Naurava Kulkuri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
Kyse ei niinkään ole housuunpaskomisesta, vaan todennäköisesti osin Ukrainan (erittäin oikeutetusta ja erittäin fiksusta) mielipidevaikuttamisesta, jolla pyritään sovittua tai keskusteltua parempaan lopputulokseen kyseisessä asiassa tai suosiollisiin lopputuloksiin tulevissa asioissa. Muitakin esimerkkejä tulee heti pari mieleen:
- Kun Suomi lupasi Ukrainalle rahallista lisätukea 14 miljoonaa euroa, Ukraina kiitti Suomea eri tilien kautta (myös Zelenskyin oman tilin kautta) lähetetyissä twiiteissään 40 miljoonasta eurosta.
- Ukrainan keskustellessa Turkin kanssa Bosporinsalmen sulkemisesta venäläisiltä sotalaivoilta, Ukraina kiitteli julkisesti Turkkia (myös Zelenskyin oman tilin kautta), vaikka Turkki asiasta ei ollut mitään edes vielä päättänyt. Varsinainen Turkin oma päätös ja ilmoitus tuli paljon myöhemmin.
Toki olen itse sitä mieltä, että Ukrainalle voisi lähettää paljon enemmänkin hävittäjiä, jos vain semmoisia EU-mailta liikenee.
Suomen kohdalla kyse oli 15 ja 50, siis fifty ja fifteen lukujen sekaisin menosta. Ja tuo puhelu Saulin kanssa oli jäänyt kesken toisessa päässä tulleen hälytyksen vuoksi. Itse päättelin tästä, että siellä on vaan yksinkertaisesti kuultu väärin. Sellaista sattuu, kun ei keskustella kummankaan äidinkielellä.
Lisäksi pohdin sellaista, että Zelenskyi on käynyt tuollaisia vastaavia puheluita todennäköisesti kymmeniä päivittäin kohtuu hektisenä aikana. En lähtisi ihan heti isosti tulkitsemaan virheitä.