Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 867 641
  • 64 241

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Koska kyseessä on ensimmäinen kunnon sota ”kaikkitietomulleheti”-someaikakaudella.

Asiasta kolmanteen. Sitä mä tuossa itse pohdin että ampuuko Ukraina noita varastoja nyt oikeasti omilla tuotteillaan vai onko käytössä jotain stormshadowta, mihin on vaan kylkeen teipattu nimen päälle omat neptune-tarrat.
Mitä mä en ymmärrä, mutta eikö se ole ihan sama millä ampuu, kun se ammus sitten räjähtää kohteessa? Vai onko venäläiset tosiaan niin fiksuja, että ne näkee jostain räjähdyspilvestä, että tuossa ohjuksessa ei ollut muuten Ukrainan logoa kyljessä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä mä en ymmärrä, mutta eikö se ole ihan sama millä ampuu, kun se ammus sitten räjähtää kohteessa? Vai onko venäläiset tosiaan niin fiksuja, että ne näkee jostain räjähdyspilvestä, että tuossa ohjuksessa ei ollut muuten Ukrainan logoa kyljessä.

No esimerkiksi Kremlin räksyttävä puudeli, jota myös Medvedeviksi kutsutaan, hyvin todennäköisesti näkee jo kaukaa, että kaikki nuo ovat Länsimaiden ohjuksia. Tämä ihan siksi, että tämä puudeli on räksyttänyt pitkään siitä, että Länsimaat vain pitkittävät sotaa tukemalla Ukrainaa, ja ilman tätä taistelua ei enää edes käytäisi. Eli siis ukrainalaiset olisivat taas onnellisesti samaa kansaa venäläisten kanssa.

Pahoittelen kaikille maailman puudeleille tätä rinnastusta. Ehkä tämä oli asiaton.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Vaikka näille ei hirveästi kannata antaa painoarvoa, niin 49% venäläisistä on valmis vetäytyy Ukrainasta, näkyy varmaan Kurskin operaatio ja Ukrainan iskut Venäjälle tässä sen lisäksi, että alkaa olemaan omia tappioita vsikee piilotella.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Ukraina saattaa päästä aloittamaan oman ohjusohjelman kehityksen mikäli rahoitus saadaan kuntoon. Saattaa olla aika nopeakin juttu tuotantoon, kun vihreä valo syttyy?

Hieno uutinen tämäkin. Jos sota vielä vaikka kahden vuoden päästäkin on käynnissä, niin siihen mennessä Ukrainalla on omalla maalla sotakalustotuotantoa jo aika hyvin, uskoisin
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tässä on hieno printti tuhottua kalustoa, yhteensä aika monen maan sotakalusto olisi laitettu nippuun



Melkoiset on määrät kun nämä on ainoastaan ne tuhotut (ja mm. kaapatut) vehkeet, jotka on yksitellen pystytty kuvatodisteilla varmistamaan. Noiden päälle kaikki linjan takana tai vaikka kokoontumispaikoille/varikoille tuhotut, sekä mm. paskatunkion käyttämän materiaalin laadun ansiosta omia aikojaan räjähtäneet. Etenkin perinteiset vedettävät tykit tämmöisiä joita varmasti menee reilusti enemmän "huomaamatta".
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Uhkaavalta näyttää tuo Vuhledarin tilanne ja näyttää pahalta että tuokin paikka tukee kaatumaan. Ukrainalla ilmeisesti tuolla todella kuluneita joukkoja jotka olleet siellä pitkään ilman vaihtoa, ja Venäjä on selkeästi lähtenyt yrittämään saartoa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo

Trump siis presidenttinä ensimmäiseksi soittaisi sekä Putinille että Zelenskyille, ja sanoisi "teidän on sovittava, tämä on hullua"

Absoluuttisen nerokasta toki, mutta mitenkä minä olen havaitsevinani aukon tässä suunnitelmassa..
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Taitaa Kiina olla isompi peluri tässä laittomassa kansanmurhassa, kun mitä moni arvaakaan. Ei ole mitään syytä olla mitään itse määriteltyjä punaisia viivoja MINKÄÄN asian suhteen jos terroritunkiokin vetelee 60% kiinalaisvoimin komponenttien suhteen mitä tunkioiden aseista löytyy. Ei toki muutenkaan:


 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Kurinpitoa venäläisittäin, kun miehistö käyttää luvatta yksikön ajoneuvoja ne tuhotaan. Yksi tälläinen tapaus johti 4:n MT-LB:n ja kahden T-72:n tuhoutumiseen.




Toinen tapaus oli jossa yksikön komentaja veti miehistönkuljetuspanssarilla Lada Nivan romuksi samasta syystä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei mennyt tuo sytytyskään ihan putkeen. Komeasti lähti hattu Iigorin päästä kun Niva syttyi.
Googlaa: Lada Niva sytytyksen säätö

No juu, jotta ei pelkäksi hassutteluksi menisi, niin vaikka nämä ovatkin taas yksittäisiä julkituloja, niin pitää toivoa taas että terroritunkiolla on yhä kaikenlainen alamaisten henkinen terrorisointi sekä "isoisäkulttuuri" voimissaan ja vaan voimistuu, koska tuokin auttaa suoraan Ukrainaa. Toivoa myös sopii että tuo alamaisten kidutus johtaisi myös mahdollisimman usein väkivaltaisiin reaktioihin kiduttajaa kohtaan, mistä on toki vielä reilusti vähemmän päästetty tihkumaan tietoja, kuin näistä kulttuurille ominaisista "kurinpitotoimista", jotka siis ovat ihan puhdasta syöpäisen järjestelmän henkilötason sisäänrakennettuja manifestaatioita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös