Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 670 065
  • 3 232

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Petteri Sihvonen -ketju saa usein hymyn huulille, kunhan sinne ei mene sekaantumaan itse. Viimeaikaiset viestit ovat taas sen verran korkealentoisia, että veikkaan jonkinlaista suljettua laitosta viestien lähetyspaikaksi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänään lähtiessäni kotiin kuntouttavasta työtoiminnasta, löysin kadulta kännykän. Ketään omistajaksi mahdollista henkilöä ei näkynyt missään ja otin puhelimen mukaan, ajatellen, että toimitan sen vaikkapa poliisiasemalle. No puhelimeen tuli kuitenkin soitto ja hätääntynyt englantia puhuva nainen kyseli, missä puhelin on ja mistä löytynyt, kerroin rauhallisesti ja myös esittäydyin. Ehdotin, että nainen voisi työpaikaltani tulla seuraavana päivänä hakemaan (puhelin löytyi siis ihan sen läheltä). Hän kuitenkin tarvitsi puhelinta jo tänään, joten sovin, että saavun helposti löydettävään paikkaan.

No paikalle sitten saapui lopulta ulkomaalaistaustainen nainen ja olin silmin nähden helpottunut, että puhelin oli turvassa ja kiitteli kovasti, että juuri minä osuin paikalle, eikä joku joka olisi ehkä käyttänyt sitä vääriin tarkoituksiin. Antoi lisäksi löytöpalkkioksi 10 euroa (toki pieni summa, mutta kaltaistani vähätuloista lämmittää suuresti.)

Kaikkein parhain fiilis tuli kuitenkin siitä, miten aidosti hyvälle mielelle toinen ihminen tuli tuosta kaikesta. En minä palkkion perässä ole (se on toki plussa, mutta ei kenenkään ole pakko palkita) vaan siksi, että koen tekeväni oikein. Kuten velvollisuuteen kuuluu tehdä ja miten toivoisin, että joku muu tekisi jos löytäisi vaikkapa minun kännykkäni kadulta.

Tuon naisen onnentunne pisti siis iloiseksi ja hymyn huulille. Vieläkin on mahtava fiilis. =)
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Aiempaan saman ketjun viestiini liittyen: uudet avaimet avaimenperässä. Fiilis on koko lailla mainio. Anteeksi naapureille tuuletteluista, ihan pian pääsette minusta eroon.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkein parhain fiilis tuli kuitenkin siitä, miten aidosti hyvälle mielelle toinen ihminen tuli tuosta kaikesta. En minä palkkion perässä ole (se on toki plussa, mutta ei kenenkään ole pakko palkita) vaan siksi, että koen tekeväni oikein. Kuten velvollisuuteen kuuluu tehdä ja miten toivoisin, että joku muu tekisi jos löytäisi vaikkapa minun kännykkäni kadulta.
Tulee tosiaan ihan hyvä fiilis, kun tekee jonkun pienen palveluksen ja saa siitä lämpimän kiitoksen.

Puhelimeen liittyy minunkin tarinani, pari kuukautta sitten salilla löysin pukukopin penkiltä tuoreen Nokian eikä omistaja näyttänyt olevan enää missään lähettyvillä kun kävin kurkkimassa saunat ja aulatilat.

Pidin luuria jemmassa sen aikaa että vaihdoin treenikamat päälle, ja vein sen sitten aulaan tiskille ja selitin että tässä olisi orpo puhelin jos joku tulee kyselemään.

Vartin verran treenailin, ja jossain vaiheessa tuli tuntematon ukkeli koputtamaan olalle että kiitos tuhannesti, kiitos kiitos ja nyt kävi munkki ettei arvokas puhelin ja sisältämänsä tiedot päätyneet vääriin käsiin. Totesin että ihan mielenkiintoista dataa tosiaan sisälsi mitä ehdin pällistellä, hehheh huumorimiehiä loppuun asti mutta joka tapauksessa siis ihan kiva että herra oli ottanut aulan henkilökunnalta selvää kuka luurin oli sinne tuonut ja tuli sinne salin perälle kiittelemään toiminnastani. Hyvä fiilis tuli ja tekee mieli tehdä seuraavallekin tuntemattomalle ihmiselle joku hyvä teko.

Niitäkin ihmisiä löytyy, jotka tuollaisenkin jälkeen tulevat vittuilemaan että helvettiäkös nilkki siirtelet luuriani pitkin kiinteistöä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
En tiedä miksi, mutta aina välillä tulee sellainen ihmeellinen, hyvä fiilis, joka tuntuu mukavasti sisäpuolelta. En tiedä mikä se sellainen fiilis oikein on, mutta lähes päivittäin tulee joku hetki jolloin olen erittäin onnellinen. Joskus se saattaa johtua aurinkoisesta ilmasta, joskus kirkkaan sinisestä taivaasta. Joskus taas en tiedä mistä se hyvä fiilis tulee, mutta silloin on ihan perkeleen mukava olla.

Voisin jotenkin kuvitella, että se liittyy myös urheiluun (orastava odotus ja kevät).

En tiedä mistä tämä johtuu, mutta käykö muille usein näin? Ja miten itse olette itsellenne tämän kyenneet selittämään? Jos joku voisi kertoa mullekin!
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En tiedä miksi, mutta aina välillä tulee sellainen ihmeellinen, hyvä fiilis, joka tuntuu mukavasti sisäpuolelta. En tiedä mikä se sellainen fiilis oikein on, mutta lähes päivittäin tulee joku hetki jolloin olen erittäin onnellinen.

Voi liittyä johonkin sairaustilaan. Monesti myös jonkin kohtalokkaan traagisen käänteen edellä saattaa tuntua tuolta.

Mulla veti naaman helpottuneeseen hymyyn kun pääsi taas yhden päivän loppuun asti ilman että Ilves nolaa itsensä ja maineensa totaalisesti. No, joku työlupa nyt puuttui mutta näitähän nyt sattuu ammattilaisillekin. Toivotaan huomiselle samanlaista onnea.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En tiedä mistä tämä johtuu, mutta käykö muille usein näin?
Hieman kuvailemaasi muistuttava olotila oli pienen hetken heinäkuun 14. päivänä vuonna 1983. Sitten se meni ohi, ja siitä asti onkin vituttanut tasaisesti.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Veti iloiseksi ja hymyn naamalle äskeinen puhelu, joka alkoi kiinteistönvälittäjän sanoilla: "Onneksi olkoon, myyjä on hyväksynyt tarjouksesi!"

Erityisen kliffaa asiassa on se, että asunto huutaa dynamiittia. Saa siis "hyvällä syyllä" rempata täysin mieleisekseen.
Eilen tein tarjouksen ja äsken sain tietää, että myyjä on hyväksynyt tarjoukseni. Ensimmäistä kertaa pääsen ikiomaan omistusasuntoon asumaan. Vielä pitää varmistaa se, että saan pankista lainan. Onneksi se oli ehtona kaupassa, että minä saan pankista lainan. Yli 2,5 kuukautta joutuu tosin odottamaan, että pääsee muuttamaan uuteen asuntoon.
 

scholl

Jäsen
En tiedä mistä tämä johtuu, mutta käykö muille usein näin?
Ei mulle ainakaan käy ikinä noin. En mä jaksa innostua jostain aurinkoisesta ilmasta, koska olen nähnyt sellaisen ilman monta kertaa aiemminkin.

Ja miten itse olette itsellenne tämän kyenneet selittämään?

Ehkä olet vain vähään tyytyväinen. Ei tuota muuten voi kukaan selittää.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen tein tarjouksen ja äsken sain tietää, että myyjä on hyväksynyt tarjoukseni. Ensimmäistä kertaa pääsen ikiomaan omistusasuntoon asumaan. Vielä pitää varmistaa se, että saan pankista lainan. Onneksi se oli ehtona kaupassa, että minä saan pankista lainan. Yli 2,5 kuukautta joutuu tosin odottamaan, että pääsee muuttamaan uuteen asuntoon.

Onnea! On kyllä ihan eri juttu asua omassa kämpässä kuin vuokralla.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Aamusella olin menossa ratikalla töihin ja olipa siinä sattumalta valikoitunut West Ham-pipo päähän. Seisoskelin vaunun puolivälissä ja viereen tupsahti englantia solkkaava vanhempi herrasmies. "Very good, very good":tokaisi tämä kaveri ja siinä sitte keskusteltiin jalkapallosta pidempi tovi. Niin pitkä, että missasin pysäkkini.
Ehdottomasti nosti fiiliksiä. :)
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Kyllähän tämä joka viikon perjantaina alkava viikonloppu vaan saa hymyn naamalle :) Mitähän kivaa sitä keksiskään viikonlopuksi?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
http://youtu.be/kl1ujzRidmU

Tama video jossa isa opettaa tyttarelleen tarkeita asioita elamasta. 15 vuotias tytar paatti kirjoittaa facebookiin epakunnioittavia kommentteja vanhemmistaan.

Kunpa maailmassa olisi enemman hanen kaltaisiaan vanhempia. Itsekin toivoisin loytavani saman verran selkarankaa, mutta valitettavasti vaimo saattaisi harata vastaan.
 

Eskelarit

Jäsen
Uuh, koiranpentu viettänyt ensimmäiset 2h uudessa kodissa, 1½h jaksoi riehua ja vipeltää alku-ujouden (liekö ees sana) jälkeen. Nyt meni ja nukahti - kyllähän tässä aika hyvä mieli tulee, herkistyykin vähän :)
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Niin on. Pankki kyynerpäätä myöten sun haitarissa.

Aina parempi kuin vuokranantaja, joka toivoo saavansa laittaa haitariin yhtä sun toista.

Hauptmannille onnittelut myös täältä!

Ja sopuli voisi linkittää jonkun tuoreemman ja luotettavamman kuin neljä vuotta vanhan Kiinteistömaailman välittäjiä siteeraavan uutisen tarjouskaupan lyhentämistä myyntiajoista...
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiitos HIFK:n naisille onnitteluista. Onnea ja menestystä myös nimimerkille TQoFE uuteen kämppään.

Elämä on tasaista taaperrusta ja yleensä iloisiin hetkiin liittyy alkoholi tavalla tai toisella. Nyt voi kerrankin olla iloinen ihan selvin päin. Töihin pitäisi kohta lähteä tuonne -25 asteen pakkaseen, mutta sekään ei nyt harmita.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässä lähettyvillä missä asustelen on pieni luistelukenttä. Siellä oli tänään menossa wanhat kunnon höntsyt pikkujätkien kesken. Oli oikein varusteiden kanssa maalissa ollut nassikka ja kaikkea. Yksi poika yritti selkeästi Mikael Granlund -harhautusta. Hienoa nähdä vielä tämmöistä meininkiä pitkästä aikaa taas :) tuntui että monesti se kenttä on tyhjillään kun ohitse menee
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllä on mukava tunne kun on pojastaan ylpeä. Ikää on 15 mutta meikäläiselle edelleen se "pikkupoika". Halia ei oikein enää pysty kun sieltä tulee heti jokin judosysteemi kun miehet eivät halaa. Pusun joskus pääsen poskelle antamaan puun takaa mutta sitten saa pinkaista karkuun. Kyllä tuo sitten monesti tulee heittämään yläfemmoja kun haluaa, että iskä vaikka vähän halisikin.

Pojasta tosiaankin polvi paranee. Iloiseksi vetää.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Päättötyön teososa on vihdoin viimein lähtenyt kunnolla käyntiin. Jospa tässä elämässä saisi ensimmäisen taiteellisen duunin tehtyä alusta loppuun itse. Kirjallinen tutkimusosa odottelee vielä starttiaan, mutta eiköhän se tästä sekin. :)

Elämäntaparemontti on lähtenyt yllättävän hyvin käyntiin ja kiloja on karissut.

Myös omaan dj-harrastukseen pistetty aika ja vaiva alkaa tuottamaan hedelmää. Vähäsen ainakin.

Kevättä ja kesää kohti ollaan kovaa vauhtia menossa ja suunnitelmia on yhtä sun toista.

Mun iMac. <3

Elämä. <3

ps. menin sitten (ihan kuin tässä ei olisi jo tarpeeksi puuhaa) ilmoittaumaan mukaan myös erääseen pro/harrastaja- musikaaliin äänipuolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös