Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 668 662
  • 3 228
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tein äsken yhden parhaista omatoimireseptillä valmistuneista ruoista:

Ainekset:
n. 0,5 - 1 l vettä kattilaan
Torino-kauramakaroneja puoli pussia (n. 200 - 300 g)
Rainbow Valkosipuli-basilika -pastakastike 420 g
Beanit-härkäpapusuikalepaketti, Lempeä sitruuna 250 g

- Vesi kattilaan kiehumaan
- Kun kiehuu, lisätään makaronit
- Annetaan kiehua kolmisen minuuttia välillä sekoitellen
- Kun makaronit ovat sopivia, kaadetaan kattilasta vesi pois, ja levy nollille
- Lisätään pastakastike ja suikaleet makaronien joukkoon ja sekoitetaan hetki jälkilämmöllä
- Annetaan hautua tovi kattilassa toisella, viileällä levyllä.

Hinta koko jutulle n. 5-7 euroa, valmistusaika kokonaisuudessaan kymmenisen minuuttia. Täydellinen makujen tasapaino. TODELLA hyvät ja makoisat setit! :)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Sain vihdoinkin kirjoitusinspiraationi takaisin. Tai no, ei se varsinaisesti mihinkään kadonnutkaan. Teki mieli kirjoittaa, mutta pää löi tyhjää ideoiden osalta. Nyt niitä ideoita on kuitenkin alkanut syntyä, ja olen tässä edellisen illan ja yön aikana saanut jopa pari sivua tekstiä aikaiseksi.
Tiedän tunteen. Mullakin oli hiljaista ku huopatossutehtaalla viime vuoden lopulta nykysen vuoden alkupuolelle kirjotusinspiksen suhteen. Tällä hetkellä sitten meikäläisen aivot pumppaakin uutta tekstiä joka viikko sellaseen tahtiin että oksat pois.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Veti enemmänkin hiljaiseksi, mutta hyvällä tavalla. Jälkeenpäin ajatellen vetää jo hymyn naamalle.

Eräs tuntemani poika, jota valmennan, tunnen siis hänet muualta ja aina silloin tällöin tapaamme urheilun ulkopuolella, sanoi minulle, että on todella kiva, että minä olen sielä valmentamassa. Se oli se äänenpaino, jolla se tuli ulos, mikä sitten sai minut pysähtymään ja ajattelemaan. Voin sanoa, että mikään vanhemman antama palaute tai edes mikään teini-ikäisen tai sitä lähestyvän antama palaute ei tunnu yhtä hyvältä, kuin pienen lapsen antama palaute. Sen rehellisyyttä ei ainakaan tuossa tilanteessa pystynyt epäilemään hetkeäkään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miehen lapsi oli jotenkin niin innoissaan hirvenmetsästys ajatuksesta. Päätin sitten kysyä tutulta metsästäjältä että saadaanko tulla lahtihallille katsomaan hirveä jos he sellaisen saavat. No yhden naaraan olivat saaneet ja sitä käytiin sitten katsomassa. Ihan vilpittömän innoissaan lapsi tuntui olevan kun näki jotain niin "erikoista" kuin kuolleen hirven. Pienestä tulee iloiseksi lapsi... löytyneistä karpaloista ja oikeasta hirvestä. Niistä jaksoi pulista autosta kun vietiin äitinsä. No on sitten huomenna koulussa kertomista kavereille.

Kiitokseksi hirven näyttämisesta tuttu metsästäjä "kiristi" lupauksen tulla ensi viikonloppuna jahtiin. Sanoi että ota vaikka miehesi mukaan, saatte vaikka pitää toisiansa kädestä kiinni ajoketjussa. No katotaan sitten ensi viikonloppuna.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Pikkupojat saavat meikälläkin hymyn huulille. Kotikadulla asuu lukuisia pikkujannuja, jotka viihtyvät meikän seurassa ja kyselevät aina kaikenlaista. Se pienempien lasten tapa kysellä kaikkea suoraan ja rehellisesti sekä viaton olemus ovat kyllä mukava juttu. Oli tarkoitus pelailla perjantaina säbää pihamaalla ja höpötellä heidän kanssaan, mutta kahvilareissu koulukavereiden kanssa venyi niin pitkäksi, ettei heitä näkynyt missään kotiin saapuessa. Harmin paikka. Olivat kuitenkin edeltävänä päivänä (pari heistä) kyselleet, koska pelaan seuraavaksi ja olivat ihan odotelleet kodin edessä, että meikä saapuu sisältä ulos. Kävin hakemassa pari juttua ennen äidin luokse menemistä.

Hyvin kirjoitettu sinulta, olet täysin oikeassa.
Niinpä! Pienet lapset ovat ihania! Heissä on jotain sellaista aitoa innostusta, elämäniloa ja aitoutta. Meillä aikuisilla olisi noista mini-ihmisistä monessakin mielessä opittavaa. Lapsi ei oikeastaan osaa juurikaan ajatella elämää huomista pitemmälle. Miksi siis niin moni aikuinen on ahdistunut tulevaisuudesta? Tärkeintä on se, että saamme olla täällä tässä ja nyt. Nykyhetki on tärkein, se että saa elää tänään, sillä huomisesta ei kukaan koskaan voi tietää.

Ai niin vielä lapsiin liittyen, niin mikä mut veti iloiseksi, niin eilen kuulemani tieto siitä, että ruotsalainen serkkutyttöni odottaa ensimmäistä lastaan, jonka on määrä syntyä tulevana keväänä. Aivan ihana uutinen!
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Pitänyt ja pitänyt soittaa tuolle suvun vanhimmalle eli mummolleni.Soitan huomenna, soitan huomenna töissä, soitan työmatkalla, soitan lenkillä soitan ja soitan. Tiiä mikä siinä niin vaikeeta. No nyttemmin soitin ja vetäähän se vaan eri hyvälle mielelle, kun kuulee kuinka toinen ilahtuu ja ilahtuu toki itsekkin. Siellä se ysikakkonen oli haravointi tauollansa kattelemassa Yleltä Hilman päiviä. Samaa vanhaa mustavalkokuvaa joka itsellä taustalla, kun entisöin vanhaa kaappiani. Oli kuulemma nähnyt monesti, mutta pitää kattoo kun ei kaikkee siitä enään muista. Ja sitten taas haravoimaan kun aurinkokin paistaa. No ei paista täällä. Lähempänä jos asuisin niin menisin toki talkoisiin mukaan. Mutta näillä mennään nyt, mutta oikeesti pitäisi edes saada soitettua useemmin.

Kyseli perinteiset milloin tuun seuraavan kerran ja minä siihen että seuraavan kerran. Naurut päälle. Nyt oli poikkeuksellisen pitkä väli soittelusta ja se fiilis mikä itsellä ja tietäen toisen pään tuntemukset pitää soittaa tiheemmin, kun käymäänkään ei niin vaan pääse. Tolla mummolla on ensinnäkin mualiman paras huumorintaju. Tai ainakin se ymmärtää mun "läpät" paremmin kuin kukaan muu. Siinä ois monelle vastaan tulleelle naisimmeiselle mallia niin ymmärtäisvät muakin. Joku tosin ottanut kahvipöydässä oppia. Eli soita ja voita.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
@banaaninviljelijä on laittanut perustamaansa "Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa"-ketjuun aihetunnisteet eli tägit. :)
 

Liitteet

  • Screenshot 2019-10-17 at 23.36.26.png
    Screenshot 2019-10-17 at 23.36.26.png
    43 KB · kertaa luettu: 269
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
@banaaninviljelijä on laittanut perustamaansa "Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa"-ketjuun aihetunnisteet eli tägit. :)
Nyt en kyllä ymmärrä, vaan onko se mitään uutta? Tuohon aikaa en ole taatusti osannut tägätä ja vaikeaa se on vieläkin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nyt en kyllä ymmärrä, vaan onko se mitään uutta? Tuohon aikaa en ole taatusti osannut tägätä ja vaikeaa se on vieläkin.
No siellä lukee Esports ja HPK. Luulin, että olit laittanut tarkoituksella. :D

PS. Suomen mestarit 2019 -tagin voisit laittaa kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Luurilla en löytänyt moisia. Jos jotain oisin tarkoituksella tägännyt, niin ois tuona hetkenä ollut varmaan pimppi ja olut.
Mikä on Esports?
No jopas, juttuhan muuttuu mielenkiintoiseksi! :o

Se on ns. "elektronista urheilua", eli esim. änäriä ja sotapelejä kilpailumuodossa tietokoneella, konsoleilla jne.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ne tulivat kun legendaarinen Kari-ketju iskettiin osaksi tuota ketjua.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Olin eilen baarissa ja multa kysyttiin mistä oon kotosin ja kun vastasin että olen ihan puhas stadilainen niin reaktio siihen oli että vaikutan päälle päin enemmän landelta :D No oonhan mä toisaalta fanittanut koko ikäni Pelsua joten ehkä mä vaan oon sitten poikkeuksellisen juntti stadilainen? Hymiö.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Meinasin kirjoittaa Vitutusketjuun että minua vituttaa nykypäivänä someen pesiytynyt uhriutuminen ja mielensä pahoittamaninen. Pahinta on että näitä tehdään muka toisten puolesta. "Eikö kukaan ajattele lapsia?" "Mitä jos naapurin sotaveteraani kuulee tuosta?" "Entä jos naapurin sokea vanhus näkee tuollaista käytöstä?"

Sitten aloin miettimään että hemmetti, ei tuo toisten käytös somessa oikeasti vaikuta minun makaronin hintaan millään lailla. Hyvää päivän jatkoa kaikille!
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Lämmin mutta silti kuulas yö ilahduttaa. Tai lähinnä kuulaus, huomasin tuossa autosta noustuani että tuossahan näkyy yläpuolella paljon pieniä pisteitä. En edes muista milloin olisin viimeksi nähnyt Linnunrataa. Aika monen asian merkitys mitätön, universumin sentään oletettavasti hieman vähemmän.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pamin työttömyyskassa ja Varma maksavat tukia tililleni ikään kuin päällekkäin ja nyt on sitten reilusti rahaa käytössä. Joskus näinkin, viime kuukausina ja oikeastaan vuosina rahasta on lähinnä ollut pulaa.

Ei ne samalta ajankohdalta tukia maksa minulle jolloin ne eivät maksa siis päällekkäin. Mutta tililläni nuo kuitenkin näkyvät ainakin samoina kuukausina. Tätä on vaikea selittää mutta ehkä ei tarvitsekaan?

En näe kuitenkaan että tuossa ongelmaa on tai sellaista vääryyttä että joutuisin rahaa takaisin maksamaan. Kun eivät nuo tosiaan maksa samalta ajankohdalta minulle kuitenkaan tukia.

Jos selvennykseksi kertoisin, Pam maksoi lokakuun alussa minulle tukea syyskuulta. Varma maksoi tänään kuntoisuustukea niiltä lokakuun kahdelta viikolta kun olen työkokeilussa ollut. Pam maksoi taas vielä tässä lokakuussa minulle tukea niiltä ensimmäisiltä lokakuun viikoilta kun en ollut vielä aloittanut työkokeilua ja Varma maksaa sitten kuntoisuustukea marraskuun alussa.

Varmaan jossain vaiheessa nuo pidemmällä aikavälillä tasoittuisivat mutta nyt tililleni tulee lähinnä vain kiva summa rahaa. Ja hymyilyttää se kun joskus on tällainenkin tilanne kun on reilummin rahaa tilillä, eikä tarvitse kituutella ruoan suhteen ja voi vaikka vähän viihteeseenkin panostaa. Kuten musakeikkoihin ja teatteriin. Jää toki varmasti vielä säästöönkin rahaa.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
En voinut olla hymyilemättä leveästi, kun eräs vanhempi rouva tokaisi tänään että minulla on "hauskan värinen parta" :D
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Vetää iloiseksi, että Edmonton Oilers keikkuu NHL:ssä itäisen konferenssin kärkisijoilla.
Korjaus, läntisen konferenssin. Iloiseksi vetää toki, siitä voin olla samaa mieltä, Yhtä lailla Buffalon vahva alku idän puolella vetää iloiseksi.
 

Glove

Jäsen
Parta ei kasva pahoille, turpajouhet joutaville. Näin on joskus muinoin todettu. Oma parta muuttuu pikkuhiljaa harmaaksi. Se varmaan viestittää kokemuksesta ja viisaudesta.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Samaa on monet todeneet että jännän värinen parta, kun hiukset on ihan vaaleat ja parta punertaa. Oisko tää sit semmoinen puoligingeri :)
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Parta ei kasva pahoille, turpajouhet joutaville. Näin on joskus muinoin todettu. Oma parta muuttuu pikkuhiljaa harmaaksi. Se varmaan viestittää kokemuksesta ja viisaudesta.
Minulle on vanhemmiten alkanut kasvaa tummahkoja karvoja leukaan. Vähän väliä saa olla nyppimässä että pysyy leuka siistinä. Eihän niitä montaa tule, eikä ne nyt kovin näkyviä ole mutta ärsyttävät minua. Ei kovin naisellista. No ei se kyllä vedä hymyä naamalle...
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Tuohon ylläolevaan vähän rinnastaen.
Olin tänään puhaltamassa u-13 koripallo-ottelua.
Tuli tilanne jossa sivuraja annettiin toisen joukkueen vaihtopenkin tienoilla ja samaan aikaan kyseinen joukkue suoritti pelaajavaihtoa ja kuten tapana on vaihtoon tulevat pelaajat antavat läpyt toisille vaihdossa oleville pelaajille.

Itse odottelin siinä vaihtopenkin kohdalla pallo kainalossa ja osoitin kädellä sisäänheiton antamispaikkaa niin yksi vaihtoon tulleista pelaajista antoi spontaanisti tuomarille läpyt kerran se käsi siinä nyt oli ojenettuna ja hymyili päälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös