Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 348 883
  • 62 501

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Niin, mutta minua kiinnostaakin, mitäs sitten? Mitä sitten jos syyttää lännen osallistuneen?

Sillä se oikeuttaisi kansalleen hyökkäykseen. Toki ei sitä paskaa enää kukaan usko, mutta putler tuntuu uskovan itse omaan propagandaansa ja ihmiset ympärillä vahvistavat vain putlerin vääräuskoa. En pidä miestä kovin järjissään olevana ja juuri mikään ei yllättäisi.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Eihän se ole, mutta onko mielestäsi Putin tehnyt päätöksiä sillä tasolla, että voi olettaa hänen tekevän jatkossa jotain järkevää?

No ei, mutta en silti usko halukkuuteen hyökätä länttä vastaan. Toki, voinhan minä väärässäkin olla.

Enemmän veikkaan, että halutaan vaikuttaa sisäpolitiikkaan. Ukraina hyökkäsi, sotatila päälle ja kansa on kurissa. Kukaan ei kysele talouden perään etc.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Nyt näyttää siltä, että hyökkäys possujunaa kohti on alkanut, kuten täälläkin moneen kertaan kirjoitin, aika pitkälle niin kuin ajattelin. Toki jos uutinen pitää paikkansa.




Huomioidaan, että tämä on aina ollut syy, miksi Suomi tarvii vähintään 64 hävittäjää. Varsinkin nykyaikaiset hävittäjät on nopeasti liikuteltavia ohjuslavetteja (sekä tiedutelu / tulenjohto +miljoona muuta syytä) eikä niitä korvaa mikään.

Tässä on tuo military timesin juttu mihin tuossa twiitissä viitataan.

Vähän ymmärrän että siitä enemmän viitataan siihen, että Ukrainan ilmavoimat paukuttaa kyllä kolonnia, mutta lähinnä pienempiä, joista erikoisjoukot ilmoittavat.

“We are striking the enemy’s columns,” Brig. Gen. Kyrylo Budanov told Military Times in an exclusive interview Wednesday morning. “We burn many columns of the enemy.”

The strikes, he said, are being conducted by Ukraine Su-24 and Su-25 fighter jets, artillery and missile barrages.

“My intelligence officers and agents are directing and calling the strikes,” he said.

Marine Lt. Col. Anton Semelroth, a Pentagon spokesman said Wednesday morning he “would not speak to intel assessments.”

Speaking to reporters Wednesday afternoon on the condition of anonymity, a senior defense official said the Pentagon has indications Ukraine forces are targeting the convoy in an attempt to stymie what officials believe is Russia’s ultimate goal: to occupy Kyiv and install a puppet government. The official spoke to reporters on the condition of anonymity.

“We’ve seen indications that at times and at certain places, the convoys may have been resisted by Ukrainian forces and I think I have to leave it at that,” the official said. “But we’ve seen indications that we are in no position to refute [Ukraine claims they have hit the convoy].”
 

ijuka

Jäsen
Sillä se oikeuttaisi kansalleen hyökkäykseen. Toki ei sitä paskaa enää kukaan usko, mutta putler tuntuu uskovan itse omaan propagandaansa ja ihmiset ympärillä vahvistavat vain putlerin vääräuskoa. En pidä miestä kovin järjissään olevana ja juuri mikään ei yllättäisi.
Ok, mutta miksi sen tarvitsee kansalleen oikeuttaa hyökkäys? Onhan se natosta keuhkonnut jo vuosia. Eihän se kummempaa oikeutusta vaatinut Ukrainaankaan hyökkäämiseen. Et nyt taida tajuta että Putin nimenomaa pelottelee. Ei se oikeasti halua hyökätä lännen / NATOn kimppuun, muuten olisi jo tehnyt niin.

Mielestäni aivan järjetön logiikka tuossa. Paljon todennäköisempää on että haluaa tekosyyn julistaa sotatila maahan.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Ok, mutta miksi sen tarvitsee kansalleen oikeuttaa hyökkäys? Onhan se natosta keuhkonnut jo vuosia. Eihän se kummempaa oikeutusta vaatinut Ukrainaankaan hyökkäämiseen. Et nyt taida tajuta että Putin nimenomaa pelottelee. Ei se oikeasti halua hyökätä lännen / NATOn kimppuun, muuten olisi jo tehnyt niin.

Toivon, että olet oikeassa. Kyllähän Putinin silti vain uskottiin pelottelevan vain Ukrainaakin, mutta osoitti vääräksi sen luulon. En vaan itse pysty perustelemaan itselleni Putinin tulevia tekoja tai tekemättömyyksiä järkisyillä, koska en uskoa sillä enää järkeä olevan.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti

Liitteet

  • Screenshot_20220303-174740_Chrome.jpg
    Screenshot_20220303-174740_Chrome.jpg
    587,6 KB · kertaa luettu: 161

joceri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tavja Halonen roudattu Maikkarin Viiden jälkeen -ohjelmaan kommentoimaan tilannetta. Saa nähdä mitä sieltä tulee. Tuomitsisiko viimein Venäjän toimet?
 

ijuka

Jäsen
Toivon, että olet oikeassa. Kyllähän Putinin silti vain uskottiin pelottelevan vain Ukrainaakin, mutta osoitti vääräksi sen luulon. En vaan itse pysty perustelemaan itselleni Putinin tulevia tekoja tai tekemättömyyksiä järkisyillä, koska en uskoa sillä enää järkeä olevan.
Siis Venäjä hyökkäsi Ukrainaan jo 2014.

Tosiaan, uskottiin vain pelottelevan koska hyökkäys on niin tyhmä. Mutta NATOn kimppuun hyökkääminen olisi jo ihan eri tasoa tämänkin kanssa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tavja Halonen roudattu Maikkarin Viiden jälkeen -ohjelmaan kommentoimaan tilannetta. Saa nähdä mitä sieltä tulee. Tuomitsisiko viimein Venäjän toimet?
Itse olen ajatellut että on hiljaa ihan vain koska on väleissä ja jonkun on hyvä olla siinä asemassa jos joskus pitää jotain neuvotella. Toki kuka tuon kanssa enää mistään neuvottelisi.
 

Tuamas

Jäsen
Se, että Venäjä raketit matkaa ensi yönä Popovkaan. Ilman vastarintaa annetaan parhaillaan Ukrainan tuhota Venäjän possujunia ilmasta. Sitäkään tuskin ilman strategista syytä annettaisiin tehdä. Se arveluttaa, että syyttääkö Venäjä tästä pelkästään Ukrainaa vai väittääkö lännen myös tähän osallistuneen. Tämä nyt on omaa pelottavaa päänsisäistä skenaariota.

Venäjän osalta on turha nähdä oveluutta siellä missä voi nähdä epäpätevyyttä, varsinkin jos on kyseessä käytännön hyökkäyssota.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On kyllä Lavrovkin sekoamassa hyvää vauhtia Puten kanssa. Pitäs nostaa lähimpään oksaan tämäkin ketale. Saanu hiukan liian kauan tuolla melskata.
Toisaalta on pakko sanoa Putinin sanoma ulos, jos ei halua pudota ikkunasta. Ikuisen Tsaarin sana on laki. Sairas meininki.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minun ohuen "analyysini" tueksi ja tarkennukseksi ilmestyi oheinen pitkähkö twitterketju, jossa Kamil Galeev kertoo tarkemmin mm. laskuvarjojoukkojen luonteesta sekä käytöstä nyt ja ennen ja sen vaikutuksesta ja syistä nykyiseen tilanteeseen.

Kukin miettiköön issekseen luotettavuutta - äkkiseltään minusta kuulostaa pätevältä.



 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Oliko tämä viimeinen kerta, kun maailma kuuli henkilöstä nimeltä vagit alekperov?

Rohkeaa. Tietäen vielä, että ura oli siinä. Vähintään.

Mies tajusi tehneen virheen kun Arvosteli Veli Vladimiriä. Päätti tehdä itsemurhan ja ampui itseään 20 kertaa niskaan ja selkään ja viilsi vielä kurkkunsa auki
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös