Venäjä hyökkää Ukrainaan

• 11 130 961
  • 65 454

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Ilmeisesti jossakin Venäjän paskatelkkarissa on esitelty aseita mitä tuolla Zasdfasdfasdf (en tiedä miten kirjoitetaan) ydinvoimalassa mukamas löydetty. Seuraavaksi luultavasti näytetään natsinarkkareita joita tulee suoraan ydinreaktorista jossa ovat olleet piilossa ja venäläiset katsojat uskovat kaiken. Kummassa on tyhmempää porukkaa, venäjällä vai P-koreassa?
Odotellaan löytyykö vielä homo-tykkiä, jonka säteet muuttavat venäläiset lapset homoiksi. Pakko mattopommittaa Kiova matalaksi, ettei Dima ala hipelöimään Kiriliä perheillallisella jatkossa, kun natsi-Ukrainasta on ammuttu homottavua säteitä.

Vittu mitä settiä. Siis Venäjän telkkarilta… ja minulta.

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä pitäisi tuhota venäläinen ilmatorjunta 200 kilometriä Venäjän puolelle asti ja pudotella Ukrainan ilmatilaan tunkevat Z-jengin koneet ja ohjukset. Ilmatilan sulkeminen olisi sotaa Nato vs Venäjä.

Yritin kyllä kertoa, että en ole sota-asiantuntija...

Kuulostaa uskottavalta. Mutta hulabaloo siitä silti syntyisi.

Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ilmeisesti jossakin Venäjän paskatelkkarissa on esitelty aseita mitä tuolla Zasdfasdfasdf (en tiedä miten kirjoitetaan) ydinvoimalassa mukamas löydetty. Seuraavaksi luultavasti näytetään natsinarkkareita joita tulee suoraan ydinreaktorista jossa ovat olleet piilossa ja venäläiset katsojat uskovat kaiken. Kummassa on tyhmempää porukkaa, venäjällä vai P-koreassa?
Ja valtion kampanja on Venäjällä mediassa menossa. Ilmeisesti sillä pyritään oikeuttamaan joko kemiallisten tai taktisten ydinaseiden käyttö Ukrainassa:

Venäjä on valmistautunut näiden käyttöön vuosia ja on käyttänyt kemiallisia aseita Syyriassa. USA perui korvaushävittäjien lähettämisen Puolaan, jotta tilanne ei pahenisi. Valitettavasti tilanne on tässä mielessä heikentynyt päivän aikana. Kuten aina ennenkin, on syytä epäillä Venäjän pelaavan äärimmäisen julmasti. Kyse on siitä, mikä on bluffin osuus. Nyt lännessä pelätään Venäjän valmistelevan ei-konventionaalisten aseiden käyttöä ihan oikeasti.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
En ole todellakaan mikään sota-asiantuntija, mutta olen ymmärtänyt sen näin. Jos esimerkiksi Nato sulkisi Ukrainan ilmatilan, niin muilla ei olisi sinne asiaa. Eli, jos joku venäläinen kone kaartuisi Ukrainan ilmatilaan, niin Naton kone voisi sen pommittaa samoin tein. Tarkoittaa siis käytännössä sitä, että Ukrainan ei tarvitsisi miettiä ilmasta tulevaa uhkaa ollenkaan. Mutta, kuten sanottua, en ole sota-asiantuntija.
Kyllä, mutta se myös tarkoittaisi että NATO olisi sen jälkeen sodan osapuoli mitä nämä ovat välttäneet viimeiseen asti.

Kyllä tässä silti alkaa olemaan sellaista touhua että pikkuhiljaa Biden voisi soitella Putinille ja ilmoitella että kaksi päivää aikaa ilmestyä UN päämajaan tai Haagiin tai sitten sut haetaan. Varsinkin jos käyttävät kemiallisia aseita, tässä ei pitäisi enää olla epäselvää.

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, mutta se myös tarkoittaisi että NATO olisi sen jälkeen sodan osapuoli mitä nämä ovat välttäneet viimeiseen asti.

Kyllä tässä silti alkaa olemaan sellaista touhua että pikkuhiljaa Biden voisi soitella Putinille ja ilmoitella että kaksi päivää aikaa ilmestyä UN päämajaan tai Haagiin tai sitten sut haetaan. Varsinkin jos käyttävät kemiallisia aseita, tässä ei pitäisi enää olla epäselvää.

Totta, olet ihan oikeassa ja itseltä unohtui sanoa se tärkein, eli sitten NATO olisi osallinen.

Viimeisestä kappaleesta tismalleen samaa mieltä!

Morgoth

Jäsen
Kyse on siitä, mikä on bluffin osuus. Nyt lännessä pelätään Venäjän valmistelevan ei-konventionaalisten aseiden käyttöä ihan oikeasti.
Se mikä pelottaa, että läntinen tiedustelu on ollut oikeassa julkisuudessa esittämien väitteidensä kanssa. Voisiko olla niin, että rajan tuntumassa on havaittu tälläisiä joukkoja?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Se mikä pelottaa, että läntinen tiedustelu on ollut oikeassa julkisuudessa esittämien väitteidensä kanssa. Voisiko olla niin, että rajan tuntumassa on havaittu tälläisiä joukkoja?
Totta, kyllä pelottaa. Ehkä tässä on vertailtu Venäjän informatiivisia toimia maan sisällä ja verrattu sitä Syyrian aikaan kun ottivat kemialliset käyttöön? Mahdollinen isku kemiallisilla tapahtuu esimerkiksi pommein.

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

Hirveä tilanne todella on käsillä, jos tilanne on kuvailemasi kaltainen. Yksi syy on jo pelkästään se, että Yhdysvallat ei voi taipua kehitysmaan uhkailujen edessä (jos siis Venäjältä on annettu ymmärtää, että hävittäjien antaminen Ukrainan käyttöön voisi johtaa kemiallisten tms. aseiden käyttöön) eikä edes antaa ulospäin sellaista kuvaa, että kehitysmaa voisi ylipäätään saavuttaa uhkailemalla mitään.

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Totta, kyllä pelottaa. Ehkä tässä on vertailtu Venäjän informatiivisia toimia maan sisällä ja verrattu sitä Syyrian aikaan kun ottivat kemialliset käyttöön? Mahdollinen isku kemiallisilla tapahtuu esimerkiksi pommein.

Mitä nämä muut kemialliset aseet voi olla strategisten ydinpommien lisäksi?

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Mitä nämä muut kemialliset aseet voi olla strategisten ydinpommien lisäksi?
Kaikki joissa käytetään jotain kemiallista ainetta tai yhdistettä, missä muodossa tahansa ja näin saadaan tapettua ihmisiä tai aiheutettua heille hengenvaarallinen tila tai vamma.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kaikki joissa käytetään jotain kemiallista ainetta tai yhdistettä, missä muodossa tahansa ja näin saadaan tapettua ihmisiä tai aiheutettua heille hengenvaarallinen tila tai vamma.
Nuo pitäisi saada tuhottua jo ennen käyttöä tuon vitun Z-paskasakin käsiin jotta voisivat itse nauttia niiden tarjoamasta riemusta.

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Mä en vaan tajua mitä putin saavuttaa tuolla että alkaisi nyt käyttämään noita hurjempia välineitään?

Tuntuu että tämä muiden maiden pelko venäjän hurjempia aseita kohtaan on tehokkaampaa kuin itse niiden käyttäminen. Tarkoitan siis putinin kannalta.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Mä en vaan tajua mitä putin saavuttaa tuolla että alkaisi nyt käyttämään noita hurjempia välineitään?

Tuntuu että tämä muiden maiden pelko venäjän hurjempia aseita kohtaan on tehokkaampaa kuin itse niiden käyttäminen. Tarkoitan siis putinin kannalta.
Saavuttaa nimensä historiankirjoihin haluamalleen sivulle, eli "historian suurimmat kusipäät" -sivulle.

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Lastensairaalaa pommitetaan Ukrainassa kaiken muun Peen lisäksi.

Samaan aikaan Suomessa (tai no USAssa hän oli käymässä):
Puolustusministeri Kaikkonen ”NATOn jäsenyyden hakemiselle ei ole nyt oikea aika”

Ok. Ootellaan

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti

Putin ei ole enää hetkeen toiminut minkään järkevän logiikan mukaan. Aiemmin jo olen verrannut Putinin toimia omaan tapaan pelata videopelejä; Kun on epätoivoinen olo ja olo että olen hävinnyt, niin hakkaan vaan kaikkia nappeja ja huudan telkkarille. Käytän kaikki isoimmat pommit ihan vaan kostoksi ennen varmaa häviötä.

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Putin ei ole enää hetkeen toiminut minkään järkevän logiikan mukaan. Aiemmin jo olen verrannut Putinin toimia omaan tapaan pelata videopelejä; Kun on epätoivoinen olo ja olo että olen hävinnyt, niin hakkaan vaan kaikkia nappeja ja huudan telkkarille. Käytän kaikki isoimmat pommit ihan vaan kostoksi ennen varmaa häviötä.
Tämä oli ehkä parhaimpia kuvauksia Putinin toiminnasta.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Syyrian kaasuiskut unohdettiin kyllä aika nopeasti. Luonnollisesti tuolloin eniten framilla oli kaikkia yhdistävän vihollisen (ISIS) nujertaminen, mutta silkasta terrorismistahan noissakin oli kyse. Siviilejä vastaan kohdistetut kemialliset iskut eivät ole "jokapäiväistä" sodankäyntiä ja uskoisin Putinillakin olevan kynnyksen korkea. Toki Putin selvästi siirtynyt sotaongen kangerrellessa "all in"-moodiin, joten en ihmettelisi, vaikka juurikin kaasua ja tynnyripommeja alettaisiin käyttämään Ukrainan siviilikohteissa-

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko kenelläkään valistunutta näkemystä siitä, missä määrin länsimaat voisivat eliminoida Venäjän kyvyn käyttää esim. ydinasetta, jos sellainen tilanne tulisi? Siis jos nyt vaikkapa sota laajenisi esim. NATO:n ja Venäjän välille tai jos Venäjä päättäisi alkaa paskomaan Ukrainaa lopullisesti.

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Lastensairaalaa pommitetaan Ukrainassa kaiken muun Peen lisäksi.

Samaan aikaan Suomessa (tai no USAssa hän oli käymässä):
Puolustusministeri Kaikkonen ”NATOn jäsenyyden hakemiselle ei ole nyt oikea aika”

Ok. Ootellaan

Niin, vähän vedit mutkia suoraksi tuossa lainauksessasi. Eli se mitä mekin jo tiedetään, puolueet käy tämän ensin läpi. Sitten tehdään päätöksiä. Sitä on nyt painotettu aika monelta taholta, että tehdään "Perusteellinen, mutta ei hidas" keskustelu aiheesta. Luotan toistaiseksi että näin tehdään.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Tieto siitä, että tällaisten aseiden käyttö voisi olla mahdollista, lisää pelkovaikutusta ja siten palvelee Venäjän intressejä neuvotteluissa, koska se toisi mukanaan mahdollisesti sellaisia myönnytyksiä, joita ei muuten olisi saavutettavissa.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko

Tuntuu että tämä muiden maiden pelko venäjän hurjempia aseita kohtaan on tehokkaampaa kuin itse niiden käyttäminen.
Lännessä analysoidaan varmasti tarkkaan, mitä Putin eri vaihtoehdoissa tekee. Kyse on ainakin osin Venäjän väitteistä, että Ukrainassa olisi jonkinlaisia Yhdysvaltoihin liitoksissa olevia biologisten aseiden laboratorioita. Salaliittoteoria näistä Yhdysvaltojen "biologisten aseiden laboratorioista" on jo vuosia vanhaa Kremlin propagandaa, joka on levinnyt eri kanavia pitkin. Valkoisen talon tiedottaja Jen Psaki kiisti propagandaväitteiden paikkaansa pitävyyden Twitterissä.

Tämä on se Venäjä kun naamiot on riisuttu. Venäjän tavoite on luoda kaaosta ja pelkoa. Näin on ollut jo pitkään.

Biden ja EU-maiden johto ovat selviytyneet hyvin valtavassa paineessa, mutta suurimmat sankarit ovat Ukrainassa. Putin on ennen sotaa ja sodan aikana kiristänyt länttä ja tähän Venäjän ydinaseiden valmiustilan nostotkin tähtäävät. Lännessä pyritään neutralisoimaan tilannetta ja aivan oikein tehdäänkin.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onko kenelläkään valistunutta näkemystä siitä, missä määrin länsimaat voisivat eliminoida Venäjän kyvyn käyttää esim. ydinasetta, jos sellainen tilanne tulisi? Siis jos nyt vaikkapa sota laajenisi esim. NATO:n ja Venäjän välille tai jos Venäjä päättäisi alkaa paskomaan Ukrainaa lopullisesti.
Tuosta löytyy tietoa ja sen perusteella voi sanoa, että äärimmäisen vaikea ellei mahdoton tehtävä kun ydinaseita on mm. sukellusveneissä kohtuullinen määrä:

Tampereen yliopiston kansainvälisen politiikan professori Juha Vuoren mukaan Putin on jo vuosia puhunut ydinaseista tavalla, joka poikkeaa totutusta.
– Putin on jo vuodesta 2013 lähtien muistutellut, että meillä on ydinaseita. Ja hän puhuu ydinaseista häiritsevällä tavalla kuin ne eivät olisi pelkkä pelote, Vuori sanoo.

Poistamalla Putin ja lakeijansa, tilanne muuttuisi. Se on helpompi ja ehkä Venäjän sisällä samanlaista ajatusta vähitellen niillä, jotka sen voisivat tehdä.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara

Koska kokee itsensä tulleen nolatuksi täysin tuolla paskakalustolla jota Ukrainan pellot ja tienvarret ovat nykyään täynnä. Ei saavuta muuta kuin omasta mielestään kasvojen pesun.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy