Venäjä hyökkää Ukrainaan

• 11 166 754
  • 65 681

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Saksa päätti tälle vuodelle 100 miljardia lisää puolustusmenoja ja jatkossakin tulevat kasvattamaan menojaan. Putin ei ihan ehkä olisi tätä haluavan tapahtuvan. Saksa vauraana valtiona keposasti pystyy luomaan tehokaamat puolustusvoimat kuin Venäjä, jos se niin vain tahtoo. Putin antoi kiekon lapaan ja "Draisaitl " pistää sisään

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Yli 9000 tuntia paintissa.

Liitteet

• Polish_20220228_135014519.jpg
    Polish_20220228_135014519.jpg
    498,1 KB · kertaa luettu: 441

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Muistaakseni intissä jos jätti oman aseensa johonkin, piti ikään kuin rangaistuksena mennä "ryömien hakemaan". Mikäköhän on rangaistuksena jos unohtaa henkilökohtaisen tankkinsa johonkin ja joku ohikulkija pöllii sen?
Ei se ollut rangaistus vaan muistutus, että sitä rynkkyä ei jätetä yhtään mihinkään vaan se on AINA mukana. Kun pari kertaa sen ryömien jostain hakee, niin alkaa rynkky pysyä olkapäällä.

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Mulla on ollut yksi venäläinen kaveri. Kysyin hänen mielipidettä tähän sotaan. Tässä vastaus:

Hi! Russians are really free to have their oppinion and it is not a crime to discuss anything openly. Everybody here wants peace and suppose ukrainians to be brothers. But at the same time there are Russian citizens in Donbass and they are killed everyday by Ukrainian nationalists. Russia cannot leave them in trouble. There isalso another reason for war. OTAN moves too close to Russian borders. The USA cheated Soviet leaders that OTAN will not move to the East. And you must understand that the Ukraine is totally under American control. That is the war not against the Ukraine but the USA which support Ukrainian fascists. In fact brothers will kill brothers and Russian economy will suffer. Who gets profit? The US.

Nyt mulla ei oo enää yhtään venäläistä kaveria.

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Ensinnäkin kiitos hienolle ketjulle, vaikka aihe onkin todella synkkä. Mun piti jo eilen tänne kirjoittaa, mutta uusia sivuja tuli lisää ja lisää eikä ehtinyt kaikkea kahlaamaan läpi!

Vuosia sitten tutustuin venäläiseen neitokaiseen Thaimaassa ja nyt olen kysellyt siltä että miten hän näkee tämän tilanteen. En voinut uskoa lukemaani, kun hän kirjoitti, että venäläiset eivät ole sodassa ja siellä ollaan vaan auttamassa.

Kysyin sitten propagandasta ja miten tavan venäläiset lukevat länsimaista uutisointia. Vastasi että kyllä lukevat samalla tavalla kun oman maansa uutisointia. Kyseessä siis reilu kolmekymppinen Moskovassa asuva nainen.

Ydinaseilla uhkailun hän kiisti täysin. Sanoi, että edes oppositio ei ole niistä maininnut mitään. Ja ylipäänsä toitotti että länsimaat harrastaa samanlaista propagandaa, eikä ole totta mitä me luemme.

Lopulta meni vati nurin ja blokkasin ko. neidin kokonaan joka alustalta.

Jos tuommoinen on meininki nuorehkolla daamilla Moskovassa, niin mitä se sitten on muualla Venäjällä.
Kysymys lienee: Missä vaiheessa lopetamme yrittämisen? Tämä ei koske pelkästään Venäjällä vaan myös lännessä asuvia rybyjä.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki

Ei voi sanoa kuin että nauroin ääneen. Tuolla traktorityypillä on ilmeisesti jo venäläisten tankki takapihalla, ja nyt sitten nappasi pois kuleksimasta tuommoisen tykin. On siinä naapureilla ihmettelemistä...

Kaikki tuki myös traktoriäijälle!

Aseiden sekä "Harkovan Tiikerille" toimitettavan kissanruoan lisäksi Suomen on toimitettava vähintään kolme Nesteen säiliörekallista venäläisiltä hommattua moottoripolttoöljyä traktoriäijälle.

T.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Luleå HF

Ei voi sanoa kuin että nauroin ääneen. Tuolla traktorityypillä on ilmeisesti jo venäläisten tankki takapihalla, ja nyt sitten nappasi pois kuleksimasta tuommoisen tykin. On siinä naapureilla ihmettelemistä...

En tiedä, kun en ole asiantuntija mutta Twitterissä kommentoivat että voisi olla Ukrainalainen, kun ei ollut mitään merkintöjä tehty siihen?

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Nyt mulla ei oo enää yhtään venäläistä kaveria.

Mulla on yksi työkaveri, jonka kanssa tänään chattailin. Mielestäni ihan fiksukin. Sen vaimo on venäläinen ja selkeästi on päässyt tämän pään sisään. Sieltä tuli niin paskaa viestiä, että lopetin keskustelun lyhyeen, koska päivittäin olen tekemisissä. Ei ihan menny ajatusmaailma mun kanssa yhteen, vaan jotenkin siihen oli myös venäläinen propaganda purrut.

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
On helppo uskoa, että Putin arvioi Euroopan keinot täydellisen väärin. Putin on kokeillut 15 vuoden ajan, miten Eurooppa reagoi ja luultavasti Krimin jälkeen arveli, että voi tehdä mitä vain eikä länsi reagoi muuten kuin käsiään heiluttelemalla. Ei varmasti villeimmissä kuvitelmissaankaan arvannut, minkä lumipallon laittoi liikkeelle.

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Varmasti Venäjän sisälläkin hakkereita on, mutta pääosin toimii rajojen ulkopuolella. En ihan kauheasti löisi vetoa, jos Venäjä laittaisi pyyntöjä Yhdysvaltoihin näiden kiinniottamisesta, että Yhdysvallat laittaisi tikkuakaan ristiin tässä kohtaa. Venäjän kansalaisen jäädessä kiinni tuskin koskaan vapautuisi, koska kyse on maanpetoksesta.
Käyttävät VPN-palveluita mitkä eivät kerää lokeja, edes otetuista yhteyksistä. Onnea näiden metsästykseen...

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat

Voin vaan kuvitella, kun tulee kotiin ja huutaa vaimolle "kato mitä mä löysin kadulta" :D

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tämän kahakan jälkeen on aika paljon löysää asemateriaalia kadonneena, minnekähän lopulta nuokin päätyvät vuosien saatossa? Varmasti Ukraina käyttää paljon itse Venäjän hylkäämää kalustoa, mutta saattaa sieltä navetan ylisiltä löytyi 5-10v päästä ihan mielenkiintoista kampetta. Kohta on heimopäälliköt ja rikolliset ostoksilla.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Moni maa maksanut muuten isoja oppirahoja ja nämä viimevuotiset tapahtumat herättäneet. Ruotsi varmaan paras esimerkki. Suomi taasen ollut koko ajan kartalla ja Hollannista pilkka hintaan uudempia Leopardeja. Tuon kaupan Hollanti vetäisi heti takaisin, jos vaan voisi. Ilmapiirin kiristyminenhän alkoi aika pian tuon kaupan jälkeen. Tuo on kauhea sääli että asevoimiin pitää tuhlata, mutta se vaan on pakko kun noita puupäitä riittää..

Jeffrey

Jäsen
On helppo uskoa, että Putin arvioi Euroopan keinot täydellisen väärin. Putin on kokeillut 15 vuoden ajan, miten Eurooppa reagoi ja luultavasti Krimin jälkeen arveli, että voi tehdä mitä vain eikä länsi reagoi muuten kuin käsiään heiluttelemalla. Ei varmasti villeimmissä kuvitelmissaankaan arvannut, minkä lumipallon laittoi liikkeelle.

Itse olen tullut siihen johtopäätökseen, että edes itse me eurooppalaiset emme osanneet uskoa kuinka vahvasti Eurooppa reagoisi. Tätä voi toki laajentaa koskemaan koko maailmaa, ja ajattelisin että ne alun melko kevyet keinot Euroopasta oli osa sitä, että tunnusteltiin muun maailman reaktiota ja se Bidenin pelko maailmansodasta oli ihan aiheellinen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy