Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 323 586
  • 62 432

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Itse kuulun puolueeseen ja tahdon voimakkaasti NATOon, mutta seuraavissa vaaleissa aion äänestää kokoomusta koska ovat yhdessä rintamassa olleet äänekkäimmin järjen (NATO jäsenyyden) kannalla.

PSssä on liikaa putinisteja ja tämä tilanne ne tuoneet esiin, onneksi myös paljon järjen ihmisiä ja NATO myönteisiä.
Minä taas en kuulu puolueeseen, mutta totta on, että liikaa siellä on Putinin ymmärtäjiä. En kyllä varmaan äänestäisi perussuomalaisia, mutta vaikea kokoomustakaan äänestää.

Kokoomus ollut lähes jokaisessa hallituksessa viimeiset 30 vuotta ainakin ja yhtään esitystä ei ole Naton puolesta tehnyt, mutta nyt patsastellaan "että, ollaan aina kannatettu Natoa". Siinä sivussä Katainen pääministerinä meni allekirjoittamaan Ottawan -sopimuksen pääministerinä, olivat hyväksymässä Caruna kauppoja, ottivat Kreikan velat olkapäille ja nuolivat DDR-Saksan persettä EU:ssa vaikka ihan selkeästi on tehnyt itsestään riippuvaisen Venäjästä.

Unohtamatta, että sisäministeri Orpo otti 30.000 tuntematonta Irakilaista, pääasiassa miehiä Ruotsista bussilasteissa ilman syytä Suomeen. Ovat hyväksyneet ja myhistelleen Nordstream 2 putken vetämiselle ja kuunnelleet Paavo Lipposta. Tämä paskojen päätösten lista kokoomuksella on pitkä kuin nälkävuosi.

Vähiin käy hyvät tyypit puolueissa, mutta vaikka puolue aina voittaa kun sieltä äänestää henkilöä, niin keskityn äänestyksessä hyvään tyyppiin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä juteltiin eilen ja kaveri sanoi, että nykytankkkien tietokoneohjelmat näkevät liikkeet jo kaukaa eikä Molotovin Coctaililla ole muutenkaan niihin mitään vaikutusta.
Täytyy yhtyä aamutöllössä olleen asiantuntijan ihmettelyyn siitä miksei teitä ja siltoja ole miinoitettu. Kiova on kohta menetetty, valitettavasti.
Taitaa näillä uusilla tankeilla olla aika edistyneet sammutusjärjestelmät, en usko että polttopullo vahingoittaa tankkia samalla tavalla jos etenee luukut kiinni. Toisaalta, miehistöä kuljetetaan muillakin vehkeillä, kyllä parvekkeelta heitetty polttopullo miehistöä kuljettavaan rekkaan, jalkaväen päälle tai huoltoautoihin satuttaa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja jälleen ilmahälytys Kiovassa.

Hämmentävää, että edelleen ihmiset kävelevät keskustassa täysin rauhassa ja autot ajelevat, vaikka sireenit pauhaavat taustalla.
Mitä muutakaan siellä voisi tehdä? Kuitenkin ihmisten on elettävä kaikesta huolimatta.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Mitä muutakaan siellä voisi tehdä? Kuitenkin ihmisten on elettävä kaikesta huolimatta.

No totta tämäkin. Jotenkin sitä itse on aina kuvitellut, että ilmahälytyksen kuuluessa juostaan sankoin joukoin pommisuojiin. Tosin tämän näkemyksen olen itselleni kehittänyt vain kertomuksista talvi- ja jatkosodista.

Moderni sodankäynti eroaa varmasti suuresti noista ajoista.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täytyy yhtyä aamutöllössä olleen asiantuntijan ihmettelyyn siitä miksei teitä ja siltoja ole miinoitettu. Kiova on kohta menetetty, valitettavasti.

Suomessa osattaisiin suluttaminen ja miinoitus. Oli Ukraina sentään jotain siltoja räjäytellyt, ettei aivan paraatimarssia sentään.

En usko, että Venäjä lähtee kaupunkisotaan. Tuo vaatisi valtavasti verta ja miehiä, kortteli kerrallaan ja puolustajilla valtava etu. Siviilejä kuolisi paljon. Veljeskansa, tuota voisi olla kotirintamalla Putinin olla vaikea myydä mitenkään. Kiova varmaan piiritetään ja laitetaan painetta, jotta antautuisivat.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No totta tämäkin. Jotenkin sitä itse on aina kuvitellut, että ilmahälytyksen kuuluessa juostaan sankoin joukoin pommisuojiin. Tosin tämän näkemyksen olen itselleni kehittänyt vain kertomuksista talvi- ja jatkosodista.

Moderni sodankäynti eroaa varmasti suuresti noista ajoista.

Kyllä Helsingissä mentäisiin pommisuojaan vastaavassa tilanteessa, jokainen.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ainakin Abramovitsille kielto, ettei saa asua saarilla ja eiköhän häneen kohdistuvat pakotteet osu väkisin seuraankin.
Siis mitä tämä tarkoittaa? En löytänyt netistä mitään tietoa mistään rajoituksista häntä kohtaan.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Ei saatana ihmiset on Suomessakin sekaisin. Yle uutisoi että joditabletit on myyty eilisen ja tämän päivän aikana loppuun ympäri Suomea eikä osata sanoa koska niitä saadaan lisää. Menee samaan kategoriaan kuin korona- ajan vessapaperin ja säilykkeiden hamstraus. Ellei jopa vielä typerämmäksi.

Lainaisin tässä kohtaa erään kotimaisen artistin sanoituksia:
" Minä minä minä, minä minä minä, minä minä minä eikä kukaan muu".

Joditabletteja pitäisi olla jokaisessa taloudessa aina varulta. Tän selkkauksen myötä tuli itsekin havahduttua siihen, että ei löytynyt jodia kaapeista, niin pyysin vaimoa nappaamaan tuota kauppareissulta mukaan. En näe mikä tuossa jodin ostamisessa olisi typeryyttä, kun se on ilmeisesti muutama tunti, koska ne pitää ottaa saadakseen jotain hyötyä niistä.
 

molari

Jäsen
No totta tämäkin. Jotenkin sitä itse on aina kuvitellut, että ilmahälytyksen kuuluessa juostaan sankoin joukoin pommisuojiin. Tosin tämän näkemyksen olen itselleni kehittänyt vain kertomuksista talvi- ja jatkosodista.

Moderni sodankäynti eroaa varmasti suuresti noista ajoista.
Aikaisemmin pommitukset tehtiin lentokoneilla, jotka ilmavalvonta havaitsi, nyt isketään ohjuksin, siinä ero.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aikaisemmin pommitukset tehtiin lentokoneilla, jotka ilmavalvonta havaitsi, nyt isketään ohjuksin, siinä ero.

Aika perinteistä sodankäyntiä tuo muuten vaikuttaa olevan. Ensin ammutaan ohjuksia ja sitten maajoukot etenevät teitä pitkin. Ukraina puolustauttuu perinteisin menetelmin. Ei tuo paljoa eroa WW2:ta. Mitään suuria kyberiskuja tms ei ole nähty.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Siis mitä tämä tarkoittaa? En löytänyt netistä mitään tietoa mistään rajoituksista häntä kohtaan.
Eikös hän onnistunut vasta saamaan jonkun porsaanreiän kautta Portugalin kansalaisuuden? Ettei omaisuus joudu takavarikkoon eivätkä pakotteet osu. Toki britit voivat ei EU maana omia keinojaan ehkä ottaa käyttöön.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Tästä juteltiin eilen ja kaveri sanoi, että nykytankkkien tietokoneohjelmat näkevät liikkeet jo kaukaa eikä Molotovin Coctaililla ole muutenkaan niihin mitään vaikutusta.
Täytyy yhtyä aamutöllössä olleen asiantuntijan ihmettelyyn siitä miksei teitä ja siltoja ole miinoitettu. Kiova on kohta menetetty, valitettavasti.

Tässä tapauksessa kyse ei liene mistään taistelupanssareista.
 

ML17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Mitä muuten tapahtuu, kun menet pommisuojaan ja pommisuojan päällä oleva talo isketään matalaksi? Sitten vaan venaillaan jumissa, että joku raivaa romahtaneen talon uloskäynnin edestä pois?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Tästä juteltiin eilen ja kaveri sanoi, että nykytankkkien tietokoneohjelmat näkevät liikkeet jo kaukaa eikä Molotovin Coctaililla ole muutenkaan niihin mitään vaikutusta.

Jepjep, sammutusjärjestelmät juu, mutta mikäs tuollainen ihmejärjestelmä tietokoneohjelma mahtaa olla?

Että silleen...
 

Outsider

Jäsen
Siis mitä tämä tarkoittaa? En löytänyt netistä mitään tietoa mistään rajoituksista häntä kohtaan.
Tästä oli aiemmin viikolla mainittu jossain futiskeskustelussa, mutta ilmeisesti väärää tietoa, kun nopealla googlaamisella löytyi aiheesta:
Yesterday Boris Johnson corrected a Commons statement, made on Tuesday, that Abramovich had been officially sanctioned by the Government.

The PM said the billionaire “has not been the subject of targeted measures”.

Teksti aina luotettavan The Sun:n sivuilta.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämä internet-aika on kyllä sairasta. Sotaa seurataan reaaliajassa, tai katsellaan kuin jotain leffaa. Ei puutu kuin sipsit ja popparit, tosin kyllä kai jotkut niitäkin siinä sivussa mussuttaa. Melkein kaipaa sanomalehtien aikakautta, kun saatiin tieto kerran päivässä ja se riitti.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko ollut mitään juttua että mikä meininki ryssän haltuunottamilla alueilla on? Saako siellä aseikäiset miehet (tai naiset) liikkua vapaasti aseettomana yms.? Luulisi että aseita on kerätty pois mutta niitä on varmasti piiloissa odottamassa hyvää käyttöhetkeä. Vai onko alueilla aloitettu sissi-iskuihin kykenevien ihmisten internointi?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Tämä internet-aika on kyllä sairasta. Sotaa seurataan reaaliajassa, tai katsellaan kuin jotain leffaa. Ei puutu kuin sipsit ja popparit, tosin kyllä kai jotkut niitäkin siinä sivussa mussuttaa. Melkein kaipaa sanomalehtien aikakautta, kun saatiin tieto kerran päivässä ja se riitti.

Ai Pravdaa siis kaipailet?

Että silleen...
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Aika perinteistä sodankäyntiä tuo muuten vaikuttaa olevan. Ensin ammutaan ohjuksia ja sitten maajoukot etenevät teitä pitkin. Ukraina puolustauttuu perinteisin menetelmin. Ei tuo paljoa eroa WW2:ta. Mitään suuria kyberiskuja tms ei ole nähty.
Alkaa kybersektorillakin olemaan elämää:


Twitteristä löytyy tarkempaa seurantaa tägeillä #oprussia ja #opkremlin.

Lisäksi:

"– Toimittajille on annettu tietoa, että Biden on istunut tänään alas sekä kansallisen turvallisuuden että sotavoimien neuvonantajien kanssa. Häntä on neuvottu, että Yhdysvalloilla voisi olla käsissään hyvä mahdollisuus tehdä kyberhyökkäys Venäjää kohtaan. Biden sanoi, että mikäli Venäjä tekee kyberhyökkäyksen Yhdysvaltoja kohtaan, Yhdysvallat vastaa."

Hukkasin lähteen, sorry.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Eikös hän onnistunut vasta saamaan jonkun porsaanreiän kautta Portugalin kansalaisuuden? Ettei omaisuus joudu takavarikkoon eivätkä pakotteet osu. Toki britit voivat ei EU maana omia keinojaan ehkä ottaa käyttöön.
Israelin ja Portugalin passit Abralla taitaa olla, mutta ei mielestäni paljoakaan ole käynyt pelejä paikanpäällä seuraamassa sen jälkeen, kun uk ei myöntänyt hänelle uutta viisumia 2018.

Viime vuoden syksyllä taisi jollain lomareissulla käydä lontoossa Israelin passin turvin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tästä sodasta voi tulla hyvin pitkäkin ja sen jatkuva seuraaminen voi olla psyykkisesti raskasta. Siksi kannattaa yrittää elää ihan normaalia elämää, eikä pitää mielessä koko aikaa näitä asioita.
Sama. Koronaviruksen kanssa oli jo nähtävissä, että todella monille, varmaankin ajoittain myös allekirjoittaneelle olisi välillä tehnyt hyvää, jos koronan seuraamisen olisi jättänyt vähemmälle.

Tämä on semmoinen tapahtuma, että tässä kierrokset pään sisällä voi saada vielä aivan toisiin ulottuvuuksiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös