Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 443 074
  • 4 839

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Äitini parhaalla ystävällä on rintasyöpä ja vaikuttaa että se on ehtinyt jo levitäkin. Ennuste on vielä melko epäselvä. Leikkaus ja sädehoitoja ainakin edessä. Äiti on tietenkin olevinaan hyvin toiveikas mutta kyllä hän loppujen lopuksi on aika maassa. "Ja Joulukin on tulossa...", sanoi hän. Tiedä nyt mitä tuo lopulta tarkoittaa.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Miestä syytettiin oikeudessa myös samaan tyttölapseen viime huhtikuussa kohdistuneesta pahoinpitelystä. Mies myönsi tämän syytteen oikeaksi. Mies oli tuolloin tehnyt ruumiillista väkivaltaa lapselle tämän ollessa kolmen kuukauden ikäinen. Lapselle aiheutui teosta molemminpuoliset kylkiluunmurtumat, jotka tulivat ilmi vasta kuolemansyyntutkinnan yhteydessä.

Oli siis vaan ajan kysymys, että milloin lapselta lähtee henki. Tekee kyllä pahaa, kun miettii, että kuinka paljon lapsi on ehtinyt noina kuukausina kärsimään.

Sisäinen Dexterini nosti taas päätään.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна



Oli siis vaan ajan kysymys, että milloin lapselta lähtee henki. Tekee kyllä pahaa, kun miettii, että kuinka paljon lapsi on ehtinyt noina kuukausina kärsimään.

Sisäinen Dexterini nosti taas päätään.

Hyi saatana. Viimeksi tuli vastaavanlaiset vihan tunteet, kun erehdyin lukemaan Vilja-Eerikan kohtalosta.

Toivottavasti tuo pääsee välillä myös käymään muilla osastoilla tervehdyksiä vastaanottamassa, kun eikö nuo ihmisjätteet istu pääasiassa siellä pelkääjien osastolla?
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyi saatana. Viimeksi tuli vastaavanlaiset vihan tunteet, kun erehdyin lukemaan Vilja-Eerikan kohtalosta.

Toivottavasti tuo pääsee välillä myös käymään muilla osastoilla tervehdyksiä vastaanottamassa, kun eikö nuo ihmisjätteet istu pääasiassa siellä pelkääjien osastolla?
Muistelisin, että Vilja-Eerikan isukin sellinovi jäi ainakin kerran auki ja pääsivät porukalla kyselemään että tuliko tanssikengät mukaan.

Kyllä tämäkin murhaaja tanssikaverin löytää.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Saatana kun suututtaa lukea tuollaista. Parempi olla sanomatta mitä ajattelen juuri nyt.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Isä vissiin ei aamulla enää herännyt. 70 tuli tänä vuonna täyteen. Sai kyllä parhaan lähdön. 2005 ensimmäinen pallolaajennus ja siitä lähtien "vitsillä" odotettu että milloin se kuolee. Aivan järkyttävät verenpaineet ollut kymmeniä vuosia ja siihen liittyviä oireita.
Onneksi kuitenki osasi viimeisen kymmenkunta vuotta nauttia ja sukuloida eläkepäivillään.
Luin tuosta viimeisestä lauseesta että sukkuloida. Sain mielikuvan ukkelista, joka säntäilee sukujuhlissa pöydästä toiseen. Yhdessä ottaa napsun, toisessa neuvoo siskontyttöä nostamaan jalat ylös nukkuessa, kolmannessa kertoo Pertille että paperiteknologia ei ole se tulevaisuuden ala.


Anteeksi jos olin tahditon. Olen kantanut isäni monttuun, ja uskon vakaasti että tietynlainen hirtehishuumori lieventää vitutusta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK



Oli siis vaan ajan kysymys, että milloin lapselta lähtee henki. Tekee kyllä pahaa, kun miettii, että kuinka paljon lapsi on ehtinyt noina kuukausina kärsimään.

Sisäinen Dexterini nosti taas päätään.
Hyi helvetti miten kamalia juttuja tämä ja sitten nyt samalla sivulla tämä Koskelan teinien surma. Tämä vauvajuttu tietysti ihan omalla tavallaan vastenmielisempi, tai miten näitä mitataankaan.

Toisaalta, mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän tulee siinä mielessä kovemmaksi mieli, että ymmärtää sen että ihmisen pahuudella ei tunnu olevan rajoja. Kovemmaksi siis siten, että joku ylittää vielä nämäkin vastenmielisyydet. Mutta ei kyyniseksi, koska tiedän että maailma on paljon parempi paikka kuin mitä nämä uutiset kertoo.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Hyi helvetti miten kamalia juttuja tämä ja sitten nyt samalla sivulla tämä Koskelan teinien surma. Tämä vauvajuttu tietysti ihan omalla tavallaan vastenmielisempi, tai miten näitä mitataankaan.

Toisaalta, mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän tulee siinä mielessä kovemmaksi mieli, että ymmärtää sen että ihmisen pahuudella ei tunnu olevan rajoja. Kovemmaksi siis siten, että joku ylittää vielä nämäkin vastenmielisyydet. Mutta ei kyyniseksi, koska tiedän että maailma on paljon parempi paikka kuin mitä nämä uutiset kertoo.

Boldattuun kohtaan: omalla kohdallani varsinkin lapsiin ja nuoriin kohdistuvat raakuudet tuntuvat nykyään paljon pahemmilta kuin nuorempana.

Tämä siitä yksinkertaisesta syystä, että on kertynyt omiakin jälkeläisiä vuosien varrella.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyi helvetti miten kamalia juttuja tämä ja sitten nyt samalla sivulla tämä Koskelan teinien surma. Tämä vauvajuttu tietysti ihan omalla tavallaan vastenmielisempi, tai miten näitä mitataankaan.

Toisaalta, mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän tulee siinä mielessä kovemmaksi mieli, että ymmärtää sen että ihmisen pahuudella ei tunnu olevan rajoja. Kovemmaksi siis siten, että joku ylittää vielä nämäkin vastenmielisyydet. Mutta ei kyyniseksi, koska tiedän että maailma on paljon parempi paikka kuin mitä nämä uutiset kertoo.
Tuota teinien tekemää surmaa mietin, että eikö kenelläkään tuosta kolmikosta tullut mieleen, että nyt tämä pahoinpitely menee yli? Koska poliisien alustavien tutkimusten mukaan teko on kestänyt kymmeniä minuutteja. Jotenkin en haluaisi uskoa, että tämä oli poikien suunnitelma, vaan tapahtui vahingossa, mutta koska keneltäkään ei löytynyt kanttia pistää vastaan ja lopettaa hakkaaminen, niin kärsiköön kaikki maksimi tuomion.

Pahassa kunnossa on pojan ruumis ollut löydettäessä, niin ei tätä tosiaan saada vahingoksi oikeudessa käännettyä ja hyvä niin. Ja kiusaamista on esiintynyt jo aikaisemmin tähän uhriin tämän kolmikon toimesta. Sieltä saattaa löytyä karmaisevaa viestittelyä kolmikon kesken poliisin tutkimuksissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Boldattuun kohtaan: omalla kohdallani varsinkin lapsiin ja nuoriin kohdistuvat raakuudet tuntuvat nykyään paljon pahemmilta kuin nuorempana.

Tämä siitä yksinkertaisesta syystä, että on kertynyt omiakin jälkeläisiä vuosien varrella.
Joo, tämä sama on kyllä itselläni. Kun oma tytär oli vauva ja hoidin häntä, niin muistan saaneeni ihan hirvittävän mustan raivon sellasta hahmotonta pahuutta kohtaan että ”kuka voi olla niin paha, että satuttaa tällaista pientä” tämä siis vielä tarkennettuna sellaisilla julmilla esimerkeillä mitä ikävä kyllä tiedän esim. Töiden ja opintojen kautta olevan mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota teinien tekemää surmaa mietin, että eikö kenelläkään tuosta kolmikosta tullut mieleen, että nyt tämä pahoinpitely menee yli? Koska poliisien alustavien tutkimusten mukaan teko on kestänyt kymmeniä minuutteja. Jotenkin en haluaisi uskoa, että tämä oli poikien suunnitelma, vaan tapahtui vahingossa, mutta koska keneltäkään ei löytynyt kanttia pistää vastaan ja lopettaa hakkaaminen, niin kärsiköön kaikki maksimi tuomion.

Pahassa kunnossa on pojan ruumis ollut löydettäessä, niin ei tätä tosiaan saada vahingoksi oikeudessa käännettyä ja hyvä niin. Ja kiusaamista on esiintynyt jo aikaisemmin tähän uhriin tämän kolmikon toimesta. Sieltä saattaa löytyä karmaisevaa viestittelyä kolmikon kesken poliisin tutkimuksissa.
Tosi vaikea kyllä sanoa tässä vaiheessa mikä tässä on ollut takana. Todella julma teko kyllä kaikilta osin. Tässä jotenkin ihmettelen, että sellaista katumuksellisuutta poikien toiminnassa ei näillä tiedoilla ole ollankaan näkyvissä. Esim. Väkivallan lopetus tai itsensä ilmianto, ruumiin katsominen ja paikan siivous. Jne.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tosi vaikea kyllä sanoa tässä vaiheessa mikä tässä on ollut takana. Todella julma teko kyllä kaikilta osin. Tässä jotenkin ihmettelen, että sellaista katumuksellisuutta poikien toiminnassa ei näillä tiedoilla ole ollankaan näkyvissä. Esim. Väkivallan lopetus tai itsensä ilmianto, ruumiin katsominen ja paikan siivous. Jne.

Kyllä tämä on koskettanut itseä aika paljon. Siksikin että asun samalla suunnalla ja lähes päivittäin ajan tuosta ohi. Mutta tuntuu todella kylmältä että jätkät käy katsomassa ruumista seuraavana päivänä ja kerää vaan bissetölkit pois. Ei todellakaan ole ihan perussettiä.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Luin tuosta viimeisestä lauseesta että sukkuloida. Sain mielikuvan ukkelista, joka säntäilee sukujuhlissa pöydästä toiseen. Yhdessä ottaa napsun, toisessa neuvoo siskontyttöä nostamaan jalat ylös nukkuessa, kolmannessa kertoo Pertille että paperiteknologia ei ole se tulevaisuuden ala.


Anteeksi jos olin tahditon. Olen kantanut isäni monttuun, ja uskon vakaasti että tietynlainen hirtehishuumori lieventää vitutusta.

Minä oon (huonon) huumorin ystävä. Sait hymyn huulille. Ja isä ei sanoilla koskaan moittinut, lähinnä rykäisi merkiksi että nyt olisi jossain asiassa korjattavaa. (hymiö) Ja osasi kyllä puhua asiasta kuin asiasta, vaikka siitä paperiteknologiasta. Sitä minä en ole oppinut. Minä oon perinteinen suomalainen mies kuka hoitaa keskustelun joo ja ei sanoilla.

Ja ei tuota tavallaan olla edes voivoteltu, tosiaan "terveenä" pääsi lähtemään ilman kipuja ja kuitenkin eläkkeestäkin nauttineena. Toki olisihan se tieten vielä sen 5-10 vuotta voinut mennä.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Tuo kiusaaminen on kauheaa ja miten se voi eskaloitua tuollaiseen pahuuteen kun puhutaan lapsista kuitenkin. Voin itse sanoa omasta lapsuudesta kun olin kiusattu ja vanhempani vältteli aihetta niin kummisetäni, stadin koviksia ja koulukodin kasvatti sanoi "Kuule, ainoa keino on että vedät kiusaajista heikoimpaa näköön niin homma loppuu siihen!". Ja niinhän se loppui. Minä joka vihaan väkivaltaa jouduin tekemään näin, senkin uhalla että petin oman moraalikäsitykseni.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuo kiusaaminen on kauheaa ja miten se voi eskaloitua tuollaiseen pahuuteen kun puhutaan lapsista kuitenkin. Voin itse sanoa omasta lapsuudesta kun olin kiusattu ja vanhempani vältteli aihetta niin kummisetäni, stadin koviksia ja koulukodin kasvatti sanoi "Kuule, ainoa keino on että vedät kiusaajista heikoimpaa näköön niin homma loppuu siihen!". Ja niinhän se loppui. Minä joka vihaan väkivaltaa jouduin tekemään näin, senkin uhalla että petin oman moraalikäsitykseni.
Kummisetäsi oli ihan oikeassa. Streetwise kaveri, tiesi ilmeisesti mistä puhui. Kiusaajat eivät järkipuhetta kuuntele, yleensä vain kunnon nokkaanlyönti auttaa. Muistan että meillä ala-asteella eräs luokanopettaja yritti puhua kiusaajille järkeä, kysyi esimerkiksi niin, että "onko tuo kiusaaminen nyt ihan välttämätöntä". Se oli naurettavaa lepsuilua. Ei tuollaisella ole kiusaajiin mitään vaikutusta, se on vain lasten yliarviointia. Ei lapsilta voi odottaa kovin kummoisia moraalipohdintoja. Kuri, rajat tai kosto on se mikä toimii - on aina toiminut.

Itse jos muistelen omia kouluaikojani, niin tuntui että kaikki kiusasivat tasaisesti kaikkia. Ei ollut ketään, joka olisi ollut silmätikkuna vuodesta toiseen, vaan kiusattavat ja kiusaajat vaihtelivat. Itsekin pääsin nauttimaan molemmista rooleista. Kiusaaminen on kuitenkin saatanallinen syöpä. Aikuisena ihmisen itsetunto kestää yleensä kiusaamisen, silloin ajattelee että vika on nimenomaan kiusaajissa, mutta lapsena ja nuorena on paljon haavoittuvaisempi. Jos tuo toinen sanoo, että olen ihan paska, niin ehkä minä olen.

Jos mietin nuoruuden luokkakavereitani, niin kyllä joidenkin kanssa voi silloin tällöin kuulumisia vaihtaa ihan hyvässä hengessä, mutta rehellisesti sanottuna olen löytänyt parempia ystäviä myöhemmin muualta. Eihän luokkakavereita yhdistä välttämättä mikään muu kuin yhdessä kasvaminen. Ja varmaan jotkut miettivät niinkin, että ei sitä Nummista ole tullut hirveästi ikävä, samanlainen mulkku se on varmaan edelleen, toivottavasti pysyykin siellä Helsingissä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Toivottavasti nämä mestarit tuomittaisiin sitten aikanaan hyvinkin pitkäksi aikaa suljettujen ovien taakse. Paluuta normaaliin yhteiskuntaan heillä ei enään pitäisi olla
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Toivottavasti nämä mestarit tuomittaisiin sitten aikanaan hyvinkin pitkäksi aikaa suljettujen ovien taakse. Paluuta normaaliin yhteiskuntaan heillä ei enään pitäisi olla
huoh.
Muuten osittain samaa mieltä, eli tuomittakoon ja pidemmäksi aikaa. Lähtökohtaisesti voisin kuvitella 16-vuotiaana tuomitun vielä palaavan yhteiskuntaan. Ja ihan onnistuneesti.
 

Glove

Jäsen
huoh.
Muuten osittain samaa mieltä, eli tuomittakoon ja pidemmäksi aikaa. Lähtökohtaisesti voisin kuvitella 16-vuotiaana tuomitun vielä palaavan yhteiskuntaan. Ja ihan onnistuneesti.
Mitäs se elinkautinen kestää ensikertalaisella? Jos nyt ensikertalaisesta on kyse.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mitäs se elinkautinen kestää ensikertalaisella? Jos nyt ensikertalaisesta on kyse.
Alle 18 v niin elinkautinen on 2-12v. Muuten ei ole vähimmäis- tai enimmäismäärää. Ensikertalainen ei taida saada alennusta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mitäs se elinkautinen kestää ensikertalaisella? Jos nyt ensikertalaisesta on kyse.
Alle 18 v niin elinkautinen on 2-12v. Muuten ei ole vähimmäis- tai enimmäismäärää. Ensikertalainen ei taida saada alennusta.
Vähän näämmä muuttunut. Aiemmin se oli täysikäiselle minimi 12v. ja vain presidentin armahduksella pystyi anomaan vapautta. Mutta aika tapauskohtaista ollut kai aina.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti nämä mestarit tuomittaisiin sitten aikanaan hyvinkin pitkäksi aikaa suljettujen ovien taakse. Paluuta normaaliin yhteiskuntaan heillä ei enään pitäisi olla
Mä kyllä ymmärrän tämän suuttumuksen, mutta jos nyt oikeesti mietit, niin eihän tuossakaan ole mitään järkeä. Tai ei se auta ketään, muuta kuin tyydyttää kostonhimon, joka kansalaisilta kyllä unohtuu.
 

MegaForce

Jäsen
Mä kyllä ymmärrän tämän suuttumuksen, mutta jos nyt oikeesti mietit, niin eihän tuossakaan ole mitään järkeä. Tai ei se auta ketään, muuta kuin tyydyttää kostonhimon, joka kansalaisilta kyllä unohtuu.
Ei noilla murhaajilla taida myöskään kaikki olla pään sisällä kunnossa. Mikään tuomio ei itsessään tuo uhria takaisin, mutta kovan ja pitkän tuomion kautta saadaan edes hieman oikeutta uhrin omaisille. - Ei siinäkään ole järkeä että tekijät istuvat muutaman vuoden ja opiskelevat vankilassa ilmaiseksi, ilman lainanoton tarvetta. Kun teossa on käytetty poikkeuksellisen raakaa sekä julmaa väkivaltaa, ruumista on nöyryytetty ja tätä on edeltänyt vuosien kiusaaminen, en näe tekijöillä suuria mahdollisuuksia integroitua takaisin normaaliin yhteiskuntaan. Mielestäni se ei myöskään olisi reilua omaisia kohtaan. Tämän lisäksi näkisin tekijöiden huoltajilla olevan välillinen vastuu alaikäisten teoista. Varsinkin jos nuoret ovat saaneet alkoholia vanhempien avustuksella. Laiminlyöntejä on tapahtunut monia jo ennen tätä tekoa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei noilla murhaajilla taida myöskään kaikki olla pään sisällä kunnossa. Mikään tuomio ei itsessään tuo uhria takaisin, mutta kovan ja pitkän tuomion kautta saadaan edes hieman oikeutta uhrin omaisille. - Ei siinäkään ole järkeä että tekijät istuvat muutaman vuoden ja opiskelevat vankilassa ilmaiseksi, ilman lainanoton tarvetta. Kun teossa on käytetty poikkeuksellisen raakaa sekä julmaa väkivaltaa ja tätä on edeltänyt vuosien kiusaaminen, en näe tekijöillä suuria mahdollisuuksia integroitua takaisin normaaliin yhteiskuntaan. Tämän lisäksi näkisin tekijöiden huoltajilla olevan välillinen vastuu alaikäisten teoista. Varsinkin jos nuoret ovat saaneet alkoholia vanhempien avustuksella. Laiminlyöntejä on tapahtunut monia jo ennen tätä tekoa.
Kirjoitat ihan asiaa, mutta muutama huomio:
- Mitä ikinä heillä pään sisällä on rikki, sitä ei vankila korjaa. Väkivaltainen rikos on traumaattinen myös tekijälle. Myöskin tämän kolmikon sisäinen ryhmädynamiikka on täysin tuntematonta, samoin kuin tekijöiden aktiivisuus väkivallan suhteen.
- Jos kyseessä on mielenterveyden sairautta, tulee tekijöitä kohdata myös siltä kannalta, eli ulospääsy vasta kun on terve.
- Tuomion kovuus tuo toki lohtua uhrien omaisille, mutta se ei ole tuomion ainoa tarkoitus. Tuomion tulee myös tarjota mahdollisuus sovittaa tekonsa.
- Teon raakuus ja vakavuus ei sinänsä vaikuta mahdollisuuksiin integroitua yhteiskuntaan
- Huoltajien rooli ei sinänsä liity tuomioon, mutta olet kyllä täysin oikeassa heidän vastuustaan.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos tämä olisi osunut omiin lapsiin, niin millaiseen tuomioon olisin tyytyväinen? Haluaisinko välttämättä nähdä tekijöitä 5 vuoden päästä vapaana työntämässä omien lapsiensa vaunuja? En. Entä kymmenen vuoden päästä? Ehkä. Tuntisinko yhä vihaa tekijöitä kohtaan. Kyllä luultavasti, varsinkin kun omaisena joudun oikeudessa kuuntelemaan oman lapsen viimeiset hetket.

Oikeudessa annetaan Suomen lakien mukaiset tuomiot, mutta silti joskus tuntuu, että se uhri ja omaiset unohdetaan siinä prosessissa ja keskitytään vaan tekoon.Tässähän sai juuri ”eno” 13 vuotta teoistaan, niin en nyt oikein usko, että istumisen jälkeen tämä sankari on yhtään sen yhteiskuntakelpoisempi tallustelemaan vapaana eli miksi päästää vapaaksi. Uhrit kärsivät vielä pidempään plus omaiset.

Sairaita nämäkin ”muksut” ovat, ei tuota tekoa ja kuvaamista muuten selitä mikään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös