Surulliseksi vetää nämä tapahtumat. Mutta surulliseksi vetävät nekin tämän ketjun osallistujat, jotka nyt haaveilevat / vaativat / suunnittelevat kansanmurhaa / internointia / karkotusta väärille ihmisille Suomesta. Riittävästi kun vihaa kasataan ihmiseen, sieltä alta paljastuu kaikkea rumaa.
Edelleen muistutan, että näillä ihmisillä täällä on somet ja välineet kertoa olevansa eri mieltä.
Joku kertoikin venäläisistä naapureistaan, joiden autossa on f**k putin-tarrat. Tää on helppoa.
Mutta mutta... mitä ne näemme? Näemme kuvia Pro Z miekkareista Berliinissä. Näemme miljoonien seuraaman jääkiekkoilijan, joka ei pysty tekemään NIIN NORMAALIA ja ARKISTA elettä, kuin profiilikuvan vaihtaminen. Kuinka usein se lännessä on tapana tehdä? Kahdesti vuodessa? En tiedä, kun en käytä, mutta olen ymmärtänyt ettei ne ihan tatuointeihin rinnastu.
Jos minä olisin nyt venäläinen Suomessa ja somessa, niin kyllä olisi Ukrainan lippua siellä ja täällä. Haukkuisin Putinin ja haukkuisin kaikki lampaat alistuvat. Jakaisin linkkejä kansanmurhista yms.
Jokainen valitsee tietysti itse, mitä itsestään näyttää ja kertoo. On aika normaalia kulkuea vaikkapa HIFK:n pipo päässä, kantaa sateenkaarikassia (oletan sen olevan viesti), pitää kaulassaan ristiä tai päässään huntua, ottaa vastaan puolueen X vaali-ilmapallo (on muuten hauska vertauskuva vaalilupauksille) jne. Auto tai polkupyörä, jolla ajaa voidaan lukea viestiksi käyttäjästään. Keinoja on miljoona. Kaikkeen ei tietenkään tarvitse ja voi ottaa kantaa, mutta on asioita joissa ei voi jäädä "eos-puolueeseen". Ei voi "vain elää omaa elämäänsä", keskustelua on käytävä.
En tietenkään tarkoita, että pitäisi kantaa kylttiä jossa tuomitsee sodan kaikilla kotimaisilla. Kohtuullisiakin keinoja on. Niitä pitää nyt käyttää.