Huomiona mainittakoon, että kyseessä näyttäisi olevan BTR-60, joka Suomellakin on ollut käytössä vielä 15-20 vuotta sitten.
Laitteen yksi selkeä miinus on se, että polttoaineena on ihan perinteinen "ysivitonen" eli bensa ja näin ollen laite palaa kuin soihtu, jos moottoriin tulee osuma.
Toinen huomattavasti mielenkiintoisempi yksityiskohta on se, että nämä ovat uintikykyisiä vaunuja ja suunniteltu nimenomaan Euroopan suurten jokien ylittämiseen. Ukrainalla on myös muuta uintikykyistä kalustoa, joten kaikki viittaisi siihen, että joen yli oltaisiin tulossa kevyillä vaunuilla ja jalkaväellä ja tämän jälkeen kun riittävän laaja sillanpää on varmistettu tulee muuta kalustoa yli ponttoonisiltoja pitkin tai kahlaamalla, jos vain löytyy riittävän matala ylityspaikka. Tätä voisi tukea myös se, että Ukraina on viimeisen kuukauden aikana tuhonnut reilusti nimenomaan venäläisiä epäsuoran tulen yksiköitä, jotka ovat suurin riski tällaisen mittavan ylitysoperaation onnistumiselle.