Aivan loistava parodia Saint Javelinilta
Olen pahoillani, mutta en vieläkään ymmärrä mitä haet takaa tai miten tämä liittyy Allegro-juniin. Ehkä ollut pitkä päivä takana, joten viitsisitkö vääntää rautakangesta.Mennään kesästä -44 vielä vähän historiassa eteenpäin ja tullaan sotasyyllisyysoikeudenkäyntiin. Suomen oikeushistorian yhteen häpeäpilkkuun, kiitos sovelletun taannehtivan oikeuskäyntännön.
Takautuva lainsäädäntö on pääsääntöisesti paskaa, eikä kuulu oikeusvaltion periaatteisiin. Enemmän noiden erilaisten diktatuurien tai muiden tyrannioiden hommia.Olen pahoillani, mutta en vieläkään ymmärrä mitä haet takaa tai miten tämä liittyy Allegro-juniin. Ehkä ollut pitkä päivä takana, joten viitsisitkö vääntää rautakangesta.
Täällä vaadittiin asetusta, jolla nämä junat voisi lahjoittaa Ukrainalle. Epäilen, että liekö tämä oikeusvaltion mukaista toimintaa. Meillä oikeusvaltiossa kunnioitetaan sopimuksia ja voimassa olevaa lainsäädäntöä. Mentäisiinkö tässä taannehtivan oikeuden/takautuvan lainsäädännön puolelle (en luonnollisesti tiedä), joka ei sovi länsimaisiin oikeusperiaatteisiin. Viimeksi Suomessa mentiin sen puolelle sotasyyllisyysoikeudenkäynnissä.Olen pahoillani, mutta en vieläkään ymmärrä mitä haet takaa tai miten tämä liittyy Allegro-juniin. Ehkä ollut pitkä päivä takana, joten viitsisitkö vääntää rautakangesta.
Turkki olisi tän mukaan taipuvainen päästämään USAn aluksia Mustallemerelle.
Ja samalla hävittäjäkaupat etenenevät. Suomi Natoon, jenkit Mustalle merelle ja hävittäjät Turkkiin.Jos pitää paikkaansa, niin jälleen kerran nerokas liike mestaristrategi Darth Putinilta. Varmaan sataa myös kunniamerkkejä lentohärvelioperaattorille kuka räpelti dronen paskaksi.
Sehän tässä on lohdullista, ettei nuo värvättävät "ammattisotilaat" ole oikeasti ammattisotilaita, niin kuin me sen ymmärrämme.Legendaarista. Varmaan enemmän propagandaa ja paskanjauhantaa oman kansan suuntaan, että yritetään, kuin aitoa uskoa tuon ”ammattisotilasporukan” kasaan saamiseksi. Kaikkea ne keksii.
Lisäsit luultavasti tuon Boom boom liene jälkikäteen osoittamaan minua, ettet joutuisi kirjoittamaan samaa uusiksi minulle tms.Tuomitset siis ilmeisesti tuolla logiikalla EU:n pakotteet oligarkkeja ja Venäjää vastaan, joilla on takavarikoitu heidän omaisuuttaan? Entä viisumien perumiset? Taannehtiva sopimusrikkomus tuokin. Venäjän valtion varojen jäädyttämiset Euroopassa? Törkeitä sopimusrikkomuksia noikin. Onko EU nyt myynyt periaatteensa?
Boom boom. @RexHex
Mä itse kuitenkin veikkaan, että Ukrainan sodan myötä niin Suomessa kuin EU-tasolla rukkaillaan kriisitilanteisiin liittyvää lainsäädäntöä ja toimintamalleja. Esimerkiksi asevientisäädöksiin, pakotteisiin, takavarikointeihin, omaisuuden jäädyttämiseen ja siihen liittyen, että miten takavarikoitua omaisuutta saadaan siirrettyä mihinkin tarkoitukseen ja millaisilla ehdoilla.Minun mielestäni ei. Toki kun toinen pelaa omilla säännöillään, niin ymmärrän tuon "mitä sitten"-asenteen. Ja olen itse samaa mieltä. En vain halua Suomeen taannehtivaa lainsäädäntöä missää nimessä. Tai että tuomioita jaettaisiin jälkikäteen, koska väärä mielipide.
Itse olen samaa mieltä ja toivon, että homma lähtee etenemään tuohon suuntaan. Mutta juurikin oikein, eikä "mitä sitten" meingillä. Toki nykyistä EU:takin voi arvostella, mutta nyt ollaan väärässä ketjussa sen suhteen.Mä itse kuitenkin veikkaan, että Ukrainan sodan myötä niin Suomessa kuin EU-tasolla rukkaillaan kriisitilanteisiin liittyvää lainsäädäntöä ja toimintamalleja. Esimerkiksi asevientisäädöksiin, pakotteisiin, takavarikointeihin, omaisuuden jäädyttämiseen ja siihen liittyen, että miten takavarikoitua omaisuutta saadaan siirrettyä mihinkin tarkoitukseen ja millaisilla ehdoilla.
Mä itse kuitenkin veikkaan, että Ukrainan sodan myötä niin Suomessa kuin EU-tasolla rukkaillaan kriisitilanteisiin liittyvää lainsäädäntöä ja toimintamalleja. Esimerkiksi asevientisäädöksiin, pakotteisiin, takavarikointeihin, omaisuuden jäädyttämiseen ja siihen liittyen, että miten takavarikoitua omaisuutta saadaan siirrettyä mihinkin tarkoitukseen ja millaisilla ehdoilla.
En tuomitse. Pakotteethan ovat ihan kv. lainsäädännön mukaisia.Tuomitset siis ilmeisesti tuolla logiikalla EU:n pakotteet oligarkkeja ja Venäjää vastaan, joilla on takavarikoitu heidän omaisuuttaan? Entä viisumien perumiset? Taannehtiva sopimusrikkomus tuokin. Venäjän valtion varojen jäädyttämiset Euroopassa? Törkeitä sopimusrikkomuksia noikin. Onko EU nyt myynyt periaatteensa?
Boom boom. @RexHex
Ukrainan armeijan sisältä armeijan tilasta
No ei tässä ihan sinne asti tarvitse mennä, jos vähän laajemmin tarkastelee asiaa. Esimerkiksi joskus kymmenisen vuotta sitten ajokorttiuudistuksella tms. päätettiin takautuvasti lyhentää jo vuosia aiemmin myönnettyjen ajokorttien voimassaoloa kymmenillä vuosilla. Aiemmat vastaavat muutokset ajokortin/passin voimassaoloon eivät ole käsittääkseni vaikuttaneet takautuvasti. Toki tässä kärsijänä ja maksumiehenä (maksuhenkilönä?) ovat suomalaiset, niin se on kai ok. Taivas varjele, jos tässä maailmantilanteessa mitään vastaavaa vääryyttä tapahtuisi tunnetusti oikeusvaltioperiaatteita ja omaakin lainsäädäntöään tunnollisesti noudattavaa naapuria kohtaan.Mennään kesästä -44 vielä vähän historiassa eteenpäin ja tullaan sotasyyllisyysoikeudenkäyntiin. Suomen oikeushistorian yhteen häpeäpilkkuun, kiitos sovelletun taannehtivan oikeuskäyntännön.
Vaikea nähdä tilannetta missä Putin perääntyisi.varmaan mieluummin julistaa sotatilan ja täyden liikekannallepanon kuin perääntyy.
…ja lainsäädännön muutosta minä ehdotinkin.En tuomitse. Pakotteethan ovat ihan kv. lainsäädännön mukaisia.
Pakotteet - Ulkoministeriö
Kansainvälisillä pakotteilla tarkoitetaan taloudellisen tai kaupallisen yhteistyön sekä esimerkiksi liikenne- ja...um.fi
Niin ja epäilin liekö tuo lain mukaista.…ja lainsäädännön muutosta minä ehdotinkin.
EI ole, koska se ei ole rikkonut lakia ja oikeusvaltioperiaatetta.Et vastannut kysymykseeni onko EU nyt heittänyt arvonsa romukoppaan kun tällaisia päätöksiä ja asetuksia on, joissa tehdään törkeitä sopimusrikkomuksia venäläisiä kohtaan. Ihan taannehtivasti.
Ei varmasti, kunhan ne olisivat lain mukaisia. Taannehtivaa oikeutta hänkään ei kuitenkaan varmasti hyväksyisi.En usko, että Rytiä kauheasti haittaisi jos ja kun Suomi käyttää koviakin lainsäädännöllisiä keinoja Venäjää vastaan. Ihan taannehtivasti.
On ne kyllä ovelia! Salaa ovat säilyttäneet vuosikymmeniä huipputeknologiaa museoissa, niin eipä ole lännessä osattu arvatakaan, minkälaiset tankkireservit venäläisiltä löytyy. Täällä on vaan katseltu ilmakuvia ja laskettu pelloilla lojuvia ruosteisia tankkeja, mutta eipä käynyt kenelläkään mielessä että ne todelliset huippuyksilöt onkin lämpimissä sisätiloissa museoissa! Mitähän muuta sieltä museoiden kätköistä vielä löytyykään? Seuraavaksi ilmestyy Polikarpovit ja Sturmovikit Ukrainan taivaalle ottamaan ilmaherruuden?T-62:set lähtee myös museoista Ukrainaan. Venäjän propagandan mukaan nää museotankit on parempia kun Abramsit ja Leot.
Putin siirtää tankkeja museosta rintamalle
Neuvostotankkeja modernisoidaan nyt Siperiassa ympäri vuorokauden.www.iltalehti.fi
Siellä sitten TV:n äärellä aivopesty venäläinen päivittelee näitä kauheuksia, että "Ei voi olla totta!!".BTW: Onpahan taas somessa Venäjän propaganda ottanu kierroksia. Kuulemma lapsetkin on Ukrainan hallinnon toimesta julistettu terroristeiksi ja juutalaisia, venäläisiä, bulgarialaisia, puolalaisia, unkarilaisia ja romanialaisia on nyt kielletty puhumasta omaa kieltään Ukrainassa.
Vapaaehtoisia lentäjiä olisi tarjolla, pitäisi vaan saada koneita alle. No, eiköhän sekin päivä vielä koita.
En muista lukeneeni yhtään sellaista mielipidettä, että sodan lopettava hyökkäys olisi edessä. Jotain tulosta sen sijaan pitäisi saada aikaiseksi, että Ukrainalla on mahdollisuus edetä lisää myöhemmin. Vai mikä on se tekijä, jota ei nyt ole käytössä, mutta myöhemmin on. Hävittäjät ehkä? Ellei sitten ole kymmeniä tuhansia sotilaita ulkomailla koulutettavana ja eivät vielä ehdi seuraavaan mahdolliseen hyökkäykseen mukaan.Se on kyllä vähän jännä, miten isot odotukset aika monella tuntuu olevan sen suhteen, että tämä lähitulevaisuudessa alkava vastahyökkäys on se sodan jotenkin maagisesti lopettava vastahyökkäys.
Suomen pitäisi uhkailla, että jos ei hyökkäys lopu niin kohta me annetaan Panssarimuseosta norsupyssyt Ukrainalle.On ne kyllä ovelia! Salaa ovat säilyttäneet vuosikymmeniä huipputeknologiaa museoissa, niin eipä ole lännessä osattu arvatakaan, minkälaiset tankkireservit venäläisiltä löytyy. Täällä on vaan katseltu ilmakuvia ja laskettu pelloilla lojuvia ruosteisia tankkeja, mutta eipä käynyt kenelläkään mielessä että ne todelliset huippuyksilöt onkin lämpimissä sisätiloissa museoissa! Mitähän muuta sieltä museoiden kätköistä vielä löytyykään? Seuraavaksi ilmestyy Polikarpovit ja Sturmovikit Ukrainan taivaalle ottamaan ilmaherruuden?