Täällä on ollut viestejä aiheesta jos Venäjä käyttää ydinohjuksia, muita biologisia aseita tai esimerkiksi räjäyttää ydinvoimalan Ukrainan alueella.
Varmaa on vain se, että me emme tiedä, mitä Putin hulluispäissään tekee. Hän voi käyttää ydinaseita, muita biologisia aseita tai tuhota ydinvoimaloita / reaktorien kuoria Tsernobilin alueella.
Miten tähän tulisi reagoida? Auttaako kauhistelu tai pelko, ei, mutta se on ihan luonnollista, järkeenkäypää ja inhimillistä.
Silti, me emme voi vaikuttaa siihen, Putin voi tehdä sen (toki muiden ydinasekoodien haltijoiden avustuksella) täysin riippumatta mitä me teemme. Siksikin, Putin ja Venäjä tulee ajaa niin nurkkaan kuin mahdollista ja viedä kaikki muut avaimet käsistä, koska tähän me voimme vaikuttaa.
Mitä jokainen voi tehdä? Jokainen voi omassa kodissaan tai lähipiirissään harjoitella tällaista tilannetta, ottaa faktisesti selvää siitä, mitä tapahtuu, miten toimia, miten asialta voi suojautua.
Itse olen harjoitellut, katsonut videoita, ottanut selvää asiasta, ostanut suojavarusteita sekä lukenut faktaa aiheesta.
Mitä tämä auttaa? Se auttaa siihen, että otat asian realistisesti ja mahdollisesti ymmärrät asiat joihin voit vaikuttaa sekä hyväksyt asiat joihin et voi vaikuttaa.
Esimerkkinä asiat joihin en voi vaikuttaa on se, että "painaako Putin nappulaa" niin sanotusti, enkä voi vaikuttaa siihen enkä silloin, jos Putin päättää ampua ydinaseen minun talon katolle tai lähietäisyydelle. Se on kerrasta sekä nopeasti henki pois ja silloin ei tarvitse enää kärsiä. Miksi siis stressaisin tällaisesta asiasta, koska en voi tähän vaikuttaa?