Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 012 034
  • 61 524

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Puolalla on balsseja. Trollaavat Putinia ihan kärkijoukoissa ja niin pitääkin. Örkkejä ei pidä pelätä...

Mulla on tullut tässä parin kuukauden aikana pienehkö "man crush" ukrainalaisiin ja puolalaisiin! Vittuilu selkeästi hallussa, eivätkä suotta nöyristele terroristivaltiolle!!
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
PV voi ottaa mitä tahansa ajoneuvoja käyttöönsä jos pilliin vihelletään.
Joo varmasti näin. @Nickelback tuota mielikuvaani tarkensikin. YYA aikana oli varsin näppärä keino saada reserviin länkkärikalustoa vieläpä pv:n budjetin ulkopuolelta.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Viimeksi muokattu:

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Tuokin saattaisi jäädä unohdetuksi sodaksi. Uskoisin, että Yhdysvaltain ja Kiinan rajalla alkaa melko nopeasti rähinä, ja se vie maailman huomion. Toisaalta Norjan kanssa voi kyllä tulla sellainenkin ongelma, että se saattaa haluta maayhteyden omiin Vienanmeren takaisiin alueisiinsa. Ja siinä on vaarana, että se kykenee nopeastikin sulkemaan Suomen Vienanmeren laivaston Kemin (Vienan Kemin) satamaan. Ehkä me nyt valtaamme vain tuon Vienan takaisen Itä-Norjan, ja pidämme sen korvauksena Petsamosta. Tehdään vaikka vielä kunnon ydinkoe sen jälkeen meille kuuluvalla Novaja Zemljalla, ja kukaan ei enää muista Tsar Bombaa sen jälkeen.
Eikö kannattaisi vallata koko Norja? Koko maa on ihan perseestä ja sen jälkeen Suomellakin olisi öljy- ja kaasulähteitä. Lisäksi hiihdossakin voitettaisiin edes joskus.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eikö kannattaisi vallata koko Norja? Koko maa on ihan perseestä ja sen jälkeen Suomellakin olisi öljy- ja kaasulähteitä. Lisäksi hiihdossakin voitettaisiin edes joskus.
No enpä tiedä. Pohjanmaalla menisi kuitenkin kuppi nurin, kun Bergenin Pesäveikot ja Vikersundin Viikingit ratkoisivat keskenään kansallispelin kuninkuutta.

Ainoat valtionrajat, joita Euroopassa olisi ehkä syytä arvioida uudelleen, koskevat Venäjän läntistä puolta. Senkin kohdalla riittäisi minun puolestani, että Venäjä pysyisi Venäjällä. Jos venäläiset tarvitsevat jotakin suojavyöhykettä, niin perustakoot sellaisen omalle tontilleen. Täältä suunnasta voidaan sovittaessa tulla vaikka valvomaan, että suojavyöhyke myös pysyy suojavyöhykkeenä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikö kannattaisi vallata koko Norja? Koko maa on ihan perseestä ja sen jälkeen Suomellakin olisi öljy- ja kaasulähteitä. Lisäksi hiihdossakin voitettaisiin edes joskus.

Minulla on parempi ajatus. Rahoitetaan siellä rauhanoppossitiota, niin nekin Venäjän malliin korvaavat lippunsa punaisen värin valkoisella. Sen jälkeen voimmekin lippujen perusteella todeta Norjan liittyneen Suomeen.
 

Tuamas

Jäsen
Eikö kannattaisi vallata koko Norja? Koko maa on ihan perseestä ja sen jälkeen Suomellakin olisi öljy- ja kaasulähteitä. Lisäksi hiihdossakin voitettaisiin edes joskus.

Itsehän olen kannattanut jo vuosia mallia, jossa Suomi julistaa sodan Norjalle, ampuu muutaman laukauksen Lapissa, antautuu ja liittyy osaksi Norjaa.

Saataisiin kestävyysvajeet, Nato-jäsenyydet ja muut akuutit ongelmat ratkaistua kertaheitolla ja voidaan vielä valita kuulutaanko EU:hun ja/tai Euroon.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Täällä jaetaan Venäjää sinne sun tänne. Miettikää nyt vähän. Jos Venäjää ei olisi, niin venäläiset olisivat ympäri maita ja mantuja.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Itsehän olen kannattanut jo vuosia mallia, jossa Suomi julistaa sodan Norjalle, ampuu muutaman laukauksen Lapissa, antautuu ja liittyy osaksi Norjaa.

Saataisiin kestävyysvajeet, Nato-jäsenyydet ja muut akuutit ongelmat ratkaistua kertaheitolla ja voidaan vielä valita kuulutaanko EU:hun ja/tai Euroon.

Tästä ideasta on tehty elokuvakin:

Hiiri, joka murisi
 

The Walrus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Original Six, altavastaajat

Hukkakaato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна / Jokerit 1992-2013 / Jokerit 2023-
Tässä vielä vahvistusta (vastoin erään ”asiantuntijan” näkemystä) eilen raportoidulle Venäjän edistymiselle kohti Nikolajevia:




Positiivista on se, että Ukrainan vastarinta on ollut sen verta vahvaa, että tällä hetkellä Nikolajevin kaupunkia ei kohtaa vielä varsinainen konflikti, vaikkakin kaupunki on jatkuvan pommituksen alla, sekä venäläiset ovat kuukausi takaperin tuhonneet alueelle johtavat juomavesiputkistot.



Miksi käytät kaupungin nimestä venäjänkielistä versiota Nikolajev? Onko se kaupunki Venäjällä?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Siellä se Lavrov taas itkee lännen aseavusta. Tämä on selkeä viesti siitä että aseapu toimii ja sitä pitää jatkaa sekä lisätä.
Semmoista paskaa se kuitenkin taisi jauhaa, että syytti aseavusta Natoa.
Tosin aika moni Natomaa ei voisi auttaa Ukrainaa, jos eivät itse nauttisi Naton suojaa, että sikäli syytös on perusteltu.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mä oon välillä nauranut noita tulipaloista uutisointia. Kyllähän vaikka Jenkeissä on isoja tulipaloja useita päivittäin. Jopa Suomessa on pari isoa tulipaloa päivässä.

Mutta tuo Sahalinin homma kyllä haisee sabotaasilta ja siinä voi olla vaikka miten monta erilaista vaihtoehtoa sytyttäjäksi.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sprot
Ootte kyllä hävyttömiä kun ette anna meidän rauhassa tappaa, ryöstää ja raiskata. Vitun eskaloijat!
Tästä tulikin mieleen aivan samaa logiikkaa noudattavat terroristien "rauhanehdot" ukrainalaisille sodan alkupuolella. Örkit olisivat yllätys yllätys suostuneet rauhaan missä Ukrainasta tehdään täysin puolustuskyvytön ja vielä pykälällä, että Ukrainaan ei saa toimittaa länsimaista aseapua. "Antakaa nyt meidän rauhassa suorittaa tämä kansanmurha, että tsaari kalsarimyrkyttäjä pääsee uuden projektin pariin!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös