Tänään käydään ostamassa pojalle tsubu ja illalla mennään ottamaan ensi piirrot jäällä.
Anteeksi kun kysyn, mutta mikä on tsubu?
Tsubu on tyttö, mutta jotta Beagle Boy ei vaikuttaisi liian sekaiselta isältä, se tarkoittaa myös kypärää.
Selvä peli. :)
Stagan mä jo tiesinkin.
Meillä se on soppa. Sudeettina mulla ei ole siihen mitään vastaansanomista.Anteeksi kun kysyn, mutta mikä on tsubu?
Tänään matkalla treeneihin (polkupyörällä), ajoin parin sadan metrin pätkän autotietä, koska vieressä ei ollut kuin kävelytie. Tästä joku autoilija sitten ilmeisesti vittuuntui ja tööttäsi. Suuni painui jarkkoruutumaiseen ivalliseen virneeseen. Siinäpä sitten körröttelevät perässä, hah! Jos menisin sinne kävelytielle, saisin sakot.
Paitsi ettei sellaisia ole näkynyt täällä Helsingissäkään ainakaan kolmeen vuoteen.Kovin olisi vaikea kuvitella elelevänsä Etelä-Suomen loskatalvissa.
On tämä Jatkoaika internetin paras paikka. Ei voi mitään.
Niin, koitappa tässä ajaa polkupyörällä, kun autoilijoiden mielestä minun pitäisi ajaa jalkakäytävällä ja jalankulkijoiden mielestä autotiellä.On muuten uskomattomia luupäitä jotkut autoilijat, jotka kuvittelevat, että tiet ovat olemassa vain autoja varten. Heidän mielestään on suorastaan kansalaisvelvollisuus ajaa pyöräilijän päälle, joka ei aja jalkakäytävällä vaan tien laidassa kuten kuuluu. Porissa ei ainakaan tunnu tuntevan käsitettä jalkakäytävä niin autoilijat kuin pyöräilijätkään. Ei ole edes olemassa niin kapeaa jalkakäytävää, johon porilainen ei änkeäisi pyörällään.
Eli kävelytie (vai mikä kevyen liikenteen väylä se nyt on) on sallittu lähtökohtaisesti vain jalankulkijoille, ellei sitä ilmoiteta toisin erillisenä poikkeuksena liikennemerkillä.
Paitsi ettei sellaisia ole näkynyt täällä Helsingissäkään ainakaan kolmeen vuoteen.
Meikäläinen toi talvet etelään muuttaessani tänne pk-seudulle syksyllä 2008. Sen jälkeen on jokaisena talvena riittänyt lunta ja pakkasta.