Via Dolorosa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Україна
Mini-Fuhrer jatkaa kovassa huudossa Puolassa.
Linkki: https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1576949716465913857?t=-Adfqr0sxa5dO8v0vl5UFQ&s=19
Häiriköinti jatkuu, tietenkin
Yhtäältä ihmettelen, miksi Saksan kansa hänet valtaan äänesti. Varmasti toki CDU:n ja Merkelin hyvin pitkä valtakausi monen mielestä saikin tulla päätökseen ja käytännössä kahden kauppahan Saksan vaalit ovat aina, mitä tulee hallituksen muodostajaan... Silti ei Scholz minään suurena visionäärinä ja kansankerroksia inspiroivana johtajana ole näyttäytynyt missään vaiheessa ja nyt arpa on paljastunut tyhjäksi kaikille. Saksa kyllä selviää, talon perustusten ollessa kunnossa, mutta Ukrainankin eteen olisi maa voinut tehdä paljon enemmän.Kysyin Saksassa pitkään asuneelta kaverilta, miksi Scholz...
Vastaus oli: SPD on jämähtänyt vanhaan idänpolitiikkaansa. Puolueen vasemmalla laidalla on historiallisesti ollut yhteyksiä niin DDR:ään kuin Moskovaankin. Samanmoista jämähtyneisyyttä kuin Väyrysellä.
Tsekkiläiset siviilit osti Ukrainalle t-72 tankin, nimeltään Tuomas (Veturi)
Tsekkiläiset siviilit osti Ukrainalle t-72 tankin, nimeltään Tuomas (Veturi)
Mitä sellaista Kiina hyötyy tuosta jonka takia olisi järkevää harrastaa tuota? Jotain muutamia miljoonia? Siis meneekö jotain rahtikoneita tuon yli säännöllisesti?Tuo muuten on aika erikoista, että kiinalaisten koneiden annetaan lentää Suomen ilmatilan kautta venäjän läpi Shanghaihin. Ei varmasti kaukaa haettu, että koneiden transponderit tai tekniikkaa "yllättäen" pettää tai tulee "kova myräkkä" venäjällä. Kiina vielä halunnut olla etäällä, mutta ei mikään ihme olisi, jos pari konetta laskeutuisikin venäjälle mukanaan vientikiellossa oleva kamaa kaikesta huolimatta. Pari "teknistä ongelmaa" ei vielä Kiinaa ihan pahaan positioon aja, mutta pitääkö antaa mahdollisuus moiseen?
Pari ainakin juuri meni Savonlinnan korkeudelta venäjän puolelle(toinen Amsterdamista ja toinen Frankfurtista lähtenyt ja varmaan 20 min väliä kun rajan ylittivät). Ei kait rahallisesti paljoa, mutta puttelta tietty saisi arvostusta. Kysymys olikin enemmän , että kannattaako antaa mahdollisuus?!?!Mitä sellaista Kiina hyötyy tuosta jonka takia olisi järkevää harrastaa tuota? Jotain muutamia miljoonia? Siis meneekö jotain rahtikoneita tuon yli säännöllisesti?
Jos Ukrainalaiset hyökkäisivät Dneprin suunnassa jo(ja sen rannassa), tarkoittaisi se sitä että joen yläpuoli/pohjoispuoli olisi pitänyt putsata aika hyvin.Tämän mukaan ukrainalaiset ois edenny 20km päähän Nova Kakohvasta. Tai venäläiset siis perääntyneet tuonne asti.
Pari ainakin juuri meni Savonlinnan korkeudelta venäjän puolelle(toinen Amsterdamista ja toinen Frankfurtista lähtenyt ja varmaan 20 min väliä kun rajan ylittivät). Ei kait rahallisesti paljoa, mutta puttelta tietty saisi arvostusta. Kysymys olikin enemmän , että kannattaako antaa mahdollisuus?!?!
Kai ne koneet voi lentää kiltisti Kiinaan ja tavara liikkua sieltä Venäjälle? Aika foliohattuteoria tuo, että "tehtäisiin pakkolasku".Tuo muuten on aika erikoista, että kiinalaisten koneiden annetaan lentää Suomen ilmatilan kautta venäjän läpi Shanghaihin. Ei varmasti kaukaa haettu, että koneiden transponderit tai tekniikkaa "yllättäen" pettää tai tulee "kova myräkkä" venäjällä. Kiina vielä halunnut olla etäällä, mutta ei mikään ihme olisi, jos pari konetta laskeutuisikin venäjälle mukanaan vientikiellossa oleva kamaa kaikesta huolimatta. Pari "teknistä ongelmaa" ei vielä Kiinaa ihan pahaan positioon aja, mutta pitääkö antaa mahdollisuus moiseen?
Jep ja ihan vastaavasti kuin Itämerellä paukkuvat kaasuputket, kun varmaan jäätyneet. Kyllä sotatilassa kaikki mahdollista ihan ilman foliotakin.Aika foliohattuteoria tuo, että "tehtäisiin pakkolasku".
Sehän on ihan tunnettu pedo guy.Minä oikeasti luulin että tämäkin oli ihan hyvä jätkä.
Tätä olen itsekin välillä pohtinut, että Saksan Venäjä myönteinen energia- ja ulkopolitiikka mahtanee olla DDR:stä peräisin. En muista että asiaa olisi julkisuudessa juurikaan käsitelty, joten osuva kommentti.Kysyin Saksassa pitkään asuneelta kaverilta, miksi Scholz...
Vastaus oli: SPD on jämähtänyt vanhaan idänpolitiikkaansa. Puolueen vasemmalla laidalla on historiallisesti ollut yhteyksiä niin DDR:ään kuin Moskovaankin. Samanmoista jämähtyneisyyttä kuin Väyrysellä.
Lähinnä se, että mitä tuollaisella "pakkolasku-operaatiolla" voitettaisiin versus, että kone lentää kiltisti Kiinaan? Jos siellä koneessa on toimivia perseenpäristimiä niin eiköhän ne sieltä Kiinasta Venäjälle löydä ilman tuollaisia "vittu kun lensi kärpänen tuulilasiin niin oli pakko pysähtyä"? Mikäli siellä semmoista tahtotilaa on.Jep ja ihan vastaavasti kuin Itämerellä paukkuvat kaasuputket, kun varmaan jäätyneet. Kyllä sotatilassa kaikki mahdollista ihan ilman foliotakin.
Tuo Dnepr tulee UA:n offensiiville haasteelliseksi. Ensin pitäisi tuhota sillat etteivät venäläiset saa huoltoa toimimaan ja toiseksi etteivät pääse helposti luikkimaan pakoon.
Käsittääkseni sillat on tuhottu jo aikoja sitten. Jotain ponttooniviritelmiä ovat yrittäneet kyhäillä mutta nekin on aika pitkälti eliminoitu. Eli tuo 20 000-30 000 örkin joukko Dnjeprin pohjoispuolella on ollut jo pidempään huollon ulottumattomissa. Huhuja on, että jos kaikki menee putkee Ukrainalla seuraava suurhyökkäys tullee olemaan Zaporižžan suunnalta Melitopoliin päin.Tuo Dnepr tulee UA:n offensiiville haasteelliseksi. Ensin pitäisi tuhota sillat etteivät venäläiset saa huoltoa toimimaan ja toiseksi etteivät pääse helposti luikkimaan pakoon.
Sitten kun tarvittavat sillat on tuhottu estää se omaa etenemistä toiselle puolelle jokea. Joki on kuitenkin niin leveä ettei siihen kyllä mitään panssaripohjaisia siltakalustoja kyllä perusteta vaan pitää sitten mennä yli melkein jollain "syöksyvenepohjaisella meiningillä", jos kaikki sillat räjäytetty.