Venäjä hyökkää Ukrainaan

• 11 403 509
  • 66 293

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kyse ei ole sinun sanoista tai muustakaan, vaan tuosta miten tulet tanssimaan toisen ihmisen haudalle. Sitä sinun sietäisi pahoitella ja ennen kaikkea tämän ihmisen läheisten kunnioittamiseksi.

Oletko koskaan kuullut hiljaisen hetken aikana jonkun ihmisen huutavan jotakin päälle? Minä en sillä se olisi todella mautonta.

Olin jo kuvitellut että tämä episodi huonoine sananvalintoineen olisi jätetty unholaan?

Pahoittelin sananvalintojani jo aiemmin, et ilmeisesti lukenut tätä ketjua kunnolla.

Kenenkään haudalla en ole tanssinut enkä tanssi, kyseenalaistin vain yksilön valinnan mikä johti traagiseen lopputulokseen. Kirjan olen lukenut ja tiedän mistä puhun.

Ehkä on isompikin keskustelunaihe yhteiskunnassamme miksi joku lähtee puolustamaan muuta kuin isänmaata? Minulla ei siihen ole muuta vastausta kuin ihmetys.

Edelleen rauha Aleksin sielulle ja tsempit Ukrainalle. Ei ulkomaista apua väheksyä pidä, tiedä vaikka joskus tarvitsisimme sitä itsekin.

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Olin jo kuvitellut että tämä episodi huonoine sananvalintoineen olisi jätetty unholaan?

Pahoittelin sananvalintojani jo aiemmin, et ilmeisesti lukenut tätä ketjua kunnolla.

Kenenkään haudalla en ole tanssinut enkä tanssi, kyseenalaistin vain yksilön valinnan mikä johti traagiseen lopputulokseen. Kirjan olen lukenut ja tiedän mistä puhun.

Ehkä on isompikin keskustelunaihe yhteiskunnassamme miksi joku lähtee puolustamaan muuta kuin isänmaata? Minulla ei siihen ole muuta vastausta kuin ihmetys.

Edelleen rauha Aleksin sielulle ja tsempit Ukrainalle. Ei ulkomaista apua väheksyä pidä, tiedä vaikka joskus tarvitsisimme sitä itsekin.
Luin ketjua kunnolla ja juuri siksi näin tarpeelliseksi kirjoittaa tuon tekstini. Ja tämä vastauksesi kertoo edelleen siitä, että et ole sisäistänyt puolestaan sitä, mitä minä yritin sinulle viestiä.

Kyse ei ole sananvalinnoista, vaan siitä "tanssista toisen haudalla". Todella tyylitajutonta tulla palstalle esittämään omia näkemyksiä ihmisestä, joka on juuri kuollut.

Mutta tämä osaltani riittää.

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mutta tämä osaltani riittää.

Samoin. Kevyet mullat Aleksille. Voin ymmärtää hänen valintansa kun luin ketjua vielä takaisin.

Joskus tulee sanottua pahasti eikä tule ajateltua loppuun asti. Vielä pahoittelut. Venäjän trollisyytöksistä otan itseenI vaikka en herkkähipiäinen olekaan. Alkoholilla oli osuutta asiaan niinkuin epäiltiin. Silti sen taakse en koskaan mene. Jos olen kirjoittanut jotain niin siitä vastaan.

Opiksi ja eteenpäin.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mun mielestäni Suomi ja Viro voisivat laittaa nyt Ukrainalle "noottia" että Laukaansuuhun (tai Koivistolle tai Uuraaseen) ei lähetettäisi mitään droneiskuja. Ihan sen vuoksi etteivät mene aiheuttamaan mitään ympäristökatastrofia Itämerelle. Varsinkin nyt pakkasen aikaan öljy- ja kemikaalivuodot on saatanan vaikeita torjuttavia. Myös Sosnovyi Borin ydinvoimala on turhan lähellä Laukaansuuta.

TWN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ei mitään nootteja, vaan päinvastoin toivotaan lisää iskuja noihin öljysatamiin. Sehän on mahdollisuus lopettaa varjolaivastoralli Suomenlahdella, ne romulaivathan sen ympäristö katastrofin ennemmin aiheuttaa merialueella, satamien tulipalovahingot jää roistovaltion alueelle.

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
yks jengi Stadista

Eipä voi muuta kuin toivottaa onnea.

Nämä vastahyökkäykset Venäjän alueelle saattavat tuntua turhalta verenvuodatukselta mutta pidemmän päälle toive on, että Putin alkaa saada paskaa niskaan venäläisiltä ja Puten korttitalo romahtaa. Ja toisaalta, jos kerran jossain vastahyökätään, niin miksei siellä missä tuhot aiheutuvat Venäjän omaisuudelle.

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Eipä voi muuta kuin toivottaa onnea.

Nämä vastahyökkäykset Venäjän alueelle saattavat tuntua turhalta verenvuodatukselta mutta pidemmän päälle toive on, että Putin alkaa saada paskaa niskaan venäläisiltä ja Puten korttitalo romahtaa. Ja toisaalta, jos kerran jossain vastahyökätään, niin miksei siellä missä tuhot aiheutuvat Venäjän omaisuudelle.
Niin, ja toisaalta H'ersonissa välissä on Dnipro, Zaporizzjan, Donetskin ja Luhanskin alueilla Venäjä on linnoittautunut aika vankasti, joten hyökkäys Venäjän omille alueille saattaa olla Ukrainan kannalta se ainoa suunta, jossa voidaan ylipäänsä saavuttaa jotain menestystä. Ihan valmistautumattomiltahan nuo vaikuttivat siihen, että Ukraina veisikin taistelun Venäjän omalle maalle. Vaikka aina puhuvat siitä länsirajoilla olevasta uhkasta, niin todellisuus taitaa kuitenkin olla se, että Venäjä ei kovin paljon ole odottanut että kukaan lännestä päin sinne hyökkäisi.

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
yks jengi Stadista
Niin, ja toisaalta H'ersonissa välissä on Dnipro, Zaporizzjan, Donetskin ja Luhanskin alueilla Venäjä on linnoittautunut aika vankasti, joten hyökkäys Venäjän omille alueille saattaa olla Ukrainan kannalta se ainoa suunta, jossa voidaan ylipäänsä saavuttaa jotain menestystä. Ihan valmistautumattomiltahan nuo vaikuttivat siihen, että Ukraina veisikin taistelun Venäjän omalle maalle. Vaikka aina puhuvat siitä länsirajoilla olevasta uhkasta, niin todellisuus taitaa kuitenkin olla se, että Venäjä ei kovin paljon ole odottanut että kukaan lännestä päin sinne hyökkäisi.

Varmaan jossain paikoissa Donetskissa onkin linnoitukset tehty, mutta vähän olen kummastellut Ukrainan vastahyökkäysten ilmeistä puuttumista. Edes mitään yrityksiä motittaa eteneviä venäläisjoukkoja ei tunnu olleen. Sitä toivoisi, että paikoittain löytyisi paikkoja iskeä Venäjän hyökkäyskärkien sivustoihin ennen kuin mitään linnoituksia ehtivät edes aloittaa.

Näin nojatuolista analysoiden.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Varmaan jossain paikoissa Donetskissa onkin linnoitukset tehty, mutta vähän olen kummastellut Ukrainan vastahyökkäysten ilmeistä puuttumista. Edes mitään yrityksiä motittaa eteneviä venäläisjoukkoja ei tunnu olleen. Sitä toivoisi, että paikoittain löytyisi paikkoja iskeä Venäjän hyökkäyskärkien sivustoihin ennen kuin mitään linnoituksia ehtivät edes aloittaa.

Näin nojatuolista analysoiden.

Sen verran mitä näitä Ukraina ”asiantuntijoita” Iltalwhdessä ja Hesarissa olen lukenut niin roskajengin eteneminen Ukrainassa on niin varovaista ja pienellä porukalla hoidettua ettei motteja pääse syntymään.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Tässä on samasta asiasta kuin siitä, että kadulla kolme lasta kiusaa ryhmässä neljättä. Ihmisiä on ehkä kolmenlaisia:
Ryhmä 1: Puuttuvat tilanteeseen
Ryhmä 2: Puuttuvat tilanteeseen, jos kiusattuna on tuttu lapsi, mutta ihmettelevät ääneen ryhmää 1, miksi joku lähtee puolustamaan jotain vieraita lapsia.
Ryhmä 3: Eivät tee mitään

Minusta näyttää aika selvältä, mihin ryhmään sinä kuulut.

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mun mielestäni Suomi ja Viro voisivat laittaa nyt Ukrainalle "noottia" että Laukaansuuhun (tai Koivistolle tai Uuraaseen) ei lähetettäisi mitään droneiskuja. Ihan sen vuoksi etteivät mene aiheuttamaan mitään ympäristökatastrofia Itämerelle. Varsinkin nyt pakkasen aikaan öljy- ja kemikaalivuodot on saatanan vaikeita torjuttavia. Myös Sosnovyi Borin ydinvoimala on turhan lähellä Laukaansuuta.
Juuri eilen ajattelin että päinvastoin, Laukaansuusta pitää tehdä sellainen alue että yksikään varustamo ei sinne suostu (tai pysty) enää laivojaan ajamaan. Ainoa keino saada sota loppumaan (ilman suoraa sotilaallista interventiota) on viedä Venäjältä edellytykset käydä sotaa, eli saada Venäjältä rahahanat tukkoon. Vaikeaa on sekin, mutta Itämeren alueella tuo vaikutusmahdollisuus lienee helpointa. Ukraina toki voi tehdä sen näin sotilaallisesti, me muut laillisin viranomaiskeinoin, hankaloittamalla verjolaivaston kulkua.

Eihän tässä nyt ryhdytä mitään rauhoitusaluetta tekemään Venäjän öljykaupalle.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Eihän tässä nyt ryhdytä mitään rauhoitusaluetta tekemään Venäjän öljykaupalle.
Niin, kyllä mä kuitenkin ennemmin sulkisin Tanskan salmet vakuuttamattomilta laivoilta kuin ottaisin riskin Suomenlahden (vielä pahempaan) pilaantumiseen. Mitäs veikkaatte millaiset vuotojenhallintasysteemit noilla Venäläisillä satamilla on. Tuskimpa on vaadittu edes vuotosuoja-altaita saatikka mitään öljynkeruualtaita ennen kuin putket menee mereen.

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin, kyllä mä kuitenkin ennemmin sulkisin Tanskan salmet vakuuttamattomilta laivoilta kuin ottaisin riskin Suomenlahden (vielä pahempaan) pilaantumiseen. Mitäs veikkaatte millaiset vuotojenhallintasysteemit noilla Venäläisillä satamilla on. Tuskimpa on vaadittu edes vuotosuoja-altaita saatikka mitään öljynkeruualtaita ennen kuin putket menee mereen.
Toki tämä sulkeminenhan se paras vaihtoehto olisi. Ja mieluiten mahdollisimman nopeasti ja yllättäen. Valitettavasti länsimailta tällaisia hiljaisesti valmisteltuja ja nopeita päätöksiä on ollut tähän mennessä turha odottaa.

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ehkä on isompikin keskustelunaihe yhteiskunnassamme miksi joku lähtee puolustamaan muuta kuin isänmaata?
Miksei tuota Ukrainassa taistelua voisi nähdä ihan yhtä lailla isänmaan puolustamisena. Ihan sama vihulainen siellä on vastassa, joka tänne meillekin se potentiaalisin maahan tunkeutuja on. Joka ikinen elimimoitu venäläinen vähentää sitä vaaraa, että alkaisivat tänne kampeamaan, joten jos sitä yhteistä vihollista pystyy heikentämään ilman että tarvitsee taistella metriäkään omalla maalla, niin ei kai tuon parempaa isänmaan puolustusta olekaan.

Viimeksi muokattu:

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sen verran mitä näitä Ukraina ”asiantuntijoita” Iltalwhdessä ja Hesarissa olen lukenut niin roskajengin eteneminen Ukrainassa on niin varovaista ja pienellä porukalla hoidettua ettei motteja pääse syntymään.
Pieni määrä miehiä kuskataan lähelle ja sitten, kun ne kuolee niin kuskataan seuraavat. Samaa toistetaan, kunnes joku porukka pääsee kohteeseen. Hankala tuota on motittaa tai edes puolustaa loputtomiin.

Jossain vaiheessa iskee se hetki, kun puolustus ei ole valmiina seuraavaan aaltoon. Nyt tuo taktiikka taitaa olla käytössä ympäri rintamaa, kun aikaisemmin se painottui itään. Tuo myös näkyy nyt päivittäisissä tappiossa.

Kertoo myös siitä, ettei esim panssareita ja muuta kalustoa ole enää tuhlattavaksi. Miehiä sen sijaan on.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy