Olen ollut noin 20 vuotta työn puolesta tekemisissä noiden slobomaiden kansalaisten kanssa ja jopa ollut sellaisen kanssa naimisissa. Täytyy kyllä sanoa, että harvoin jos koskaan olen ollut tekemisissä slobon kanssa, joka tunnustaa tehneensä virheen ja pahoittelee. Lähes poikkeuksetta se vika löydetään aina jostain muualta. Siinä mielessä minua ei yhtään ihmetytä, että ukrainalaiset ei tunnusta "vahinkoa". En toki Zelenskyä tästä epäile, mutta jossain komentoketjussa on se upseeri, kenen joukoista on tuo ohjus mahdollisesti ammuttu ja jossain on se aliupseeri, kenen miehet tuon on laukaissu. Nämä sankarillisuuden ja ylennyksen toivossa varmasti pitää loppuun saakka siitä kiinni, että tuollaista ei heidän porukoissaan ole tapahtunut ja toivovat että aika tai jokin muu tapahtuma häivyttää tapahtuneen. Zelenskyllä ja ylätason komentoketjussa ei ole muuta mahdollisuutta kuin luottaa ja uskoa omiin tässä tilanteessa, niin kauan kuin aukottomasti tämän joku muuta todistaa. Eikä sekään välttämättä vielä muuta tilannetta ja tilanne häivytetään, niin kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Siinä mielessä uskon, että ne mahdolliset valehtelijat kyllä löytyy todennäköisimmin Ukrainan päässä, kuin länsimaissa.