Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 339 027
  • 62 475

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mies tajusi tehneen virheen kun Arvosteli Veli Vladimiriä. Päätti tehdä itsemurhan ja ampui itseään 20 kertaa niskaan ja selkään ja viilsi vielä kurkkunsa auki
Kaikki tämä vaikka kädet oli raudoilla selän takana kiinni, varsinainen Houdini.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Maikkarilla oli.

Vastaukset oli luokkaa "mielipiteeni on" ja sitten lateli joutavia päälle - ja nimenomaan ilman, että olisi kertonut oikeasti mielipidettään.

Mitä nyt Nato-kannasta kysyttäessä kieltäytyi vastaamasta.

Ei kyllä odotuksetkaan olleet kovin korkealla tässä juttutuokiossa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oli taas ehtaa Halosta koko haastattelu. Järkyttävää, että Suomella on ollut 12 vuotta presidenttinä tuollainen umpikommunistinen vanha mummo. Jos olisi edelleen, niin keskustelut Suomen rauhanomaisesta liittymisestä Venäjään olisi jo aloitettu.
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Tulee noita Venäjän juttuja lukiessa mieleen että toivottavasti puolustusvoimissa tehdään kokoajan töitä sen eteen että ollaan nopeasti valmiudessa tilanteen sitä vaatiessa.

En todellakaan pidä todennäköisenä, että Venäjä tänne tulisi mutta ei noista ikinä nykyään tiedä.
 

ijuka

Jäsen
Tulee noita Venäjän juttuja lukiessa mieleen että toivottavasti puolustusvoimissa tehdään kokoajan töitä sen eteen että ollaan nopeasti valmiudessa tilanteen sitä vaatiessa.

En todellakaan pidä todennäköisenä, että Venäjä tänne tulisi mutta ei noista ikinä nykyään tiedä.
Siellä varmasti tehdään. Poliitikot tekee mitä tekee, mutta Puolustusvoimissa varmasti vedetään ihan omat johtopäätökset. Eiköhän siellä olla paljon paremmin kartalla asioista.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pekka Haavisto: ''Uutta kirjettä ei ole!''
Sergei Lavrov: ''Hold my beer!''

Kaikista hauskinta olisi, jos Posti olisi kadottanut kirjeen matkalla. Ja se saapuu perille vasta siinä vaiheessa kun Putinin hallinto on jo kaatunut....
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Se arveluttaa, että syyttääkö Venäjä tästä pelkästään Ukrainaa vai väittääkö lännen myös tähän osallistuneen. Tämä nyt on omaa pelottavaa päänsisäistä skenaariota.
Paljon on tässä ketjussa mietintää siitä, syyttääkö Venäjä Ukrainaa, länttä ja Natoa. Kaikkiin on yksi vastaus, syyttää. Mitään muuta ne ei teekään. Valehtelee, bluffaa, uhkailee. Ennen nyt ja tulevaisuudessa niin kyllä, syyttää.

Myös paljon mietintöjä Putinin ja Lavrovin ydinase uhkauksista, joo kyllä uhkailee, ennen, nyt ja tulevaisuudessa.

Kohta päästään syömään hernekeittoa!

Vittu mikä tilanne, ei hyvältä näytä mistään suunnasta. Pitää vissiin käydä ampumaradalla…
Juuri eilen viimeksi söin. On se sen verran hyvää, että ootan jo innolla seuraavaa.
 

Analyzer

Jäsen
Halosta kun täällä ansaitusti lynkattu, niin tässä toinen henkilö joka ei vaan kerta kaikkiaan kykene itsekritiikkiin tai myöntämään menneisyyden virheitään.


”Lipponen ei halua arvioida, onko kaasuputkihanke haudattu lopullisesti. Ylen mukaan Lipponen on edelleen sitä mieltä, että energia-ala on parasta kansainvälistä yhteistyötä.”

Tämä on kyllä niin surullinen ja surkea juttu, kun Putin on onnistunut näitä entisiä valtioiden päämiehiä ostamaan rahalla omikseen. On siellä toki nykyisiäkin isossa roolissa puolueessaan olevia, kuten demareiden puoluesihteeri Anton Rönnholm.
 
Tulee noita Venäjän juttuja lukiessa mieleen että toivottavasti puolustusvoimissa tehdään kokoajan töitä sen eteen että ollaan nopeasti valmiudessa tilanteen sitä vaatiessa.

En todellakaan pidä todennäköisenä, että Venäjä tänne tulisi mutta ei noista ikinä nykyään tiedä.
Varmasti ollaan ja ylimääräiset kertausharjoitukset alkavat välittömästi, kun tiedustelu uhan tunnistaa.

Turha näillä kauhukuvilla on omaa mieltään synkentää, mutta jos se käsky käy on meidän tehtävä puolustaa vapauttamme ja perheitämme. Toivotaan parasta, jatketaan normaali arkea ja toivotaan että tilanne tästä paranee.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan ”häpeä” nyt oikea sana, mutta jotain sen suuntaista on kun mietin itse omaa suhtautumista sekä Venäjään, että maanpuolustukseen (olen vapautettu palveluksesta, lähinnä puhuin itseni ulos intistä).

Siis kaikki on perustunut sellaiseen naiviin uskoon siitä, että Venäjä on länsimaalaistunut niin paljon, että tällaista ei koskaan tapahdu. Olen ummistanut silmäni tuolle läpeensä korruptoituneelle maalle jotenkin ajatellen, että tuolla ne sählää. Sota on muutenkin niin kaukainen uhka, ettei sitä voi tapahtua. Vaikka isovanhemmat olivat veteraaneja. Armejan aikaan kiinnosti oma elämä enemmän kuin olla kiinni 6 kk jonkun asian takia minkä olemassaoloa en tunnusta.

No, olin naivi, typerä, sinisilmäinen ja tietoisesti sokea. Nyt tietyllä tapaa hävettää tuntea raivoa ja vaatia meille NATOa, droneja, jalkaväkimiinoja ja muuta. Pyydän anteeksi, koska oma arvomaailmani on varmasti näkynyt käytöksessäni. Pyydän anteeksi edesmenneiltä isovanhemmiltani ja veteraaneilta, koska en halunnut ymmärtää mistä on kyse kun puhutaan isänmaallisuudesta.

Nyt korjaan sen mitä voin asenteeni suhteen ja jos tulee minun vuoroni joskus, niin vakuutan että en anna tästä maasta senttiäkään ilmaiseksi ja revin palasiksi kaiken minkä käsiini saan, ilman minkäänlaista armoa.
 

Miinuskulma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Oliko tämä viimeinen kerta, kun maailma kuuli henkilöstä nimeltä vagit alekperov?

Rohkeaa. Tietäen vielä, että ura oli siinä. Vähintään.
Wikipedian mukaan hyvissä väleissä Putinin kanssa. Nykyään täytyisi olla kai "on ollut" mutta kyllähän tästä voisi toivoa että oligarkkien keskuudessa lähtisi kapinasuunnitelmat kunnolla käyntiin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Yleinen liikekannallepano ja maa täyteen sotatilaan. Onneksi ne nyt vielä on pelkkiä huhuja, mutta mutta...

Jos siellä aivan täysillä lyö iso pyöri nyt tyhjää Putinilla, niin niin... ehkä en nyt niitä kaikkein karmeimpia ajatuksiani kirjoita tähän.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
En ihmettelisi vaikka jo tällä viikolla alkaisivat Venäjän ilmatilaloukkaukset Suomessakin, kuten näimme 2014-kriisin aikaan.

Onko ne muka jossain välissä tauonneet?

Kuten joku tässä männä päivänä totesi, Venäjä harrastaa tuota joka suunnassa viikoittain eli ei mitään uutta sen suhteen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Onkohan ”häpeä” nyt oikea sana, mutta jotain sen suuntaista on kun mietin itse omaa suhtautumista sekä Venäjään, että maanpuolustukseen (olen vapautettu palveluksesta, lähinnä puhuin itseni ulos intistä).

Samat fiilikset täällä. Minut vapautettu selkäni vuoksi, mutta en kyllä yhtään harmitellut tuota ratkaisua aikanaan. Nyt 35-vuotiaana harmittaa, etten väkisin vaatinut päästä edes jonkinlaiseen palvelukseen.

No asiaa voi vähän yrittää korjata Maanpuolustuskoulun kursseilla.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Samat fiilikset täällä. Minut vapautettu selkäni vuoksi, mutta en kyllä yhtään harmitellut tuota ratkaisua aikanaan. Nyt 35-vuotiaana harmittaa, etten väkisin vaatinut päästä edes jonkinlaiseen palvelukseen.

No asiaa voi vähän yrittää korjata Maanpuolustuskoulun kursseilla.
Älä sure, sodanjoukkojen vahvuushan on tällä hetkellä 280 000 henkeä (eli siis joilla on sodanajan sijoitus), joten olet jo niin vanha ettet tuohon joukkoon enää edes kuuluisi. Sen jälkeiseen reserviin sitten vasta..
 

Mielenkiintoista taustoittavaa Twitter-analyysiä parin päivän takaa.

Putin on noussut valtaan antamalla itsestään vahvan sotajohtajan kuvan. Machomieskuvaston lisäksi tätä mielikuvaa on ruokittu yksinkertaisilla ja nopeasti menestyneillä "erityisoperaatioilla" heikkoja vastustajia vastaan. Maksimaalinen psykologinen vaikutus minimaalisilla riskeillä on KGB-agentin metodi.

Putin on varovainen, riskejä kaihtava ja turvallisuushakuinen johtaja, joka haluaa suojella itseään ja perhettään kaikin keinoin. Tästä ovat esimerkkeinä naurettavan tiukat koronaprotokollat pitkine pöytineen, omien lasten piilottaminen kaikelta julkisuudelta, suojabunkkerit ja sen sellaiset. Hän on itsekäs opportunisti, ei aatteellinen fanaatikko.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onkohan ”häpeä” nyt oikea sana, mutta jotain sen suuntaista on kun mietin itse omaa suhtautumista sekä Venäjään, että maanpuolustukseen (olen vapautettu palveluksesta, lähinnä puhuin itseni ulos intistä).

Siis kaikki on perustunut sellaiseen naiviin uskoon siitä, että Venäjä on länsimaalaistunut niin paljon, että tällaista ei koskaan tapahdu. Olen ummistanut silmäni tuolle läpeensä korruptoituneelle maalle jotenkin ajatellen, että tuolla ne sählää. Sota on muutenkin niin kaukainen uhka, ettei sitä voi tapahtua. Vaikka isovanhemmat olivat veteraaneja. Armejan aikaan kiinnosti oma elämä enemmän kuin olla kiinni 6 kk jonkun asian takia minkä olemassaoloa en tunnusta.

No, olin naivi, typerä, sinisilmäinen ja tietoisesti sokea. Nyt tietyllä tapaa hävettää tuntea raivoa ja vaatia meille NATOa, droneja, jalkaväkimiinoja ja muuta. Pyydän anteeksi, koska oma arvomaailmani on varmasti näkynyt käytöksessäni. Pyydän anteeksi edesmenneiltä isovanhemmiltani ja veteraaneilta, koska en halunnut ymmärtää mistä on kyse kun puhutaan isänmaallisuudesta.

Nyt korjaan sen mitä voin asenteeni suhteen ja jos tulee minun vuoroni joskus, niin vakuutan että en anna tästä maasta senttiäkään ilmaiseksi ja revin palasiksi kaiken minkä käsiini saan, ilman minkäänlaista armoa.
Ymmärrän fiiliksesi asian suhteen. Minä erosin reservistä 5 vuotta sitten, ryhdyin siis aseistakieltäytyjäksi. Enkä kadu edelleenkään. Ei minusta rintamalla mitään hyötyä olisi, sillä ihmistä en pysty ampumaan. En pystynyt edes lyömään, kun intissä oli joskus nyrkkeilyä liikuntamuotona. Semmoinen olen, enkä muuta voi. Sen sijaan muunlaisissa tehtävissä suostun ja haluankin toimia, jos joskus tilanne niin vaatii. Luulen, että silloin minusta olisi enemmän hyötyäkin, kuin rintamalla.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Heitetäänpä ihan puhdas spekulaatio tosta ilmaherruudesta, ja etenkin siitä miksi Venäjä ei syystä tai toisesta käytä lentokoneita tällähetkellä.

Vähän aikaa sitten oli juttua, että hakkerit olisivat Roskosmoksen järjestelmiin tunkeutuneet. Tämä kiistettiin toki tänään, mutta olisko kuitenkin siellä a) tämä oikeasti tapahtunut b) pelkkä epäilyskin tästä että onkin ollut mahdollista jolloin yksinkertaisesti eivät uskalla lentokoneita esim. juurikin tuon omien ampumisen takia käyttää?

Toinen vaihtoehto mikä tuli mieleen, että Venäjän sotahaarat ovat kuitenkin hyvin itsenäisiä, jopa itseriittoisia ja siellä on ilmavoimat ilmoittaneet ettei tukea sotatoimille tule?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös