Samaan olen kiinnittänyt huomiota. Selitys usein on, että kyseisestä paikasta saa aivan kaikkea ja usein vielä edulliseen hintaan. Lisäksi kai yksi syy on, että kyseinen tavaratalo on ollut paikallaan niin kauan että siellä käymiseen on totuttu, jo kauan ennen kuin paikan omistajan foliohattuilusta oli mitään uutisoitu. Esim. oman - ei enää elossa olevan - appiukkoni yksi kuukauden kohokohtia oli 90-luvulla se, kun Kärkkäisen tuotelehti tuli kotiin. Lähinnä kaikenlaisia työkaluja ja kodin tarvikkeita muistaakseni ukko sieltä väijyi.
Edit: Ja vielä sellainen yksityiskohta, että erityisen suuressa suosiossa paikka tuntuu olevan Lahden seudun maahanmuuttajien keskuudessa.
Itse en asu Lahdessa päin, mutta tiedän myös siellä asuvia henkilöitä, joille Kärkkäisellä asiointi on OK. Olen myös kuullut näitä klassisia perusteluita, joita täällä on mainittu. Niihin vielä päälle sellaiset kuin "Ei se niiden myyjien vika ole" (ei ole, mutta omistajalle ne rahat menevät) ja "ei minua siellä ole natsi-tervehdyksellä tervehditty" (no se tuosta vielä puuttuisinkn).
Toisaalta tietyllä tavalla ymmärrän sen, jos rahat ovat tiukoilla, niin silloin ostetaan sieltä, mistä halvimmalla saadaan. Itselläni on siinä mielessä onnellinen tilanne, että pystyn valitsemaan. Ja suosittelen samaa kyllä muillekin, joilla on tuo mahdollisuus.