fat of the land
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
No nyt kun sen sanoo tällä tavalla ääneen…***
Mitä tulee sitten itse tuohon Belgorodin operaatioon, niin kaikkein loogisimmilta vaihtoehdolta kuulostaa Ukrainan onnistunut, upea hyökkäys.
Jos Putin haluaisi jonkun false flagin (vaikkapa perustellakseen omalle kansalle LKP tms.), ei kohteena olisi ollut puhtaasti sotilaskohde, missä uhreja vähäisesti / nolla. Silloin olisi pommitettu Belgorodin suurinta ja näkyvintä asuintaloa / kauppakeskusta ja ykköskanava näyttäisi aamusta iltaan niitä satoja venäläisruumiita. False flagiksi tuon valinta kohteeksi olisi todella heikko, kun reaktio (muualla kuin itse Belgorodissa) on varmaan luokkaa "aha".
Ja eiköhän tosiaan kuten täälläkin jo mainittu niin se venäläisten liikkuva ilmatorjunta on kuskattu mukana Ukrainaan - ja on suurelta osin palasina siellä pelloilla. Taas omaan ilma-aseeseen perustuva torjunta varmaan nukkunut ruususenunta, kun minkäs vuoksi tässä omia rajoja ja kaupunkeja nopeassa erikoisoperaatiossa pitäisi suojella.
Sitä emme tiedä mikä tuon varaston merkitys Venäjän joukoille on, mutta potentiaalisesti erittäinkin kriittinen sotilaskohde, JOS sieltä on edes osaltaan hoidettu joukkojen polttoainehuoltoa.
JOS iskun seurauksena Harkova-Sumyn alueen rintaman joukkojen polttoainehuolto heikentyi edes vaikka neljänneksellä, se ynnättynä jo aiempiin ongelmiin, niin joukkojen ylipäänsä operointi tuolla alueella saattoi juuri muuttua mahdottomaksi.
Kun jo ennestään Ukrainan armeija on putsaamassa Kiovan rintaman, valtaamassa Khersonin takaisin ja jos tämä johtaisi Harkova-Sumyn rintaman romahtamiseen, olisi hyökkäyssuunnista 3/4 eliminoitu. Ja vaikka Venäjä kuinka keskittäisi ja siirtäisi joukkojaan nyt kaakkoissuunnalle ja Donbasiin, yhtä lailla Ukraina pystyisi laittamaan sinne kovan kovaa vastaan.
Täytyy kyllä toivoa, että tällä iskulla olisi mainitsemasi kaltaisia vaikutuksia. Itse siis ihmettelin lähinnä tuota kuinka röyhkeää/rohkeaa on mennä koptereilla noin pitkälle selustaan, että onko se edes mahdollista. Mutta näköjään, miksipä ei.