Simossa sattunut rattijuopon aiheuttama kolari veti tänään hiljaiseksi. Oltiin samoilla paikoilla, kun poliisi vielä ohjasi liikennettä.
Surullista...
Voin vain kuvitella ne traumat, jotka 11v poika, joka oli kyydissä ja selvisi, sai tuosta. Järkyttävää.Vetää kyllä hiljaiseksi. Isovanhemmat poissa tuollaisen kusipään takia.
Voin vain kuvitella ne traumat, jotka 11v poika, joka oli kyydissä ja selvisi, sai tuosta. Järkyttävää.
Korostan ettei tämä liity juuri Laukaan kolariin, mutta tuntuu että nuorisolla on ihmeellisiä asenneongelmia liikenteessä. Älypuhelinta näprätään, autoihin sullotaan enemmän nuoria kuin saisi, talvisin "luisutellaan" jopa liikenteen seassa, valojen, renkaiden yms turvavarusteiden kanssa on puutteita. Joka-aamuinen koulumatkani kulkee parinkin ammattikoulun ohitse ja lähes joka aamu spottaan jonkun mopon jossa ei joko etu tai takavalo toimi. Kuin sattumalta tänään levisi somessa video, jossa mopopoika ajeli peruspimeällä sateisella valtatiellä ilman takavaloa. Joku rekka-autoilija oli sitten saatuy tuulilasikameraan tämän tilanteen ikuistettua. Videolla ei todellakaan huomaa että edessä ajaa huomattavasti hitaampaa vauhtia ajava pimeä mopo. 50 tonnin rekka ei tietenkään enää pysähdy noilla matkoilla, joten rekka teki väistöliikkeen vastaantulevien kaistalle. Onneksi tilanteessa ei ollut vastaantulijoita, muuten olisi lähtenyt joltain henki.Laukaassa kuoli tänään illalla kolme naista auto-onnettomuudessa. Tuntuu, että näitä isompia kolareita on lähes joka päivä, mutta silti kuolonuhreja on 75 % vähemmän kuin 1970-luvun alussa. Silti joka vuosi kuolee yli 200 ihmistä liikenneonnettomuuksissa, joista osa on itsemurhia.
Mulla ainakaan ei ole ikinä tehnyt mieli kaahailla. Taitaa olla enemmänkin niitä maaseudun kasvatteja, joilla on se joku halu hurjastella liikenteessä.
Toivon mukaan kansalaisaloite "rattijuopoille kovemmat rangaistukset" johtaa eduskunnassa lainsäädäntöön, jonka avulla rattijuoppoutta saadaan hillittyä.
Tämä kansalaisaloite on mielestäni moninkerroin tärkeämpi kuin se eräs toinen lakialoite mutta siitä huolimatta tästä ei ole paljoa puhuttu.
Joka kirkonkylässä on aina muutama autonrassaaja per sukupolvi, joille hevosvoimien ja newtonmetrien palvonta menee tärkeysjärjestyksessä oman ja muiden ihmisten terveyden edelle. Luonnonvalinta toimii myös näiden karvaperseiden kohdalla, parantaen ihmiskunnan geenipankin laatua pellinrytinän säestyksellä. Huono puoli on se, että näissä poistoissa tulee liian usein osumia sivullisiin.Mulla ainakaan ei ole ikinä tehnyt mieli kaahailla. Taitaa olla enemmänkin niitä maaseudun kasvatteja, joilla on se joku halu hurjastella liikenteessä.
Mitä hyötyä tästä on? Simon rattijuoppoa ei estänyt edes kuolemantuomion mahdollisuus. Kannatan kovempia rangaistuksia, mutta mielestäni sen vaikutukset ehkäistä onnettomuuksia ovat minimaaliset.
Elimistö oli ollut koko elämän kovalla kuormituksella ja nyt taisi vain kilometrit tulla täyteen. Saappaat jalassa lähti, mikä oli hänelle varmasti se ainoa oikea tapa.
Osanotto. Näin minäkin haluaisin loppuni tulevan.Saappaat jalassa lähti, mikä oli hänelle varmasti se ainoa oikea tapa.
Nilsiän ja Juankosken rajaseudulla painui eilen traktorin mukana järven pohjaan kymmenenvuotias poika isänsä kanssa. En ymmärrä, miksi on ottanut lapsen mukaan kun jään vahvuudet ovat vielä melko olemattomat, eikö ole yhtään ajatellut ettei se välttämättä kestä.
Nilsiän ja Juankosken rajaseudulla painui eilen traktorin mukana järven pohjaan kymmenenvuotias poika isänsä kanssa. En ymmärrä, miksi on ottanut lapsen mukaan kun jään vahvuudet ovat vielä melko olemattomat, eikö ole yhtään ajatellut ettei se välttämättä kestä.
Minä menetin pikkuserkkuni. Okei, ei se minulle ollut oikein suuri menetys koska olin vasta pieni poika (viisi tai kuusivuotias) enkä muista koko tyttöä. Kyllä se silti opetti pientä Kulttimörköäkin elämästä. Sitä oli Ylen TV-uutisissakin joskus kasarin puolivälissä kun pojat vähän halusivat näyttää rohkeuttaan 16v tytöille ajamalla autolla satama-altaaseen. Ylläri se jää ei kestänytkään autoa kun se tuli hypystä alas ja sinne meni pohjaan auto. Autosta olleista yksi selvisi hengissä. Muistaakseni kolme henkilöä menehtyi, yksi näistä pikkuserkkuni. Tämän tytön äiti menetti järkensä menetyksensä seurauksena.Nämä jäihin putoamiset koskettaa allekirjoittanutta kovasti. Itse menetin aikoinaan samalla kylällä asuneen koulukaverin. Pojat oli lähtenyt mopoilla jäälle ja vain toinen pääsi avannosta ylös. Minulle kehkeytyi tuosta hyvästä kammo luonnonjäiltä kohtaan. Vaikka tuosta tapauksesta on yli 30v aikaa, niin edelleen on vaikea mennä järven jäälle vaikka kuinka sen tietäisi kestävän. Keskitalvella pystyn jo sinne menemään, mutta olo on kovin epämukava. Samoin näen joskus painajaisia missä joudun jään alle enkä löydä tietä ylös.
Voimia pojan äidille ja sukulaisille.
Hyi ristus. Tällääsistä tulee kyllä paha olo. Voin kuvitella vanhempienkin tuskat.Porin tapaus missä mitä ilmeisemmin 35-vuotias mies on raiskannut 17-vuotiaan naisen ja teon jälkeen polttanut tämän.
Lähdet lenkille ja elämäsi loppuu em. tavalla.
Tarviiko sitä edes erikseen sanoa, että todella hiljaiseksi vetää.