Mainos

Veti surulliseksi / hiljaiseksi

  • 1 496 529
  • 5 068

Pekkis

Jäsen
Rautavaaran kolari tapahtui klo 19.51 ja ensimmäinen ambulanssi tuli paikalle klo 20.13. Puistattaa pelkkä ajatuskin siitä, että mitä ovat perheen isä sekä kanssamatkustajat tämän ajan tehneet. Kun mitään ei ollut enää tehtävissä.

Hiljaiseksi vetää.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei pysty ymmärtämään. Ajatuskin siitä että nämä pienet lapset olisivat olleet vielä hereillä kun tämä tapahtui. Hyi helvetti...en tiedä mistä ajatus tuli mieleeni mutta en saa sitä pois päästä. Toivottavasti edes nukkuivat eivätkä joutuneet viimeisinä hetkinään.............

Surullista, vetää mielen niin maahan kun ajatteleekin koko tapausta.
 

Jeffrey

Jäsen
Hyi helvetti kun välillä hiipii mieleen ajatus siitä, mitkä ovat isän mietteet tällähetkellä. Aivot käskevät kuitenkin kokoajan kiertämään nuo ajatukset, ehkä ihan hyvä niin.

Kuitenkin... Koska tuossa ovat myös kaikki lapset kuolleet ilmeisesti heti iskusta, tulee pakostakin mieleen, onko äiti jopa käskenyt lapsensa irroittaa turvavyöt. Tätä tukisi hieman myös se, että linja-auton kuljettaja on jäänyt henkiin, joka kielisi siitä, että törmäys ei ole loppujenlopuksi ollut niin mahdottoman kova.

Kyllä on äiti uinut syvissä vesissä, todella syvissä. Tulee pakolla mieleen Slipknotin lyriikat: you cannot kill what you did not create. Liekkö todella jonkinlaista jumalkompleksia takana?
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuitenkin... Koska tuossa ovat myös kaikki lapset kuolleet ilmeisesti heti iskusta, tulee pakostakin mieleen, onko äiti jopa käskenyt lapsensa irroittaa turvavyöt. Tätä tukisi hieman myös se, että linja-auton kuljettaja on jäänyt henkiin, joka kielisi siitä, että törmäys ei ole loppujenlopuksi ollut niin mahdottoman kova.

Kyllä ainakin kuvien perusteella siellä on aika lailla nappi laudassa ajettu päin bussia... Bussikuskin taisi pelastaa se, että naisen kuljettama auto törmäsi enemmänkin ns. matkaoppaan paikan puolelle.
 

Jeffrey

Jäsen
Kyllä ainakin kuvien perusteella siellä on aika lailla nappi laudassa ajettu päin bussia... Bussikuskin taisi pelastaa se, että naisen kuljettama auto törmäsi enemmänkin ns. matkaoppaan paikan puolelle.

Ookei. Itse olen vältellyt kaikkien kuvien katselua tuosta tapauksesta.

Siltikin, ihmisiä selviää hengissä melkoisista rutiskoista, mikäli turvalaitteet ovat olleet ajantasalla. Ja jotenkin edelleen vaikea uskoa, että kaikki neljä olisivat kuolleet, mikäli nämä asiat olisivat olleet kunnossa. Tilastollisesti jollain näistä olisi täytynyt käydä se tuuri, että olisi hengissä selvinnyt.

Itse en tosin tiedä sitäkään, kuinka pieniä nämä lapset ovat olleet, enkä välitäkään tietää. Tietysti jos kovin pieniä, niin turvavyökin saattaa olla hyvinkin tappava väline.
 
Ookei. Itse olen vältellyt kaikkien kuvien katselua tuosta tapauksesta.

Siltikin, ihmisiä selviää hengissä melkoisista rutiskoista, mikäli turvalaitteet ovat olleet ajantasalla. Ja jotenkin edelleen vaikea uskoa, että kaikki neljä olisivat kuolleet, mikäli nämä asiat olisivat olleet kunnossa. Tilastollisesti jollain näistä olisi täytynyt käydä se tuuri, että olisi hengissä selvinnyt.

Itse en tosin tiedä sitäkään, kuinka pieniä nämä lapset ovat olleet, enkä välitäkään tietää. Tietysti jos kovin pieniä, niin turvavyökin saattaa olla hyvinkin tappava väline.
Turha spekuloida, sellaisesta osumasta ei henkilöautossa, varsinkaan yli 10 vuotta vanhassa, joskaan ei missään muussakaan, selviä kukaan.
 

Jeffrey

Jäsen
Turha spekuloida, sellaisesta osumasta ei henkilöautossa, varsinkaan yli 10 vuotta vanhassa, joskaan ei missään muussakaan, selviä kukaan.

En nyt halua viedä keskustelua epäolennaisuuksiin, mutta mielestäni on erikoista tulla spekulatiiviseen ketjuun kertomaan faktoja, tietämättä faktoja.

Voit tulla takaisin kun tiedät auton painon ja vauhdin törmäyshetkellä, sekä vielä linja-autosta vastaavat. Turhaa tulla kertomaan, että tuollaisesta ei selviä missään olosuhteissa kukaan.

Jos tutkit historiallisia kolareita, joissa on jokaikinen (vähintään neljä) autossa ollut kuollut, niille on poikkeuksetta yhteistä se, että kenelläkään ei ole ollut turvavyötä kiinni.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Aika turtunut sitä alkaa olla uutiseen kuin uutiseen, mutta tämä oli jotain sellaista joka napsahti ja lujaa. Suorastaan vituttaa.

Itselläni on reilu kuukauden vanha esikoinen. Ei tulisi mieleenkään tehdä mitään tuollaista. Ihan sama kuinka päin helvettiä asiat olisivat menossa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Normaalisti nää onnettomuusuutiset ei oikeen vedä mieltä maahan (ihmisiä kuolee harva se päivä pitkin maailmaa moisiin), mutta tää Rautavaaran tapaus kyllä vetää hiljaiseksi. Ja kieltämättä hieman vihaiseksi. Jumalauta miten vitun idioottimainen ja raukkamainen teko, etenkin vielä päättää bussin keulaan päivänsä. Ei oo helpoin homma sulattaa bussikuskille ja vielä vaikeampi perheen isälle.

Kuvankin perusteella ihan mukavasti ollut vauhtiakin kolarissa kun farmarimallin auto mennyt noin kasaan.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ja muutenkin bussiin tormaaminen on - jos nain voi sanoa - helvetillisesti vaarallisempaa kuin rekkaan. Rekassa kuski on ylhaalla eika ole muita matkalaisia, mutta bussissa kuskin paikka on paljon matalammalla ja matkassa on viela paljon ihmisiakin. Mahdollisuus useampaan kuin neljaan uhriin oli tuossa aikamoisen suuri. Henkiloauto taisi olla sen verran pieni etta se pelasti isommalta uhrimaaralta.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ookei. Itse olen vältellyt kaikkien kuvien katselua tuosta tapauksesta.

Siltikin, ihmisiä selviää hengissä melkoisista rutiskoista, mikäli turvalaitteet ovat olleet ajantasalla. Ja jotenkin edelleen vaikea uskoa, että kaikki neljä olisivat kuolleet, mikäli nämä asiat olisivat olleet kunnossa. Tilastollisesti jollain näistä olisi täytynyt käydä se tuuri, että olisi hengissä selvinnyt.

Itse en tosin tiedä sitäkään, kuinka pieniä nämä lapset ovat olleet, enkä välitäkään tietää. Tietysti jos kovin pieniä, niin turvavyökin saattaa olla hyvinkin tappava väline.
Auto (Ford Focus) oli aivan paskana peräkonttiin asti. Törmäysvoima on ollut aivan hirvittävä, eikä siinä ole ollut mitään mahdollisuuksia selvitä hengissä, oli vöitä tai ei. Tuollaisessa törmäyksessä saa kroppa sisäelimineen sellaista huutia, ettei henkiinjäämiselle ole edellytyksiä.

Et ole katsonut kuvia, et ole ilmeisesti tutustunut uutisointiin, mutta haluat kuitenkin väitellä sellaisten kanssa, jotka ovat materiaaliin tutustuneet. Tapahtumasta järjestettiin tiedotustilaisuus, jossa paikalla pelastuslaitoksen, poliisiin ja KYSin edustajat. Siinä selviää muutama selvä fakta, joista väittelet aivan turhaan: Kaikki autossa olleet ovat kuolleet välittömästi, lapset olleet turvaistuimissa turvavöissä.

Tiivistelmä tiedotustilaisuudesta

En nyt halua viedä keskustelua epäolennaisuuksiin, mutta mielestäni on erikoista tulla spekulatiiviseen ketjuun kertomaan faktoja, tietämättä faktoja.

Voit tulla takaisin kun tiedät auton painon ja vauhdin törmäyshetkellä, sekä vielä linja-autosta vastaavat. Turhaa tulla kertomaan, että tuollaisesta ei selviä missään olosuhteissa kukaan.

Faktoja tuosta on tarjolla vaikka kuinka paljon. Tiedetään törmänneet ajoneuvot ja linja-auton vauhti hyvinkin tarkkaan, henkilöautonkin kohtalaisesti. Törmäysvoimia voi laskea laskea, ketä kiinnostaa. Pelkät negatiiviset g-voimat ovat tuollaisessa törmäyksessä sellaisia, ettei ihmiskroppa niitä kestä.

Jos tutkit historiallisia kolareita, joissa on jokaikinen (vähintään neljä) autossa ollut kuollut, niille on poikkeuksetta yhteistä se, että kenelläkään ei ole ollut turvavyötä kiinni.
Laitatko esimerkkejä näistä historiallisista kolareista, joissa tuollaisista törmäyksistä on selvitty hengissä. Ihmisiä selviytyy pahoistakin ulosajoista, mutta tuollaisista törmäyksistä äärimmäisen harvoin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt halua viedä keskustelua epäolennaisuuksiin, mutta mielestäni on erikoista tulla spekulatiiviseen ketjuun kertomaan faktoja, tietämättä faktoja.

Voit tulla takaisin kun tiedät auton painon ja vauhdin törmäyshetkellä, sekä vielä linja-autosta vastaavat. Turhaa tulla kertomaan, että tuollaisesta ei selviä missään olosuhteissa kukaan.

Jos tutkit historiallisia kolareita, joissa on jokaikinen (vähintään neljä) autossa ollut kuollut, niille on poikkeuksetta yhteistä se, että kenelläkään ei ole ollut turvavyötä kiinni.
Ihme selittämistä ja olettamista.

Sivultapäin otetusta kuvasta näki farmari-Focuksen olevan täysin rusinana aina takapenkeille asti, siinä ei turvavyöt paljon auta ja kuten edellä jo mainittiin, on poliisi vahvistanut turvavöiden olleen kiinni.

Sinä heitit tämän keskustelun alkajaisiksi täysin vailla faktapohjaa, että törmäys ei liene ollut kovin kova. Kaikki faktat kertovat karua kieltä siitä, että törmäys oli aivan helvetin kova ja äärimmäisen tuhoisa henkilöauton kaikille matkustajille juuri siitä syystä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja muutenkin bussiin tormaaminen on - jos nain voi sanoa - helvetillisesti vaarallisempaa kuin rekkaan. Rekassa kuski on ylhaalla eika ole muita matkalaisia, mutta bussissa kuskin paikka on paljon matalammalla ja matkassa on viela paljon ihmisiakin. Mahdollisuus useampaan kuin neljaan uhriin oli tuossa aikamoisen suuri. Henkiloauto taisi olla sen verran pieni etta se pelasti isommalta uhrimaaralta.
Bussimatkustajilla on Suomessa nykyään turvavyön käyttöpakko, koskee käsittääkseni kaikkia muita paitsi kaupunkiliikenteen vuoroja. Taisi tulla pakolliseksi Konginkankaan turman jälkeen 10 vuotta sitten. Tässä oli taas yksi esimerkki siitä, että remmi kannattaa pitää kiinni bussissakin, vaikka sen valvonta on aika vaikeaa henkilöauton vöitten käyttöön verrattuna. Toki Konginkankaan tapauksessa vyö ei olisi pelastanut kaikkia, Rautavaaran turmassa siitä on varmasti ollut hyötyä niille jotka sitä käyttivät.

Tekniset asiat ovat oma lukunsa, mutta onhan tämän inhimillisesti katsottuna hirvittävä tragedia, joka saa miettimään taas kerran elämän sattumanvaraisuutta ja mielettömyyttä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Bussimatkustajilla on Suomessa nykyään turvavyön käyttöpakko, koskee käsittääkseni kaikkia muita paitsi kaupunkiliikenteen vuoroja. Taisi tulla pakolliseksi Konginkankaan turman jälkeen 10 vuotta sitten. Tässä oli taas yksi esimerkki siitä, että remmi kannattaa pitää kiinni bussissakin, vaikka sen valvonta on aika vaikeaa henkilöauton vöitten käyttöön verrattuna. Toki Konginkankaan tapauksessa vyö ei olisi pelastanut kaikkia, Rautavaaran turmassa siitä on varmasti ollut hyötyä niille jotka sitä käyttivät..

Mutta kuinka moni todellakin käyttää busseissa turvavyötä? Olen matkustanut pariin otteeseen pikavuorolla tässä viimeisimpien vuosien aikana - ensimmäisellä kerralla vaivauduin laittamaan vyön kiinni, toisella kerralla se ei toiminut. Kummallakaan kerralla en nähnyt bussissa yhdenkään muun matkustajan käyttävän turvavyötä (liekö edes tässä toisen matkan bussissa yksikään vyö edes toiminut...). Oman kovin suppean havainnon perusteella uskallan sanoa ettei kovinkaan moni viitsi käyttää bussissa turvavyötä, moni pitää sitä kenties täysin turhana kapistuksena sen hyödyistä huolimatta.

vlad.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mutta kuinka moni todellakin käyttää busseissa turvavyötä? Olen matkustanut pariin otteeseen pikavuorolla tässä viimeisimpien vuosien aikana - ensimmäisellä kerralla vaivauduin laittamaan vyön kiinni, toisella kerralla se ei toiminut. Kummallakaan kerralla en nähnyt bussissa yhdenkään muun matkustajan käyttävän turvavyötä (liekö edes tässä toisen matkan bussissa yksikään vyö edes toiminut...). Oman kovin suppean havainnon perusteella uskallan sanoa ettei kovinkaan moni viitsi käyttää bussissa turvavyötä, moni pitää sitä kenties täysin turhana kapistuksena sen hyödyistä huolimatta.

Minulla hyvin samanlaisia kokemuksia. Ylipäätään vasta jokin aika sitten havahduin siihen, että kaukovuoron bussissa ylipäätään oli turvavyö - kaikissa ei ole ollut. Laitoin sitten kesällä vyön kiinni ollessani matkalla Turusta Hki-Vantaan lentokentälle. Kukaan muu ei ainakaan silmämääräisesti moista tehnyt. Vähän hölmöltä se minustakin tuntui, mutta sitten ajattelin, että voihan sitä bussikin moottoritiellä rysäyttää mihin tahansa, eikä olisi miellyttävää jos lomalento sen takia peruuntuisi, etten ollut vaivautunut turvavyötä laittamaan. Paluusuuntaan tullessa turvavyötä ei siinä penkissä edes ollut, enkä jaksanut lähteä penkkiä vaihtamaan sen takia, että turvavyön jostain löytäisin.

Mainitulla ulkomaanreissulla eli Prahassa tuli tehtyä parikin reissua minibussin kyydissä, ja noilla reissuilla laitoin turvavyön mennen tullen. Kukaan muu ei kylläkään laittanut, mutta sikäläisen ajokulttuurin nojalla turvavyön käyttö oli minibussissakin suotavaa, kun ammattikuskikin painoi kaasua ja samaan aikaan muut autot vain suhahtelivat ohi.

Tosin eipä se turvavyö aina niin paljon auta tämäntyyppisissä kolareissa mitä nyt oli. Silloin se auttaa, jos auto ajaa jonnekin ojaan tai sinkoutuu tien mutkasta, mutta jos esim. bussin tai minibussin kylkeen joku ajaa lujalla nopeudella, niin törmäysvoima on niin kova, että ei varsinkaan kaukoliikenteen busseissa käytössä oleva, mahan yli menevä yksinkertainen turvaremmi paljoa auta.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt halua viedä keskustelua epäolennaisuuksiin, mutta mielestäni on erikoista tulla spekulatiiviseen ketjuun kertomaan faktoja, tietämättä faktoja.
On hyvin erikoista tulla spekuloimaan asiasta, mistä et mitään faktoja tiedä etkä edes halua tietää. Ei tosta ollut mitään mahdollisuutta selvitä hengissä.
Itselläni on reilu kuukauden vanha esikoinen. Ei tulisi mieleenkään tehdä mitään tuollaista. Ihan sama kuinka päin helvettiä asiat olisivat menossa.
Todella demarihenkinen kommentti. Suorastaan käsittämätön. Luulisi kaikille (myös demareille) olevan selvää, että ei kenellekään terveelle ihmiselle tulisi mieleen tehdä mitään tuollaista, oli lapsia tai ei ja olisi asiat miten tahansa.
 
Henkilöautoihin toki voisi laittaa racing-tason turvakaaret, mutta ne lisäisivät painoa ja vähentäisivät matkustustilaa, sekä toisivat kustannuksia, ettei ole mitään järkeä. Valitse ihan mikä vaan henkilöauto ja jos painat laatta matossa vastaantulevan bussin nokkaan, joka painaa päälle 20 000 tonnia, niin jokainen voi miettiä jääkö henkiin. Kuvien perusteella etupenkistä olleista ei ole jäännyt kuin nesteet jäljelle ja luonnollisesti takapenkillä nyt ei tuollaista pysäytysvoimaa kestä millään, vaikka missä kuplassa olisivat. Toisinsanoen sisäelimet on todennäköisesti kääntyneet ympäri.

Näemmä motiivikin selvinnyt: Mies halunnut erota ja uusi nainen oli kiikarissa. Vaimo päätti sitten kostaa miehelle ja samalla viedä häneltä kaiken. Sitä nyt ei tiedetä koskaan, että oliko tuo sellainen hetkellinen päätös vai pitkään mietitty asia.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Todella demarihenkinen kommentti. Suorastaan käsittämätön. Luulisi kaikille (myös demareille) olevan selvää, että ei kenellekään terveelle ihmiselle tulisi mieleen tehdä mitään tuollaista, oli lapsia tai ei ja olisi asiat miten tahansa.

Kirjassa, josta sinä haet elämääsi järkeä uhrataan omia lapsia ihan tuosta noin vain.

Olihan tuo kirjoittamani kohta turha, mutta tuolloin yöllä tuntui jotenkin ahdistavalta ja pahalta. Halusin kirjoittaa aiheesta jotain "anonyymisti" ihan vain siksi, että sain purkaa tuntoja.

Onneksi sinä saavuit paikalle ja muistutit millaisia ihmiset osaavat toisilleen olla. Että kiitosta vain. Kristityt eivät petä.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ylipäätään vasta jokin aika sitten havahduin siihen, että kaukovuoron bussissa ylipäätään oli turvavyö - kaikissa ei ole ollut.

Tämä nyt ei varsinaisesti ketjun aiheesen liity, mutta viime kesänä kun matkustin pikavuorolla Turusta Helsinki-Vantaalle, kuulutti kuski turvavyöpakosta ja kävipä vielä bussin perällä saakka tarkistamassa, että kaikilla varmasti oli vyö kiinni. Eihän se tosin estä avaamasta vyötä heti kun kuski on palannut paikalleen, mutta ei tuo nähdäkseni olisi voinut enempää asialle tehdä.

Vuosi sitten tultiin bussilla Helsinki-Vantaalta Turkuun, silloin kuski ei tehnyt tuollaista tarkastuskierrosta, mutta kuulutti kyllä vyöpakosta ja uhkaili mahdollisilla sakoilla jotka poliisi vyöttömälle raapaisee.

Vyönkäytön valvonta bussissa on käytännössä mahdotonta, mutta hienoa, että edes yrtitetään. Toki laki taitaa siihen pakottaa, mutta esim. tuollaisen kuvailemani tarkastuskierroksen tekeminen taitaa olla kuskista kiinni, toiset vaan ottavat asian vakavammin kuin toiset.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Se, että meillä on tietyissä tilanteissa pakko käyttää turvavyötä ja kypärää, kertoo surullisella tavalla, miten tyhmä suomalainen ihminen voi olla. Nämä ovat kai niitä samoja idiootteja, jotka eivät missään tilanteissa pukeudu pitkiin kalsareihin, ja korostavat tätä keskustelupalstoilla ja muilla foorumeilla.

Duudsonit voisivatkin seuraavaksi alkaa rahastaa näistä asioista valmistamisella sen jälkeen, kun koulukiusaaminen on saatu kitkettyä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Todella demarihenkinen kommentti. Suorastaan käsittämätön. Luulisi kaikille (myös demareille) olevan selvää, että ei kenellekään terveelle ihmiselle tulisi mieleen tehdä mitään tuollaista, oli lapsia tai ei ja olisi asiat miten tahansa.

Yhtä ällöttävä kommentti kuin kohudosentti Bäckmanin retostelut tällä onnettomuudella Venäjän mediassa. Luulisi normaalille ihmiselle olevan selvää että tuoretta vanhempaa tällaiset tapahtumat raapaisevat vähän syvemmältä.

Henkilöautoihin toki voisi laittaa racing-tason turvakaaret, mutta ne lisäisivät painoa ja vähentäisivät matkustustilaa, sekä toisivat kustannuksia, ettei ole mitään järkeä.

Turvakaaret eivät kyllä hirveästi suojaa kolaritilanteissa, niiden tarkoitus on lähinnä auton kaatuessa pitää ohjaamoa kasassa jottei kuljettaja musertuisi.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Nyt vetää kyllä hiljaiseksi. Siskolla taitaa olla keskenmeno. Raskaus on vasta ensimmäisellä kolmanneksella, joten juuri kukaan ei tiedä asiasta. Niinpä minäkään en voi purkaa tätä asiaa kuin tällä anonyymillä postauksella. Voi siskoa. Vielä kuitenkin toivon, että ehkä ei siltikään, ehkä väärä hälytys.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Nyt vetää kyllä hiljaiseksi. Siskolla taitaa olla keskenmeno. Raskaus on vasta ensimmäisellä kolmanneksella, joten juuri kukaan ei tiedä asiasta. Niinpä minäkään en voi purkaa tätä asiaa kuin tällä anonyymillä postauksella. Voi siskoa. Vielä kuitenkin toivon, että ehkä ei siltikään, ehkä väärä hälytys.
Oikeasti, parempi noin aikaisessa vaiheessa kuin vasta silloin kun lapsen liikkeet on jo tuntenut. Jos keskenmeno on aikaisessa vaiheessa, on myöhemmin vielä hyvinkin mahdollista että raskaus menee loppuun asti. Niin kävi esimerkiksi minun avovaimolleni. Ensin raskaus meni kesken ja seuraava raskaus muutamaa kuukautta myöhemmin meni loppuun asti ja nyt on terve 1v poika.
 

faro

Jäsen
Sain eilen kuulla, että eräs kanssani samalla luokalla opiskeleva on ollut autokolarissa. Tuloksena vakava aivovamma. Jonkin verran ollut tämänkin henkilön kanssa tekemisissä, joten kyllähän tämä pysäytti. Niin vain se elämä heittelee eikä koskaan voi tietää mitä tulee tapahtumaan. Tällaisilla hetkillä arjen huolet ja murheet tuntuvat niin pieniltä.

Nauttikaamme siis elämästä vielä kun voimme, sillä koskaan ei tiedä, mitä huominen tuo tullessaan!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös