Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 365 957
  • 62 533

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Ensinnäkin kiitos hienolle ketjulle, vaikka aihe onkin todella synkkä. Mun piti jo eilen tänne kirjoittaa, mutta uusia sivuja tuli lisää ja lisää eikä ehtinyt kaikkea kahlaamaan läpi!

Vuosia sitten tutustuin venäläiseen neitokaiseen Thaimaassa ja nyt olen kysellyt siltä että miten hän näkee tämän tilanteen. En voinut uskoa lukemaani, kun hän kirjoitti, että venäläiset eivät ole sodassa ja siellä ollaan vaan auttamassa.

Kysyin sitten propagandasta ja miten tavan venäläiset lukevat länsimaista uutisointia. Vastasi että kyllä lukevat samalla tavalla kun oman maansa uutisointia. Kyseessä siis reilu kolmekymppinen Moskovassa asuva nainen.

Ydinaseilla uhkailun hän kiisti täysin. Sanoi, että edes oppositio ei ole niistä maininnut mitään. Ja ylipäänsä toitotti että länsimaat harrastaa samanlaista propagandaa, eikä ole totta mitä me luemme.

Lopulta meni vati nurin ja blokkasin ko. neidin kokonaan joka alustalta.

Jos tuommoinen on meininki nuorehkolla daamilla Moskovassa, niin mitä se sitten on muualla Venäjällä.
Kysymys lienee: Missä vaiheessa lopetamme yrittämisen? Tämä ei koske pelkästään Venäjällä vaan myös lännessä asuvia rybyjä.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki




Ei voi sanoa kuin että nauroin ääneen. Tuolla traktorityypillä on ilmeisesti jo venäläisten tankki takapihalla, ja nyt sitten nappasi pois kuleksimasta tuommoisen tykin. On siinä naapureilla ihmettelemistä...


Kaikki tuki myös traktoriäijälle!

Aseiden sekä "Harkovan Tiikerille" toimitettavan kissanruoan lisäksi Suomen on toimitettava vähintään kolme Nesteen säiliörekallista venäläisiltä hommattua moottoripolttoöljyä traktoriäijälle.
 

T.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Luleå HF




Ei voi sanoa kuin että nauroin ääneen. Tuolla traktorityypillä on ilmeisesti jo venäläisten tankki takapihalla, ja nyt sitten nappasi pois kuleksimasta tuommoisen tykin. On siinä naapureilla ihmettelemistä...

En tiedä, kun en ole asiantuntija mutta Twitterissä kommentoivat että voisi olla Ukrainalainen, kun ei ollut mitään merkintöjä tehty siihen?
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Nyt mulla ei oo enää yhtään venäläistä kaveria.

Mulla on yksi työkaveri, jonka kanssa tänään chattailin. Mielestäni ihan fiksukin. Sen vaimo on venäläinen ja selkeästi on päässyt tämän pään sisään. Sieltä tuli niin paskaa viestiä, että lopetin keskustelun lyhyeen, koska päivittäin olen tekemisissä. Ei ihan menny ajatusmaailma mun kanssa yhteen, vaan jotenkin siihen oli myös venäläinen propaganda purrut.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
On helppo uskoa, että Putin arvioi Euroopan keinot täydellisen väärin. Putin on kokeillut 15 vuoden ajan, miten Eurooppa reagoi ja luultavasti Krimin jälkeen arveli, että voi tehdä mitä vain eikä länsi reagoi muuten kuin käsiään heiluttelemalla. Ei varmasti villeimmissä kuvitelmissaankaan arvannut, minkä lumipallon laittoi liikkeelle.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Varmasti Venäjän sisälläkin hakkereita on, mutta pääosin toimii rajojen ulkopuolella. En ihan kauheasti löisi vetoa, jos Venäjä laittaisi pyyntöjä Yhdysvaltoihin näiden kiinniottamisesta, että Yhdysvallat laittaisi tikkuakaan ristiin tässä kohtaa. Venäjän kansalaisen jäädessä kiinni tuskin koskaan vapautuisi, koska kyse on maanpetoksesta.
Käyttävät VPN-palveluita mitkä eivät kerää lokeja, edes otetuista yhteyksistä. Onnea näiden metsästykseen...
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat




Ei voi sanoa kuin että nauroin ääneen. Tuolla traktorityypillä on ilmeisesti jo venäläisten tankki takapihalla, ja nyt sitten nappasi pois kuleksimasta tuommoisen tykin. On siinä naapureilla ihmettelemistä...


Voin vaan kuvitella, kun tulee kotiin ja huutaa vaimolle "kato mitä mä löysin kadulta" :D
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tämän kahakan jälkeen on aika paljon löysää asemateriaalia kadonneena, minnekähän lopulta nuokin päätyvät vuosien saatossa? Varmasti Ukraina käyttää paljon itse Venäjän hylkäämää kalustoa, mutta saattaa sieltä navetan ylisiltä löytyi 5-10v päästä ihan mielenkiintoista kampetta. Kohta on heimopäälliköt ja rikolliset ostoksilla.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Moni maa maksanut muuten isoja oppirahoja ja nämä viimevuotiset tapahtumat herättäneet. Ruotsi varmaan paras esimerkki. Suomi taasen ollut koko ajan kartalla ja Hollannista pilkka hintaan uudempia Leopardeja. Tuon kaupan Hollanti vetäisi heti takaisin, jos vaan voisi. Ilmapiirin kiristyminenhän alkoi aika pian tuon kaupan jälkeen. Tuo on kauhea sääli että asevoimiin pitää tuhlata, mutta se vaan on pakko kun noita puupäitä riittää..
 

Jeffrey

Jäsen
On helppo uskoa, että Putin arvioi Euroopan keinot täydellisen väärin. Putin on kokeillut 15 vuoden ajan, miten Eurooppa reagoi ja luultavasti Krimin jälkeen arveli, että voi tehdä mitä vain eikä länsi reagoi muuten kuin käsiään heiluttelemalla. Ei varmasti villeimmissä kuvitelmissaankaan arvannut, minkä lumipallon laittoi liikkeelle.

Itse olen tullut siihen johtopäätökseen, että edes itse me eurooppalaiset emme osanneet uskoa kuinka vahvasti Eurooppa reagoisi. Tätä voi toki laajentaa koskemaan koko maailmaa, ja ajattelisin että ne alun melko kevyet keinot Euroopasta oli osa sitä, että tunnusteltiin muun maailman reaktiota ja se Bidenin pelko maailmansodasta oli ihan aiheellinen.
 

Sandersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Porin Ässät
Ensinnäkin kiitos hienolle ketjulle, vaikka aihe onkin todella synkkä. Mun piti jo eilen tänne kirjoittaa, mutta uusia sivuja tuli lisää ja lisää eikä ehtinyt kaikkea kahlaamaan läpi!

Vuosia sitten tutustuin venäläiseen neitokaiseen Thaimaassa ja nyt olen kysellyt siltä että miten hän näkee tämän tilanteen. En voinut uskoa lukemaani, kun hän kirjoitti, että venäläiset eivät ole sodassa ja siellä ollaan vaan auttamassa.

Kysyin sitten propagandasta ja miten tavan venäläiset lukevat länsimaista uutisointia. Vastasi että kyllä lukevat samalla tavalla kun oman maansa uutisointia. Kyseessä siis reilu kolmekymppinen Moskovassa asuva nainen.

Ydinaseilla uhkailun hän kiisti täysin. Sanoi, että edes oppositio ei ole niistä maininnut mitään. Ja ylipäänsä toitotti että länsimaat harrastaa samanlaista propagandaa, eikä ole totta mitä me luemme.

Lopulta meni vati nurin ja blokkasin ko. neidin kokonaan joka alustalta.

Jos tuommoinen on meininki nuorehkolla daamilla Moskovassa, niin mitä se sitten on muualla Venäjällä.

Onhan näitä argumentteja vastaan saanut taistella.

- 2014 Ukrainassa käytiin sisällissota, jonka seurauksena Krimin niemimaa omasta tahdostaan liittyi Venäjään
- Ukraina aiheuttaa tahallaan kiusaa kun ei suostu menemään Minskiin rauhanneuvotteluihin (eli ymmärrys Valko-Venäjän statuksesta puuttuu täysin)
- Talouskriisi on vain pelottelua, Venäjä pysty vakauttamaan ruplan. Eurooppa aliarvioi Venäjän omavaraisuutta ja kykyä selvitä ilman länttä - CIS-maat ja Kiina tukevat. Ja kuulemma Venäjän rahaliikenteestä 80 % tapahtuu SWIFTin ulkopuolella, joten vaikutus on minimaalinen. Paikalliset oligarkit tuntevat ylpeyttä joutuessaan pakotelistalle.
- NATO provosoi laajentumispyrkimyksillään, ja on piilottanut Ukrainaan kalustoaan joilla tuhotaan Moskova muutamassa minuutissa

Siellä Venäjän rahvaalla on lähtökohtaisesti aika olematon luotto lännen uutisiin, jos osaa niitä edes lukea. Olettavat valtiojohdon olevan täälläkin käytännössä samanlaisia sosiopaatteja kuin omansa, koska eivät taida muustakaan tietää. Mutta ei se ole mikään suljettu yhteiskunta (ainakaan vielä), ja kykyä tiedon vastaanottamiseen löytyy. Pian alkaa kiukuttaa, kun nyt tulee jo kuvia kuinka kahviloissa ei kaikki pankkikortit toimi. Jos pystyy putin irtautumaan Ukrainasta niin että pysyy vielä jotenkin vallan kahvassa kiinni, niin saa kyllä keskittyä ihan sisäpoliittisiin asioihin toivottavasti koko loppuikänsä.

E: Pietarilainen neitokainen kyseessä. Helsingin trollitehdas tekee töitä sinne suuntaan kovasti.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän kahakan jälkeen on aika paljon löysää asemateriaalia kadonneena, minnekähän lopulta nuokin päätyvät vuosien saatossa? Varmasti Ukraina käyttää paljon itse Venäjän hylkäämää kalustoa, mutta saattaa sieltä navetan ylisiltä löytyi 5-10v päästä ihan mielenkiintoista kampetta. Kohta on heimopäälliköt ja rikolliset ostoksilla.
Samaa mietin, että mitäköhän käy niille kymmenille tuhansille (?) rynkyille, joita nyt jaetaan Ukrainan "volkssturmille". Epäilisin, että tässä tilanteessa ei kovin tarkkaa rekisteriä pidetä siitä, kuinka monta pyssyä kenellekin on jaettu.
 

ijuka

Jäsen
No kyllähän siellä on jo sanottu että vaikka sanottiin että Venäjän talous romahtaa maanantaina niin eihän siellä mitään tapahtunut.

Ei toki otettu huomioon sitä, että ehkä johtuu siitä että pörssiä ei avattu lainkaan.
 

Hokileidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, NHL, Jokerit 2014-2022
Brasilian äärioikeistolainen presidentti antoi eilen medialle lausunnon. Jossa

- kieltäytyi tuomitsemasta Venäjän hyökkäystä Ukrainaan
- mainitsi puhuneensa Putinin kanssa kaksi tuntia puhelimessa
- totesi Brasilian pysyvän neutraalina sodan suhteen
- kertoi ukrainalaisten ja venäläisten olevan veljeskansoja ja merkittävän osan ukrainalaisista puhuvan myös venäjää
- ilmaisi uskonsa siihen, että Venäjä ei halua aiheuttaa maksimaalisia vahinkoja ukrainalaisille
- kertoi Brasilialle tärkeän maatalouselinkeinon olevan riippuvainen Venäjältä maahan tuoduista lannoitteista.

Viimeinen pointti lienee olennaisin.

Hyvin erikoista vai onko kuitenkin luonteenomaista Bolsonarolle, että hän on Venäjän toiminnasta sodassakin eri mieltä kuin Brasilian hallitus.

Jutussa mainittiin, että Bolsonaron puhelulla ei ehkä ollut yhtä suurta vaikutusta hänen näkemykselleen kuin vierailulla Moskovaan vähän aikaa sitten.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat

Ukraina: Kymmeniä siviilejä kuollut raketti-iskussa Harkovassa​

klo 14:06: klo 13:56: Kymmeniä ihmisiä on kuollut raketti-iskussa Harkovan kaupungissa itäisessä Ukrainassa. Asiasta kertoo Ukrainan sisäministeriön tiedottaja Anton Heraštšenko uutistoimisto Reutersin mukaan.

- Harkovaa kohti on juuri ammuttu isoilla raketeilla. On kymmeniä kuolleita ja satoja haavoittuneita, Heraštšenko sanoi Facebookissa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Niin, itse en kyllä nostahattua Esko Aholle, että tajusi lähteä spermapankista. Päin vastion. Hän lähti kun pankki oli menossa boikottililistalle, saman päivän aamuna, eli varmasti oli hänellä tietoa tuosta. Samalla varmisti, ettei itse joudu listalle. Yhtään Ukrainaa tukevaa viestiä ei häneltä myöskään ole irronnut. Kokovartalofallos.
Juurikin näin. Ollut ensinnäkin Putinin hommissa eli ihan lähipiirissään, ja nyt oltiin yhtäkkiä jo muutama viikko mietitty irtisanoutumista. JepJep.
Ihan vitun pelle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös