Mitähän vittua täällä taas tapahtui?
Avopuolison 10v poika (kohta 11v) tempaisi nyrkillä mua nenään... Ei kovaa, mutta tahallaan ja kuitenkin sen verran tiukasti, että tuntui selvästi ja nenä hieman kipeä nyt. Tämä vetää ihan vitun hiljaiseksi allekirjoittaneen. Ei se suuttumuspäissään tai vihoissaan sitä tehnyt vaan yksinkertaisesti innostui jostain liikaa ja sitten kävi lipsahdus. Rupesin tässä vain miettimään, että mitä seuraavaksi? Mitä tässä pitää tehdä? Kävi se kyllä anteeksi pyytämässä parikin kertaa, kun avopuoliso, pojan äiti, sen siihen pakotti. Mutta lähinnä tässä mietin, että miten tällaiseen pitäisi suhtautua ja reagoida? Ainakin hiihtolomalle kaavailtu Helsingin reissu nyt jää tekemättä, mutta tässä lähinnä kaipaisin kohtalontovereilta viisaita neuvoja tai muilta, jotka osaisi asiaan suhtautua silleen, kun siihen pitää. Muistan itse aikoinani keulineeni omille vanhemmille ja remmistä tuli, mutta koska kyseessä ei ole oma lapsi eikä se muutenkaan nykyaikana ole hyvästä moinen, niin jätän totta kai tuon tekemättä. On tuo poika ennenkin innostuspäissään nyrkkejään mulle nostanut, mutta koskaan se ei ole lyönyt, "mukamas" kyllä ja nytkin ajattelin sen vain olevinaan niin tekevän, mutta pam! Ja nenään se tuli niin puhtaasti kuin pystyy vaan.
Puoliso noin muuten tuntui enemmänkin asiaa vähättelevän, tai sellainen olo itselle tuli ja se ratkaisi tämän sillä keinoin, että pakkasi lapset autoon ja meni kaverilleen yöksi ja itse jäin himaan yksin. Tästäkin tuli itselle olo, että olen syyllinen vaikka tuskinpa se tässä on hakusessa hänellä ollut. Jotenkin vaan, en tiedä... Kysyi se minulta, että haluanko heidän lähtevän hänen kaverilleen yökylään johon sanoin, että se on mulle ihan sama ja lisäsin ihmetyksesi tästä meillä olevasta hullujenhuoneen meiningistä missä jostain syystä potilaat on vapaalla jalalla.
Oma näkemys tapahtuneeseen on se, että asia on erittäin vakava. Että eihän lapset saa eikä voi keulia tälleen vanhemmilleen tai tässä tapauksessa isäpuolelleen. Ettei tämä ole millään muotoa hyväksyttävää ja, että tästä pitää seurata rangaistus ja tässä tapauksessa se on se stadin reissun peruminen nyt ainakin. Onko kellään mitään näkökantaa tähän? Ihan on sellainen mitä vittua -olo.