Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 147 672
  • 61 908

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä ne on haavoittuneet, kuolleet sun muut. Ei pelkästään kaatuneet. Alusta asti on ollut näin.
Ei vaan on annettu lukuja kokoajan niin että on KIA, kyseisessä twiitissäkin mainitaan +1740 deceased.
 

Dr. Gallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Ei vaan on annettu lukuja kokoajan niin että on KIA, kyseisessä twiitissäkin mainitaan +1740 deceased.

Niin, tuo twiittaaja itse on laittanut deceased. Twiitin kuvan kun kääntää Google Lensellä, niin käännös puhuu tappioista. Itse olen siinä oletuksessa ollut aina, että kyseisessä luvussa on kuolleet + haavoittuneet.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Niin, tuo twiittaaja itse on laittanut deceased. Twiitin kuvan kun kääntää Google Lensellä, niin käännös puhuu tappioista. Itse olen siinä oletuksessa ollut aina, että kyseisessä luvussa on kuolleet + haavoittuneet.
Jep ei siitä ole ollut oikeastaan täydellstä vahvistusta kumpaankaan suuntaan, että mitä tuo lukema säilyttää sisällään. Molempiin vaihtoehtoihin on argumenttejä, mutta ehkä vahvin on tuo Zelenskin lausuma mikä edellisen sivun viimeisessä viestissä on, vaikka en ihan täysin toistakaan vaihtoehto sulje pois.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Ukraina on tahallaan epäselvä noiden tappioiden arvioinnin kanssa. Heillä ei oikeasti ole kuin arvio moneenko osui ja vielä hatarampi arvio kuoliko vai haavoittuiko kohde. Lisäksi haavoittunut saattaa kuolla useamman päivän päästä jossain ihan muualla. Tai sitten palata kohta juoksuhautaansa, kun on saanut laastarin pakaraansa.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Ukraina on tahallaan epäselvä noiden tappioiden arvioinnin kanssa. Heillä ei oikeasti ole kuin arvio moneenko osui ja vielä hatarampi arvio kuoliko vai haavoittuiko kohde. Lisäksi haavoittunut saattaa kuolla useamman päivän päästä jossain ihan muualla. Tai sitten palata kohta juoksuhautaansa, kun on saanut laastarin pakaraansa.
Jep ja kuten edellisellä sivulla mainitsin Ukraina ei ota esim kaukana selustassa HIMARS iskuissa kuolleita omiin arvioihinsa. Esim se toissa uudenvuoden isku jossa kuoli satoja venäläisiä ei mitään piikkiä aiheuttanut.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Voi voi, alkaa alligatorit olemaan kohta uhanalainen laji. Venäläiset onnistuvat ryssimään tämänkin lajin olemassaolon vaikka koko lajia ei heidän leveyspiireillä taida olla.
Ja delfiinit sanoo notta terve! Kyllähän globaaliekokatastrofitunkio sössii näitä hommia aika hemmetin laajalla skaalalla...
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Voi voi, alkaa alligatorit olemaan kohta uhanalainen laji. Venäläiset onnistuvat ryssimään tämänkin lajin olemassaolon vaikka koko lajia ei heidän leveyspiireillä taida olla.
Täysin OT, mutta [OT]tästä tulee mieleen Haapasalon eräs YLE:n 30 päivää-sarjojen reissu johonkin Itä-Polutian tasavaltaan tjsp.

Ville oli roudattu, itsekin pienessä kohmelossa, karhumetsälle, mutta suurriistan pyytäjiä ei näkynyt missään. Lopulta paikalliset päälliköt löydettiin ja kyyditettiin kahdenmarkan Kamazeilla "metsästysmajalle" suhteellisen pyörryksissä ja jahti sai alkaa.

Tunteja kestäneen epämääräisen ja tuloksettoman metsäilyn jälkeen päädyttiin vähemmän yllättäen paikallisen Pissareva-joen varrella olevaan koijaan viettämään iltaan. Tässä kalamahjahtavassa rakennelmassa suurin hefe selitti Villelle miten täällä metsästetään lähes kaikkea mahdollista riistaa; karhuja, susia, siperiantiikereitä jne.

Vain alligaattoreita ei voida metsästää tästä meidän omasta Pissareva-joesta ja se on iso harmi.

Ville toki kysyi innostuneesti, että miksi ihmeessä ei?

"Lähinnä jäiden takia." totesi Vjatšeslav ilmeenkään värähtämättä.[/OT]

Good times ja hauska anekdootti tavallaan, mutta nuo olivat näin jälkikäteen juuri niitä seutuja, joilta Putin on sitä tykinruokaa haalinut lupaamalla kolmen viikon vihellysruplat mikäli hengissä selviää ja jos ei, niin perikunnalle parhaimmillaan autontapaiselle sukua olevan kaalihakkurin, kapakalaa heikoimmillaan.

Tuolla suunnalla houkutus tarttua edes tällaisee täkyyn lienee näköalattomassa tulevaisuudessa suuri, mutta eipä kellekään Venäjän hyökkäyssotaan jollain tavalla osallistuvaan voi mitään hyvää toivoa.

Kikkelis-kokkelis. mitäs läksit.
 
Viimeksi muokattu:

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Tämä.

Ensimmäinen sääntö, kun seuraa uutisia Venäjän hyökkäyksestä: Venäjä mieluusti antaa kuvan, että vastaan taisteleminen on turhaa, kaikki ukrainalaiset rajalla antautuvat, peli on menetetty, ei kannata tukea enempää Ukrainaa jne. jne. Tätä viestiä toivottavaa porukkaa löytyy somesta yllin kyllin. Ei kannata niellä tuota (tämä on siis se sääntö). Sitten siihen halpaan menee lopulta oikeitakin uutislähteitä.



 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Niin, tuo twiittaaja itse on laittanut deceased. Twiitin kuvan kun kääntää Google Lensellä, niin käännös puhuu tappioista. Itse olen siinä oletuksessa ollut aina, että kyseisessä luvussa on kuolleet + haavoittuneet.
Juurikin näin. Tuossa luvussa on koko ajan ollut kyse termistä "casualties" eli tarkoittaa juurikin myös haavoittuneita, kadonneita, yms.

"Moscow's troops have sustained around 484,030 casualties since the Kremlin launched its full-scale invasion of Ukraine in February 2022, according to statistics published by Kyiv's armed forces."

"U.K. Defense Ministry estimated earlier this month that total Russian casualties likely stands at more than 465,000. French Foreign Minister Stéphane Séjourné told Latvia-based Novaya Gazeta Europe in an interview published on May 3 that Paris put total Russian casualties at around 500,000, with around 150,000 fighters killed."



Ukraina on tahallaan epäselvä noiden tappioiden arvioinnin kanssa. Heillä ei oikeasti ole kuin arvio moneenko osui ja vielä hatarampi arvio kuoliko vai haavoittuiko kohde. Lisäksi haavoittunut saattaa kuolla useamman päivän päästä jossain ihan muualla. Tai sitten palata kohta juoksuhautaansa, kun on saanut laastarin pakaraansa.
Hyvin lähellä nuo Ukrainan arviot on kuitenkin länsimaiden arvioiden kanssa. Casualty on siksi turvallinen termi, että siinä ei pidä tietää, kuoliko kohde lopulta. Osa casualty-statuksen saaneista kuolee, osa palaa rintamalle myöhemmin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Juurikin näin. Tuossa luvussa on koko ajan ollut kyse termistä "casualties" eli tarkoittaa juurikin myös haavoittuneita, kadonneita, yms.
Kyllä. On myös väitetty, että haavoittuneita venäläisiä on yllättävän vähän, koska heidät jätetään arolle kitumaan, ja siirretään kadonneiden kategoriaan.
 

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Mä oon löytänyt jollakin tapaa hyvän systeemin twitterissä. Seuraan kummaltakin puolelta väkeä ja mahdollisimman asiallista porukkaa. Toki siellä kummaltakin puolelta tulee välillä hevonheinää, mutta siitä sitten jostain keskivaiheilta löytyy totuus. Tähän asti toiminut aikalailla hyvin ja vastaa todellisuutta.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Ainakin tuolla Harkovan rintaman etulinjassa osittain puutteellisia, suluttamattomia ja hylättyjä puolustusasemia. Ilmeisesti myös vääriä eli aluepuolustusvoimien joukkoja ollut tuolla. Noissa kohdin tunkio on päässyt kävelemään sisään. Zelenskyn mukaan tuonne on kuitenkin nyt saatu vahvistuksia ja toivottavasti pääpuolustuslinja? pitää. Kuvitelkaapa tilanne jos tunkio hyökkäisi Suomeen ja meillä hylättäisiin etulinjan puolustusasemat. Kääntäen tilanne niin näitä vastaan etelässä Ukraina hakkasi päätään seinään melkein koko kesäoffensiivinsa ajan. Tässä pari luotettavaa lähdettä:






 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mä oon löytänyt jollakin tapaa hyvän systeemin twitterissä. Seuraan kummaltakin puolelta väkeä ja mahdollisimman asiallista porukkaa. Toki siellä kummaltakin puolelta tulee välillä hevonheinää, mutta siitä sitten jostain keskivaiheilta löytyy totuus. Tähän asti toiminut aikalailla hyvin ja vastaa todellisuutta.
Tätä teen myös itse. Ja kun päivityksiä lukee niin muistaa vähentää jutuista lapinlisät pois molemmilta puolilta.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Biden allekirjoitti lain, joka kieltää venäläisen uraanin tuonnin.




Unkari ei sitten taas "yllättäen" tue uusia eurooppalaisia pakotteita venäläiselle kaasulle ja tuohonhan vaaditaan kaikkien 27 EU-maan yksimielinen tuki eli sama paskanaamailu jatkuu Orbanin puolelta. Joku ratkaisu tuohon pitäisi viimeinkin saada, ettei yksi valtio kykene halvaannuttamaan näinkin olennaisia päätöksiä.

Unkari valitkoon puolensa. Jos kiinnostaa toimia Puten sylikoirana, menköön sitten kokonaan sille puolelle, mutta tämä ei voi olla kestävä tilanne, että haluaa EU:n hyödyt itselleen, mutta sitten kuitenkin toimitaan Venäjän etujen mukaisesti.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sumy nyt kovan tykkitulen alla. Avaakohan rybyt sieltä uuden hyökkäyssuunnan ja jos avaa niin mistä ne on repinyt sotilaat tuohon?
 
Sumy nyt kovan tykkitulen alla. Avaakohan rybyt sieltä uuden hyökkäyssuunnan ja jos avaa niin mistä ne on repinyt sotilaat tuohon?
No kyllähän Venäjällä riittää uhrattavia miehiä sotaan. Syrjäseuduilla ja vähemmistökansojen alueilla asuu paljon miehiä, joista ei ole mitään hyötyä kenellekään. Vaikea tässä on Ukrainan enää kovin pitkään hyvin pärjätä, kun eivät saa kunnon liikekannallepanoakaan tehtyä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun edes hetken kuvittelee mielessään, mihin ei näemmä yksikään venäläinen kykene, että mitä kaikkea hyvää olisi naapurin minipersepääpossu voinut kaikella sotaan käytetyllä rahalla tehdä kansansa hyväksi, niin jotenkin verenkierto pakkaa päähän niin, että se meinaa räjähtää.

Kuinka hiton syntymätyhmää väkeä tuolla naapurissa täytyy asua, että yhtään missään skenaariossa kuvittelevat tästä paskasta syntyvän yhtään mitään hyötyä heidän, tai kenenkään toisenkaan elämään.
Naapurin possu haluaa ainoastaan vielä vähän enemmän, ja siksi tätä paskaa pitää katsella nyt herra ties miten kauan, ja kansa naapurissa syöttää jotain saatanan ladaa vastaan lapsiaan kuolemaan ei niin yhtään minkään puolesta.
Vetää kyllä sanattomaksi koko touhu, että rahaa on työntää tällaiseen paskaan vaikka miten, ja hevon paskat kansasta, joka sen puten jätöksissä vaeltaa maata hänen perseesnä alla palvoen ja suudellen.
Ei tosiaan oikein veri kierrä enää sen tosiasian kanssa, että miten tyhmää väkeä maailma edelleen on väärällään, ja vieläpä miljoonamäärin. Jumalauta, vuonna 2024...arrggghhh.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös