Tällainen uutinen Marinan tilanteesta.
Siis pitävät pintansa itse kaupungissa. Tänään (?) yhden rakennuksen ympärille tuhonneet 15 venäläistä sotilasajoneuvoa ja tappaneet venäläisen kenraalimajurin Mariupolissa...Tärkeintä tässä olisi, että Mariupolin piiritys saataisiin päättymään, onko tästä lisää tietoa? Aivan mahtavaa jos tämä pitää kutinsa...
Ei muuta kun Venäjä Naton jäseneksi. Putin saisi aika hyvät turvatakuut ja USAn ydinase sateenvarjon. Jäisi Georgian, Ukrainan, Suomen ja muiden pahat aikeet heti torsoiksi. Kiinan johtoa saattaisi pari ekaa päivää ketuttaa. Mutta kyllä ne siihen tottuisi.
Siis pitävät pintansa itse kaupungissa. Tänään (?) yhden rakennuksen ympärille tuhonneet 15 venäläistä sotilasajoneuvoa ja tappaneet venäläisen kenraalimajurin Mariupolissa...
Varmaan venäläiset lähtevät karkuun kun vähän uhataan.Oliko tästä eilen illalla että Ukraina yrittäisi jonkun sortin vastahyökkäystä Mariupolissa. Toisaalta miksi tietoa julkistettaisiin etukäteen?
Olen ollut vähän skeptinen Naton suhteen, mutta nyt takkini kääntänyt. Toisaalta taas, tarvitaanko Natoa Venäjän armeijaa (joka kerjaää komen viikon sodan jälkeen ruokaa ja aseita) vastaan. Ydinaseet poislukien niin eihän Veäjän armeijalla olisi tänne tulemista. Kuolisivat nälkään.
Myös tulevat lomamatkat Venäjälle tulee perua. Mahtaa harmittaa, sillä nyt olisi paikalliset hotellit ihan tyhjinä.Eivät voi ostaa Mir-merkkisiä tuotteita, jotka eivät pärise ja jotka eivät mahdu mihinkään.
Vähän kyllä, mutta Saksalle luopuminen venäläisestä energiasta olisi katastrofi. Pakotteiden ei ole tarkoitus olla näytösluonteisia muutaman kuukauden akteja, vaan niiden täytyy kestää vuosia ja taas vuosia. Saksalla ei ole realistista keinoa korvata venäläistä energiaa yhtäkkiä.Energia | Saksalaisministeri: Venäjän öljyn ja kaasun boikotti voisi johtaa massaköyhyyteen
Saksan elinkeino- ja energiaministerin mielestä riippuvuuden vähentäminen venäläisestä energiasta pitää tehdä asteittain.www.hs.fi
Tässä vaiheessa voidaan todeta, että on parempi ottaa vähän itsekin turpaansa kuin antaa Putinin ja hänen tukijoukkojensa rikastua tulevaisuudessa.
Veikkaan, että turvapaikan antamisesta saattaisi kehkeytyä jopa jonkunlainen kilpailu. Mukana ollaan, mun kämppä on hyvä turvapaikka.Jostain olin lukevinani, että Ranskan pressa olisi tarjonnut ko. leidille turvapaikkaa. Sama kävi itsellä mielessä, että voisin uhrautua…
Eipähän sitten tarvi tulla kokeilemaankaan siiviilien murhaamistaOlen ollut vähän skeptinen Naton suhteen, mutta nyt takkini kääntänyt. Toisaalta taas, tarvitaanko Natoa Venäjän armeijaa (joka kerjaää komen viikon sodan jälkeen ruokaa ja aseita) vastaan. Ydinaseet poislukien niin eihän Veäjän armeijalla olisi tänne tulemista. Kuolisivat nälkään.
Venäjä rakentaa armeijansa uudestaan. Oppivat nyt läksyjä nykyaikaisesta sodasta. Eikä ikiaikainen turvallisuuden kaipaaminen lopu.Olen ollut vähän skeptinen Naton suhteen, mutta nyt takkini kääntänyt. Toisaalta taas, tarvitaanko Natoa Venäjän armeijaa (joka kerjaää komen viikon sodan jälkeen ruokaa ja aseita) vastaan. Ydinaseet poislukien niin eihän Veäjän armeijalla olisi tänne tulemista. Kuolisivat nälkään.
Tuo samainen Martti J Kari on tänään A-studiossa klo 21:00. Vaikuttaa kyllä tuntevan tuota venäläistä sielunmaisemaa.Venäjä rakentaa armeijansa uudestaan. Oppivat nyt läksyjä nykyaikaisesta sodasta. Eikä ikiaikainen turvallisuuden kaipaaminen lopu.
Martti J. Kari - Venäläinen strateginen kulttuuri - miksi Venäjä toimii niin kuin se toimii? — Moniviestin
Luento 3.12.2018moniviestin.jyu.fi
Täh? Vältti vankilan?? Herranen aika.Tästä oli tullut sakot, 30 000 ruplaa eli jotakuinkin muovikassillinen vessapaperirullia