Yhdysvaltojen ja brittien Iranin-seikkailut öljyn perässä eivät kuitenkaan ole Ukrainaa sotaan ja miehityksen alle ajaneet, vaan sen on tehnyt Venäjä ihan itse ajaessaan omaa etupiiriajatteluaan.
Ei varmastikaan syyttömiä ole ketkään kriisin osapuolet. Minulla henkilökohtaisesti ei ole mitään intressejä tukea Venäjää. Omat juureni ovat tiukasti läntisessä Keski-Euroopassa, Naton sydänmailla, ja nuoruudessani olin innokas amerikkaisen kulttuurin puolestapuhuja, suututtaen silloin jutuillani kaikki patrioottiset suomalaiset maamieheni. Tuen Putinia kuitenkin siinä määrin, että kannatan hänen päättäväisyyttään Venäjän suurvalta-aseman vahvistamiseksi länsimaiden johdolla ajettavaa yksinapaista maailmanjärjestystä vastaan.
Olen ymmärtänyt, että venäläisillä on trauma NL:n hajoamisesta. Se ei kuitenkaan oikeuta valtaamaan itsenäisinä haluavia entisiä neuvostotasavaltoja osaksi Venäjää, joka itsekin oli ennen vain yksi tasavalloista. Historiaankin täytyy kyetä ottamaan etäisyyttä. Ukrainan ei enää ole yhtä kuin Venäjä. Samalla kuitenkin ymmärrän, että veli venäläistä korpeaa se, että entinen 'vihollinen' on ottanut liittolaisikseen Neuvostoliiton entisiä liittolaisia ja tasavaltoja, ja kolkuttelee nyt jo strategisesti tärkeässä Ukrainassa.
Onko sinulta evätty joskus viisumi Yhdysvaltoihin vai mistä moinen kumpuaa?
Ei vielä ainakaan. Amerikan manner on edelleen fyysisesti valloittamatta. Voihan se tietysti olla, että viisumia en enää saisikaan, mikäli NSA tietää minun vastustavan angloamerikkalaista valloituspolitiikkaa.
Ja sitten voisit listata mitä kaikkea pahaa tämä nykyinen istuva presidentti Obama on tehnyt - tai jättänyt tekemättä - jotta tuon "arvonimen" on ansainnut.
Kuulemma ei juuri mitään teekään. USA:n historian passiivisin presidentti. Unohdin tarkentaa, etten puhunut niinkään Obamasta vaan 'Oval officen' kulloistakin hallitsijasta yleensä sitten toisen maailmansodan.
Ymmärrät varmaan että moiset väitteet lisättynä näillä sen yhden ketjun jutuilla syövät aika paljon pois kirjoitustesi uskottavuudesta - jos sillä nyt mitään merkitystä edes sinulle on. Varmaan jossain Janus Putkosen NWO-piireissä sekä magneettimedialaisten keskuudessa sitten toisin.
Njoo, no ihmiset kiinnittävät eri asioihin huomiota ympäröivässä maailmassa, missä ehdotonta totuutta tietää tuskin kukaan. Eipä näin keski-ikää lähestyvänä jaksa hirveästi pelihousujaan repiä sen johdosta että lajitoverit pyrkivät syöksemään minut marginaaliin. Ymmärrän kritiikin ja taas toisaalta en, ikäänkuin propagandaa ja asioiden peittelyä ei esiintyisi meidän kulttuurissamme, vaan aina "siellä toisella puolella". Siitä olen kyllä samaa mieltä, että salaliittoteorioissa on usein paljon ilmaa. Se ei kuitenkaan todista maailman läpinäkyvyyden puolestakaan juuri mitään. Ihmisillä ja ryhmittymillä on omia agendojaan.