Ladojen valmistaminen tyssäsi kuin seinään talouspakotteiden johdosta.
Eikös maassa ole useita länsimaalaisia toimittajia? Muutama päivä sitten uutisoitiin sveitsiläisen kuvaajan joutumisesta kohteeksi, kun rauhanturvaaajat havaitsivat rauhattomuutta kuvaajan autossa. Toimittajien ohella erilaisia länsimaalaisia pelureita ( avustusjärjestöjen edustajia, palkkasotureita ja luultavasti sotilaitakin ) alueella. Siihen lisänä länsivaltojen sateliitit. Mediassahan näkee eri tasoja uutisissa, kun joko osapuoli väittää, osapuolen lähteet kertovat tai uutisoidaan jotain tapahtuneen.Kaipa ne alkuperäiset lähteet ovat ukrainalaisia, kun siellä paikanpäällä ei varmaan kauheasti muita ole?
Alle nelikymppisissä kyllä enemmistä on vastustanut sotaa ja sotia, mutta he ovatkin osanneet käyttää laajalti tietolähteitä. Vanhemman väen keskeinen tietolähde on televisio ja sen vahva propaganda - varsinkin nyt.
Eilen lueskelin näitä kommentteja rauhoittaakseni itseäni (ettei ole pelkoa ydinaseiden käytöstä) mutta kuitenkaan nämäkään kommentit eivät nyt ihan pelkoa poistaneet. Miksi?Tänään kyllä sanottiin täällä kovinkin sanoin, että Venäjä ei todellakaan ydinaseita missään muodossa tule käyttämään. Ylläolevat @Morgoth linkkaamat uutisjutut saattaisivat kyseenalaistaa palsta-ammattilaisten väitteet.
Mutta katsotaan. Tuo että ydinvoimaloita ei voi nyt tarkkailla ja ovat venäläisten hallussa ei luonnollisesti lupaa hyvää, oli kyse sitten mistä vaan.
Tuota levittävät jo yksittäiset poliitikotkin...Jonkin verran löytää nettipelien chat-ryhmistä väitteitä, että Ukraina on rakentamassa biologista asetta. Kyseessä siis ihan Venäjän ja sen tukemien propagandaa. Vastaavia Venäjää puolustavia ja totuutta vääristeleviä viestejä tulee eri netti/ tai videopelien yhteydessä.
Ei kukaan. Ainoa, mitä jollain sopimuksella voidaan saada aikaan, on time out. Toiveissa tietysti on, että aikaa pelaamalla Putinille tulee lähtö ja postputinistinen Venäjä olisi toisenlainen. Valitettavasti siihenkään on hyvin vaikea uskoa, kun tuo on se Venäjä, mikä tunnetaan satojen vuosien aikajänteellä.Vaikka rauha saataisiin neuvoteltua, niin kuka takaa, että Putinin sana tai allekirjoitus on minkään arvoinen?
Ne muut ovat Putinin parhaita kavereita, Shoigu ja Gerasimov (kenties siirretty syrjään). Toki eihän ne ydinohjukset käytännössä lähde mihinkään ennen kuin joku sukellusveneen päälikkö painaa nappia, joten lopulta hänellä se viimen käden valta on, vaikka toki hänen pitäisi vain sokeasti noudattaa annettuja käskyjä. En strategisia ydinohjuksia pelkää (tai pelkään, mutta tuskin niihin sentään mennään), mutta taktiset voi olla mahdollisuuksien rajoissa valitettavasti.Kynnys ydinaseen käyttöön on suuri ja niiden, joiden koodeja tarvitaan Putinin lisäksi, on syytä pelata Putinin suunnitelmaa varmasti viimeiseen sellaiseen hetkeen saakka, jolloin teoreettisesti voisivat vielä vetää liinat kiinni. Tosin, Putte entisenä KGB miehenä tietää yhtä sun toista jippoa, millä viime hetken ämpyilijät saadaan joko ruotuun tai vaihdettua nopeasti. Aseen piippu niskassa, kun koodi pitää syöttää? Voiko koodeja olla "varmuuden vuoksi" myös muilla kuin näillä kolmella?
Saint Javelin Official
Saint Javelin is a way to give back to the families of the people who give their lives to protect ours.www.saintjavelin.com
On varmaankin jo ollut täällä, mutta tuolta komeaa merchiä tilaamaan ja tulot hyvään suuntaan.
Kaksi mustaa hupparia kotiutin itse.
Länsi pelaa tässä kohtaa ihan fiksusti tätä peliä osallistumatta kuitenkaan suoraan sotaan. Kun nyt ollaan nostettu esim. nuo kaasujen käytön valmistelu julkisuuteen, niin Venäjältä menee siinä(kin) "yllättäen" sattuneen tapahtuman ja siitä seuraavan hässäkän tarjoama savuverho. Koko ajan pitää muistaa, että vaikka Venäjä pommittaisi Ukrainan lopulta raunioiksi, niin lännen sanktiot pysyy ja kovenee. Mahdollinen kaasun käyttäminen murentaa toki ukrainalaisten puolustusta, mutta ei helpota neuvotteluja lännen kanssa sen jälkeen kun rauha on saatu noiden välille. Mitä pidempään sota jatkuu, sitä heikommassa asemassa Venäjä on lännen suuntaan.
Kun vielä onnistuu poistumaan kesken pelin, niin ei edes häviä. Mitenköhän se Putte tuon toteuttaisi?Putin ei ole enää hetkeen toiminut minkään järkevän logiikan mukaan. Aiemmin jo olen verrannut Putinin toimia omaan tapaan pelata videopelejä; Kun on epätoivoinen olo ja olo että olen hävinnyt, niin hakkaan vaan kaikkia nappeja ja huudan telkkarille. Käytän kaikki isoimmat pommit ihan vaan kostoksi ennen varmaa häviötä.
Kyllä, lännen on turvattava myös oma kapasiteettinsa, koska joka tapauksessa tästä tulee todella raskas prosessi. Olin itse toissa viikolla sodan alkaessa liian optimistinen sen suhteen, että Venäjä ottaisi takapakkia turvatakseen taloutensa.Ehkä näin sitten, sillä lännen on ensisijaisesti turvattava myös oman puolustuskyvyn ja voimavarojen kapasiteetti. Siltikin tulee kyllä näin rivikansalaisille tulee todella huono olo noiden sairaiden tekojen vain yltyessä (sairaaloiden pommitus) ja vaikka pakotteita tiukennetaan, niin siltikin tulee usein fiilis, että lännelle tämä on vain kuin otteluseurantaketju, johon ei juuri voi/saa puuttua konkreettisesti, jotta sota loppuisi.
"Luvialainen persu"! En ole luvialainen, enkä ole koskaan persuja äänestänyt. Kommenttisi kertoo ehkä jotain omasta lähdekritiikistäsi ja johtopäätöksistäsi.Ei vittu!
Etkö todella tajua eroa ukrainalaisten postaamilla kuvilla ja länsimaisten reportterien kuvilla ja videoilla?
Luvialainen persu aiemmin väitti, että Reuters on vahvistanut uutisen. Tämä on Reutersin uusin juttu:
Ukraine accuses Russia of genocide after bombing of children's hospital
Ukrainian's president accused Russia of carrying out genocide after officials said Russian aircraft bombed a children's hospital on Wednesday, burying patients in rubble despite a ceasefire deal for people to flee the besieged city of Mariupol.www.reuters.com
Huomatkaa sanamuoto:
Ukraine says Russia bombed children's hospital in besieged Mariupol
Ydinaseisiin tuntuu liittyvän paljon tietämättömyyttä ja tornareita. Varsinkin säännöllisesti esiin nouseva "no ei niitä isoja ohjuksia, mutta joku pienempi taktinen" -heitto saa ainakin itselläni avioverisuonet poksahtelemaan.Eilen kerroin oman mielipiteeni ydinaseiden käytöstä, ja siitäkös osa porukasta hullaantui. Mä nyt haluan vielä selventää, että missään tilanteessa en ole väittänyt itseäni minkään valtakunnan asiantuntijaksi, ja tein myös hyvin selväksi että kyseessä on vain minun oma mielipide.
Olen samaa mieltä edelleen. En pelkää ydinsotaa tai ydinaseiden käyttämistä, koska MINUN mielipide on että se on 100% varmasti bluffia. Niitä ei oikeasti käytetä, ei edes pieniä taktisia aseita. Eikä käytetä myöskään biologisia aseita. Sen sijaan kemiallisten aseiden käyttämistä pidän jopa todennäköisenä.