Venäjän suorittamat terrori-iskut Euroopassa

  • 91 869
  • 566

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samaan olen kiinnittänyt huomiota. Selitys usein on, että kyseisestä paikasta saa aivan kaikkea ja usein vielä edulliseen hintaan. Lisäksi kai yksi syy on, että kyseinen tavaratalo on ollut paikallaan niin kauan että siellä käymiseen on totuttu, jo kauan ennen kuin paikan omistajan foliohattuilusta oli mitään uutisoitu. Esim. oman - ei enää elossa olevan - appiukkoni yksi kuukauden kohokohtia oli 90-luvulla se, kun Kärkkäisen tuotelehti tuli kotiin. Lähinnä kaikenlaisia työkaluja ja kodin tarvikkeita muistaakseni ukko sieltä väijyi.

Edit: Ja vielä sellainen yksityiskohta, että erityisen suuressa suosiossa paikka tuntuu olevan Lahden seudun maahanmuuttajien keskuudessa.

Itse en asu Lahdessa päin, mutta tiedän myös siellä asuvia henkilöitä, joille Kärkkäisellä asiointi on OK. Olen myös kuullut näitä klassisia perusteluita, joita täällä on mainittu. Niihin vielä päälle sellaiset kuin "Ei se niiden myyjien vika ole" (ei ole, mutta omistajalle ne rahat menevät) ja "ei minua siellä ole natsi-tervehdyksellä tervehditty" (no se tuosta vielä puuttuisinkn).

Toisaalta tietyllä tavalla ymmärrän sen, jos rahat ovat tiukoilla, niin silloin ostetaan sieltä, mistä halvimmalla saadaan. Itselläni on siinä mielessä onnellinen tilanne, että pystyn valitsemaan. Ja suosittelen samaa kyllä muillekin, joilla on tuo mahdollisuus.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän noiden osalta Naton on nyt otettava ennakkovalvonta käyttöön. Ei se toimi, että odotetaan kun Venäjä tekee kepposia, minkä jälkeen tutkitaan ja tuomitaan. Siellä pitää joko estää venäläisten ja kiinalaisten alusten kulkeminen kokonaan, tai sitten partioida sotilasaluksilla ettei kaapeleille käy mitään.


Pitäisi laittaa vaan kylmästi suora täyskielto kaikille venäläisaluksille ja myös niille Venäjän liittolaismaiden aluksille seilata tuolla Itämerellä, koska näiden terroristivaltioiden aluksia ei tänne sivistyneisiin länsimaihin tarvita, eikä kaivata. Tuskin siellä edes ovat millään muulla asialla, kun vain ja ainoastaan vahinkoa ja harmia aiheuttamassa niiden vakoiluoperaatioidensa lisäksi.
 

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Jerry100, Hereworth
Pitäisi laittaa vaan kylmästi suora täyskielto kaikille venäläisaluksille ja myös niille Venäjän liittolaismaiden aluksille seilata tuolla Itämerellä, koska näiden terroristivaltioiden aluksia ei tänne sivistyneisiin länsimaihin tarvita, eikä kaivata. Tuskin siellä edes ovat millään muulla asialla, kun vain ja ainoastaan vahinkoa ja harmia aiheuttamassa niiden vakoiluoperaatioidensa lisäksi.
Jokaiselta kiinalaiselta ja venäläiseltä laivalta pitäisi ottaa ankkurit pois siksi aikaa kun seilaavat Itämerellä. Tuntuu, että niille sattuu noita "ankkurivahinkoja" muita useammin.
Ankkurit pois Skagerrakkiin tultaessa ja ankkurin saa takaisin samassa paikassa kun on poistumassa Itämereltä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Epäilyt sabotaasista eivät riitä aluksen pysäyttämiseen, sanoo tanskalainen sotilasasiantuntija Jens Wenzel Kristoffersen.

Ei kai siinä sitten mitään. Tulkaa Itämerelle vaan. Pahaa saa tehdä, jos ei ihan hirveän julmaksi rupea.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
yks jengi Stadista
Asiahan ei minulle kuulu, mutta miksi tuommoinen Suomi-Saksa -ethernet-piuha edes pitää vetää keskelle avomerta. Noin niinkuin että jos sen vetäisi mieluummin kulkemaan vaikka Ruotsin rannikon lähelle, jossa voisi helpommin pitää silmällä löysäankkurisia itäpaatteja.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна



Ei kai siinä sitten mitään. Tulkaa Itämerelle vaan. Pahaa saa tehdä, jos ei ihan hirveän julmaksi rupea.
Oikeus ja kohtuus vaan. Onneksi Tanska ei ole sillä kuuluisalla ”Venäjän tiellä” vaan antaa oikeuden tapahtua!


…jotenkin sitä jo hetken kuvittelin, että täällä on herätty ettei se vihollinen pelaa meidän sääntöjen mukaan, vaan nauraa Moskovassa kuinka idiootteja ollaan. Mutta turha toivo.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Asiahan ei minulle kuulu, mutta miksi tuommoinen Suomi-Saksa -ethernet-piuha edes pitää vetää keskelle avomerta. Noin niinkuin että jos sen vetäisi mieluummin kulkemaan vaikka Ruotsin rannikon lähelle, jossa voisi helpommin pitää silmällä löysäankkurisia itäpaatteja.

Varmaan siksi, että se kulkee nyt niin syvällä, että sitä ei voi vahingossa katkaista.

Tämä logiikka toimi siihen asti, kunnes tajuttiin kiinalaislaivoissa olevan ankkureita.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly



Ei kai siinä sitten mitään. Tulkaa Itämerelle vaan. Pahaa saa tehdä, jos ei ihan hirveän julmaksi rupea.
Tämähän on ihan suora analogia siitä, mitä putlerin paskasakki duunaa Ukrainassa. Vaikka vähän on julmaksikin ruvettu, mutta ei se nyt niin nöpönnuukaa.

Joopa joo, tätähän tämä on kun pelataan täysin eri säännöillä. Hyvin tässä ei käy, mutta ollaan niitä parempia ihmisiä taas. Se on tärkeintä, ettei tule kellekkään sitten sitä mielipahaa.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Yllätys yllätys että juuri Kiinalaiset toimivat Venäjän bulvaanina. Ei kait tarvitse olla mikään Einstein jos arvaa että Kiinalainen laiva on taas ollut asialla, varsinkin kun kaikki merkit viittaavat siihen että ankkuri pohjassa on tälläkin kertaa Kiinalaisten toimesta ajeltu kaapelin läheisyydessä.
Näinhän se kävi edelliselläkin kerralla Kun kaapeli katkesi.
Eikä kukaan näytä mahtavan mitään sille mitä Venäläiset ja Kiinalaiset yhdessä huseeraavat Itämerellä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Miten Kiinan ulkoministeriössä toisella puolella maailmaa voi olla jo tieto, katkoiko paatti kaapelit vai ei? Eikö asiaa vasta tutkita?
Jos suomalaista epäiltäisiin ming-vaasin pudottamisesta niin kommentoisiko Suomen ulkoministeriö että suomalaiset ovat tunnettuja liimanäppejä eikä Suomella ole mitään tekemistä asian kanssa. Vai jotain tyyliin "odotamme lisätietoja ja luotamme paikallisten viranomaisten tutkimuksiin ja avustamme tarvittaessa jne"
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan varppina karppina ei kolmatta kertaa enää pääse kiinalaiset piinalaiset kaapelia katkomaan ratkomaan.

-Nato

Todella turvallinen olo itsellä siitä, että ollaan Natossa ja itseä ei kyllä mietitytä pätkääkään, että aikooko venäjä hyökätä sotilaalisesti Suomeen tai muihinkaan Nato-maihin. Mutta alkaako usko horjua, jos vielä jatkossakin pääsee venäjä ja kiina tekemään sabotaasia ja vielä näin helpolla? Vahvempia reaktioita toivoisin jatkossa, mitä ne sitten ovatkaan niin sen saa jotkut viisaammat päättää.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Miten Kiinan ulkoministeriössä toisella puolella maailmaa voi olla jo tieto, katkoiko paatti kaapelit vai ei? Eikö asiaa vasta tutkita?
Jos suomalaista epäiltäisiin ming-vaasin pudottamisesta niin kommentoisiko Suomen ulkoministeriö että suomalaiset ovat tunnettuja liimanäppejä eikä Suomella ole mitään tekemistä asian kanssa. Vai jotain tyyliin "odotamme lisätietoja ja luotamme paikallisten viranomaisten tutkimuksiin ja avustamme tarvittaessa jne"
"Emme voi sallia tapahtuneen saattavan Kiinan valtiota huonoon valoon ja ennen pitkää haavoittavan Kiinan kansan tunteita, joten kiistämme laivamme osallisuuden merikaapeleiden valitettavaan vahingoittumiseen."
- Nalle Puh
 

rpeez

Jäsen
Mutta alkaako usko horjua, jos vielä jatkossakin pääsee venäjä ja kiina tekemään sabotaasia ja vielä näin helpolla? Vahvempia reaktioita toivoisin jatkossa, mitä ne sitten ovatkaan niin sen saa jotkut viisaammat päättää.
Tällaisista laivasabotaaseista oli eilen A-studiossa juttuja, ja siinä törmätään samaan ongelmaan kuin rajalainkin kanssa, eli kuinka toimia vastoin sopimuksia. Lähinnä siis spesifisesti kyse saako tanskalaiset pysäyttää laivan väkisin vai ei. Merenkulun sopimusten mukaan ei, eli vatulointiimme menee taas aikaa ja energiaa.
Säädöksiä olisi siis pakko ruveta katsomaan hieman harmaammin silmin tai löytää sopivat säädökset. Jotenkin niin että Tanskan valtio vaan päättää pysäyttää laivan.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Tällaisista laivasabotaaseista oli eilen A-studiossa juttuja, ja siinä törmätään samaan ongelmaan kuin rajalainkin kanssa, eli kuinka toimia vastoin sopimuksia. Lähinnä siis spesifisesti kyse saako tanskalaiset pysäyttää laivan väkisin vai ei. Merenkulun sopimusten mukaan ei, eli vatulointiimme menee taas aikaa ja energiaa.
Säädöksiä olisi siis pakko ruveta katsomaan hieman harmaammin silmin tai löytää sopivat säädökset. Jotenkin niin että Tanskan valtio vaan päättää pysäyttää laivan.
Tämähän se on näiden toimijamaiden lyömäase, jolla tätä länsimaista järjestystä ja sopimuksia käytetään meitä itseään vastaan. Ihan suoraan hybridivaikuttamisen( tai jopa laaja-alaisen vaikuttamisen) pelikirjasta. Vasta-aseet on heikonlaiset, jos tätä kirjoittamaasi harmaan silmien läpi tarkastelua ei tehdä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tää on kyllä jännä. Lahdessa asuessa tullut huomattua, että moni nuori ja tavallinen ihminen käy myös Kärkkäisellä ostoksilla. Eikä ole kyse mistään persuista, vaan tiedän esimerkiksi erään Vihreiden jäsenen, joka varmasti tietää lafkan omistajan taustan, mutta ei välitä. Valtaosaa ihmisistä ei vaan kiinnosta muu kuin oma napa.
Ei ihmiset välitä. Toki jotkut ovat vain täysin tietämättömiäkin. Itselle tulee paljon kilometrejä autolla ja oli tuossa yksi päivä tilanne, että muilla bensa-asemilla ysivitosen hinta pomppasi jo jonnekin 1,80+ maastoon, mutta Teboililla oli vielä 1,64 hinta. Myönnän, että mielessä kävi, mutta ei kuitenkaan tullut mentyä Teboilille tankille. Boikotti Teboilia kohtaan pysyy.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei ihmiset välitä. Toki jotkut ovat vain täysin tietämättömiäkin. Itselle tulee paljon kilometrejä autolla ja oli tuossa yksi päivä tilanne, että muilla bensa-asemilla ysivitosen hinta pomppasi jo jonnekin 1,80+ maastoon, mutta Teboililla oli vielä 1,64 hinta. Myönnän, että mielessä kävi, mutta ei kuitenkaan tullut mentyä Teboilille tankille. Boikotti Teboilia kohtaan pysyy.
Iltapaskassahan oli juttu bensayrittäjästä, jonka piti laittaa oma Teboil-asema kiinni, koska asiakkaiden boikotti. Sitten oli nyt kuitenkin avaamassa uutta bensistä, tottakai Teboilin nimen alla, eikä kuulemma mitään Venäjä-kytköstä ole, vaan suomalainen yksityisyrittäjä. Joo o.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös