Pottakameli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
Olin tänään lounaalla lääkärituttuni kanssa ja myöhemmin hän kertoi hoitokodissa elävästä potilaastaan tältä viikolta, jolle oli kehittynyt aivan uskomaton makuuhaava ja tulehdustila. Käytän uskomaton-termiä usein aika liberaalisti, mutta en tässä tapauksessa. Olen vieläkin vihainen asiasta ja laiminlyönneistä, joita kyseinen henkilö on kärsinyt. Suomi on vitun kehitysmaa.
Jos esim. suunnittelee elävänsä vanhaksi niin kannattaa todellakin hankkia ensinnäkin omaisuus ja lisäksi omaa jälkikasvua... ja pitää suhteet kunnossa jälkikasvuun, jotta on joku todella valvomassa henkilön oikeuksien ja etujen toteutumista, kun on itse jamassa, jossa siihen ei kykene.
Joskus vaikka miten asentohoitaa (tai on ns dekubituspatja) liikkumatonta asiakasta, niin kyllä niitä haavoja vaan syntyy välillä pakosti. Toki eivät ne kauhean isoiksi yleensä pääse kehittymään, kun ne huomioidaan ja hoidetaan. Joskus kuitenkin ollut aika pahojakin, jotka eivät vaan millään parane, kun verenkierto ollut valmiiksi jo todella heikkoa, plus sitten paineen tuoma verenkierron heikkeneminen. Monet myös saattavat hangata jatkuvasti jotain osaa kehostaan, jolloin siihen voi syntyä painehaava.
Viimeksi muokattu: