta vähäisesti. Tiedostan geenit.

katinka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiprusoffin veljekset
Oma setäni kuoli muutama päivä sitten, mihinkäs muuhunkaan kuin ryyppäämiseen. Oli jo ns. toivoton tapaus ja koko suku tiedosti, että ainoa tapa päästä irti viinasta oli hauta. Kärsi maksakirroosista viimeiset ajat, ja lopullinen niitti oli vakava verenmyrkytys, jonka takia makasi pari viikkoa teholla. Tila oli alkanut jo vakiintua ja teholtakin oli päästy, kun yllättäen nukkui pois.

Lapsena ihmettelin, miksi tuo Kari aina nauraa. Vähän isompana ymmärsin että eihän se ole ikinä selvänä. Tilanne oli viimeisinä vuosina jo tosi huono, ei esimerkiksi tunnistanut aina sukulaisiaan, sekoitti menneitä ja nykyisiä, ikäänkuin dementian kaltainen tila oli päällä. Yksi läheisimmistä sukulaisista joka tapauksessa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy